Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprężarka klimy


Gość Holetzky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Holetzky

Mam problem, wracając do domu nagle zaczęło mi cos piszczeć za mna kupa dymu więc długo się nie zastanawiałem i stanąłem, otwieram maskę dym wszedzie leci patrze na doł a tu pasek od klimy zerwany. Do domu dojechałem bez paska. Wymontowałem całą sprężarke i tu jest problem ona jest cala zapieczona a do tego troche sie przestawiła. Czy warta ja naprawiac czy lepiej szukac nowej?? Dajcie znać i czemu tak sie stało

 

Pozdry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem, wracając do domu nagle zaczęło mi cos piszczeć za mna kupa dymu więc długo się nie zastanawiałem i stanąłem, otwieram maskę dym wszedzie leci patrze na doł a tu pasek od klimy zerwany. Do domu dojechałem bez paska. Wymontowałem całą sprężarke i tu jest problem ona jest cala zapieczona a do tego troche sie przestawiła. Czy warta ja naprawiac czy lepiej szukac nowej?? Dajcie znać i czemu tak sie stało

 

Pozdry

Generalnie współczuję Ci. Oddaj ją do zakładu zajmującego się regeneracjami sprężarek, istnieje nikła szansa, że ją naprawią. Niestety, cena za regerację nie zachwyci Cię. Może to być 200-500 pln. Co gorsza, kupno nowej (a raczej używanej, sprawnej) sprężarki, na dokładkę w znośnej cenie graniczy z cudem. Jak już trafisz, to ceny na allegro sięgają 400-500 pln, a ceny w zakładach od 800 w górę. Tak czy inaczej, idź do zakłądu i spytaj się, czy ją naprawią. Jak nie, to zacznij szukać, bo może CI dłuuuugo na tym zejść..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam . do naprawy ... jeśli tylko łożyska to naprawią ...natomiast jak wirnik (bęben ) to raczej używana bo rdza zrobiła swoje .....sekcja zwłok wykaże ... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwia przypadki w któych może (stanąć) sprężarka.

 

1. Uszkodzeniu może ulec łożysko sprzęgła (tego na którym pasek podczas pracy silnika obraca się nawet przy wyłączonej klimie).

 

2. zatartcie samej sprężarki (raczej nienaprawialne i nieopłacalne)

 

W twoim przypadku myśłę że sama sprężarka powinna przeżyć (jeżeli klima ci działała poprawnie), Na pewno masz do wymiany łożysko i cewke która podczas tarcia się stopiła.

Jeżeli koło pasowe nie połamało się a sprzęgło ( ten krążek od czoła nie pokrzywił zbyt mocno) to na tym cała naprawa się kończy.

 

Trzeba było słuchać szumu dobiegającego z tamtej strony bo to kwalifikuje łożysko do wymainy (koszt wymiany 100 - 200 zł z robocizną) i po problemie.

 

Pozdrawiam i współczyje kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj zawiozłem swoje nissmo właśnie na naprawę sprężarki od klimy. i dzisiaj jest do odbioru, hihi tak mówili, jak odbiore autko to dam ci znac co było i ile zabecalowałem. Pasek jeszcze sie nie zerwał i sprężarka pracowała ale jush potrafiła odciążyc silnik prawie do zatrzymania. No i jakiś smrodzik jakby z łożyska. :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
czy mozna w garazu samemu wymienic lozysko i jak sie samemu do tego dobrac robil to ktos moze?

 

łożysko sprzęgła możesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie : a co wpływa na opór sprężarki w trakcie jej załączenia. Też jest jakieś łożysko, które może ulec zużyciu ? U mnie jak się sprężarka załącza to stawia całkiem spory opór silnikowi. Np. jak trzymam gaz na luzie na poziomie 1500 obrotów to jak sprężarka się załączy to ściąga obrotomierz do ok 1000 obr/min. W czasie jazdy to raczej wyłączam klimę podczas wyprzedzania bo całkiem żwawiej jedzie wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opór głównie stawia samo sprężanie gazu - które wymaga sporej pracy od kompresora.

Łożysko w kompresorze wymaga niestety jego demontażu.

 

Jak Ci sie zachowuje silnik na wolnych obrotach? Kompresor niestety pochłania sporo mocy, a jak masz silnik 1.6 to już nie ma sie co dziwic że nie ma czym wyprzedac, ja tez wylaczam jak wyprzedzam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0 TD

 

Na wolnych obrotach jest tylko takie szarpnięcie jak się sprężarka załączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na opór sprężarki bardzo duzy wpływ ma temperatura zewnętrza oraz stan zanieczyszczenia skrapalcza. Jezeli jest gorąco lub tez skrpalacz jest zabrudzony (lub co najgorsze oba przypadki razem) to cisnienie po stronie wysokiej wzrasta czyli również i obciązenie samej sprezarki.

 

do @czarek532

demontaż kola w sprezarkach do nissanów wymaga posiadania odpowiedniego sciagacza oraz wiedzy. Po zdemontowaniu koła należy wycisnac stare łożysko na prasie, wcisnac nowe i zacisnąć w celu zabezpieczenia prze wypadnięciem. Nie jest to proste ale jest do zrobienia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...