Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Silnik wycieraczek.. help!


Gość Staniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu zmagam się z problemem działania wycieraczek. Podczas jazdy w deszczu lub podczas wycierania płynu niby jest ok ale podczas dłuższej pracy w deszczu wycieraczki stają po 20 minutach jazdy...staja i nic. Trzeba je ręcznie zagonić do roboty popracuja dwa razy i to samo. Po przerwie też jest tak samo 20 minut pracy i strajk.

Rozebrałem prowadnice wycieraczek przeczysciłem nasmarowałem i było ok ale znów 20 minut. Podczas pracy gdy mechanizm daje znac o sobie słychac pisk z silnika wycieraczek. Sprawdzałem same wycieraczki nowe stare i jest tak samo. Ostatnio w wielka ulewe na "gierkówce" ratowałem się zdjeciem prawej wycieraczki zeby jako tako chodziła choć ta prawa ale też było na styk, ledwo dojechałem. Jeśli którys z kolegów ma silnik do tego modelu sprawny to odkupie bo jużnie mam pojęcia co robić na szrocie byłem kilka razy ale nik nie miał pojęcia czy silnik jest sprawny . Mój niby teżj est sparawny ale do kilkunastu minut. A nie chce wywalic kasy w błoto. Chyba że jakis inny pomysłv .. Z góry dzieki za podpowiedź...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej napewno wada silnika, po nagrzaniu zaczyna sie pewnie zacierac wirnik.

dwa rozwiazania wchodza w gre:

1: dać silnik do elektryka niech go sprawdzi - przkonserwuje - jak sie da

2: wymienic na inny

nic innego nie zrobisz, jesli pisałeś ,ze sprwdzałeś sworznie samych wycieraczek to raczej tylko jest wada silnika.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to pomysł ale tak jak mówiłem wczesniej wszystko jest ok do momętu nagrzania sie silnika ...w wolnej chwili rozbebesze silnik zawsze costam można poczyscić. Ale czy to coś da. Zobaczymy choć wymiana na dobry pewnie będzie skuteczniejsza. Mam powoli dosc jazdy w deszczu gdzie oprócz deszczu zasłaniaja mi wycieraczki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbować można. Nic cię to nie kosztuje. Najwyżej kupisz drugi , dobry.

Rozwierć te trzy nity które trzymają osłone przekładni i zobacz czy na tym białym kole zębatym jest smar. Jak niema to dobrze. Jak jest to go wytrzyj i złóż.

A druga sprawa sprawdź stan komutatora i szczotek. Może komutator jest zanieczyszczony, albo szczotki się skończyły. Roboty niedużo a kaske możesz zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miałem podobny problem w Toyocie Carinie ll i zrobiłem tak:

*Odkręciłem ramiona wycieraczek(zdejmujesz zaślepki i odkręcasz śruby)

*Uruchamiasz wycieraczki

*Bierzesz WD40 i spikasz na gwinty które sie poruszają,psikasz doputy dopuki sie nie zaczną szybciej zbierać

*Zakładasz wycieraczki ;p

U mnie to pomoglo na jakies 6 miesięcy wieć myśle że taki zabieg od czasu do czasu nikomu nie zaszkodzi."Zaryzykuj", może zaoszczędzisz pare ZŁ i jak coś pomoże to daj znac.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety WD40 nie za bardzo działa.. tak jak pisalem dziala i zdycha po kilkunastu minutach. Jednak grzebanie w silniku inaczej nic z tego. Ale dzięki ..czekam tylko na wolną chwile by to ustrojstwo rozkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silniczek od P11 pasuje do P10 to moge pomóc. Niedawno wymieniałem u siebie bo w trybie "przerywanym" nie zatrzymawały sie wycieraczki na dole tylko u góry - na pewno uszkodzony (przpalony) jest ślizg od wyłącznika, a sam silnik jest ok. Jak jesteś zainteresowany to sie odezwij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę sprawdzic nie wiem czy pasuje...Moze któryś z kolegów bedzie wiedział?

 

[ Dodano: Sro 14 Cze, 2006 ]

The end. Zakończyłem przygode z wycieraczkami. Co się okazalo? dzis od rana rozbebeszylem wszystko rozebralem cały uklad wycieraczek i silnik. Silnik na cześci pierwsze. I okazało sie ze silnik pomimo przytarć na szczotkach ok. Chodzi jak ta lala żadnych oporów. Trzeba uważać by sprężynki od szczotek nie powyskakiwały przy wyciąganiu wirnika. Poczyścilem przemylem i zlożylem. Wziąłem sie za sworznie..i tu d*pa prawa strona ok..ale lewa sie okazało ze pracowala tylko pod jakimś kontem i sie zacierala. Stawała. Zdjąłem podkladki i z wielkim trudem wybilem sworzeń i co ...rdza i syf.. Szczotka w ruch smarowanko czyszczonko. W sumie prosta robota i wszystko zapitala aż miło. Piękne uczucie skrecone działa..i cieszę się jak dziecko przy myciu szyby :). Dziękuje wszystkom za pomoc i porady.

A niewtajemniczonym chętnie pomogę bo to doświadczenie mam już za sobą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy ktoś wie gdzie w primerce p10 HB jest wzmacniacz silnika wycieraczki przedniej?? W ksiązce pokazali tylko wzmacniacz wycieraczki tylnej. Mam nastepujący objaw jak juz raz włacze wycieraczki to nie zatrzymaja sie dopuki nie wyłacze zapłonu.... Silnik jest ok, ramiona i swożnie też. Zastanawiam sie czy ten wzmacniacz o którym pisze nie jest zintegrowany z silnikiem?? Ale moze ktos miał podobne przygody i wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak komuś ramiona wycieraczek obcierają o maskę to można też to zrobić. To ten sam problem. jak ktoś ma taki problem to służę pomocą. nowe zestawy naprawcze wycieraczek to koszt 250 za sztukę więc warto oczyścić i przesmarować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...