Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Trzęsie kierownice przy wiekszych prędkośc


Gość nindza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam tak dziwnie bo , jak przyspieszam tak jednostajnie to dopiero od okooło 120 mi zaczyna lekko trząsc kierownice , a jak daje mocniej buta to wtedy juz to sie dzieje od 80 , co może byc przyczyna ?? Podobno kocówki drążków mam dobre jak byłem na warsztacie opony nowe i wyważone wiec neiwiem co moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak felgi proste i opony OK a zawieszenie dobre to czym prędzej śmigaj na shella na puławską wyważanie na samochodzie i wszystko jasne :) będzie jak ręką odjał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak felgi proste i opony OK a zawieszenie dobre to czym prędzej śmigaj na shella na puławską wyważanie na samochodzie i wszystko jasne :) będzie jak ręką odjał

 

Tak tak wywazenie powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość WOJTUSMAXIMUS02

u mnie tosamo a to wina tarcz hamulcowych ,,,,sa tak pokrzywione ze jak sie rozpedze tak 220km/h i lekko przychamuje to mi chce kierownice wyrwac z reki .....no i wyazenie kol sie klania i przekladka...... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

cząsteczki w tarczach mogły tak zmienić strukturę że nic nie da przetaczanie ich. Sprawdzałić trzeba przekładnię kierowniczą i tarcze, a potem dopiero wymieniać. Wg mnie zawieszenie powinno być w takim stanie żeby nie trzeba było używać metod typu wyważanie na aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Końcówki drążków to nie wszystko. Sprawdź drążki kierownicze ( mogą mieć luz przy przekładni ) , oraz obowiązkowo obejżyj swożnie wahacza. Wszystko jest razem powiązane , jeśli chodzi o układ kierowniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny problem jadąc powiedzmy 100 dodając gazu zaczynają sie wibracje i to właśnie przenich kół. w momencie jak odpuszczam gaz wszystko znika!!!! Dodam ze mam wymienione tarcze, maglownice koncówki a koła były wyważane w ASO. Wibracje wystepuja tylko przy dodawaniu gazu przy większych prędkościach!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem (chyba) to samo, choć drżenie drżeniu nie równe. Wymieniłem łączniki stabilizatora bo już piszczało i skrzypiało, i drgania pojawiające się wcześniej przy 120km/h zniknęły, choć to nie ten objaw chcialem usunąć. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich (nie bić - 1wszy post).

Mam już drugiego nissanka - po Sunnym od dwóch lat jeżdżę Primerką 2.0 SLX z 94roku (ten model po małym lifcie). Auto kupiłem przywiezione z Niemiec z ptrzebiegiem 220 tys. Przez pierwszy rok wszystko było super. Zaczęło się później, auto po prostu nie wytrzymało próby polskich dróg. Wymieniłem już 2 półosie (obie ukręcone - a nie mam już 20 lat i sporty w stylu "palenia gumy" mnie nie kręcą :)). W zeszłym roku miałem problem z wewnętrznym przegubem (czasami zostawał w pozycji złożonej - efekt możecie sobie wyobrazić, szczególnie powyżej 60 km/h). Obecnie próbuję poradzić sobie z dwoma problemami:

1. Opisywane m.in. w tym wątku drżenie kierownicy przy przyspieszaniu - mój mechanik nie ma już pomysłów. Tak jak pisaliście efekt dość dziwny, bo występuje w zasadzie tylko po zdecydowanym wdepnięciu gazu (szczególnie między 60 a 80 km/h na trójce) - tarcze, koła, oponki sprawdzone i nic. W tym tygodniu dokładniejsprawdzę cały układ kierowniczy.

2. Problem z chłodzeniem. Przy obecnej pogodzie nie wyrabiam z chłodzeniem, a jak włączę klimę to na bank po 10 min mam ok 120 stopni. Na sczęście znalazłem w innych wątkach parę dobrych rad, więc mam nadzieję że szybko się z tym uporam.

 

Mimo jednak takich problemów wciąż uważam, że nissanki to najlepsze wozidełka (tylko moja żona ma inne zdanie :). Zasanawiam sie nad odmłodzeniem i już wiem, że jeśli do tego dojdzie - przesiądę się na P11.114.

Pozdrowienia dla nissmaniaków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnieliście jeszcze o jednej sprawie ZBIEŻNOSC sprawdzić najlepiej w serwisie bo na oko to chłop w szpitalu umarł, :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przedmówca zbieżność (geometria kół) i niech popatrzą na zawieszenie albo przeguby wewnętrzne przy skrzyni biegów - znajomy tak miał między 60 a 80km/h tak telepało autem że szok. Spróbuj z tymi przegubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak dziwnie bo , jak przyspieszam tak jednostajnie to dopiero od okooło 120 mi zaczyna lekko trząsc kierownice , a jak daje mocniej buta to wtedy juz to sie dzieje od 80 , co może byc przyczyna ?? Podobno kocówki drążków mam dobre jak byłem na warsztacie opony nowe i wyważone wiec neiwiem co moze byc.

 

Mialem poząbkowane opony na tylniej osi i to było przyczyną drgań na kierownicy własnie przy prędkosci 90 - 110.

Też sie dziwiłem, sprawdziłem wyważenie przednich kół, zawieszenia i stan opon.......

podjechałem do znajomego wulkanizatora, którego poprosiłem o wyważenie przednich opon mówiąc mu o drganiach na kole kierownicy. Koła były dobrze wyważone,

sprawdził mi tylnie koła i powiedział ze są poząbkowane i to jest przyczyną.

Kupiłem nowe opony na tył i drganie na kierownicy ustało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość raffaell

Problemy Z tymi drganiami faktycznie są trudne do zdiagnozowania.

U mnie kierownica drga pomiędzy 110 a 130 km/h. Ale co ciekawe nie zawsze i nie z taką samą siłą. Czasem nie drga wcale, a czasem to zwalniam do 100, bo robu sie strasznie nieprzyjemnie w całym aucie.

I bądź tu mądry, od czego to. Koła wyważane - nie pomogło. Zmienione łożyska w zwrotnicy (bo ruszało się) - wydawało się że pomogło, ale jednak nie. Wahacze - nie pomogło. Na łącznikach stabilizatora luzu nie ma wcale. I co to za gówno może być ????

Głupio jeździć takim wozem 100 km/h. Nawet jakieś punto śmigają po 120, a ja nie mogę. Szlag mnie czasem trafia. Jakieś pomysły ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekvipex

Mam podobny problem w p12 od 100-120 km/h drży lekko kierownica ,żadnych luzów i tarcze opony nowe i koła wyważone . raz drży mocniej raz słabiej , co to może być bo mi się pomysły kończą :029: sprawdziłem felgi bo mówili mi że mogą być to pierścienie centrujące, zbiężność zrobiona , amortyzatory 79% pomocy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekvipex, ja miałem to samo na alusach - nowe opony wszystko wyważone ale...

ale felgi są lekko pokrzywione i kicha, wyważenie nie pomoże.

Zimówki mam na stalowych felgach i nic nie trzęsie - spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górne wachacze, końcówki drążków, luzy na maglownicy, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, może być któraś albo któreś z tych żeczy bo rozumiem że koła wyważone i jest ok. i Zbieżność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś takiego w Mażdzie 626 GD, co sie okazało, auto ściagnąłem z Niemiec już na alusach, po zdjęciu kół okazało sie że o ile rozstaw kół pasuje o tyle piasta jest zdecydowanie za mała na ta felgę, dorobiłem taki pierścień i wszelkie drgania znikneły, pomimo że felga jest mocowana na śrubach to może sie delikatnie przesuwać i przy dużych prędkościach środek ciężkości jest przesunięty i może powodować bicie, także dla tych co moja nie oryginalne felgi sprawdziłbym osadzenie felgi, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Błażej

ja miałem to samo łączniki stabilizatora wymieniłem wyważyłem koła a problem był taki że opony miałem do d*py nigdy więcej używek... nie wiadomo skąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Walczę z tymi grganiami w P11.144 prawie rok. Szlag mnie już trafia.

Teraz wyszło, że mam luz jak ruszam kołem w poziomie (tzn. na biki, a nie góra dół).

Mechanik sprawdzał dokładnie końcówki drążków, łożyska i są ok. Luzy są wyczuwalne na zamym drążku. Czy do tego modelu kupię gdzieś drążki kierownicze? W sklepach mówią mi że to całość z kolumną :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość p11.144_grosikTAXi

Ja mam identyczny problem jadąc powiedzmy 100 dodając gazu zaczynają sie wibracje i to właśnie przenich kół. w momencie jak odpuszczam gaz wszystko znika!!!! Dodam ze mam wymienione tarcze, maglownice koncówki a koła były wyważane w ASO. Wibracje wystepuja tylko przy dodawaniu gazu przy większych prędkościach!!!!!

Witam. problem trzesienia calym samochodem przy przyspieszaniu mam juz za soba. kiedys jadac na ostrym zakrecie wpadlem w ogromna dziure i wtedy zaczal mi sie problem. okazalo sie ze sie polos delikatnie wypięła z przegubu zewnetrznego(pękł zeger) a wiadomo ze polos zakonczona jest wieloklinem. wieloklin sie kilka razy obkrecil i stad byly drgania(jezeli jest mozlowosc wpiecia polosi w przegub i zorganizowania samego zegera to koszt naprawy praktycznie zerowy - u mnie do wymiany byla polos i zewnetrzny przegub). pozdrówki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...