Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy uszkodzony termostat może zwiększyć splanie LPG 14,4/100


Gość waldiw16

Rekomendowane odpowiedzi

mam primere na gaźniku 1.6 16V i spala mi 14, 4 l gazu na 100km wymienione jest juz doslownie wszystko( co do spalania: filtry ,kable WN , przewody podcisnieniowe itd) z wyjatkiem termostatum czy to on moze miec wine tak strasznie wyskokiego spalania????

z góry dzieki za podowiedzi!!!

 

[ Dodano: 07 Sie 2006, 18:30 ]

walcze juz z tym spalaniem od stycznia bo wtedy zaczęły sie te problemy po za tym auto chleje 11 l benzyny na 100 km ..

jezdze krótkie wyjazdy 10 km do pracy. czy to moze tez byc przyczyną???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

termo zdecydowanie tak, jak niezamkniety to sie furka nie nagrzewa i pali wiecej

łatwo go sprawdzic, wyjac do garnka podgrzewac, mierzyc temperature i sprawdzic przy jakiej sie otwiera

kilka pytan, ile km na gazie, bo moze reduktor wymaga przegladu?jak ponad 80 kkm to mozna sie obawiac reduktora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym gazie zrobilem tak okolo 3 tys km i poza tym bylem u gazowca i czyscili mi parownik. ale dzieki za podpowiedz. a co do tego termostatu to mozesz mi napisac gdzie sie on mniej wiecej znajduje?? bo lubie troszke pomasterkowac i bym go sobie wymontowal i sprawdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest w obudowie przykreconej z boku pompy wody z przodu silnika od strony łańcucha rozrządu. Sprawdzić go najlepiej z termometrem, ale jak się nie ma można podgrzewając wode aż zacznie sie gotować, jak termostat się wcześniej nie otworzy to szmelc, tak samo jak się nie domknie po wychłodzeniu wody. Temp. otwarcia powinna byc wybita na termostacie. Zakładają ctermostat umieścić odpowietrznikiemdo góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za opis , a mam jeszcze takie pytanko bo wg mnie termostatsie zamyka i otwiera ale czy sie nie otwiera za pozno bo w dzisiejszych temp okolo 20 stopni wąż powrotu z chlodnicy robi sie cieply dopiero po przejechaniu 6 km przy predkosci okolo 80km / h a wąż zasilania chlodnicy(ten u góry) jest gorący jak cholera nie idzie go złapac reką??? wiec czy termostat nie otwiera sie za pozno i na tym moze polega jego wada??? czy to jest mozliwe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom plynu mam w normie a uklad nie jest zapowietrzony. sam nie wiem co robic to to spalanie 14.5l / 100km troche mnie dobija.ale czy moze byc takie cos ze termostat otwiera sie za pozno????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Masz instalke II generacji? Od kiedy takie spalanie? Ile wcześniej palił?

Ten silnik niestety na elektronice II giej generacji nie pali za oszczędnie - ja musiałem elektronikę wywalić- na samym registerze stracił mocy z dołu, ale za ta spalanie ponizej 10 l.

Co do Twego pytania - na instalce II giej generacji moim zdaniem temperatura nie ma aż takiego znaczenia jeśli chodzi o spalanie.

Bardziej przyjrzabym sie modułowi ssania w gaźniku.

Jak masz II ga generację - to na 99 % sonda lambda do wymiany, lub sprawdzenia.

Głównie te elementy mogą odpowiadać za przepały na PB i LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...