Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

norma euro


Guest cerber

Recommended Posts

Guest cerber

Prosze o porade jak jest

 

Jeśli samochód jest z 1991 r. ale był sprowadzony do Polski w 1996r. To obecnie robiąc przegląd analiza spalin powinna spełniać normę obowiązującą w Polsce w 1991r. czy w 1996r. Czyli co się liczy data produkcji czy data sprowadzenia samochodu w przypadku gdy był sprowadzony w 1996r.

 

PS

Podobno obecnie jest tak że data produkcji się liczy a nie sprowadzonego, ale czy prawo działa wstecz, bo wcześniej była data pierwszej rejestracji?

Link to comment
Share on other sites

Guest Misiek_okecie

O auto z 1991r mozesz byc spokojny, wszak starsze autka śmigają po polskich drogach na legalu. Emisja spalin bedzie traktowana z normą na 1991. A na przegląd to normalne że 50-100zł w dowód wkładasz....

Link to comment
Share on other sites

Guest cerber

No mimo że jest to 1991r to za mojej kadencji to miałem już 2 przeglądy i na jednym nic, a na drugim sworzeń do wymiany i to tyle.

A pytam się o normę ze względu że jeśli obowiązuje mnie norma z 91r. to spoko ale jeżeli z 96 (już dla samochodów na wtrysku) to może powinienem wstrzymać pewną operację którą chce przeprowadzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest cerber

Problem jest ciut inny otóż

 

Ostatnio odkryłem na nalizatorze spalin że po odłączeniu elektroniki od gaźnika (silnik GA16DS) wyskoczyło mi że CO mam na poziomie 0,02% (przy 1,2 lambda), a wg książki serwisowej powinien mieć około 1%. Jak to zobaczyłem zrozumiałem gdzie mi się podziała dynamika przy ruszaniu np spod świateł. Oczywiście powyżej 2000 obrotów sonda zaczyna działać i komp poprawia w jakimś zakresie błędne ustawienie gaźnika, ale pewnie w niewielkim. Dlatego chce jechać do gaźnikowca by to poprawił, ale tkneło mnie że może ktoś tak zrobił wcześniej by na jałowym silnik ten bez problemu przechodził analize spalin, chociaż z drugiej strony taka duża lambda wpływa na zwiększoną emisję NOX. Stąd moje zapytanie.

Link to comment
Share on other sites

Guest lowiec

ewentualnie ustaw ubozsza mieszanke na przeglad. ja bezposrednio przed przegladem pojechalem do gaziarzy, ustawili sklad mieszanki na lambde=1 (auto nie chcialo jechac), na przeglad a potem sam juz w trasie regulowalem poniewaz ustawienie mieszanki na lpg dla lambda =1 jest zbyt ubogie na biegu jalowym w porowaniu na zapotrzebowanie na lpg w czasie jazdy. po wymianie membran pojechalem do gaziarzy by ustawili mi wartosc "bazowa" mieszanki, przy okazji dowiedzialem sie ze ze spalinami wsio u mnie oki (212tys przebiegu '92) poniewaz moja pierwsza regulacja dala srednie spalanie na poziomie 13l lpg na setke, potem bylo ustawianie juz na trasie.

 

pozdrawiam

slawek

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...