Guest kozlow Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Witam wszystkich, Jestem nowy na forum więc prosze o wyrozumiałość, jestem zainteresowany kupnem Primery P10 albo Almery N15, mam dylemat potrzebuje czegos ekonomicznego, ale i żeby miało troche mocy. Myślałem o P10 2.0 SLX albo o 1.6 SLX z tego co się orientuje 2.0 SLX ma 116KM a 1.6 SLX 90KM chodzi mi zeby ładnie jeździł i się zbierał... auto kupie w Gazie ale nawet spalanie na poziomie 12-15 litrów w miescie w przypadku SR20DE nie za bardzo mnie kręci. Co do N15 Silnik 1.4GX 75KM albo 1.6SLX 90KM (pewnie ten sam co w P10.) Cenowo te auto wypadaja podobnie, z tym że primera jest większa, przynajmneij takie wrażenie odnosze. Nie jestem zaardzo oblatany w jopońcach, bardziej w nimieckich autkach. acz kolwiek czuje do japonców duży sentyment, kiedys mieliśmy Sunny z 1987roku w dieslu i auto było kozackie. Wiec ze wzgledu na moje braki w wiedzy prosze o jakies propozycje itp. PS: Aha jeszcze jedno chciałbym wiedzieć jak wygląda sprawa z częsciami do tych modeli, i czy jest duzo zamienników, to bedzie moje takie naprawde własne auto ktore bede sam utrzymywał. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_p10 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Jeśli Primera to bierz 2.0. Różnica w spalaniu (do 1.6) jest znikoma a dynamika lepsza. Co do SR20DE; jeśli będziesz pałował musi palić więcej. Przy rozsądnej (nie wolnej) jeździe praktycznie nie ma różnicy. Moje gt pali tyle co slx (SR20Di), chyba że zaczynam wariować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 a jak z częściami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_p10 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Do P10 (90-96r) nie ma z nimi problemu; wcale nie są drogie jak głosi obiegowa opinia. Do P11 nie wiem, gdyż nie miałem takiej; może koledzy się wypowiedzą, choć myślę że jest podobnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 aha bo to dośc mnie nurtowało... może jakieś wady zalety P10? wiesz coś może na temat N15... sory ze zadaj głupie pytania, ale to bedzie moje pierwsze własne auto wiec sie wypytuje dowiaduje bop chce byc pewien ze to słuszny wybór Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_p10 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Almerą nie jechałem nawet jako pasażer więc milczę. P10 wady i zalety: zwróć uwagę na blachy - są cienkie (grubość) i potrafią rdzewieć źle naprawiane, za to auto mało waży i dobrze się prowadzi. Ma dosyć twarde i zaawansowane zawieszenie więc warto omijać dziury, lecz dobrze sie prowdzi . Silnik 2.0 nie jest mistrzem elastyczności i chcąc szybko jeździć (jest mocny pow. 4000tyś) trzeba machać biegami; z 2. strony mniej pali przy normalnej jeździe. Autko jest duże, wygodne i mało się psuje (generalnie). Tyle z mojej strony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 aha a powiedz mi jakie sa oryginalne rozmiary felg do P10 o nigdzie nie moge znaleść tych danych... http://www.opony-opony.pl/?page=shop%2Ffly...roduct_id=41895 czy takie by pasowały. Pytam bo bym chciał kupic to i auto i felgi za jednym razem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_p10 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Poszukaj na forum; tego nie pamiętam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 N15 za to uważana jest za trwalszą ale mniej komfortową. Silnik 1.6 ma 103 konie i dobrze utrzymany i lekko podkręcony może stawić czoła P11 ;-) choć na dłuższym dystansie na pewno przegra. Jeżeli stać Cię nanieco wyższekoszty utrzymania to bierz Primerę, jak zależy Ci na oszczędnościach to N15 wydaje się lepsza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 chyba jednak wole Primere...i chyba na niej się skonczy, własnie soie oejrzałem dokładnie w środku tz. przez szybe. Poza tym, znajomy ma p11 1.6 slx i ładnie gna, wiec pewnie go ojade tym 2.0:) poza tym podoa mi sie to w p11 ze sie swietnie trzyma drogi, ma niezłego kopa i mozna wysoko krecic, acz koliwek to moje wrazenie bo na codzien pomykam uno 1.0 fire:) wiec krecenie do 4500rpm czy nawet 5000rpm jest dla mnie abstrakcją Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 wg mnie N15 jest o wiele lepszym autkiem od P10 poza silnikami... ale po kilku prostych modach i GA14DE daje frajdę z jazdy jak na 1,4 no i 7L w mieście o jakości już nie mówię bo jeden to japończyk a drugi brrrrr GB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 Ja jeżdżę na codzień P10, a od święta mam okazję jechac N15 i jednak to pierwsze robi na mnie lepsze wrażenie. Po prostu czuć, że mimo starszej konstrukcji jest to auto wyższej klasy niż Almera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 to chyba masz rozklekotaną N15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 http://www.opony-opony.pl/?page=shop%2Ffly...roduct_id=41895 czy takie by pasowały. Pytam bo bym chciał kupic to i auto i felgi za jednym razem Mam do sprzedania takie 17" z oponami 215/45, ale do P10 raczej beda za duze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wiedziu Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 może jakieś wady zalety P10? Wady: Często psujące się podświetlenie "ikonek" nawiewu jak i mechanizmu el.szyb ,czesto psujacy sie 5 bieg (u mnie narazie nie zdarzylo sie) ,czasem trzeba pogrzebac przy halogenach bo lubią gasnąć.Ale to glownie elektryka ,do tego widzialem duzo postow o wahaczach ,i koncowkach drążków.Ja mam GT i u mnie oprocz szyb ,prawego halogena i lewej żarówki H4 nic nie wymieniałem od 2 miesięcy posiadani już auta. Zalety : Dla mnie wygląd ,zbieranie ,komfort (pomimo twardego zawieszenia) ,przestrzeń (na nogi ,dla pasażerów ,bagaznik w miare pojemny).Ceny części? zależy gdzie ,za prawą półoś beknałem 450zł ,a można dostać za 250zł.Zależy jak trafisz. P.S. Kręciłem do 7500-8000 ,a jak się ścigałem na 1/4 z Primą 2.0 ,chyba SLX ,to aż tak mocno w tyle nie została. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 no ale mam wrażene że N15 1.4 się w ogóle nie zbiera... nie jechałem, ale 75kucy to jednak nie za dużo przyznam ze Mafin_f1 mi troche namieszał, jestem dosc duzy mam 190cm i ok 120kg wiec potrzebuje czegos w miare duzego. no i chce żeby to jeździło a nie toczyło, a np N15 z 1.6 z 103KM silnikiem? takie chyba wsadzali do P11 przynajmniej moc i pojemnosc jest mniej wiecej taka sama, znajomyt ma P11 1.6 slx i ma ok 105kucy? Poztym w N15 jakies lepsze lachy sie wydaja?! wiem ze w 2000r. w segmencie C almera była najmniej awaryjnym autem, juz mam mętlik chłopaki [ Dodano: Wto 06 Cze, 2006 21:50 ] http://www.opony-opony.pl/?page=shop%2Ffly...roduct_id=41895 czy takie by pasowały. Pytam bo bym chciał kupic to i auto i felgi za jednym razem Mam do sprzedania takie 17" z oponami 215/45, ale do P10 raczej beda za duze. Narazie chce auto kupić, felgi chce razem z autem tz. przy zakupie za jednym ciosem, no i 17'' jak dla mnie za duże opony za drogie... ale dzieki za propozycje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zell Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 N15 1.4 ma 87 koni. Chcesz większy dupowóz bierz Prime, chcesz mniejszy bierz Alme. Co do zbierania się N15 to lepiej kupić z 1.6, autko jest o ponad 100 kilo lżejsze od Primy więc źle nie będzie z przyspieszeniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 6, 2006 Share Posted June 6, 2006 w sumie wnetrze od N15 w 1 wersji 1.6 wyglada identyko jak w p11:) na pierwszy rzut oka w sumie, nmie głupi pomysł n15 w 1.6 100KM i bedzie tak samo jezdził jak p10 [ Dodano: Wto 06 Cze, 2006 22:43 ] aha 1.6 sr ma 100KM? a chyba gx 90KM? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 to chyba masz rozklekotaną N15 Tamta N15 nie jest moja, ale jest w stanie przynajmniej dobrym. Chodzi mi o to, że jadąc w środku czuć że Almera to niższy segment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedroz Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 A GTi? O tym nie myslales? 143KM w N15 ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 za drogie jak dla mnie:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedroz Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 za drogie jak dla mnie:) W jakim sensie "za drogie"? W zakupie, czy utrzymaniu? Szczerze mowiac, to niewiele drozsze niz zwykla N15. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 w zakpupie w utzrymaniu pewnie tez mi roi ogromna roznice te nawet 1000pln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Jak Ci 1000 robi różnicę to się nie podniecaj na felgi. Przelicz sobie wymianę płynów, wymianę tego czego poprzedni właściciel nie wymienił bo się pozbywał itp itd. Przelicz OC za 1,4 1,6 i 2,0 no i kup to do spóły z rodzicem co ma 60% zniżek. Auto jeżdzi jak jest sprawne i ma przeglad i oc a nie jak ma świecące felgi i spojlery z biedronki;-) Najlepiej bedzie jak powiesz wszystkim ile chcesz przeznaczyć na kupno. Wielu z nas wie za ile mozna kupić hebla, za ile coś fajnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozlow Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 ja juz to sobie mniej wiecej kalkulowałem:) felg nie kupuje zeby zrobic z tego scigacza, o osobiscie wole sleepery ale poprostu auto wyglada ładniej... nie lubie brewek ani bad looka ani inncyh tego typu chłamów z brewkami włacznie... a auto oczywiscie nie bedzie na mnie zarejestrowane:] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.