Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak to na prawdę jest z pierścieniami centrującymi?


Cyklop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić alufelgi, ale one są z otworem 70,4mm z włożonym pierścieniem centrującym na 67,1mm.

 

Czy to jest na 100% bezpieczne i wytrzyma??

 

A może ma ktoś alufelgi na sprzedaż 6 R14 , 4 x 114,3 ??

 

P.S. Jak to tam pech, ale moja rodzinka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na peirscieniu sie felga nie opiera ;] on tylko pomaga w rownym zalozeniu, mozesz go nawet nie miec a i tak bedzie ok...

 

z szacunkiem INC, ale farmazony Pan prawisz... to poco robić wogóle otwór centralny skoro można felgę nałożyć na wystające szpilki??

pierścień centrujacy jest po to aby felga opierała się właśnie na nim a nie na szpilkach mocujących kolo... brak pierścienia albo niewłaściwy powoduje bicie koła (sprawdzone na peugeocie gdzie zostały założone zaduze - koło się opierało na śrubach) oraz w trakcie dłuższej i intensywnej eksploatacji felga (która bedzie "pracować" na szpilkach) zetnie szpilki...

 

chyba się ze mną zgodzisz, co ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

felga opiera sie na śrubach wspomaganych przez pierścień centrujący, gdyby średnica otworu była większa od średnicy piasty to felgi mogłyby drgać zwłaszcza przy dużych prekościach. Sprawdzone doświadczalnie dziesiątki razy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na peirscieniu sie felga nie opiera ;] on tylko pomaga w rownym zalozeniu, mozesz go nawet nie miec a i tak bedzie ok...

 

z szacunkiem INC, ale farmazony Pan prawisz... to poco robić wogóle otwór centralny skoro można felgę nałożyć na wystające szpilki??

pierścień centrujacy jest po to aby felga opierała się właśnie na nim a nie na szpilkach mocujących kolo... brak pierścienia albo niewłaściwy powoduje bicie koła (sprawdzone na peugeocie gdzie zostały założone zaduze - koło się opierało na śrubach) oraz w trakcie dłuższej i intensywnej eksploatacji felga (która bedzie "pracować" na szpilkach) zetnie szpilki...

 

chyba się ze mną zgodzisz, co ??

 

POMAGA w zalozeniu :) jesli zalozysz rowno bez pierscienia, to da sie to zrobic tak zeby kolo nie bilo :) zgodze sie z toba oczywiscie ze jezeli bedzie bilo moze sciac sruby.

co do braku pierscieni to jezdzilem dwa lata w vw bez pierscieni i zyje :) moze to zalezy od felgi i zuzycia otworwo/szpilek ?? no to milcze ;] mzoe mam poprostu farta ze bez pierscieni kola nie bily :)

 

aha, wogole to juz byl keidys taki watek i doszlismy do wniosku ze kolo rozklada nacisk na powierzchnie piasty i na szpilki, a otwor centralny nie jest taki bardzo wazny (poza tym sam przyznasz ze plastik duzo by nie wytrzymal...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wnioskuję, że mogę kupować felgi z pierścieniami i będzie luz. Dzięki. Dziwni mnie fakt, że one są z plastiku...

 

(poza tym sam przyznasz ze plastik duzo by nie wytrzymal...)
:lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wnioskuję, że mogę kupować felgi z pierścieniami i będzie luz. Dzięki. Dziwni mnie fakt, że one są z plastiku...

 

(poza tym sam przyznasz ze plastik duzo by nie wytrzymal...)
:lol:

 

jesli chcesz miec spokoj sumienia, wez te plastikowe, daj tokarzowi i niech ci wytoczy takie z aluminium :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam osobiscie pierscienie centrujace z aluminium jezeli grubosc pierscienia nie przekracza 2mm, miałem takie plastikowe i niestety pierscienie zostały zmiazdzone, zrobiły sie luzy i kierownica przy wikszych predkosciach zaczynała drgac(wina plastiku z ktorego były zrobione) teraz tokarz zrobił mi z aluminium i jest wszystko w porzadku. wiem ze mozna dostac takie pierscinie zrobione z tworzyw ABS-U i POlIAMIDOW takie powinny wytrzymac :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris
do prawie wszystkich uniwersalnych felg alumiowych dołączane są pierścienie plastikowe. Bo mają one tylko funkcje pomocniczą

 

calkowicie sie zgadzam z moim przedmowca ;) masz jakos nowy temat Corn? ;) zartuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do prawie wszystkich uniwersalnych felg alumiowych dołączane są pierścienie plastikowe. Bo mają one tylko funkcje pomocniczą

 

a nie mowilem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

mogą być plastikowe bo pracuja na bardzo małym luzie przecież to po co miałyy być z mega odpornego materiału. Wspomagają śruby, na samych śrubach felga może minimalnie pływać a pierścienie ograniczają to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris
mogą być plastikowe bo pracuja na bardzo małym luzie przecież to po co miałyy być z mega odpornego materiału. Wspomagają śruby, na samych śrubach felga może minimalnie pływać a pierścienie ograniczają to

 

Wiesz Corn... mysle i nawet jestem przekonany, ze nawet jakby kolo trzymalo sie na samych szpilkach, to by nie bylo problemow. Kazda nakretka jest na koncu odpowiednio wyprofilowana i rownomiernie dociska felge, wiec tu nie ma mowy o zadnym plywaniu, a co dopiero o scieciu szpilek jak ktos powiedzial :shock: To sa cholernie wytrzymale elementy. W niektorych autach ktore posiadaja z tylu hamulce bebnowe nie ma w ogole wypustu z piasta, kolo naklada sie na dwa bolczyki zakreca srubyi i jakos sie trzyma 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peryskop
Chcę kupić alufelgi, ale one są z otworem 70,4mm z włożonym pierścieniem centrującym na 67,1mm.

 

Czy to jest na 100% bezpieczne i wytrzyma??

 

A może ma ktoś alufelgi na sprzedaż 6 R14 , 4 x 114,3 ??

 

P.S. Jak to tam pech, ale moja rodzinka...

z autopsji wiem że te pirścienie muszą być,w mym poprzednim ''aucie'' :D nie miałem to mi mało nadgarstków nie powyrywało :grin: tak kierownicą jeba.o wytoczyłem te pierścienie i ..... było spoko,pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris
np w garbusie :P:P:P:D

 

no i tutaj sie mylisz bo w garbiku wystaj prawie 5 cm piasty :P:p:p

 

Wybacz ale mialem kiedys garbusa i bardzo sie barowalem zeby zalozyc z tylu kolo bo byly tylko otwory na sruby ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie wybacze ci poniwaz tez miałem kiedys garbuska i faktycznie sa tylko otwory na sruby zadne szpilki nie wystaja ale wystaje piasta na 100% z zakładnaniem alumków miałm tez problem ale seryjne wchodziły spoko :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

garbus nie osiąga prędkości przy których koło nie osadzone porządnie na piaście zaczyna telepać :D

 

co wy z tym wybaczaniem? idźcie do programu "wybacz mi" i tam w ramach gestu pojednania pojedźcie na wspólny piknik landroverem z tuningową końcówką wydechu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość volnaris
a co do predkosci garbuska tez bym sie pokłucił :D bo mój latał 160km/h 8)

 

zapomniales dodac, ze z wielkim zaglem, przy ogromnym wietrze , z ogromnej gory i ze licznik znacznie zawyzal :P:P:D;)

 

 

edit

Nie wiem czy moze miales jakas "swieza" wersje, ale jesli sie nie myle, bo bylo to z 12 lat temu to moj nie mial do 160 licznika :P:P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...