Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

GA14DE - optymalny zakres obrotow silnik


Gość qbek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od tygodnia jestem w posadaniu nyski (co wiecej jest to moj pierwszy samochod :D).

Dzis po raz drugi bylem juz na stacji benzynowej nalac zupki. Czynnosc bardzo nieprzyjemna dla portfela niestety. Stad moje pytanie. Jaki jest najbardziej optymalny/ekonomiczny zakres obortow takiego silnika. Jako ze jest to 16V to przypuszczam ze tak jak inne lubi sie krecic wysoko wiec obstawiam ze tak pomiedzy 2500 a 4000 to bedzie wlasnie ten najbardziej ekonomiczny zakres pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Od tygodnia jestem w posadaniu nyski (co wiecej jest to moj pierwszy samochod :D).

Dzis po raz drugi bylem juz na stacji benzynowej nalac zupki. Czynnosc bardzo nieprzyjemna dla portfela niestety. Stad moje pytanie. Jaki jest najbardziej optymalny/ekonomiczny zakres obortow takiego silnika. Jako ze jest to 16V to przypuszczam ze tak jak inne lubi sie krecic wysoko wiec obstawiam ze tak pomiedzy 2500 a 4000 to bedzie wlasnie ten najbardziej ekonomiczny zakres pracy.

 

najmniejsze spalanie uzyskalem krecac do 3000 :) ale badzmy szczerzy... alma wtedy slabo jedzie :D ja jakos nigdy radochy z jazdy do odcinki nie moge pogodzic z ekonomia :)

i przede wszystkim delikatie na gaz :) w piatek na trasie miaem 5,2l/100 (wedlug licznika spalania od ynia :) ) ale to byla jazda maks 3tys obr i 80km/h (opony 205 i spalone sprzeglo :) )

 

a optymalny do jazdy... zaczyna sie powyzej 3500 i tak do 6000 :) jak chcesz juz bardziej dynamicznie to pod sama odcinke krec i zmieniaj, ale nie dochodz do odcinki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy takie krecenie do 3000 to nie jest niekorzystne dla silnika? Cos gdzies slyszalem/czytalem ze te 16V sie strasznie mecza jak maja za niskie obroty, spalanie nie jest efektywne, gromadzi sie nagar i silnik sie "poci".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy takie krecenie do 3000 to nie jest niekorzystne dla silnika? Cos gdzies slyszalem/czytalem ze te 16V sie strasznie mecza jak maja za niskie obroty, spalanie nie jest efektywne, gromadzi sie nagar i silnik sie "poci".

 

no ponoc strasznie meczy silnik i kiepskie wtedy oczyszczanie jest (nagar) i smarowanie...

ale byles ciekaw jak uzyskac niskie spalanie :) wiec odpoiwedzialem :D ja osobiscie tylko raz tak jechalem bo bylem zmuszony, zwykle to tak miedzy 4 a 5 tys obr jezdze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej ekonomiczna jazda jest w przedziale 2500- 4000 obr, a jak juz troche pojezdzisz i wyczujesz autko, to zobaczysz, jak fajnie jest powyzej 4000 obr :D no ale nie licz, ze to jest rakieta :mrgreen:

Pozdrawiam i gratuluje udanego zakupu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim suniaczkiem 1.4 zrobiłem 100tys.km to mogę powiedzieć tak

Poniżej 3000 to nie jedzie! mało tego wcale mniej nie spala tak jeżdżąc

Minimum ekonomiczne to 3-4000 obr zachowując jakąś dynamikę jazdy

Oczywiście powyżej 4000 fajniej się jeździ ale spalanie idzie w górę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...