Notesik Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Lecę w trasę i chciałbym dojechać jak najdalej na jednym pełnym zbiorniku. Proszę o potwierdzone osobiście odczucia. Nie chodzi mi o ("ale ma kopa" itd). U nas w Polsce 98 jest tańsze niż 95 na zachodzie Europy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroz Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 U mnie najlepiej sprawdzal sie VPower. Przy Ultimate nie zauwazylem zadnych zmian, a przy VPower'ze wykrecilem najnizsze spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Ja natomiast mogę polecić Ci BP Ultimate. Jeżdżę tylko na tym paliwie Micrą i 100NX'em i jestem bardzo zadowolony. W micrze gdzie mam czujnik spalania stukowego odczułem znaczną różnicę po zalaniu Ultimate, lekki ale zawsze przyrost mocy, kulturalniejsza praca silnika etc. To samo z resztą w 100 NX'ie chociaż nie czuję przyrostu mocy bo zbyt krótko nim jeździłem na 95-tce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 VP99+, bo to benzyna importowana z Niemiec Wątpie. Shellu/BP/inna* (*niepotrzebne skreślić) będzie oryginalne paliwko a na drugim chrzczone Jeżeli jest to stacja firmowa a nie jakieś coś z logiem jakiejś z firm to nie ma się czego obawiać bo na stacjach firmowych funkcjonują bardzo restrykcyjne przepisy dotyczące jakości paliw i często jest ona wewnętrznie sprawdzana. każde auto (w sensie - różne modele/silniki) inaczej reaguje lub nie reaguje na dane paliwo Tutaj zgadzam się ale nie do końca. W Note zapewne jest czujnik spalania stukowego i jak przy rezerwie w baku na 95 zalejesz go do pełna 98 to poczujesz różnicę. I tak jak pisałem ja polecam BP Ultimate 98. Wiem co mówie ponieważ jeżdżę tylko na tym paliwie od ponad 20 m-cy i go nie zmienię. A drugą sprawą jest to, że pracowałem na BP i po przejrzanych normach paliwa wiem, ze ilość oktanów często sięga nawet 99-101. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissuser Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Dlatego że na jednym Shellu/BP/inna* (*niepotrzebne skreślić) będzie oryginalne paliwko a na drugim chrzczone - i będzie sporo rozbieżności. :cry: zgadzam sie, zalezy jak trafisz - sam tego doswiadczylem! ale prawdopodobienstwo trefnego paliwa jest oczywiscie wieksze, jak zatankujesz np: lotos/orlen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Zresztą... duża część tych "firmowych" stacji to stacje na zasadach franchisingu: właścicielem NIE jest koncern Tutaj się nie zgodzę. Z dośwaiadczenia z BP wiem, że tam franchising polega na tym iż koncern "wypożycza" Ci stację, Ty kupujesz do niej towar, płacisz wszystkie rachunki etc a koncern zapewnia dostawy paliwa i od tego odpala jakiś %. Oczywiście kontrola wewnętrzna też na tych stacjach funkcjonuje. Nie chodzi mi o stacje prywatne oznaczone tylko logo BP, bo to nie jest franchising. Poza tym na BP obowiązuje system podziału stacji na firmowe, franchisingowe i partnerskie. W dwóch pierwszych przypadkach nie masz co obawiać się o jakość paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissuser Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 Dlatego że na jednym Shellu/BP/inna* (*niepotrzebne skreślić) będzie oryginalne paliwko a na drugim chrzczone - i będzie sporo rozbieżności. :cry: zgadzam sie, zalezy jak trafisz - sam tego doswiadczylem! ale prawdopodobienstwo trefnego paliwa jest oczywiscie wieksze, jak zatankujesz np: lotos/orlen Dokładnie tak :grin: Dlatego ja również tankuję tylko na stacjach firmowych. P.S. Zdarzyło mi się parę razy (ale nie Notkiem) tankować przy Auchan (Pb98) - i była OK. Widać - nie ma reguły gdzie ma być chrzczone a gdzie nie... :wink: hihi - a mierzyles ile w rzeczywistosci bylo tam oktanow...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notesik Opublikowano 17 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Na pełnym zbiorniku 98 dojechałem dalej o 120 km. W Niemczech na powrót zatankowałem 95 i przy granicy musiałem dolać 5 z kanistra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notesik Opublikowano 17 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 NOTEK "...bo po prostu oszczędniej jechałeś i tyle: benzyna i jej jakość nie ma AŻ TAK OGROMNEGO znaczenia, żebyś 120 km więcej przejechał. Zauważ, że gdyby tak było - wtedy NIKT nie tankowałby Pb95 " Proszę sam sprawdź zatankuj 98 kilka razy (zapłacisz więcej) ale więcej przejedziesz. W sumie różnica będzie niewielka tzn 98 wyjdzie trochę drożej. [Po Wrocławiu strasznie się jeździ :sad: ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
txm777 Opublikowano 23 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 A ja wyruszając w trasę 470 km zatankowałem do pełna VPower Racing i spalanie wyszło mi 4.8 l/100. Na końcu trasy wskazówka była na połowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pepe Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Na pełnym zbiorniku 98 dojechałem dalej o 120 km. W Niemczech na powrót zatankowałem 95 i przy granicy musiałem dolać 5 z kanistra. Ja tankując benzynę 98 oktanową również zauważyłem spadek spalania na poziomie 0,3-0,4 l / 100 km oraz troszkę lepszą kulturę pracy silnika i elastyczność. Tankowałem na przemian raz Pb 95 i Pb 98 i 98 i Almera na Pb 98 spalała mniej. Tankuje Pb 98 na stacji Jet oraz Auchan - najmniejsza różnica w cenie pomiedzy benzyna 95 a 98 oktanową. Swego czasu tankowałem Schella V-powera 95 i to tez byla dobra benzyna i almera tez spalała 0,2 l mniej na 100 km. Takie są moje odczucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2006 W almerze mocno czuć słabe paliwo. jak wlewam 98 to spalanie nie jest większe niż 12/100km :diabel2: jak używam 95 to spalanie jest 13l/100km :diabel2: w mojej opini najlepszy jest shell a najgorsza niestety rafineria gdańska. napisąłem list do mikołaja, że chce dostąć palma z kabelkiem do odb2 Na nim wszystko widac łącznie z wykresami mocy i momentu, ot poprosu pełny komp diagnostyczny. Bedze też widać kąt wyprzedzenia zapłonu. Będę wiedział, czy paliwko dziadowskie czy dobre. Ot taki prezenik (do ogladnięcia na allegro) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.