Guest cerber Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Prosze o porade jak jest Jeśli samochód jest z 1991 r. ale był sprowadzony do Polski w 1996r. To obecnie robiąc przegląd analiza spalin powinna spełniać normę obowiązującą w Polsce w 1991r. czy w 1996r. Czyli co się liczy data produkcji czy data sprowadzenia samochodu w przypadku gdy był sprowadzony w 1996r. PS Podobno obecnie jest tak że data produkcji się liczy a nie sprowadzonego, ale czy prawo działa wstecz, bo wcześniej była data pierwszej rejestracji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Misiek_okecie Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 O auto z 1991r mozesz byc spokojny, wszak starsze autka śmigają po polskich drogach na legalu. Emisja spalin bedzie traktowana z normą na 1991. A na przegląd to normalne że 50-100zł w dowód wkładasz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cerber Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 No mimo że jest to 1991r to za mojej kadencji to miałem już 2 przeglądy i na jednym nic, a na drugim sworzeń do wymiany i to tyle. A pytam się o normę ze względu że jeśli obowiązuje mnie norma z 91r. to spoko ale jeżeli z 96 (już dla samochodów na wtrysku) to może powinienem wstrzymać pewną operację którą chce przeprowadzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest indygox Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 czyzby ta operacją było wyciecie katalozatora? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cerber Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Problem jest ciut inny otóż Ostatnio odkryłem na nalizatorze spalin że po odłączeniu elektroniki od gaźnika (silnik GA16DS) wyskoczyło mi że CO mam na poziomie 0,02% (przy 1,2 lambda), a wg książki serwisowej powinien mieć około 1%. Jak to zobaczyłem zrozumiałem gdzie mi się podziała dynamika przy ruszaniu np spod świateł. Oczywiście powyżej 2000 obrotów sonda zaczyna działać i komp poprawia w jakimś zakresie błędne ustawienie gaźnika, ale pewnie w niewielkim. Dlatego chce jechać do gaźnikowca by to poprawił, ale tkneło mnie że może ktoś tak zrobił wcześniej by na jałowym silnik ten bez problemu przechodził analize spalin, chociaż z drugiej strony taka duża lambda wpływa na zwiększoną emisję NOX. Stąd moje zapytanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 ewentualnie ustaw ubozsza mieszanke na przeglad. ja bezposrednio przed przegladem pojechalem do gaziarzy, ustawili sklad mieszanki na lambde=1 (auto nie chcialo jechac), na przeglad a potem sam juz w trasie regulowalem poniewaz ustawienie mieszanki na lpg dla lambda =1 jest zbyt ubogie na biegu jalowym w porowaniu na zapotrzebowanie na lpg w czasie jazdy. po wymianie membran pojechalem do gaziarzy by ustawili mi wartosc "bazowa" mieszanki, przy okazji dowiedzialem sie ze ze spalinami wsio u mnie oki (212tys przebiegu '92) poniewaz moja pierwsza regulacja dala srednie spalanie na poziomie 13l lpg na setke, potem bylo ustawianie juz na trasie. pozdrawiam slawek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.