Gość mozik18 Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 witam! mam problem zwiazany ze zbierającą się wodą w progach w primerce P10. nie wiem skad ale po pierwszym lepszym deszczu jest jej pelno zarowno z jednej strony jak i drugiej, a malo tego woda ta wylewa mi sie do srodka na dywaniki i strasznie smierdzi w samochodzie. prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu. pozdrawiam mozik18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Prawdopodobnie przegniła ci blacha za przednim nadkolem. Woda z podszybia spływa za nadkolem i wypływa przez otwór pomiędzy błotnikiem i progiem(od dołu). Jest tam przetłoczenie na blasze. Jeśli to się zatka (np ziemią) to woda zbiera się za nadkolem. Tam najczęściej zaczyna się korozja przednich błotników i progów. Błotniki są przykręcane, więc nie ma problemu, żeby je zdjąć i sprawdzić. Ja już dwa razy w ciągu sześciu lat zdejmowałem przednie błotniki i je ratowałem. Poprzedni właściciel załatał próg za nadkolem tylko żeby nie było widać i po jakimś czasie woda wpływała do środka progu. Przerdzewiało mi około 20 cm przu przednich drzwiach. Rdzewieją też od końca. Zwykle zaczyna się od tylnego nadkola. Tam łączą się blachy i stamtąd rdza idzie do przodu. Niestety musiałem wycinać fragmenty progów bo już nie nadawały się do niczego. Na obu końcach wewnątrz są wzmocnienia w postaci blach z otworami i przetłoczeniami. Z lewej strony zjadło mi całkiem zanim sie zorientowałem.... . Progi oczywiście mozna wymienić w całości. Zdaje się , ze nie są drogie. Woda może wpadać też inną drogą. Przez przedni słupek. To możesz sprawdzić zdejmując plastik przy sprzęgle. Trzeba odkręcić chyba dwa wkręty i wyjąć plastik. W słupku są włozone wypełnienia w postaci czarnej gąbki. Wyjmij je i zobacz czy tam jest mokro. Jeśli tak, to może się okazać, że woda wpada gdzieś pod szybą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mozik18 Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 wielkie dzieki Alex. w sobote zaczynam działac( bo tylko w sobote i niedziele mam czas). mam nadzieje ze to rozwiaze ten problem:)Pozdro mozik18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Staniu Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Mam ten sam problem w P10 91r . Byłem u blacharza i niestety wymiana progów i drobne blacharskie roboty 1500 zł z nowymi nadkolami. trochę w tym mojej winy bo olalem temat przed zimą a po zimie gangrena wyskoczyla jak złoto. Szkoda mi moją Primkę opychać bo pójdzie za grosze a jestem z niej zadowolony bardzo ...szkoda tylko ze już nigdy nie bedzie mlodsza. Dlatego progi robie.. i zrobie Pozdrawiam. Moze przy okazji ktoryś z kolegow na namiar na blacharza sprawdzonego w Łodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 najprostszym sposobem na pozbycie się problemu jest nawiercenie dziur w progach,mi pomogło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mozik18 Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 ale po wywierceniu dziur w progach moga szybciej skorodowac, bo jak narazie to cala wode spuszczalem wezykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregorij Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 Miałem podobny problem U mnie okazało się, ze woda przeciekająca przez uszczelkę na szyberdachu wali kanałami odwadniającymi (coby do środka nie leciało) prosto w ... progi:) A kanały odwadniające progi (takie zgrubienia na łączeniu próg-podłoga) były zatkane baranem... cóż.. pomogło wyciągnięcie szyby szyberka i regeneracja uszczelki, a potem wydłubanie bitexu z rowków odwadniających progi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 przecież tych otworów technologicznych w progach nie wolno zatykać i trzeba je regularnie czyścić, zarówno małe otworki jak i te duże zatkane częściowo gumowymi, nacinanymi zaślepkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Moze ktos porobic fotki od spodu gdzie sa te kanalu co udrazniaja wode ? Ja znalazlem tylko jeden u siebie a czytajac posty widze ze jest ich znacznie wiecej. Prosze zatem kogos o zrobienie fotek lub ewentualne wytlumaczenie gdzie to sie znajduje bo tak jak mowie nie znalazlem wiecej jak jeden odplyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Przyłączam się do postu Nstor-a. Gdyby ktoś mógł pokazać fotkę i napisać jak udrożnic ten odpływ w p11.144, być może nie trzeba odkręcać błotnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nestor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Dzisiaj zamierzam przeleciec barankiem caly spod i nie chce aby cos mi sie "zakleilo" co nie powinno dlatego prosze o pomoc. Bo cos rdza podchodzi z dolu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nissanek Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Witam, miałem ten sam problem - udrożniłem dolną część progów (w przedniej i tylnej części ich długości są takie lekkie poszerzenia na łączeniach blach długość ok. 2cm i szerokość 2mm) i po problemie "chlupotania". Jednak również muszę usunąć przyczynę a nie tylko skutek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.