Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

"utykająca" skrzynia biegów?


Gość erbe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Przejrzałem wątki dot. problemów ze skrzynią biegów, ale potrzebuję kilku konkretnych informacji, ktorych nie znalazłem.

Objawy dotyczą problemów przy wrzucaniu biegów (N16, 2001, 1.5 benz.)

-"sprężynujący" drążek i nie można wrzucić biegu. W zasadzie dotyczy 1, 4 i wstecznego. Żadnego zgrzytu i tym podobnych, poprostu opór i tyle.

-bardzo głośne "rzężenie" czy może "buczenie" przy hamowaniu silnikiem i momentach, kiedy przy zmianie biegów są za małe obroty (moment minimlanego hamowania silnikiem).

Niestety opisame problemy pojawiają się z dnia na dzień coraz częściej. Auto kupiłem kiedy miało 75 000 km i nie mam inf. o wymianie oleju w skrzyni biegów. Obecnie ma 87 000. Nie mam bladego pojęcia jak sprawdza się poziom oleju w skrzyni, jakie są przesłanki do wymiany oleju i czy opisane objawy mogą być zależne od stanu oleju w skrzyni. Jest to pierwsza myśl, która przyszał mi do głowy. Jeśli ktoś ma podobne doświadczenia, to będe wdzięczny za sugestie i rady. Proszę nie opiep..ć mnie za zaczynanie nowego wątku dotyczącego skrzyni, bo naprawdę nic konkretnego. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem ci tak:

1. Buczenie w skrzyni przy hamowaniu silnikiem może wskazywać na uszkodzenie któregoś z łożysk.

2. Generalnie skrzynia w N16 ma humory i biegi typu 1 czy wsteczny wchodzą z oporami co do wspomnianej 4 to się nie wypowiem. Może jakaś regulacja wystarczy?.

3. Stan oleju w skrzyni sprawdza się odkręcając korek wlewowy. Jeśli olej się pokaże po odkręceniu korka wlewowego to znaczy że jest OK

4. Olej wymienia się po 60 kkm. Jeśli nie wiesz czy był wymieniany to się nie zastanawiaj tylko wymieniaj. Na takich rzeczach się nie oszczędza. Zastosuj olej syntetyczy. Ja mam wlany Texaco 75W90, koledzy stosują Shell Transaxle 75W90 i podobno też jest OK. Pamiętaj - żadnych cudownych dodatków ani taniego oleju!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Stan oleju w skrzyni sprawdza się odkręcając korek wlewowy. Jeśli olej się pokaże po odkręceniu korka wlewowego to znaczy że jest OK

Dzięki za podpowiedź! Niestety dzisiaj w drodze do pracy doszły jakieś dziwne "gwizdy" przy przyspieszaniu i terkotanie. Chciał nie chciał trzeba szukać fachowca :-( Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią 12 Maj, 2006 ]

Skrzynia już sprawna. Okazało się, że zuzyte były łożyska. Ale to nie wszystko. Podczas jazdy do mechanika, co zachrobotało, poszarpało i stanęło :-( Prawdopodobnie wysypało się łożysko i uszkodziło jakie "zębate" przekładnie (po przejechaniu 95 km i 5 km przed warsztatem;-). Auto zostało na pištce. Niestety uszkodzeniu uległa również wewnętrzna częć obudowy skrzyni. Dzięki uprzejmoci pana mechanika (tu ukłony dla WIELKIEGO SZAMANA z Siedlec) zostało cišgnięte do warsztatu. Wymienione zostały całe "wnętrznoci" i obudowa (lub jej częć - nie wiem. Zupełnie inny samochód, biegi wchodzš o niebo lepiej, nic nie chrzęci, nie rzęzi. Dostałem prikaz sprawdzania i regularnej wymiany oleju w skrzyni, no i nie lekceważenia dziwnych odgłosów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...