Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dupowóz Coobcia - P10@GA16Ds


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno natrafiła mi się okazja kupić tanio spaloną primerkę P10 1,6.

Egzemplarz, jaki mi się trafił to full wypas SLX (bez klimy) z marca 93, technicznie w stanie idealnym, serwisowany do końca jedyny mankament to pożar pod maską w skutek, którego ucierpiała wiązka elektryczna, cały układ zasilania, układ zapłonowy, ba nawet zbiorniczek wyrównawczy od płynu hamulcowego się stopił. Co tu będę się rozpisywał poniższe fotki wszystko przedstawią:

6f087b56.jpg

e404e359.jpg

Nowy nabytek przytargałem do siebie na działkę - blisko 350km na holu, auto bardzo cichutkie w środku, nic nie puka nic nie stuka, może to jest zasługą regularnych przeglądów i wymian. Zawieszenie i układ hamulcowy mają niewiele przejechane, jedynie to można przyczepić się do tylnych amorków - są po regeneracji i odstają od nowych gazowych KYB z przodu... Można by o nim pisać i pisać, ale przejdźmy do konkretów :)

 

Tak, więc rozpoczynamy odgruzowywanie i małe poprawiny serii.

Świeżo po umyciu:

679c4885.jpg

 

Kupa warzących 25Kg niepotrzebności:

364ad8b0.jpg

8ceaf421.jpg

 

Dalsze działania:

- nowa instalacja elektryczna do silnika z usunięciem wszystkiego, co związane z benzyną (łącznie 14 kabelków mniej do poprowadzenia z ECU)

- usuniecie zbiornika paliwa wraz z przewodami paliwowymi

- adaptacja oraz porting kolektora ssącego z GA14DE (oryginalny kolektor z gazniokowego GA16Ds jakoś tak nie wygląda przekonywująco do osiągania chociażby 100KM)

- modyfikacja przepustnicy gazu z GA14De (jedna a porządna - fi50mm)

- wykonane z teflonu termo izolujące uszczelki między przepustnicą a kolektorem i między kolektorem a głowicą

- Usunięcie filtra węglowego oraz EGR (Kata nie trzeba usówać bo w serii go nie było :P )

- odseparowanie przewodów wodnych od kolektora ssącego

- B L O S + Parownik do 140KW :D

- układ dolotowy średnicy 70mm oparty o puszkę na filtr z P11 SRi

 

Auto katalogowo dysponowało 90Koniami i 133Nm, chciałbym osiągnąć 100KM i 140Nm przy spalaniu 20zł na 100km :)

 

Podziękowania dla: Xsandiego, GREGA76 i Goago - magika gazownika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstyd to krasc i dac sie zlapac :wink: cena byla dobra. nie ma co sie nad tym rozwodzic. na odbijanie sie na dzialke i po miescie spokojnie starczy bo druga prima raczej nie czesto ogada ulice :lol:

 

powodzenia w reanimacji. jak cos jeszcze znajde to dam znac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... ciekawosc ciekawoscia, ale Kuba wyraznie odpowiedzial wymijajaco, ze "wstyd sie przyznac" czyli moze nie ma ochoty pisac tego publicznie, a jesli ktos chce kupic taki uszkodzony gruzik, to w obecnych czasach jest tego na peczki i w internecie i w prasie. Podejrzewam, ze Kuba na PW lub gg pewnie by odpowiedzial zainteresowanemu ile "takie cos" kosztuje.

Nie ma sensu sie spinac ile kto ma kasy, ile kto zarabia, ten watek jest chyba w troszke innym celu, a powoli zaczyna byc rozwalany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Hehehehe niezły gruz. Po umyciu nieźle wygląda. Może uda mi się w tym tygodniu podrzucić zbędne organy do przeszczepienia z mojej primy. Coobcio to nie usiedzi na miejscu, jak nie dłubie to myśli co by tu podłubać. Jak dla mnie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wóz zapłąciłem dokładnie 900zł - z miłym właścicielem szło się dogadać, stara gadna "czy poza allegro będzie coś taniej" no i udało się :)

 

Tak więc po wczorajszych pracach udało mi się zrobić nową wiązke ale... rozrusznik jest uszkodzony i któryś przekaźnik nie działa.

Troche podkurzałem pod maską i pare elementów silnika pomalowałem i wyrzuciłem to co zostało ze sterowania gazem i benzyną.

Jeszcze trzeba wywalić bak paliwa i te metalowe jakże ciężkie przewody :wink:

 

Jak narazie zamówiłem i czekam na:

- BLOSA

- Parownik do 140KW

- Elektrozaworek ten z filtrem do gazu

- rurki miedziane

 

Z tego co zaówarzyłem u Goago to Blos jest bardzo przemyślaną konstrukcja. Z pomocą sondy szerokopasmowej i zestawem pilniczków można bardzo precyzyjnie wystroić auto :D

 

Ps. Szkoda że nie mam tu możliwości wstawienia zdjęć (działka) jak udało mi się przyozdobić kolektor ssący starymi jedno-złotówkami a do zaślepiania dziurek w korpusie od przepustnicy gazu uzyłem monety 1 Jen, nie ma to jak połączenie sił Polsko Japońskich :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde Coobcio jestem pod wrażeniem Twojego zapału do dłubania w czym sie da :]

 

powodzenia :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowy atut mojego nowego nabytu to baza do budowy i opatentowania zestawów Turbo do GA14/16De :D

 

Nowe zabawki już dotarły, jak kobitka przyjedzie z aparatem cyfrowym to fotki opublikuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ds nie bardzo bo to ma gaznik, w moim przypadku Ds przerobiłem na De jedynie pozbawiajac kolektora i przepustnicy wszystkich czujników.

 

Ps. fotki mam :)

 

Kolektor ssacy DS Vs. DE (ten górny):

IMG_2023.jpg

 

Ogołocony koelktor ssący + zaślepki z monet (1zł i 1 jen + troche Poxilina):

IMG_2024.jpg

+ EGR Out

+ porting i dopasowanie do głowicy

+ modyfikacja przepsutnicy gazu (usunięcie przegrody celem lepszego przepływu)

 

Tutaj mamy coś co drobnym dopracowaniu będzie zapewniało stabilny i na odpowiednim poziomie stosunek powietrze-LPG:

IMG_2042.jpg

 

Parownik BRC o potencjale 190KM(140KW) - miejmy nadzieje że wydoli:

IMG_2036.jpg

 

W trakcie drutowania, wszystko pasuje jak ulał nawet puszka filtra powietrza z 2.0:

IMG_2028.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny
atkowy atut mojego nowego nabytu to baza do budowy i opatentowania zestawów Turbo do GA14/16De
+
chciałbym osiągnąć 100KM i 140Nm przy spalaniu 20zł na 100km

Turbinka(wiecej mocy)+tanie jezdzenie= ideal

Prosze pisz na biezaco co i jak jestem ciekaw co z tego bedzie i kiedy bede mogl zamontowac twoj patent u siebie hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko spoko wszystko w swoim czasie, na chwilę obecną mam straszny ruch w swoim skromnym gararzyku i nie mam czasu na swoje zabawki :P

Ale przynajmniej miałem z czego oplacić OC za nie :)

 

Jutro w wolnej chwili jadę do srebrnej więc mamy update będzie.

 

Ps. owszem da się pogodzić i turbo i ekonomiczność, zarazem niski koszt takiej instalacji - wszystko szczegółowo opiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coobcio nie da się pogodzić, wierz mi

juz to kalkulowałem, żeby mieć dobry afr na gazie to będzie to paliło co najmniej 20l......., na trasie może mniej..........

mówie tutaj o doładowaniu ok 0,5 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...