Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd EGR P0400 P11.144 1,8 + LPG - co to jest?


Gość Darek78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Od 2 tygodni jestem posiadaczem samochodu z instalacją gazową.

Nie wiem której generacji, ale to nie jest sekwencja, taka zwykła:)

 

Zapala mi się kontrolka check engine

Pojechałem na kasowanie do serwisu, i kolo coś mamrotał o padającym katalizatorze itp., że gaz ma wyższą temperaturę spalania i może paść katalizator, bla bla

Jak padnie katalizator to można jakieś obejście zrobić, itp.

 

Po wykasowaniu przejechałem 250km i było OK. Potem krótka przejażdżka 25km i znowu się zapaliła.

 

1. Czy LPG żeczywiście uszkadza katalizator w mojej konfiguracji?

2. Jak sobie z tym radzić, aby się ta kontrolka nie paliła

3. Czy to coś poważnego, za tydzień uderzam do Chorwacji, i nie wiem czy to jest pilne, czy może poczekać

4. Czy ta kontrolka gaśnie, czy już tylko ASO jest w stanie to wyłączyć

5. Czy w warszawie jest ktoś kto może zrobić coś w tym temacie:)

 

Opis błędu:

P0400

 

Inne dane

CAL/LD VALUE

COOLANT TEMP - 85stopni

L-FUEL TRM-B1 135%

S-FUEL TRM-B1 125%

...

Nie wiem które jeszcze wartości są ważne:)

 

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to raczej sonda, którą chyba masz w ilości sztuk: 2. A gaziarze pewnie cos pokombinowali z podłączanie do nich i dlatego tak się dzieje.

 

Podobno mam 2, bo z tego co wiem samochody z Niemiec podobno mają dwie.

Ale gaziarz coś wspominał że podobno nie da się tego ustawić. Od początku były problemy, jak słuchałem od dawnego właściciela autka.

Można dołożyć jakiś moduł ODB II czy podobnie i powinno się poprawić.

Ale gwarancji gaziarz nie daje.

 

Więc, może coś spierdzielił i nie wie jak naprawić.

Czy ktoś jeszcze użytkuje podobne autko z podobną instalacją i nie ma problemów?

 

Może powinienem się przejechać do innego gaziarza

Czy znacie może jakiegoś dobrego w Warszawie, który może to zdiagnozować?

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno mam 2, bo z tego co wiem samochody z Niemiec podobno mają dwie.

 

Raczej dlategom, że przy tych silnikach były 2.

 

Może powinienem się przejechać do innego gaziarza

 

Zdecydowanie tak ;)

 

Aha i nic tu wg mnie nie może się uszkodzić, po prostu wyswietla się check engine bo komp wyłapuje błąd z sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do gaziarzy w Wwie - polecani Czakram na okęciu ...

 

Kolo mówi, że jak mam błąd EGR to on by szukał w tym układzie i wg niego nie ma to nic wspólnego z LPG.

 

Ciężka sprawa ...

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa o rzesz sorry nie doczytałem. Jeżeli jest EGR na tej zasadzie co w silnikach GA czy SR to jedyne co mi przychodzi do głowy, to że EGR się przytkał. Ale czemu wyświetla się to jako check engine, czyżby w QG18 był jakiś czujnik ? Możesz spróbować rozebrać zawór EGR i przedmuchać. W silnikach GA i SR zatyka się dolot do zaworu i nic sie nie traci a nawet mozna zyskać na dynamice.

EGR odpowiada za dopalanie spalin to jest jej czesci znaczy tlenków azotu, więc może być tak, że jeżeli spaliny są niedopalone tzn. bedą bogatsze niż powinny być w tlenek azotu to komp pokazuje to jakblad EGR, ale nie wiem czy poprawnie kombinuje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

tak, przy OBD2 czyli od modelu p11.144 wzwyż, zawór EGR ma rózne stopnie otwarcia (odczyt w procentach) i jest monitorowany przez układ diagnostyki pokładowej. Każda nieprawidłowość koduje błąd który trzeba kasować komputerem serwisowym lub czytnikiem OBD2.

Tak przy okazji ten co zamontował zwykłą instalkę LPG w tym silniku musiał być niezłym "faffofcem" :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, przy OBD2 czyli od modelu p11.144 wzwyż, zawór EGR ma rózne stopnie otwarcia (odczyt w procentach) i jest monitorowany przez układ diagnostyki pokładowej. Każda nieprawidłowość koduje błąd który trzeba kasować komputerem serwisowym lub czytnikiem OBD2.

Tak przy okazji ten co zamontował zwykłą instalkę LPG w tym silniku musiał być niezłym "faffofcem" :lol:

 

No to super:(

A jeśli chodzi o zwykłą instalkę, czyli II generacji jak sądzę, tak to się nazywa..

To na tym forum goście nawet piszą i to sporo, że do metalowego kolektora wcale nie trzeba kupywać sekwencji. Pomijam utratę mocy i niewiele większe spalanie.

Tak czy inaczej musztarda po obiedzie:)

 

To może gaziarz miał rację aby ten moduł OBD2 dołożyć....

Koszt podobno 100-200zł, poza Wawą:)

 

A jeśli chodzi o EGR sensor. To czytałem w manualu, że jest właśnie jakiś czujnik temperatury EGR sensor czy podobnie. Więc dlatego wywala się check engine. A po podłączeniu pod kompa, mam że błąd z czujniak EGR.

 

Jeśli bym zapchał/zakleił EGR jak to na forum zachwalają -to check engine i tak będzie mi się palił. Trzeba by jakoś obejść czujniki? No bo skoro jest zapchany to wywala błąd:)

 

Rozumiem, że wóz nie stanie. Na urlop mogę z tym jechać?

No dobrze a co może mieć wpływ na to że jest pokazywany błąd - mieszanka LPG?

Co powinienem z tym zrobić. Bo jeśli nic się nie da, to najlepiej to cholerstwo wogóle wyłączyć?

Jak mam coś naprawić, to muszę wiedzieć co, bo jak to w Wwie nabiją mnie w butelkę:(

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest zasyfiony, to wykrecić zawór EGR i przedmuchać. Na podstawie zaworu EGR z silnika GA lub SR moge podpowiedzieć, że to takie cuś do którego idzie rurka od kolektora wydechowego. Odkręć ją przy zaworze i przedmuchaj kompresorem, zanim to zrobisz, odepnik wszelkie wężyki podciśnienia idące od zaworu EGR, coby syf z niego nie przelazł gdzie indziej.

Tu masz jak to wygląda w GA i SR

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2826

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

Tak jak mowi Jarkk, EGR można wyczyścić albo wymienić.

Jak go odłączysz, to przygotuj się na ciągłe świecenie kontrolki check engine. Czyli jak silnik złapie awarię nie będziesz o tym wiedział bo kontrolka i tak ciągle się będzie świecić.

 

Do tego silnika nie zakłada się mieszalnikowej instalacji bo:

1. zwariuje OBD2

2. silnik ma zmienne fazy rozrządu

 

Wywal ten gaz, stac Cie na auto które tyle traci na rocznie na wartości, to dolicz też koszty benzyny aby móc ten samochód normalnie eksploatować a nie rzeźbić z instalką gazu za 2 tys zł. Albo załóz instalację na której ten silnik będzie normalnie pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za bardzo konstruktywne uwagi.

 

Generalnie masz pewnie rację.

Muszę to przemyśleć.

 

Pytanie brzmi, czy jak zamienię instalację na sekwencję, to czy błąd ustąpi, czy wydam niepotrzebnie kasę. Bo wyjdzie że jednak żadna instalacja gazowa się nie nadaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

teraz pojawia się taki błąd, później pojawią się inne.

Instalka sekwencyjna z kolei, jeśli bedzie założona przez kiepskiego mechaniora to tez będzie sprawiać kłopoty.

Ile robisz rocznie kilometrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz pojawia się taki błąd, później pojawią się inne.

Instalka sekwencyjna z kolei, jeśli bedzie założona przez kiepskiego mechaniora to tez będzie sprawiać kłopoty.

Ile robisz rocznie kilometrów?

 

Całkiem sporo bo 30-33.000km. Czyli dla mnie warto LPG.

Co prawda obecnie mam 2 samochody bo został mi jeszcze polonez:), ale myślę że to primera będzie i tak większość przebiegu robiła.

 

Jeśli chodzi o gazownika, to raczej nie mam wyboru. Ta instalacja ma 6mc, jest jeszcze na gwarancji. W środę zadzwonię do gaziarza i zapytam się jakie są koszty zamiany zwykłej na sekwencję. Wiadomo są jakieś koszty amortyzacji, ale butla w bagażniku i przewody są już pociągnięte ... Zobaczymy, może zamiana wyjdzie nie tak drogo.

 

Gadałem przed chwilą z kolesiem na stacji benzynowej, Ma taki samochód jak ja, tylko w sekwencji, oczywiście zero problemów ... A przy ostatnim kasowaniu mój samochód miał jeszcze P0171 - za słaba mieszanka, który podobno może pojawiać się przy rozruchu, itp.

 

Czyli pewnie będzie łapał jeszcze inne błędy.

Jazda do serwisu i kasowanie błędów też kosztuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów! Siedzę w gazie od kilku lat więc może dorzucę kilka uwag. W każdym autku gdzie jest OBD lub OBDII będzie zapalał się "check" (błąd sondy lambda) jeżeli będzie zamontowana instalacja inna niż sekwencyjna. Jest to związane z tym że instalki tradycyjne zbyt mało precyzyjnie dawkują paliwo i druga sonda, która znajduje się za katalizatorem zauważy to i zapali "checka". Są emulatory ale nie wiem czy do primerki dostaniesz. Tego gaziarza, który to zakładał to omijaj z daleka. Jedź do Czakramu i zapytaj o Sequenta24 kosztuje ok. 3400zł. Tył już masz więc zapłacisz mniej. Na sequencie będziesz śmigał aż miło i zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
...W każdym autku gdzie jest OBD lub OBDII będzie zapalał się "check" (błąd sondy lambda) jeżeli będzie zamontowana instalacja inna niż sekwencyjna. Jest to związane z tym że instalki tradycyjne zbyt mało precyzyjnie dawkują paliwo i druga sonda, która znajduje się za katalizatorem zauważy to i zapali "checka"...

druga sonda w obd1? :roll:

myślałem że w obd1 ZAWSZE jest jedna sonda na 1 katalizator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jesli moge cos doradzić...

skoro juz mamy instalkę II giej generacji - a auto jeździ na niej jako-tako moim zdaniem niema co wkładać tam sekwencji.

Co zrobić z błędami?

Ja bym zatkał całkiem EGR a na II gi ank sensoe oxygen (sonda) założył emulator.

Uwaga - starsze emulatory OBDII w wiekszości działąją tak, że jak wywali błąd cheka - to emulator po chamsku resetuje kompa, albo niektórzy przekaźnikiem wycinają checka - o zgrozo - iluż userów LPG jeździ z nieświadomością błedów w ECU. :wink: .

OBDII jest tak czułym systemem, ze zawsze coś nie tak z gazem będzie jak jest emulator ( a pzecież już jeden masz). Zatkaj EGR ale za czujnikami temperatury (jeśli takie są). Na gazie EGR Ci nie potrzebny, podobnie jak katalizatotr i II ga sonda lambda.

Więc te trzy rzeczy możesz wywalić i zobaczyc co będzie . Emulator II giej sondy wystarczy kupić ( wartio posledzić na Pb jakie zakresy napięc ma ta sonda - zwykle jest to jakieś stałe 0,5 max 0,7 V (tak było w Toyocie). Kupiłem układzik emulujący takie napięcie - nie było łatwo ustawić. Bez EGR a i kata smigało aż miło potem sypał błędem Pierwsza sonda powolna reakcja - ale każda sonda na gazie chodzi wolniej.

Tak czy owak nie wkładałbym sekwencji by zgasic checka - mozna to raczej tańszymi metodami. Ale wybór należy do Ciebie. Na dobrej sekwencji problemy powinne zniknąć, choć nie wiem czy bład EGR pochodzi u Ciebie od gazu.

Jeśli masz Qg18DE - to mam w takim silniku wspomniany już sequent 24 i zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Temat powrócił...

Byłem u naszego kolegi z klublu Radka z Wwy i oglądał mój EGR. Wspomniał, że zaczyna kwalifikować się do wymiany, więc mamy potwierdzenie, że to niby to.

 

Byłem u gaziarza w Czekramie - ostrobramska 75, gościu nawet sympatyczny, poopowiadał to i owo. Wspomniał, że już emulator sondy lambda już mam i pokazał mi na kabelki do jakiegoś komputerka.

No to się pytam o sekwencję, wspomniał, że jeśli EGR to EGR, i założenie sekwencji raczej nie poprawi sprawy, gdyż problem wiadomo gdzie leży. Może przy gazie jest EGR po prostu bardziej czuły, albo już zaczął nawalać

Moduł OBDII - będzie kasował wszystkie błędy, jak jadę na gazie. Rozwiązanie to daje mi tyle co jazdy przy ciągle zapalonym check engine. Nie będę wiedział o żadnych błędach, co jest bezsensowne.

 

Jak w takim razie wywalić ten EGR, proszę o bardziej precyzyjny opis. NIe mogę się dogadać z gośćmi mówiąc o emulatorze, bo mówią że jest. Może emulator emulatorowi nie równy?

 

p_flori czy możesz rowzinąć zdanie "Ja bym zatkał całkiem EGR a na II gi ank sensoe oxygen (sonda) założył emulator." - nie rozumiem drugiej części w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam też primere ale 1,6 QG16Q i mam zwykła instalacje z silnikami krokowymi. od samego pocztku co jakiś czas zapalała sie kontrolka . nawet tego nie kasowałem i jeżdze. po czasie sama gasnie szczególnie jak pojezdzisz troche na benzynie.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Od 2 tygodni jestem posiadaczem samochodu z instalacją gazową.

Nie wiem której generacji, ale to nie jest sekwencja, taka zwykła:)

 

Zapala mi się kontrolka check engine

Pojechałem na kasowanie do serwisu, i kolo coś mamrotał o padającym katalizatorze itp., że gaz ma wyższą temperaturę spalania i może paść katalizator, bla bla

Jak padnie katalizator to można jakieś obejście zrobić, itp.

 

Po wykasowaniu przejechałem 250km i było OK. Potem krótka przejażdżka 25km i znowu się zapaliła.

 

1. Czy LPG żeczywiście uszkadza katalizator w mojej konfiguracji?

2. Jak sobie z tym radzić, aby się ta kontrolka nie paliła

3. Czy to coś poważnego, za tydzień uderzam do Chorwacji, i nie wiem czy to jest pilne, czy może poczekać

4. Czy ta kontrolka gaśnie, czy już tylko ASO jest w stanie to wyłączyć

5. Czy w warszawie jest ktoś kto może zrobić coś w tym temacie:)

 

Opis błędu:

P0400

 

Inne dane

CAL/LD VALUE

COOLANT TEMP - 85stopni

L-FUEL TRM-B1 135%

S-FUEL TRM-B1 125%

...

Nie wiem które jeszcze wartości są ważne:)

 

 

Darek

 

 

Cześć,

 

mam ten sam silnik i sekwencję jak robiłem rozpoznanie jaką instalację mam zamontować to większość fachowców twierdziła, że z OBDII żaden emlator sobie nie poradzi i to jest tylko kwestia czasu kiedy zaczną się problemy.

Poważne zakłady nawet nie chciały słuchać o innym rozwiązaniu niż sekwencja (ta większość miał chyba rację).

Ja nie mam żadnych problemów z moją instalacą (bolało tylko raz jak płaciłem przy odbiorze).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje skromne zdanie odnośnie LPG i OBDII jest taie - jak ktoś wkłada II gą generację LPG - to rezygnuje z OBDII - jego zalet i wad zarazem. po co komu Kat, OBDII i 2 sondy skoro jedna wystarczy by wysterować gazem i basta.

Więc albo II ga generacja i niech szlag trafi OBDII - tu zamiast zwykłego emulatora zakładamy emulator OBDII - czyli zwykły restarter ECU, albo jak kto woli przekaźniczek pod maską wycinający kontrolkę check i jazda na gazie. Wtedy spoko mozna pozbyć sie EGR i kata, a parę kucyków przy tym przybędzie przy odrobinie szczęścia....

Żadna kontrolka wnerwiać nas nie bedzie.

Jeśli jednak widmo rozpierdówy elektroniki silnika nas boli i spac nie daje proponuje założyc sekwencję i OBDII zostanie razem z całymi gratami w/w.

Samo przytkanie EGR nie wiele zmieni, bo pewnie check się zaświeci ale poekperymentować można.

Gdzie zatkać - najprościej - jak pisano 2 złotówka przy kolektorze wydechowym.

Co ciekawe - w moim motorze nie ma EGR wcale - ECU inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przesiadłem się wyłącznie na benzynę, aby sprawdzić czy to rzeczywiście jest problem z EGR, czy też nie. Wiedziałem że zapala się mi kontrolka co ok 300km.

 

Skasowałem komputer.

Jeździłem po mieście, także często zmieniałem obroty. W takich warunkach szybko wyjdzie czy EGR ma problemy ze zmianą położenia.

 

Po 40km zapalił się check engine - czyli to jest problem EGR, a nie instalacji gazowej!

Jak kupię instalkę za 3000zł sekwencyjną, to problem i tak zostanie.

 

Panowie

Jak obejść ten czujnik EGR, aby się nie zapalał. Nie widzę sensu wyrzucania 2000zł na coś aby zredukować 7% tlenku azotu czy czegoś tam. Skoro w starszych wersjach, ludzie to wywalają:)

 

W moim samochodzie to jest osobny, czujnik więc prawdopodobnie nie mogę tego tak po prostu zatkać

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Wlasnie zaswiecił mi sie Check Engine podjechalem do chamowni i mieli tam kompa sprawdzil i wyskoczyl blad EGR wykasowal go po przejechaniu 30km znow sie swieci check engine,przy okazji sprawdzil tez sonde lambda dzialala poprawnie, zasstanawiam sie dlaczego? nie mam gazu.Dodam jeszcze ze czeka mnie wymiana rozrzadu, przy niskich obrotach ma duze wachanie od 500odr/mindo 800 moze tez ma to jakies znaczenie. mam silnik sr20de 2000rok p11.144 Czytalem ze wystarczy przeczyscic ta (rurke) co o tym sadzicie? za odpowiedz z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...