Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

"wspomaganie" kierownicy w N16...


Gość Maro25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam szybkie pytanko do posiadaczy N16-tek, mialem okazje 2tyg pojezdzic nowym Oplem Astra 1.7 CDTI po czym przesiadlem sie spowrotem do mojej Almy i poczulem ze wspomaganie kierownicy chodzi zdecydowanie gorzej, roznica jest kolosalna, wiem ze rozni producenci stosuja rozne mechanizmy ale dla mnie zdecydowanie cos jest nie tak, nie wiem jak jest u Was ale ja moge tylko pomarzyc o kreceniu "jednym palcem", czy macie takie samo odczucie? mam teraz gumy 205tki ale jak kupilem samochod na 185tkach to wspomaganie chodzilo tak samo... czy nie wydaje Wam sie ze wspomaganie kierownicy jest poprostu slabe? a moze pompa nawala czy cos w tym stylu? moze macie np 2 samochody ze wspomaganiem (a jeden z nich to N16) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam poprównanie mojej P11 - stki do Astry I. IMHO Primera ze względu na inną charakterystyke zawieszenia (znacznie twardsze) ma też ciężej kręcącą się kierownice.

Pewnie tak ma być, za to w Punto II to sie kreci lekko do bólu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem problem ze wspomaganiem - brudzil sie stopniowo krzyzak przy maglownicy az po jakims czasie sie poprost6u zapiekł... proponuje nafto zmywacz (lub naftozmywacz - nei wiem jak sie pisze) i WD-40 i dziala jak najbardziej dobrze!!

 

mam 185 nie seryjne ale jedym palcem moge krecic... a jak sie krzyzak zapiekl to dwoma rekoma w pewnych momętach bylo ciezko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam szybkie pytanko do posiadaczy N16-tek, mialem okazje 2tyg pojezdzic nowym Oplem Astra 1.7 CDTI po czym przesiadlem sie spowrotem do mojej Almy i poczulem ze wspomaganie kierownicy chodzi zdecydowanie gorzej, roznica jest kolosalna, wiem ze rozni producenci stosuja rozne mechanizmy ale dla mnie zdecydowanie cos jest nie tak, nie wiem jak jest u Was ale ja moge tylko pomarzyc o kreceniu "jednym palcem", czy macie takie samo odczucie? mam teraz gumy 205tki ale jak kupilem samochod na 185tkach to wspomaganie chodzilo tak samo... czy nie wydaje Wam sie ze wspomaganie kierownicy jest poprostu slabe? a moze pompa nawala czy cos w tym stylu? moze macie np 2 samochody ze wspomaganiem (a jeden z nich to N16) ?

 

Nie mam za bardzo porównania do innych zagranicznych aut ale u mnie z pewnoscią wspomaganie chodzi dobrze.. moge kręcić jednym swobodnie, nawet tym najmniejszym :) a gumy mam oczywiście 185 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie samo miałem uczucie po kilkudniowej jeździe nowym Yariskiem. Tam się kręci jednym małym paluszkiem a w almerce trzeba uzyć trochę siły. Ale jestem do tego przyzwyczajony i uważam, ze wszystko jest oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też uważam, że ciężko chodzi. nie ma mowy o żadnej awarii pompy, auto ma 8 miesięcy, i kierownicą kręci się tak samo od początku.

 

mam porównanie do kilku samochodów którymi jeżdżę dosyć często.

 

ibiza 2003- tu chodzi duuuużo lżej jak u nas

saab 9-3 2003- ciężej jak u nas, ale tu są kapcie 225:)

omega 1999- lżej

astra 2003- lżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie do:

- avensisa z 2005r. - dokładnie tak samo

- alfy 156 z 2001. - trochę lżej.

 

Szczerze mówiąc, ja się przyzwyczaiłem i wcale nie uważam, że wspomaganie, które umożliwia kręcenie kierownicą "1 paluszkiem" jest takie super - dotyczy to głównie jazdy poza miastem. W mieście wiadomo, że ułatwia życie (czyt.: parkowanie :wink: ). Ja robię znacznie więcej km w trasie niż w mieście, więc wspomaganie w N16 odpowiada mi jak najbardziej.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Hondzie Civic tak samo ,,ciężko" chodzi jak w mojej almie

- Opel vectra bardzo lekko

- R. Laguna też lekko

czyli zależy od zawieszenia i u nas tak ma być i trzeba się przyzwyczaić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może niech swój kamyk dorzucą użytkownicy K12. Według mnie wrażenie jest takie jakby koła były w powietrzu. Wspomaganie w pełni elektryczne.

 

zgadza się, rewelka a co ciekawsze elektryka usztywnia kierownicę przy większych prędkościach

 

co do n 16 to na 185 było leciutko, a przy 205 już nie ale nadal można kręcić palcem ale tylko wskazującym przy uzyciu pewnej siły

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...