Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy ktoś słyszał lub próbował do k10 wżycić inny silnik


Gość MisiuMyszka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MisiuMyszka

Mam problem z silnikiem w mojej micrusi.W pierwszym dwa razy wymieniałem uszczelke pod głowicą plantowałem głowice i nie pomogło wyrzucał albo wode albo olej albo woda szła na olej :-((( Więc kupiłem na części drugą micrusie i przełożyłem silnik pojeżdziłem pare miesięcy i znów poszła uszczelka pod głowicą o ile nic więcej się nie stało :-(((

Dlatego był bym skłonny wrzucić do niej inny silnik niż te z micry 1,2.

Widziałem gdzieś w necie k11 z silnikiem sr2.0 i zastanawiam sie czy dużo by było kombinaci i kosztów nad takim projektem w k10 żeby np sr1.8 albo inny silniczek wrzucić :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MisiuMyszka

Ok bardzo ładnie to wygląda ale czy ktoś orientuje się ile cała taka zabawa może kosztować :?:

ile może kosztować silnik sr20 lub sr18 :?: czy trzeba dużo przeróbe w komorze i wogóle :?: jaka chłodnica przegóby elektryka :?:

bo mam już dość silników z micry ponieważ mam najwidoczniej co do nich pecha :-(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznam miałeś troche pecha z tą uszczelką ja już też wymieniałem 3 razy uszczelke ale jak sie to zrobi dobrze to będziesz miał spokój na długie lata :D

przy pierwszym silniku pewnie opuściła ci sie któraś tuleja cylindryczna i planowanie głowicy wtedy nie pomaga :/

Pamiętaj że przy wymianie uszczelki pod głowica po 1000 kilometrów trzeba jeszcze raz dociagnąć sruby w głowicy i wtedy już nie rozwalisz uszczelki no chyba że zagotujesz silnik.

Ja dla pewności dociagałem 3 razy :] i jeżdze już prawie dwa lata na uszczelce a wcześniej max 4 miechy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Najlepiej wrzucić do Micry silnik 1.6 z N13 (symbol bodajze e16). W stosunku do przekładki sr20 (według mnie) jest to łatwiejsze zadanie a po drugie mniej problemów napotkasz przy jego montażu.

 

Ps. Myśle że bercik powinien Ci pomóc

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MisiuMyszka

Jeśli chodzi o chamulce to w moje są wentylowane tarcze i nie wiem czy to seryjne bo w tej na części były zwykłe a amorki mam monro niebieske a w tamtej były jakieś czarne. Z tego co pamiętam to niebieskie są półsztywne.

A co do uszczelki to zawsze ją wymieniałem w autoryzowanym warsztacie wieć powinni to dobrze zrobić :P

co do planowania głowicy to było to konieczne bo miała wżer :-(((

Silnik Sr20 w polsce jak patrzałem na ceny to wacha się od 1,5tyś do 2,5tys wiec myśle że lepiej było by autko z takim silnikiem sprowadzić wyszło by taniej i można jeszcze na częściach by zarobić :-)))

Problem może być z elektryką przegóbami i zastanawiem sie nad tym czy licznika nie trzeba będzie przerabiać bo tego co jest to na takim sr20 micrusia bez problemowo zamknie :mrgreen:

Sądze że taka zabawa to wydatek jeżeli by wszystko ładnie zgrało około 3tyś trzeba się więc nad takim numerem solidnie zastanowić.

Pozdro :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MisiuMyszka

Ale za to jaka była by przyjemność z jazdy :D

Albo jak na światłach by podjechał jakiś pajac w lepszej furce i mu wtedy pokazać co takie małe miejskie autko potrafi ;) pewnie by zrobił tak :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj czlowieku... zdecydowanie wiecej niz 3tys... wez pod uwage ze opocz samego silnika musisz caly osprzet zalatwic... w tym cala elektuke, komputer itp... licznik to akurat problem o ktory powinienes sie najmniej martwic... pozatym musisz odrazu pobawic sie z zawieszeniem, bo jednak sr20 jest troche sciezszy od ma12 ;) do tego hamulce zebys mogl wychamowac takie ciezkie bydle z takich duzych predkosci jakie na nim osiagniesz...

 

tu masz duzo opisane... gosc siedzi nad tym projektem juz duzo czasu a kasy wydal juz tyle, jak to stwierdzil to juz jet tylko sztuka dla sztuki:

http://www.micra.org.uk/t4951-progress-rep...conversion.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MisiuMyszka

Ale jesli bym kupił całe autko z takim silnikiem bo bede miał i silnik i osprzęt i elektryke 8)

Jak już pisałem zawieszenie chyba jest w micrusi puł twarde a tarcze wentylowane.

A micrusia jest w garażu a ja wyjeżdżam do amsterdamu troche zarobić i może bym tam czy w niemczech u znajomych znalazł jakieś autko właśnie z silnikiem sr.

A po powrocie czeka mnie wojo i tam też troche funduszu bedzie. :-)))

 

[ Dodano: Nie 11 Cze, 2006 14:59 ]

A czy ktoś się orjętuje czy przy tym silniku było by dużo przerubek :?:

ac42d8698090c188.jpg

Jest to silnik z japońskiej micry march supre turbo R

a362dcd937624e52.jpg

803ac9ce1ea9748a.jpg

:-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to silnik o pojemnoci 0,9l i mocy bodajze 110km :)

znajdz taka micre a bedziesz bogiem 8)

march st byl tylko z kierownica po "zlej" stronie... wiec powodzenia w poszukiwaniach... najblizej masz do GB ale watpie zebys tam jakas znalazl...

 

a co do zawieszenia i hamulcow przy zmianie na sr20... hmmm... silniki w micrze waza ~70kg... kiedy to sr20 wazy chyba ze 150kg... do tego dochodzi jeszcze skrzynia ktora jest napewno ciezsza niz ta z micry... takiej roznicy w wadze nie rozwiazesz "pol-twardymi" amortyzatorami 8) tu juz by sie jakies gwintowane zawieszenie przydalo.... a co do hamulcy... hmm... to ze masz wentylowane tarcze to akurat przy micrze ze 150KM, ciezszej o >100kg gowno da... chodzilo mi raczej o postaranie sie o tarcze o wiekszej srednicy i zupelnie inne zaciski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MisiuMyszka

Są dwa wyjścia albo znaleść taką micre lub silnik z niej albo może udało by się gdzieś zamówić taki silnik.Tak czy inaczej oba wyjścia są bardzo kosztowne i ciężkie do zrealizowania.

Może taką micre w Japoni by najszybciej znalazł ale pochłonie to wieeeeeeeele kosztów :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-((( :-(((

Ale autkiem z takim silniczkiem jeżdziło by się cudownie mało pali a jakie zwinne :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO szukac silnika z tego march'a to lekko mowiac zadanie nie do wykonania

a wsadzenie sr20 to (moim zdaniem) koszt mocno przewyzszajacy wspomniane 3tysiace - przeciez do zrobienia jest przeniesienie napedu, zawieszenie no i hamulce (bo jazda z takim silnikiem na seryjnych to samobojstwo). Ja bym pomyslal raczej o czyms na ksztalt CA16.

Choc nie mysl ze Cie zniechecam :) Jesli tylko masz samozaparcie zeby walczyc z takim projektem to zycze powodzenia bo swietnie byloby ogladac taki microlot w klubie!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MisiuMyszka

Nissan March Super Turbo

5b22053035d72a82.gif

Main features of the Nissan March Super Turbo are :

The front-wheel-drive March Super Turbo was introduced in 1989. The base model is the March-R with 1000cc engine. This March Super Turbo employs a turbocharged + Supercharger all aluminium L-4 930 cc OHC MA09ERT engine that produces 110 horsepower, and it was smoothly accelerated from low to high rpm ranges. The transmission has been improved, and exclusive aero-parts are equipped. Drum brakes and rear suspension has been an area that had come in for criticism of the March Super Turbo.

 

Main Equipment : Front fog lamps, Rear wiper, Leather wrapped steering wheel, Rear spoiler, Stabilizer, LSD.

 

SPECIFICATIONS

 

Model

Surper Turbo

 

Vehicles Form

EK10GFR

Body Size (mm)

Length/Width/Height

3735/1590/1395

Indoorsize (mm)

Length/Width/Height

1715/1305/1145

Wheel Base (mm)

2300

Track (FR/RR)

1350/1335

Minimum Ground

Clearance(mm)

120

Weight (kg)

770

Engine Form

MA09ERT

Engine Type

Trubocharged

L-4 OHC

Surper charger

Displacement (cc)

930

Horsepower (ps/rpm)

110/6400

Torque (kgm/rpm)

13.3/4800

Fuel capacity (liter)

40

Transmission

5MT/3AT

Brakes (Fr / Rr)

V-discs/Drum

Tyres (Fr / Rr)

175/65R13

 

Adresik do stronki o tym autku

http://people-power.jp/hup0801/kyusha/jyouhou.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość MisiuMyszka

No i niestety nie udało mi sie znaleść silnika ma09ert :-((( w holandi ani słychu a w niemczech był jeden ale za póżno sie obudziłem. Poszedł za 50euro :-(((

Sr20 kosztował znacznie wiecej bo 300euro narazie mechanik orzywił silnik z micrusi :-)))

przyczyną wydmuchnięcia uszczelki było zapchanie sie tlumnika co spowodowało wzrost ciśnienia i stara już miejscami skorodowana uszczelka pusciła :-((( koszt naprawy 60zł uszczelka pod pokrywe 60zł uszczelka pod głowice 60zł pasek rozrządu na wszelki wypadek 15 zł filtr oleju 80zł olej mobil 1 10w40

Mechanik po znajomości za całe zabiegi wziął tylko 100zł nawet po tym jak musiał wyjąć cały silnik bo dokręcając szpilki ostatnią ukręcił :shock:

Tłumnik już wybebeszyłem ale jak tylko przejade 1000km to na dociągnięcie głowicy i założenie sportowego tłumnika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w niemczech był jeden ale za póżno sie obudziłem. Poszedł za 50euro

Aż się wierzyć nie chce, chodź pewnie był to taki sam numer jak z SR20VE jednego kolesia ze SR20Forum, sprzedwaca myślał, że to normalny SR20DE.

Chociaż oprócz silnika potrzebny by ci był jeszcze komputer, skrzynka inna napewno, turbinka, kompresor (bo za 50 euro to raczej tego nie było razem z silnikiem) + zrobienie orurowania całego do turbinki itd. IMO to SR20 taniej ci wyjdzie no i zawsze jak będzie mało (zawsze jest ;) ) można uturbić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak sprowadzałem z niemiec silnik MA12 do mojej to widnieje przy nim cena......... 1Euro :razz: Tak samo silniki ogólnie japońskie od jakiejś tam Hondy i Jeszcze jakiś Nissanowski 1.6 i chyba 2 od Toyoty - ogólnie na fakturze zbiorczej "japanische motors" wszystkie po 1Euro a europejskie od 10 do 30 Euro za sztuke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MisiuMyszka

Ten silnik to napewno był ma09 ponieważ pan który go sprzedawał porobił zdjęcia.Silnik był kompletny z całym osprzętem skrzynią wiązkami od elektryki kompem zegarami nawet wydech był kompletny.Z tego co mówił to silnik miał przebieg 150tyś km :shock: i był wymontowany z micry march po tym jak w tył wjechał jej TIR i wypadła z trasy przy 120km/h jedyne co było z niej do wymomtowania to właścnie silnik i i troche drobiazgu bo z reszty to byś nic nie zrobił.A przez to te silnik w niemczech bo jakiś angilk jechał do rodziny i BUM :!: :!: :!:

Koleś który to przedawał jeżdzi lawetą więć sobie to do domu przyciągną :mrgreen: Miał farta szkoda że ja miałem pecha i się spóżniłem :-(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik silnikiem, nawet z całym osprzętem, ale turbiny i kompresora to pewnie przy tym nie było, chodź z silnikiem i takim osprzętem wystarczyłoby dobrać turbinkę i kompresorek i wszystko podłączyć (byłoby łatwiej, chodź wydatki dopiero wtedy by się zaczęły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hejka ludzie czy ktoś moze podac jakies projekty przekładki silnika do micry K10 super S?

bo chciałem usportowic to autko turbinka ale ono ma gaznik i cos by trza pokabinować a ja jeszcze taki w te klocki nie najlepsz:P prosze o maile cyber5@o2.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...