NazgulXL Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Aż spróbuję Nie szkoda silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Szkoda to by było gdybym go ciągał od 2000 obrotów. Łańcuszek mógłby tego nie wytrzymać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorupiak78 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Żona jeździ Note 1,4 wynik z kompa 4,7 l/100. Trasa prawie cały czas i pewnie szybko nie jeździ ale da się zejść nim nawet tak nisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Przy delikatnej jeździe po trasie jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) Note 1.6 przed wymianą oleju i filtrów, ciężar pasażerów około 220 kg, opony nowe wielosezonowe, włączone radio i klimatyzacja, światła mijania (nie LED ponieważ było już trochę ciemno), brak korków, prędkość przepisowa max 90 km/h, w terenie zabudowanym trochę powyżej dozwolonej, odcinek około 40 km, wynik: 5,5 l/100km, tak pokazał komputer pokładowy. Jestem mile zaskoczony. Ten sam odcinek gdy jechałem sam i bardzo go "deptałem" - 6,6l/100 km. Edytowane 23 Maja 2017 przez tybysh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Ja swoim 1,4 po trasie przy prędkości 140-160 z klimą i na światłach na odcinku ok. 100km spalił średnio 6,2l/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 W weekend jechałem Notkiem ponad 200 mil (ponad 320 km) w jedną stronę (w sumie ponad 640 km) zobaczyć samochód bo syn chce kupić. Dwie osoby, cały czas prędkość do 125 km/h (średnia z kompa 78 km/h), lekkie przyspieszenie, klima, ledy zamiast świateł. Wyszło z kompa 4.9 l/100 km.....po obliczeniu kalkulatorem 5.1 l/ 100 km. Więc w tych czasach jazda jak za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Ja nigdy nie schodzę tak nisko choćbym nie wiem jak się starał. Filtry oleje wszystko wymieniane na takie jak trzeba, zbieżność ok, nie wożę zbędnych rzeczy, okna pozamykane, opony dopompowane. Ale nie ma dramatu, średnie spalanie realne z 22k to 7.38 l/100km 80% miasto. Najniżej za ten czas 6.11 na trasie w Bieszczady. Za tydzień zobaczę ile wyjdzie Chyżne->Słowacja i z powrotem. Tatry plus autostrada. Ale na mniej jak 7 nie liczę. Z czego wynikają takie różnice między egzemplarzami? Aha wy piszecie o 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 (edytowane) U mnie jest 1.6, a takie spalanie latem to norma. Jadąc równo bez gwałtownego przyspieszania z 80-90 km/h po autostradzie potrafi zejść do 3.9-4.2 l/100km. Standard to lekko ponad 880 km na 44-45 l paliwa. Edytowane 24 Maja 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 U mnie jest 1.6, a takie spalanie latem to norma. Jadąc równo bez gwałtownego przyspieszania z 80-90 km/h po autostradzie potrafi zejść do 3.9-4.2 l/100km. Standard to lekko ponad 880 km na 44-45 l paliwa. w takim razie ponawiam pytanie WTF co może być przyczyną ? stosowałem też swego czasu środek STP do oczyszczania układu paliwowego (czerwony po zimowy) ale bez różnicy. Dodam jeszcze że po wymianie świec jedna była nadtopiona, nie jakoś bardzo ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 (edytowane) Na pewno paliwo.....jeżdżę nim często do Polski bo po za światłami i rejestracją GB to Europejczyk i wygodniej się poruszać. Tankując paliwo w Polsce zawsze spalanie miałem większe, samochód nie był tak żwawy no i mniej robiłem na baku. Po tankowaniu np w niemczech zasięg i osiągi się poprawiały. Nie uwierzyłbym w to gdyby nie osobiste doświadczenia. Paliwa słabszej jakości. Edytowane 24 Maja 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 w takim razie ponawiam pytanie WTF co może być przyczyną ? stosowałem też swego czasu środek STP do oczyszczania układu paliwowego (czerwony po zimowy) ale bez różnicy. Dodam jeszcze że po wymianie świec jedna była nadtopiona, nie jakoś bardzo ale jednak. Tak z ciekawości co to za świece i jaki przebieg km ??? Platynowe ci nadtopiło Nadtopiona elektroda środkowa-Elektroda środkowa nadtopiona, koncówka stopy izolatora ma konsystencję gąbczastą i rozmiękczoną. Przyczyny: Przeciążenie termiczne świecy w wyniku samozapłonu, spowodowanego np. niewłaśsciwym ustawieniem kąta zapłonu, obecnością produktów spalania w komorze spalania, uszkodzonymi zaworami, wadliwym rozdzielaczem zapłonu, niedostateczną jakością paliwa lub zbyt niską wartością cieplną świecy. Skutki: Nieregularny zapłon, spadek mocy (uszkodzenie silnika). Środek zaradczy: Sprawdzenie silnika, zapłonu i składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Montaż świec zapłonowych o odpowiedniej wartości cieplnej. Takie masz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Takie były i na takie też wymieniłem. Przebieg 156k ale czy były jeszcze fabryczne tego nie wiem. Pozostałe wyglądały całkiem dobrze. Objawów wyżej opisanych nie doświadczyłem. Tak tylko wrzuciłem świecę w sensie że może wtrysk leje ? Ale to by chyba były jeszcze jakieś objawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Wypadało by sprawdzić zawory może który się nie domyka -domykał nad tą świecą ! Regulacje -wymianę szklanek Ńissan zaleca co 100.000 km A ile już masz przebiegu na nowych świecach? Tak z mojej parafii to ja miałem 5 letnie świece i wymieniłem ostatnio. To praca silnika po wymianie na duży plus, równiej pracuje na jałowym ,żwawiej reaguje na dodawanie gazu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Dwa dni temu pojechałem z prędkością 178 km/h wyświetloną na GPS, myślę że pojechałbym max 180-185 ale to jest zupełnie nieprzewidywalna prędkość dla tego auta Ma się wrażenie dość słabego docisku. U mnie jest 1.6, a takie spalanie latem to norma. Jadąc równo bez gwałtownego przyspieszania z 80-90 km/h po autostradzie potrafi zejść do 3.9-4.2 l/100km. Standard to lekko ponad 880 km na 44-45 l paliwa. Mój 1,6 przy 3500 obr/min pali 6 litrów. Powyżej tych obrotów - każde 500 obr więcej daje ok 0,5 litra więcej na 100km.. ale żeby 3,9-4,2? Nigdy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Już kiedyś zapodałem na forum fotkę ze spalania na trasie Szczyrk - Bielsko Biała tą szybkiego ruchu jak byłem w kraju....tam było 4.4 l/100km przy 100 km/h i około 3 tyś obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 No właśnie. Nie potrafię jechać trasą szybkiego ruchu 100 km/h. Jak szybkiego ruchu to szybkiego ruchu! Ale..... pomiędzy Szczyrkiem a B-B nie ma takiej trasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 (edytowane) No tak....Polskie nazwy już mi się mylą sorry. Ma być Skoczów - BB A w GB mimo autostrad nie pojedziesz szybciej niż do 60 mil (niecałe 100 km/h)......co kawałek odcinki pomiarowe Nie wspomnę o korkach. Edytowane 25 Maja 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Mnie brakuje czasem takiej lekkiej nóżki..... a potem płacz na stacji paliw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 (edytowane) No wlasnie jestem moze 1kkm po wymianie. Uwazam ze plynniej silnik reaguje przy zmianie biegow, ale nie odczulem zmieny mocy. A sprawdzenia luzow zaworowych w 1.6 sie nie zaleca wcale - dopiero przy glosnej pracy, cytat z ksiazki obslugi. No nic. Nie bede grzebal w silniku dla 0.5-1 litra spalania bo jeszcze cos tam znajde Edytowane 25 Maja 2017 przez NazgulXL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Dobrze to po następnym 1000km odkręć nową świecę i zobacz czy jej nie topi !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 (edytowane) Dobrze to po następnym 1000km odkręć nową świecę i zobacz czy jej nie topi !!!!Odpada (musiałbym to robić w ASO, nie pytaj czemu), zresztą po 1000km raczej by jej nie stopiło.A do tematu: Trasa Kraków - Chyżne - Nitra (przez Tatry) i z powrotem 700km. Średnia prędkość 73, na ekspresówce max 150, średnio 120km/h. Klimatyzacja, opony letnie 2.3-2.4 bara na wszystkich, bez pasażerów. Realne spalanie 6,22l/100km. Edytowane 2 Czerwca 2017 przez NazgulXL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Dziś przejechałem zgodnie z przepisami 120km i spalanie wyszło mi 4,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 (edytowane) Dziś przejechałem zgodnie z przepisami 120km i spalanie wyszło mi 4,5. Mi latem też tak średnią trzyma....na trasie nigdy nie pali więcej niż 5.2l/100km przy jeździe trochę ponad 130 km/h gdzie można. Bo u nas za dużo odcinków pomiarowych i 60 lub 75 mil/h .. Zgodnie z przepisami około 4.5-4.8L/100km. Edytowane 2 Czerwca 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozeh2 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 (edytowane) No to Panowie chylę czoła otrzymanych wyników u mnie w benzynie 1.4 opony 185/65r15 przód 2,4 bara, tył 2,2 bara przebieg około 95 k km plus klima: - na samej trasie jadąc do 120km/h na GPS'ie (licznikowe około 127 km/h) komputer pokazuje około 5,5 l, gdzie realne przy dystrybutorze 6,2 l; - same miasto, bardzo krótkie odcinki (do 3 km),światła, korki komputer pokazuje 9,8 l, gdzie realne 10,3 l. Jeżdżę dynamicznie, biegi zmieniam około 3-3,5 k obrotów czasem więcej, po wymianie świec wszystkich filtrów i płynów itp. Edytowane 3 Czerwca 2017 przez ozeh2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.