Coobcio Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Niedawno natrafiła mi się okazja kupić tanio spaloną primerkę P10 1,6. Egzemplarz, jaki mi się trafił to full wypas SLX (bez klimy) z marca 93, technicznie w stanie idealnym, serwisowany do końca jedyny mankament to pożar pod maską w skutek, którego ucierpiała wiązka elektryczna, cały układ zasilania, układ zapłonowy, ba nawet zbiorniczek wyrównawczy od płynu hamulcowego się stopił. Co tu będę się rozpisywał poniższe fotki wszystko przedstawią: Nowy nabytek przytargałem do siebie na działkę - blisko 350km na holu, auto bardzo cichutkie w środku, nic nie puka nic nie stuka, może to jest zasługą regularnych przeglądów i wymian. Zawieszenie i układ hamulcowy mają niewiele przejechane, jedynie to można przyczepić się do tylnych amorków - są po regeneracji i odstają od nowych gazowych KYB z przodu... Można by o nim pisać i pisać, ale przejdźmy do konkretów Tak, więc rozpoczynamy odgruzowywanie i małe poprawiny serii. Świeżo po umyciu: Kupa warzących 25Kg niepotrzebności: Dalsze działania: - nowa instalacja elektryczna do silnika z usunięciem wszystkiego, co związane z benzyną (łącznie 14 kabelków mniej do poprowadzenia z ECU) - usuniecie zbiornika paliwa wraz z przewodami paliwowymi - adaptacja oraz porting kolektora ssącego z GA14DE (oryginalny kolektor z gazniokowego GA16Ds jakoś tak nie wygląda przekonywująco do osiągania chociażby 100KM) - modyfikacja przepustnicy gazu z GA14De (jedna a porządna - fi50mm) - wykonane z teflonu termo izolujące uszczelki między przepustnicą a kolektorem i między kolektorem a głowicą - Usunięcie filtra węglowego oraz EGR (Kata nie trzeba usówać bo w serii go nie było ) - odseparowanie przewodów wodnych od kolektora ssącego - B L O S + Parownik do 140KW - układ dolotowy średnicy 70mm oparty o puszkę na filtr z P11 SRi Auto katalogowo dysponowało 90Koniami i 133Nm, chciałbym osiągnąć 100KM i 140Nm przy spalaniu 20zł na 100km Podziękowania dla: Xsandiego, GREGA76 i Goago - magika gazownika :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osa Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 no wkoncu jakies foty tego auta i opis szkoda ze nie sunny tak jak to bylo w zalozeniu pierwotnym ale prima tez ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Jezu... z ciekawości ile to kosztowało?? no i czekamy na dalsze foto-story jak primerka ożyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 ciekawości ile to kosztowało Wstyd się przyznać :oops: :oops: :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 wstyd to krasc i dac sie zlapac :wink: cena byla dobra. nie ma co sie nad tym rozwodzic. na odbijanie sie na dzialke i po miescie spokojnie starczy bo druga prima raczej nie czesto ogada ulice powodzenia w reanimacji. jak cos jeszcze znajde to dam znac :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 26 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2006 no serio pytam ile i dlaczego tak drogo ciekawość mnie zżera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kicek Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 bo mam taki kaprys. a co zabronisz mi? kolejny co zaglada innym w kieszenie? chcesz przyslac kontrole skarbowa? Chyba pan masz cieżki dzień jakiś, on sie grzecznie pyta, ciekawość to ciekawość Może Mnie Cooba nie zabije http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=122583289 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość volnaris Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Panowie... ciekawosc ciekawoscia, ale Kuba wyraznie odpowiedzial wymijajaco, ze "wstyd sie przyznac" czyli moze nie ma ochoty pisac tego publicznie, a jesli ktos chce kupic taki uszkodzony gruzik, to w obecnych czasach jest tego na peczki i w internecie i w prasie. Podejrzewam, ze Kuba na PW lub gg pewnie by odpowiedzial zainteresowanemu ile "takie cos" kosztuje. Nie ma sensu sie spinac ile kto ma kasy, ile kto zarabia, ten watek jest chyba w troszke innym celu, a powoli zaczyna byc rozwalany. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shogun Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Witam Hehehehe niezły gruz. Po umyciu nieźle wygląda. Może uda mi się w tym tygodniu podrzucić zbędne organy do przeszczepienia z mojej primy. Coobcio to nie usiedzi na miejscu, jak nie dłubie to myśli co by tu podłubać. Jak dla mnie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Za wóz zapłąciłem dokładnie 900zł - z miłym właścicielem szło się dogadać, stara gadna "czy poza allegro będzie coś taniej" no i udało się Tak więc po wczorajszych pracach udało mi się zrobić nową wiązke ale... rozrusznik jest uszkodzony i któryś przekaźnik nie działa. Troche podkurzałem pod maską i pare elementów silnika pomalowałem i wyrzuciłem to co zostało ze sterowania gazem i benzyną. Jeszcze trzeba wywalić bak paliwa i te metalowe jakże ciężkie przewody :wink: Jak narazie zamówiłem i czekam na: - BLOSA - Parownik do 140KW - Elektrozaworek ten z filtrem do gazu - rurki miedziane Z tego co zaówarzyłem u Goago to Blos jest bardzo przemyślaną konstrukcja. Z pomocą sondy szerokopasmowej i zestawem pilniczków można bardzo precyzyjnie wystroić auto Ps. Szkoda że nie mam tu możliwości wstawienia zdjęć (działka) jak udało mi się przyozdobić kolektor ssący starymi jedno-złotówkami a do zaślepiania dziurek w korpusie od przepustnicy gazu uzyłem monety 1 Jen, nie ma to jak połączenie sił Polsko Japońskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Naprawde Coobcio jestem pod wrażeniem Twojego zapału do dłubania w czym sie da :] powodzenia :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 No no ,kolejny ciekawy projekt by Coobcio,pięknie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Dodatkowy atut mojego nowego nabytu to baza do budowy i opatentowania zestawów Turbo do GA14/16De Nowe zabawki już dotarły, jak kobitka przyjedzie z aparatem cyfrowym to fotki opublikuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Dodatkowy atut mojego nowego nabytu to baza do budowy i opatentowania zestawów Turbo do GA14/16De n rozumiem ze GA14/16De i Ds :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Ds nie bardzo bo to ma gaznik, w moim przypadku Ds przerobiłem na De jedynie pozbawiajac kolektora i przepustnicy wszystkich czujników. Ps. fotki mam Kolektor ssacy DS Vs. DE (ten górny): Ogołocony koelktor ssący + zaślepki z monet (1zł i 1 jen + troche Poxilina): + EGR Out + porting i dopasowanie do głowicy + modyfikacja przepsutnicy gazu (usunięcie przegrody celem lepszego przepływu) Tutaj mamy coś co drobnym dopracowaniu będzie zapewniało stabilny i na odpowiednim poziomie stosunek powietrze-LPG: Parownik BRC o potencjale 190KM(140KW) - miejmy nadzieje że wydoli: W trakcie drutowania, wszystko pasuje jak ulał nawet puszka filtra powietrza z 2.0: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Coobcio jestem pod duzym wrazeniem(kolejny raz), zycze powodzenia i czekam na efekty bo ja tez chce cos zrobic z moim 1.4de. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Przecieraj ślady w dlubaniu w GA16DS na gazie, sam jestem ciekawy czy z tego silnika cos ciekawego osiagniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Coobcio dasz rade a potem my zrobimy to samo hehe:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Coobcio dasz rade a potem my zrobimy to samo hehe:) .. dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Fajnie sie czyta to fotostory , czekam na rozwój prac nad turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 atkowy atut mojego nowego nabytu to baza do budowy i opatentowania zestawów Turbo do GA14/16De+chciałbym osiągnąć 100KM i 140Nm przy spalaniu 20zł na 100km Turbinka(wiecej mocy)+tanie jezdzenie= ideal Prosze pisz na biezaco co i jak jestem ciekaw co z tego bedzie i kiedy bede mogl zamontowac twoj patent u siebie hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Coobcio wszystko to fajnie brzmi, jest super ale pamiętasz, że to miał być tani dupowóz a turbo do tanich nie należy poza tym co do turbo to jak tam prace nad turboprimką"?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 spoko spoko wszystko w swoim czasie, na chwilę obecną mam straszny ruch w swoim skromnym gararzyku i nie mam czasu na swoje zabawki Ale przynajmniej miałem z czego oplacić OC za nie Jutro w wolnej chwili jadę do srebrnej więc mamy update będzie. Ps. owszem da się pogodzić i turbo i ekonomiczność, zarazem niski koszt takiej instalacji - wszystko szczegółowo opiszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 Ps. owszem da się pogodzić i turbo i ekonomiczność, zarazem niski koszt takiej instalacji czyżby turbo na gazie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 5 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2006 coobcio nie da się pogodzić, wierz mi juz to kalkulowałem, żeby mieć dobry afr na gazie to będzie to paliło co najmniej 20l......., na trasie może mniej.......... mówie tutaj o doładowaniu ok 0,5 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.