Guest Holetzky Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Mam problem, wracając do domu nagle zaczęło mi cos piszczeć za mna kupa dymu więc długo się nie zastanawiałem i stanąłem, otwieram maskę dym wszedzie leci patrze na doł a tu pasek od klimy zerwany. Do domu dojechałem bez paska. Wymontowałem całą sprężarke i tu jest problem ona jest cala zapieczona a do tego troche sie przestawiła. Czy warta ja naprawiac czy lepiej szukac nowej?? Dajcie znać i czemu tak sie stało Pozdry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mitch Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Mam problem, wracając do domu nagle zaczęło mi cos piszczeć za mna kupa dymu więc długo się nie zastanawiałem i stanąłem, otwieram maskę dym wszedzie leci patrze na doł a tu pasek od klimy zerwany. Do domu dojechałem bez paska. Wymontowałem całą sprężarke i tu jest problem ona jest cala zapieczona a do tego troche sie przestawiła. Czy warta ja naprawiac czy lepiej szukac nowej?? Dajcie znać i czemu tak sie stało Pozdry Generalnie współczuję Ci. Oddaj ją do zakładu zajmującego się regeneracjami sprężarek, istnieje nikła szansa, że ją naprawią. Niestety, cena za regerację nie zachwyci Cię. Może to być 200-500 pln. Co gorsza, kupno nowej (a raczej używanej, sprawnej) sprężarki, na dokładkę w znośnej cenie graniczy z cudem. Jak już trafisz, to ceny na allegro sięgają 400-500 pln, a ceny w zakładach od 800 w górę. Tak czy inaczej, idź do zakłądu i spytaj się, czy ją naprawią. Jak nie, to zacznij szukać, bo może CI dłuuuugo na tym zejść.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artur Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 witam . do naprawy ... jeśli tylko łożyska to naprawią ...natomiast jak wirnik (bęben ) to raczej używana bo rdza zrobiła swoje .....sekcja zwłok wykaże ... pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zielak Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Są dwia przypadki w któych może (stanąć) sprężarka. 1. Uszkodzeniu może ulec łożysko sprzęgła (tego na którym pasek podczas pracy silnika obraca się nawet przy wyłączonej klimie). 2. zatartcie samej sprężarki (raczej nienaprawialne i nieopłacalne) W twoim przypadku myśłę że sama sprężarka powinna przeżyć (jeżeli klima ci działała poprawnie), Na pewno masz do wymiany łożysko i cewke która podczas tarcia się stopiła. Jeżeli koło pasowe nie połamało się a sprzęgło ( ten krążek od czoła nie pokrzywił zbyt mocno) to na tym cała naprawa się kończy. Trzeba było słuchać szumu dobiegającego z tamtej strony bo to kwalifikuje łożysko do wymainy (koszt wymiany 100 - 200 zł z robocizną) i po problemie. Pozdrawiam i współczyje kłopotu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 ja dzisiaj zawiozłem swoje nissmo właśnie na naprawę sprężarki od klimy. i dzisiaj jest do odbioru, hihi tak mówili, jak odbiore autko to dam ci znac co było i ile zabecalowałem. Pasek jeszcze sie nie zerwał i sprężarka pracowała ale jush potrafiła odciążyc silnik prawie do zatrzymania. No i jakiś smrodzik jakby z łożyska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czarek532 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 czy mozna w garazu samemu wymienic lozysko i jak sie samemu do tego dobrac robil to ktos moze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 czy mozna w garazu samemu wymienic lozysko i jak sie samemu do tego dobrac robil to ktos moze? łożysko sprzęgła możesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Mam pytanie : a co wpływa na opór sprężarki w trakcie jej załączenia. Też jest jakieś łożysko, które może ulec zużyciu ? U mnie jak się sprężarka załącza to stawia całkiem spory opór silnikowi. Np. jak trzymam gaz na luzie na poziomie 1500 obrotów to jak sprężarka się załączy to ściąga obrotomierz do ok 1000 obr/min. W czasie jazdy to raczej wyłączam klimę podczas wyprzedzania bo całkiem żwawiej jedzie wtedy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 opór głównie stawia samo sprężanie gazu - które wymaga sporej pracy od kompresora. Łożysko w kompresorze wymaga niestety jego demontażu. Jak Ci sie zachowuje silnik na wolnych obrotach? Kompresor niestety pochłania sporo mocy, a jak masz silnik 1.6 to już nie ma sie co dziwic że nie ma czym wyprzedac, ja tez wylaczam jak wyprzedzam ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baciarek Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Mam 2.0 TD Na wolnych obrotach jest tylko takie szarpnięcie jak się sprężarka załączy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czarek532 Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 lisek, moze wiesz jak dobrac sie do lozyska bo ogladam sprezarke i nie mam pomyslu jak to rozebrac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gajdek419 Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Na opór sprężarki bardzo duzy wpływ ma temperatura zewnętrza oraz stan zanieczyszczenia skrapalcza. Jezeli jest gorąco lub tez skrpalacz jest zabrudzony (lub co najgorsze oba przypadki razem) to cisnienie po stronie wysokiej wzrasta czyli również i obciązenie samej sprezarki. do @czarek532 demontaż kola w sprezarkach do nissanów wymaga posiadania odpowiedniego sciagacza oraz wiedzy. Po zdemontowaniu koła należy wycisnac stare łożysko na prasie, wcisnac nowe i zacisnąć w celu zabezpieczenia prze wypadnięciem. Nie jest to proste ale jest do zrobienia:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.