Gość suspicious Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 z góry przepraszam moderatorów za dodanie nowego tematu, ale bardzo zależy mi na tych informacjach, a boję się że jesli temat http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11757 "wskoczył" na drugą stronę to nie uzyskam odpowiedzi chodzi mi o sworznie jak w temacie, a nie wiem o jakim modelu piszą forumowicze w podanym powyżej temacie dowiadywałem się w kilku warsztatach i sklepach i jedni twierdzą że w tym modelu nie praktykuje się wymiany samych sworzni, a inni że da radę to zrobić, zaznaczam że chodzi o P11 jeśli opierać się na wiadomościach z forum to w P10 nie problemu :wink: z wymianą samego sworznia i w związku z tym lekko zgłupiałem ... a szczególnie kiedy znlazłem w ofercie JAPPPARTS sworzeń, który pasuje do wahacza P11 i P10 http://www.japparts.pl/www/index.php?&...ctinfo&_row[j_indexjc]=J11005&_hig[j_rok]=1990&_hig[j_poj]=2000D&_hig[j_silnik]=CD20&_hig[j_nadw]=P10E proszę o wyjaśnienie czy rzeczywiście w P11 można wymienić ten sworzeń i czy będzie to ten sam sworzeń co w wahaczu do P10, jesli tak to czy aby go wymienić konieczne jest zdemontowanie całego wahacza wiem że najlepszym rozwiązaniem byłoby wziąć do ręki wachacze od obu modeli i porównać, pomierzyć suwmiarką, ale niestety nie mam takiej możliwości gdyż w mojej "wiosce" te części są tylko na zamówienie :x dziekuję z góry i licze na jakies wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Na pewno można wymienić sworznie w dolnych wahaczach w P11. Ja u siebie jakiś czas temu wymieniałem i nie było kłopotu. Należy wyjąć wahacz i wybić stary sworzeń (u mnie wychodził dosyć opornie), a na jego miejsce założyć nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 Jak najbardziej można to zrobić w P11. Koszt sworznia to około 50 zł. Przerabiałem temat kilka razy. Nie kupuj sworzni belgijskich - chyba SIDEM i hiszpańskich. Wystarczały mi na około 20kkm. Teraz mam japońskie ale nie pamiętam firmy i od 80kkm spokój. Przy okazji po zdjęciu dolnego wahacza sprawdź pozostałe dwa jego narożniki, zwłaszcza tą dużą kulę - potrafi się rozwulkanizować i wtedy wahacz na złom już się tylko nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suspicious Opublikowano 26 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2006 dzięki wielkie Kristobal i Jurgenik! jednak są na świecie życzliwi ludzie :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURCZAK Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 można wymieniac sworznie w P11 tylko nie kupuj koreanśkich JC ja takie kupiłem bo innych nie było i po 1tys kilometrów sie wybiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 27 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2006 Mozna wymienic.wlasnie to u siebie zorbilem.Sworzenie wahacza i tuleje wymienione.Jak juz to wymieniasz to wymien sobie przy okazji łączniki stabilizatora bo po wymianie sworzni i tulej moga doistac luzu i ci troche klepac.Jesli chodzi o firme - proponuje "555" lub "Three Five" jak kto woli.Ja jestm zadowolony.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suspicious Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 jeszcze raz dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 sforznie dostaniesz w JC, przy odrobinie szcęścia wybijesz bez zdejmowania wahaczy - konieczna jest kontrola zbieżności po w/w wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 1 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2006 ...zawsze japonskie najlepsze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość suspicious Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 witam, wymieniłem właśnie sworznie dolnych wahaczy, dodatkowo gumy pod stabilizatorem i łączniki stabilizatora i za robociznę zapłaciłem 140 PLN, według Was to dużo, mało ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jost Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 z tego co piszecie, to jeśli mam p11 a właściwie wp 11 bo to kombi to bez problemu można zmienić sworzeń dolnego wahacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 a czemu nie? zerknij do sklepu interentowego hurtowni intercars, jest tam katalog on-line Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jost Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 ok dzięki za odpowiedź, wahacz ok 130 zł a sworzeń 30 zł różnica znacząca jeszcze raz dzięki cornholio78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 jost, wydaje mi się że patrzyłes na wahacz GÓRNY (który chyba występuje tylko w wersjach hatchback i sedan a nie kombi) Wahacz dolny jest droższy i ma inny kształt. Nie kupuj 4maxa - tylko febi - chyba 270zł. same tulejki i sworzeń są tansze, jednak mogą być do wymiany wszystkie te elementy, albo może byc problem przy ich wtłaczaniu w stary wahacz albo że wahacz jest zmęczony lub krzywy i całą oszczędność diabli wezmą. Sprawdź w warsztacie jakie sa możłiwosći, czy na pewno tylko sworzeń, ile wymiana itp. Nieraz taniej się wydaje a w koncu wychdzi drozej. uzupełnij profil, podaj też model auta w podpisie, będzie łatwiej w razie niektórych pytań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DjQwasek Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Mam pytanie. Czy wymieniał ktoś z Was tulnią tuleję dolnego wahacza z przodu - przykręconą śrubami. Czy duzo sie trzeba natrudzić zeby zrobić to samemu czy lepiej odrazy jechać do fachowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rrrobert Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Mam pytanie. Czy wymieniał ktoś z Was tulnią tuleję dolnego wahacza z przodu - przykręconą śrubami. Czy duzo sie trzeba natrudzić zeby zrobić to samemu czy lepiej odrazy jechać do fachowca? No właśnie robił to ktoś? Da się to wbić młotkiem czy tylko na prasie? Wożę te tuleje w bagażniku od tygodnia i nie wiem czy wymieniać czy nie. Przed wymianą wahaczy górnych na szarpakach te tuleje mocno pracowały ruszały się całe wahacze facio zalecił wymianę kupiłem TRW LUCAS za 160 zł 2 szt. Po wymianie górnych wahaczy pojechałem do faceta znowu i okazało się, że tuleje są sztywne i już teraz nie wiem wymieniać czy oddać do sklepu. Podważając łyżką wahacze w tulejach pracują z tym, że nie wiem jak mocno mogą się ruszać i czy w moim przypadku nie chodzą za mocno. Zastanawiam się czy pozostawienie starych tulei nie przyspieszy zużycia reszty elementów zawieszenia a szczególnie nowych wahaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.