Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Elektryszne szybki - bez włączonego zapłonu


Gość wojtekpi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojtekpi

Witam

 

Mam pytanie, czy ktoś z Was przerabiał elektryczne szybki (Nissan Primera P11.144 Kombi : 2000/2001) tak by działały bez włączonego zapłonu? U mnie często ktoś zostaje w aucie a ja wychodzę i odruchowo zabieram ze sobą kluczyki a wtedy szybek nie da się otworzyć L. W najbliższych dniach planuje pogrzebać trochę w elektryce ale nie chciał bym czego popsuć, więc jeśli ktoś to robił to proszę o wskazówkę co należy zrobić by było najprościej i najszybciej.

 

Przy okazji grzebania w elektryce może zamontowałbym też moduł domykania szyb, więc jeśli ktoś montował takowy to proszę o info jakiej firmy-model-typ i gdzie najlepiej go wpiąć.

 

Dzięki za wszelkie info.

 

Pzd.

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

moduł od elektrycznie otwieranych szyb trzeba by tak podłączyc, żeby po zamknięciu drzwi z pilota nie działał. Inaczej będzie łatwo dostac się do zamkniętergo samochodu i na nic wszystkie zabezpieczenia typu elektromagnetyczne rygielki. najlepiej założyc opóźniacz, np można manipulowac szybami do minuty po wyjęciu kluczyka albo też zamknięcia auta.

Co do modułu domykania - na pewno trzeba załozyc automaty do 3 szyb bo przecież automat jest tylko w drzwiach kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł od elektrycznie otwieranych szyb trzeba by tak podłączyc, żeby po zamknięciu drzwi z pilota nie działał. Inaczej będzie łatwo dostac się do zamkniętergo samochodu i na nic wszystkie zabezpieczenia typu elektromagnetyczne rygielki. najlepiej założyc opóźniacz, np można manipulowac szybami do minuty po wyjęciu kluczyka albo też zamknięcia auta.

Co do modułu domykania - na pewno trzeba załozyc automaty do 3 szyb bo przecież automat jest tylko w drzwiach kierowcy.

akurat tak się podłącza, że gdy zamykasz dzrzwi z pilota to moduł domyka szyby, a nierozumiem jeszcze co to ma wspólnego z bezpieczeństwem samochodu

 

moduły są do 2 albo do 4 szyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

automatów to raczej do szyb montować nie trzeba, jeśli się nie mylę to większość dostępnych modułów domykaczy ma wbudowany np. ogranicznik prądowy, tzn moduł dostaje sygnał i zamyka okno do napotknia oporu, wtedy rośnie prąd w obwodzie i następuje automatyczne wyłączenie domykania i tak po kolei wszystkie okna (lub kilka równolegle ale wtedy większy pobór prądu z akumulatora ;) )

Przemas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat.

U znajomego w Oplu Omedze jest podobny mechanizm. Jeżeli jakieś z okien zostało otwarte, włącznie z szyberkeim, to przytrzymanie przekręconego kluczyka w zamku drzwi kierowcy, powoduje zamknięcie się wszystkiego co możliwe. To jeszcze nie to, ale jakoś już z jednego miejsca sterowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
moduł od elektrycznie otwieranych szyb trzeba by tak podłączyc, żeby po zamknięciu drzwi z pilota nie działał. Inaczej będzie łatwo dostac się do zamkniętergo samochodu i na nic wszystkie zabezpieczenia typu elektromagnetyczne rygielki. najlepiej założyc opóźniacz, np można manipulowac szybami do minuty po wyjęciu kluczyka albo też zamknięcia auta.

Co do modułu domykania - na pewno trzeba załozyc automaty do 3 szyb bo przecież automat jest tylko w drzwiach kierowcy.

akurat tak się podłącza, że gdy zamykasz dzrzwi z pilota to moduł domyka szyby, a nierozumiem jeszcze co to ma wspólnego z bezpieczeństwem samochodu

 

moduły są do 2 albo do 4 szyb

dzięki za wyjaśnienie mi tematu bo nie mam o nim pojęcia. specjalnie napisałem o dwóch modułach: elektrycznego sterowania szybami znajdującego się obecnie w aucie (cz.1) i modułu domykania, który miałby byc domontowany (cz.2). Teraz rozumiesz co to ma wspólnego z bezpieczeństwem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O module domykanie szyb w swojej primerce napisalem juz w oddzielnym poscie ale ciekawy jestem czy sytuacje mozna odwrocic i modul podlaczyc tak aby po wylaczniu alarmu i odryglowaniu drzwi szyby same sie opuscily ? Przy dzisiajszych temperaturach i braku klimatyzacji mogloby byc to jakies rozwiazanie. Wolalbym zeby ktos napisal czy jest to mozliwe od strony technicznej niz czy jest to sensowne rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O module domykanie szyb w swojej primerce napisalem juz w oddzielnym poscie ale ciekawy jestem czy sytuacje mozna odwrocic i modul podlaczyc tak aby po wylaczniu alarmu i odryglowaniu drzwi szyby same sie opuscily ? Przy dzisiajszych temperaturach i braku klimatyzacji mogloby byc to jakies rozwiazanie. Wolalbym zeby ktos napisal czy jest to mozliwe od strony technicznej niz czy jest to sensowne rozwiazanie.

Ja mam moduł MAGICAR FAI 4WM i w nim nie ma opcji otwierania i z tego co widzę po schematach innych modułów to też nie mają takiej opcji. Ale jak by się ktoś uparł to jest to możliwe do wykonia, pokombinować z jakimiś przekaźnikami na zasilaniu silników i sterować je np. dodatkowym kanałem z autoalarmu. Trochę byłoby z tym zabawy ale myślę że jest to do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy modul zamykania mozna podlaczyc tak zeby po podaniu impulsu otwieral szyby

trzeba sie wpiac w przewod gdzie pojawia sie plus orzy otwieraniu szyby na na sterowanie modulu podac "-" z centalki alarmu (lub centalnego zamka) gdzie pojawi sie przy rozbrajaniu (otwieraniu)

 

aha .... nie radze probowac z przekaznikami na silniku szybek .... mozecie uwalic sam sterownik (przepala sciezki ) bo na przekaznikach nie ma przeciazeniowki ani zabezpieczenia termicznego ---> mialem tak u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy modul zamykania mozna podlaczyc tak zeby po podaniu impulsu otwieral szyby

trzeba sie wpiac w przewod gdzie pojawia sie plus orzy otwieraniu szyby na na sterowanie modulu podac "-" z centalki alarmu (lub centalnego zamka) gdzie pojawi sie przy rozbrajaniu (otwieraniu)

 

aha .... nie radze probowac z przekaznikami na silniku szybek .... mozecie uwalic sam sterownik (przepala sciezki ) bo na przekaznikach nie ma przeciazeniowki ani zabezpieczenia termicznego ---> mialem tak u siebie

Można odwrotnie podłączyć ale wtedy nie będzie domykał po zamknięciu a chyba chodzi o to żeby moduł działał w obie strony, tzn. przy zamykaniu domykał, przy otwieraniu otwierał.

 

Ja to sobie wykombinowałem tak że przekaźniki służyły by tylko do zmainy polaryzacji na zasilaniu silniczków, wpięte by były po module także silniki byłyby nadal chronione przez zabezpieczenia w module domykania a sam moduł działał by normalnie przy domykaniu przez styki NC niewysterowanych przekaźników a przy otwieraniu auta wysterowuję przekaźniki, polaryzacja na silnikach zostaje zmieniona i szybki jadą w górę kontrolowane przez moduł.

 

Co do uwalenia sterownika przez przekaźniki wystarczy równolegle do cewki przekaźnika podłączyć diodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raf4rb, dobrze kombinujesz. Po prostu przekaźnik musi zmieniać polaryzację na zasilaniu silników otwierania szyb, przez rozpoznanie czy stacyjka jest włączona czy wyłączona. Jest trochę zabawy ale nie jest to takie straszne. Może być konieczność zastosowania do każdej szyby oddzielniego przekaźnika.

Stacyjka wyłączona, przekaźnik odpadnięty, polaryzacja kierunku zamykania -brak poboru prądu przez przekaźnik gdy samochód jest w garażu.

Stacyjka załączona, przekaźnik trzyma, polaryzacja zmieniona kierunek otwieranie szyby.

Proponuję od razu założyć wyłącznik na przekaźnik -zimą będzie cieplej i bez roboty (grzebania w instalacji) :mrgreen:

Oczywiście zamiast stacyjki przekaźnik może kontrolować stan alarmu (zał. wył.)

 

Pomysł jednak jest ciekawy. Przypadek gdzie lenistwo jest inspiracją wynalazcy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raf4rb, dobrze kombinujesz. Po prostu przekaźnik musi zmieniać polaryzację na zasilaniu silników otwierania szyb, przez rozpoznanie czy stacyjka jest włączona czy wyłączona. Jest trochę zabawy ale nie jest to takie straszne. Może być konieczność zastosowania do każdej szyby oddzielniego przekaźnika.

Stacyjka wyłączona, przekaźnik odpadnięty, polaryzacja kierunku zamykania -brak poboru prądu przez przekaźnik gdy samochód jest w garażu.

Stacyjka załączona, przekaźnik trzyma, polaryzacja zmieniona kierunek otwieranie szyby.

Proponuję od razu założyć wyłącznik na przekaźnik -zimą będzie cieplej i bez roboty (grzebania w instalacji) :mrgreen:

Oczywiście zamiast stacyjki przekaźnik może kontrolować stan alarmu (zał. wył.)

 

Pomysł jednak jest ciekawy. Przypadek gdzie lenistwo jest inspiracją wynalazcy :lol:

Dzięki, widzę że ktoś rozumie w końcu o co mi chodzi, ja rozważam to tylko teoretycznie bo nie widzę najmniejszego sensu żeby takie coś instalować u siebie. Fajny pomysł z tą zimą, podobnie jak automatyczny włącznik świateł (też mam zamontowany) w którym taki przełącznik (zima-lato) się montuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec ma tak w Merawce E210. Jak przytrzymasz na pilocie zamykanie drzwi to sie zamkna szyby i szyber ,a jak przytrzymasz otwieranie to sie otworza szyby i szyber.Wygoogluj sobie jakies manuale do tego auta to moze znajdziesz jak co działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...