Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Programowanie kluczyka


Gość tomes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kilka dni temu jeden z kluczykow od mojej Almerki N16 2.2DI odmowil mi posluszenstwa. Nie wiem co jest grane, bo centralny zamek nie reaguje na zaden guzik. Drugi kluczyk dziala nomalnie. Sprawdzilem baterie - sprawna. Styki takze OK. Pilot nadaje kod na czestotliwosci 433.920 MHz wiec wydaje sie byc sprawnym. Co zatem nie tak? Ktos tam podpowiedzial mi, ze moze centralka zgubila kod pilota. Jak zatem wprowadzic ten kluczyk bez wizyty w serwisie? Czy jest jakis prosty trick?

Prosze o pomoc.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale osoba ktora o to pytala nie odpisala czy dziala na tej samej zasadzie. W dodatku w innym watku Cornholio78 opisal ze posiada do wiekszosci marek, wystarczy przeszukac ;):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ja mam N16 a tam opisane N15. Ale sprawdze czy zadziala.

Wstepnie w tryb programowania wprowadzilem. Teraz ide po klucz i bede testowal.

Tomek

 

[ Dodano: 23 Maj 2006, 17:50 ]

Ok, juz po robocie. Dzieki wielkie za pomoc - udalo sie.

A teraz szczegoly. Wejscie w tryb programowania jest mozliwe po calkowity otwarciu centralnego (wszystkie drzwi).

Zgodnie z tym, co napisano juz wczesniej w innym watku - sześciokrotnie w ciągu 10 sekund wlaczyc i wylaczyc stacyjke - konczac w stanie OFF. Po 2 sekundach Almerka blysnie kierunkowskazami. Teraz mamy 2 minuty na zaprogramowanie pilotow. I musimy zrobic ta czynnosc ze wszystkimi, bo pozostale przestana dzialac.

W pilocie wciskamy klawisz otworz i trzymamy, a drugim palcem jednoczesnie klikamy trzykrotnie klawisz zamknij. Na koniec puszczamy klawisz otworz. Almerka powinna potwierdzic programowanie blysnieciem kierunkowskazow.

To samo robimy z kolejnymi kluczykami, ktore maja otwierac nasze auto.

Konczymy wlaczajac zaplon. Centralka wychodzi z trybu programowania.

To tyle - jeszcze raz dzieki za pomoc.

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pistaszja
Poza tym ja mam N16 a tam opisane N15. Ale sprawdze czy zadziala.

Wstepnie w tryb programowania wprowadzilem. Teraz ide po klucz i bede testowal.

Tomek

 

Gratuluję sukcesu!

 

Mam, być może podobny problem. w N16 a 2001 r.

Czy Twój pilot ma dwa przyciski, czy tak jak w moim trzy oznaczone I,II i długi III.

Nie mam pojęcia, który jest do otwierania a który zamykania. Po prostu jak wciskam I albo III to zamyka lub otwiera w zależności czy Almerka była zamknięta czy otwarta. Różnica jest taka, że I zamyka /otwiera - bezgłośnie a III z "gwizdkiem" i uzbraja alarm.

 

Can You help me ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N16 Pilot:

 

System operation

System LED location: Top of fascia panel or in speedometer.

Pressing key lock button activates double locking system.

Pressing key unlock button once deactivates system and unlocks driver's door only.

Pressing key unlock button once within 5 seconds of unlocking driver's door unlocks all doors.

Programming

When

Key remote control added or replaced.

System malfunction.

How

NOTE: A maximum of 4 key remote controls can be programmed.

Obtain all key remote controls.

Switch ignition ON and OFF 6 times within 10 seconds.

NOTE: DO NOT remove key from ignition switch.

After 2 seconds indicators will flash twice.

Programming mode activated for 2 minutes, proceed as follows:

Press and hold unlock button.

Press lock button 3 times.

Release unlock button.

Indicators will flash once to confirm correct programming.

Repeat above procedure to program remaining key remote controls.

After fourth key is programmed, indicators flash 3 times to confirm correct programming.

Switch ignition ON:

Indicators flash twice (1-3 keys programmed).

Indicators DO NOT flash (4 keys programmed).

Programming mode deactivated.

Check operation of all programmed key remote controls.

 

N16 Immo:

System operation

System LED location: Top of fascia panel or in speedometer.

System arms after switching ignition OFF.

If engine will not start, proceed as follows:

Remove all possible sources of signal interference from key ring.

Switch ignition ON for approximately 5 seconds.

Switch ignition OFF.

Wait approximately 10 seconds.

Switch ignition ON for approximately 5 seconds.

Switch ignition OFF.

Wait approximately 10 seconds.

Start engine.

If engine starts:

Place source of signal interference elsewhere.

If engine does not start:

System malfunction.

RHD: If system LED illuminates continuously with ignition ON and engine will not start, proceed as follows:

Switch ignition ON.

Wait approximately 15 minutes.

Ensure system LED switches OFF.

Start engine.

WARNING: This method will only work once.

Programming

When

Key added or replaced.

System malfunction - LHD: Switch ignition ON, system LED illuminates continuously.

System malfunction - RHD: Switch ignition ON, system LED flashes 6 times then illuminates continuously.

How

Immobilizer can only be programmed using diagnostic equipment.

Obtain all keys to be programmed.

NOTE: A maximum of 5 keys can be programmed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pistaszja

Chyba mój post trafił w niewłaściwe miejsce ...

Moje oba kluczyki działają bez zarzutu. Problem dotyczy pilota do zdalnego otwierania/zamykania drzwi i uzbrajania/rozbrajania alarmu - szczegóły w poście poniżej Wymiana Baterii Pilota.

 

pozdrowienia

 

Pistaszja 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mój post trafił w niewłaściwe miejsce ...

Moje oba kluczyki działają bez zarzutu. Problem dotyczy pilota do zdalnego otwierania/zamykania drzwi i uzbrajania/rozbrajania alarmu - szczegóły w poście poniżej Wymiana Baterii Pilota.

 

pozdrowienia

 

Pistaszja 2001

 

To jeszcze napisz jaki to alarm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pistaszja
To jeszcze napisz jaki to alarm

 

Znalazła się wreszcie karteczka alarmu, Podaję:

 

Alarm nazywa się: ST 88P CHALLENGER AAC CLIFFORD,

 

Przyciski: I - uzbrojenie (raz syrena, raz światła), I- rozbrojenie (2 razy syrena, 2 razy światła)

II następnie I - ciche uzbrojenie (1 raz światła), II następnie I - ciche rozbrojenie (2 razy światła)

II blokuje/odblokuje drzwi zamka centralnego

 

dotąd się wszystko zgadza

 

II i przytrzymanie - włączenie syreny na 30 sek - to nigdy nie było sprawdzane

I następnie I - blokada czujników - uzbrojenie bez wewn. czujników - jak wyżej

III bagażnik otwarcie bagażnika - to nigdy nie działało i nie działa ale to szczegół

 

Pistaszja 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam, mam podobny pilot

 

369gy.jpg

 

czy da sie go zaprogramować? pilot działa ( po wciśnięciu któregokolwiek przycisku świeci dioda) po wciśnieciu centralka nie blokuje/odblokowuje drzwi.

Edytowane przez sebaoo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

Może ktoś pomoże. W mojej N-16 przestał reagować pilot. Kupiłem nową baterię, przelutowałem switche.

Stosując procedurę kodowania kluczyka jestem w stanie przejść poprawnie przez wszystkie kroki, jednak po zaprogramowaniu pilot nadal nie reaguje.

 

Czy ktoś spotkał się z podobnym zachowaniem?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kupiłem Almerę N16 2004 HB z jednym kluczykiem. Chciałem dorobić zapasowy kluczyk z pilotem do centralki: SIEMENS VOD 5WK4 876/818 433MHz. Usłyszałem kwotę 450 zł, sam grot z obudową 150zł. Moje pytanie: czy jeśli kupię taki sam oryginalny kluczyk  (50zł) od innej almery i dorobię do niego sam grot to czy ta procedura programowania pozwoli na używanie go jako pilota do centralki oraz czy dotyczy to też IMMO, jeśli wogóle ten model go posiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 150 to chyba już będziesz miał dorobiony grot razem z "pestką" immobilisera - czyli powinieneś odpalić samochód ;) Ja dorabiałem sam grot, bez immo, żeby tylko otworzyć "w razie czego" i kosztowało to coś z 15-20zł. Natomiast gdybyś kupił do tego jeszcze używany kluczyk od innej Almery i przełożył sobie do niego ten nowy grot z pestką, to możesz (chyba) zaprogramować ten pilot tak, żeby otwierał Twój samochód.

 

Jeśli coś pokręciłem - niech ktoś mnie poprawi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz sprawdzić jakiego koloru masz "pestkę" do immo  w swoim kluczyku. Kupujesz używany kluczyk z takim samym kolorem "pestki" i całą elektroniką.

Następnie zakupujesz nowy grot i dorabiasz oraz programujesz immo. Elektronika jest już do centralki i są również jej sposoby programowania.

Do mojej Tinki w ASO wołają 700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronika jest do centralki - czyli autoalarm i otwieranie drzwi. /oczywiście jeśli fabryczne/.

Poszukaj jeszcze w innych działach, gdyż ten temat był już wielokrotnie.

Daj dla przykładu jeszcze fotkę jaki masz kluczyk, aby było wiadomo o czym się mówi i może będzie również osoba która przerabiała ten temat i z takim kluczykiem.

Często się również zdarza, że wymieniana jest stacyjka, wkładki w drzwiach i kluczyk też jest całkowicie inny niż np. Twojej N16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

SIEMENS VDO 5WK6 876 /818 433 MHz. Ostatnie zdjęcie to pestka. Czy da się wyczarować z takiego samego kluczyka ale od innej Almery, działający pilot i kluczyk do mojej?

post-82556-0-75757900-1399918806_thumb.jpg

post-82556-0-57526000-1399918813_thumb.jpg

post-82556-0-19274300-1399918819_thumb.jpg

post-82556-0-63673300-1399918822_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

SIEMENS VDO 5WK6 876 /818 433 MHz. Ostatnie zdjęcie to pestka. Czy da się wyczarować z takiego samego kluczyka ale od innej Almery, działający pilot i kluczyk do mojej?

czy ktoś wie jak  zrobić to poprawnie ?

Najpierw musisz sprawdzić jakiego koloru masz "pestkę" do immo  w swoim kluczyku. Kupujesz używany kluczyk z takim samym kolorem "pestki" i całą elektroniką.

Następnie zakupujesz nowy grot i dorabiasz oraz programujesz immo. Elektronika jest już do centralki i są również jej sposoby programowania.

Do mojej Tinki w ASO wołają 700zł.

Kupiłem Almerę N16 2004 HB z jednym kluczykiem. Chciałem dorobić zapasowy kluczyk z pilotem do centralki: SIEMENS VOD 5WK4 876/818 433MHz. Usłyszałem kwotę 450 zł, sam grot z obudową 150zł. Moje pytanie: czy jeśli kupię taki sam oryginalny kluczyk  (50zł) od innej almery i dorobię do niego sam grot to czy ta procedura programowania pozwoli na używanie go jako pilota do centralki oraz czy dotyczy to też IMMO,

 

SIEMENS VDO 5WK6 876 /818 433 MHz. Ostatnie zdjęcie to pestka. Czy da się wyczarować z takiego samego kluczyka ale od innej Almery, działający pilot i kluczyk do mojej?

Załączone miniatury
  • post-82556-0-75757900-1399918806_thumb.j
  • post-82556-0-57526000-1399918813_thumb.j
  • post-82556-0-19274300-1399918819_thumb.j
  • post-82556-0-63673300-1399918822_thumb.j
  •  

moje zapytanie :

 

dotyczy tego zapasowego kluczyka którego myśle kupić od innej almerki .Czy to w ogóle zadziała? I jak to dokładnie mam to zrobić nie mając żadnych przyżądów diagnostycznych.Chodżi mi jak zaprogramować immo i pilot żeby to wszystko chodziło czyli (otwierało,zamykało i odpalało),żebym czegoś nie sknocił. Dzięki za odpowiedz pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość peterkovic

Cześć!
W moim N16 mam dwa piloty SIEMENS VDO 5WK6 876 /818 433 MHz
Wymieniłem w obu baterię, niestety nie udaje mi się ich zaprogramować.
Wchodzę do trybu programowania (6 przekręceń stacyjki, dwa błyśnięcia kierunków).
Dalej gdy trzymam UNLOCK i klikam 3x LOCK, brak potwierdzenia świetlnego. Próbowałem wielokrotne, z różnej odległości od stacyjki, zarówno w ACC jak i z wyjętym kluczem.
Po przekręceniu zapłonu mam błyśnięcia potwierdzające zakończenie programowania. Piloty nie działają.
Jakieś porady?

Edytowane przez peterkovic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć, 

 

przeszukałem forum oraz youtuba i wszędzie przy konfiguracji opisane jest postępowanie w przypadku kluczyka który ma tylko dwa przyciski wbudowane w korpus. Wcześniej padły od dwóch kolegów pytania dotyczące programowania kluczyka który pilot do zamka nie jest zintegrowany. Przedmówcy nie ponowili pytań wiec zakładam ze problem w jakiś sposób rozwiązali. Czy może ktoś się podzielić wiedzą? 

 

Ale dla porządku opisze mój przypadek. 

 

Almera n16 01r  posiadam 2 komplety kluczy z pilotem niezintegrowanym z kluczykiem. Z 3 przyciskami. 

Jeden komplet działa. Drugi po wciśnięciu przycisków daje znać diodą ale nie powoduje to żadnej reakcji zamka. Oba komplety są po wymianie baterii. 

 

W instrukcji którą wszędzie znajduje procedura polega na :

 

Press and hold unlock button.
Press lock button 3 times. 

 

Stąd moje pytanie ( jeśli procedura jest prawidłowa które przyciski użyć w przypadku klucza jak u sebaoo2.

 

Z góry dzięki za odpowiedz i poświęcony nad moim problemem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...