Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diagnosta potrzebny!


Gość radeh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po wizycie u Wieska (od Almery) ;) (wiekie dzięki za pomoc) i podlaczenia do komputera mojego sunny otrzymalismy m.in. takie poniższe wykresy.

 

Sunny 1.4 na pelnym wtrysku '95.

 

Teraz potrzebujemy fachowca od diagnostyki. Oto wykres od sondy lambda.

 

Bieg jałowy.

 

Czy ona powinna sie tak zachowywać?

 

Oś X to czas

Oś Y to napięcie

 

lambda.jpg

 

 

=============================================================

 

 

A oto wykres (zdaje sie) od przepustnicy....

 

te drgania na poczatku to takze bieg jalowy - bez jakielkolwiek ingerencji - dopiero na koncu dodałem gazu - stąd ten skok. Te drgania to normalka? Tak powinna pracowac przepustnica?

 

 

 

radek.jpg

 

Bede wdzieczny za wszelka pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

diagnostš nie jestem więc pewnie na 100% się nie wypowiem, ale ponieważ mam w mojej Almie gaz, to z sygnałami z przedstawionych przez Ciebie czujników miałem co nieco doczynienia.

 

Ad Sondy lambda - przebieg oscylacyjny "sinusoidalny" jest jak najbardziej w porzšdku. Poprawnie pracujšca sonda generuje napięcia z zakresu około 0.1-0.8V i u Ciebie tak jest. Jak dodasz gazu to oscylację powinny być częstsze.

 

Ad TPS(czujnik położenia przepustnicy) - tutaj troszkę trudniej jest mi się wypowiedzieć, bo widywałem wykres w trochę innej postaci. Generalnie TPS wg ksišzki WKŁ Nissan Almera generuje napięcie proporcjonalne do uchyłu przepustnicy w zakresie około 0,5-4,5V (pełny zakres czujnika 0-5V) , zakresu rezystancji niestety nie pamiętam (było co pomiędzy 500-4500 Ohm). Na wykresie jest skala w % - mogę się tylko domylać że jest to procent zapewne względem wartoci max napięcia (przy gazie w podłodze). Można wnioskować że napięcie z TPS to 5V* 0,07 = 0,35V, a te pulsacje o które pytasz majš wartoć 5V*0,004 = 0,02V (dwie setne Volta) więc chyba nie jest to żaden problem.

 

Ja obserwowałem wskazania TPS'a z wykorzystaniem sterownika gazowego Bingo i sygnał też troszkę skakał , ale na minimalnym poziomie kilku setnych Volta czyli jak u Ciebie. Wartoci dokładniej nie pamiętam, ale było to podobnie około 0,35-0,37V.

W sumie nie wiem dlaczego nie jest to idealnie płaska charakterystyka bez żadnych wachnięć, być może to zwyczajnie wpływ pracujacego silnika który powoduje drgania i nieco "zamieca" odczyt.

 

Podsumowujšc sšdzę że sygnały sš ok.

 

 

Teraz ja zadam pytanie o kolgę Wieka - z tego co rozumiem, to kolega posiada interfejs diagnostyczny. Czy można skorzystać z tegoż? Sam niedawno razem z kolegš wykonałem takie złšcze, ale niestety u mnie nie działa. I nie wiem czy mam walnięte złacze diagnostyczne, czy skopalimy złšcze, czy co jeszcze innego. Dlatego chętnie przypišłbym się do sprawdzonego żeby okrelić obszr problemu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

dzieki za wykladzik. Zastanawia mnie jedno. Mowisz ze oscylacje napiecia sondy lambda w funkcji czasu po otwarciu przepustnicy powinny być częstsze... nie mam na to dowodu (nie zapisaliśmy tego screena) ale jestem przekonany że zamiast zwiekszenia czestotliwości drgań charakterystyka zmieniła się na liniową. Raz w górnej wartości napięcia... innym razem w dolnej. Identyczna sytuacja była po odłączeniu sondy. Charakterystyka mieniła się na liniową (co akurat w ostatnim przypadku było zasadne) niemniej nie rozumiem dlaczego napięcie nie spadło do zera - tylko zatrzymało się na wartości na której została sonda odłączona. Mało tego - komputer nie zarejestrował zadnego błedu w tym momencie... a to ju chyba nie jest normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem dzisiaj swoją N15, i jest troche inaczej, TPS jest prawie równa linia a sonda waha sie ok 700 800 mV. Darek wolnym czasie zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies doczytalem się ze taka sinusoida na wykresie napiecia w funkcji czasu podczas pracy sondy lambda wystepuje podczas pracy silnika na LPG.... u mnie LPG nie ma... moze ktos zna sposób na zbadanie sondy lambda metodą chalupniczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radeh dopiero teraz doczytałem że zapodałe te wykresy w zwišzku z pojawiajacym się problemem z mocš i spalaniem ... Dobrze byłoby gdyby zebrał takie wykresy jak odnotowujesz ów problem i auto słabo jedzie. Silnik chyba masz GAxxDE - więc jeli jeszcze nie robiłe to zrób autodignostykę (opis w dziale "zrób to sam") może wyskoczy jaki czujnik ??? Jeżeli Ecu wykrywa jaki błšd to przechodzi w tryb awaryjny, co skutkuje spadkiem mocy i wzrostem spalania. Jeżeli problem pojawił się po wymianie sprzęgła, to może goć po prostu uszkodził Ci jeden z czujników lub kabelki do niego, jeli twierdzisz że mechanicznie robota jest ok.

Sugeruję to w ciemno, ale dosłownie kilka dni temu też miałem problem. Mianowicie przesuwałem (gaziarze robili) parownik LPG z nadokola w inne miejsce , bo chciałem z powrotem włożyć oryginalny dolot i puszkę rezonansowš. W momencie wyjazdu od nich wszystko było ok, ale po kilku dniach stwierdziłem że auto dużo pali, choć moc i przyspieszenie pozostały bez zmian. podpišłem laptopa do instalki gaz i zobaczyłem że soda stoi na ubogo praktycznie 0V, a krokowiec od gazu otwierał się na max i lał gazu ile wlezie. Przepatrzyłem instalacje elektrycznš i zobaczyłem że przewód od sondy lambda dotykał do rurki obwodu EGR, no i stopił się peszel osłonowy, izolacja zew i wew przewodu a sygnał z lambdy zwierał się do masy.

 

Wracajšc do Twojego problemu, jeli lambda oscyluje na jałowych , to doć dużo wskazuje

że powinna poprawnie pracować (oscylować) na wyższych obrotach, jak się sypie , to najczęsciej potrafi wskazywać stale bogatš mieszankę pomimo jej zubożania, czasami może też pokazać ubogo, ale raz zepsuta będzie wskazywała ten sam nieprawdziwy stan ubogo lub bogato. Oczywicie dobra sonda może też pokazywać non stop bogatš mieszankę i stać liniowo na 0.7-0.8V jeli ta mieszanka po prostu będzie bogata ze względu na nadmiar lanego paliwa lub zwalony/niedopalajšcy mieszanki uklad zapłonowy.

Co do wslazań po odłšczeniu lambdy nie mam pojęcia dlaczego Ecu pokazuje to co piszesz - być może po utracie sygnału podstawia ostatniš odczytanš wartoć :?: :roll:

 

Cóż mogę doradzić więcej - dobrego mechanika, ja ostatnio serwisuję u pana Radka (robi głównie japończyki, właciwie Nisma) na ulicy Łodygowej 26A tel. 0 501754809. Jak nic nie poradzisz sam to wal do niego, tylko że trzeba poczekać w kolejce około 1-2 tyg.

 

Daj znać jak się z tym uporasz, bo problem jest ciekawy.

 

pozdrawiam

 

[ Dodano: 17 Maj 2006, 14:41 ]

Ocho jak zacząłem pisać to nie było jeszcze Waszych postów :) .

Co do sondy:

- radeh - jak pisałem mam doswiadczenia praktycznie tylko na bazie LPG, ale mimo to jestem całkiem przekonany że sonda musi oscylować zarówno na LPG jak i noPB.

Załączam lekturę ze strony b.dobrego producenta sond - firmę NTK:

http://pl.new.ngk.de/Sondy_lambda_w_te_cie...jno.1530.0.html

 

- Wiesiek_Almera - a badałeś sondę na zimnym czy gorącym silniku ???. Na zimnym i w czasie rozgrezewania rzeczywiście potrafi stać na bogato czyli 0.7-0.8V.

Co do TPS czy skala na podstwie której widziałeś brak wachań też była % i ze średnią około 7 ???

Daj jakiś namiar na siebie na priva, to chętnie podskoczę. dzisiaj kończę o piętnastej, jutro mam wolne, ale rano jadę do p. Radka :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Zmuszony bylem przeczyscic przepustnicę (efekt "zapiekania się" pedału gazu). Jest lepiej.

 

Niestety wahania mocy toważysza mi w dalszym ciagu.

 

Dostalem wykresy Wieska_almera. Faktycznie jego charakterystyka sondy lambda jest niemal liniowa.

 

wiesiek_N15.jpg

 

Postanowilem zabawić sie autodiagnostyką opisana dokladnie przez coobcia.

 

Nie wykazala zadnych bledów (55) niemniej ta sama metoda zbadalem sondę...

 

Dziwne to gdyż kontrolka check engine zachowywala sie, powiedzialbym, malo regularnie.

 

Poczatkowo byly dwa dlugie sygnaly... nastepnie jeden megadlugi... a potem szereg (naliczylem 11) krotkich blyskow...

 

ktoś moze to zinterpretowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wykresu Wieka_Almera, to twierdzę że płaski jest "zły", chyba że został zdjęty na rozgrzewajšcym się silniku, to wtedy tak może to wyglšdać. Mylę że jeli nadal sš wštpliwoci w tej kwestii, to można przecież zadzwonić do serwisu (czy nawet kilku) i zweryfikować teorię którš tu podaję.

 

Co do Twojej diagnostyki - szybkie błyski sš jak najbardziej ok i symbolizujš pracę pomiędzy mieszankš bogatš i ubogš. Ale z tym poczštkiem - hmnn no nie wiem. Może rzeczywicie masz co nie tak z tš sondš, najlepiej pewnie założyć testowo drugš. Jak nie masz i nie masz od kogo pożyczyć, to u mnie chyba taka jedna jest co prawda miała spory przebieg c.a. 160kkm, ale w momencie zdejmowania jeszcze spoko pracowała. Jak będziesz zainteresowany daj znać na priv'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...