Ladapis Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Czy możęcie podzielić się doświadczeniem, po jakim czasie od zapalenia gaśnie wam kontrolka ciśnienia oleju? Wiadomo, że jak zapala się z wciśniętym pedałem gazu to gaśnie szybciej, bo szybciej olej dociera w zakamarki i je wypełnia. Wiem, że w sprawnym silniku kontrolka powinna zgasnąć do 2 sekund po odpaleniu... Pytama bo wymieniłem olej i wydaje mi się, że teraz (Mobil 10W40) gaśnie później, niż wcześniej (Fuchs 10W40) ale może to złudzenie. Czy Mobil rzadszy jakiśczy co...? Jak to u was wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Ja nie pamiętam na jakim jeżdżę ale chyba na mobil 10W40 kontrolka zapala się różnie po 2-4 sekundach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 gaśnie później, niż wcześniej Witam. A jakiegoś fajansiarskiego filtra ze 'spółdzielni nie daj się' nie założyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 calkiem mozliwe ze urzyty olej ma inna gestosc, badz jest go niewystarczajaco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flo Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Mam taki sam problem po zmianie oleju na mobil S 10W40. Mechanik powiedział, że to wina filtra, ale zmianiełem na taki sam - BOSCHa. Moze to jednak kwestia gęstości... Jeżdżę dalej (kontrolka pali sie po uruchomieniu zimnego silnika około 2 sek.) Pozdr, flo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 no i mnie po wymianie dzieje się to samo... nie mam pojęcia co to może być. Najważniejsze, że gaśnie i nie zapala się podczas jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ladapis Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Dzięki za odzew. Czyli coś jest na rzeczy.... no to możę zastanowimy się razem. Niewystarczająca ilość oleju odpada, bo to sprawdziłem najpierw. Pozostaje albo inna gęsość czy lepkość oleju lub właśnie wspomniany filtr, o którym nie pomyślałem. Poprzednio miałem założóny FILTRON, a teraz założyłem jakiś japoński...albo koreański.. nie pamiętam...z JAPPARTS. Czy przyczyna możę byćtak, że jak filtr jest rzadki, czyli ma mało warstw filtrujących to dłużej sięwypełnia i przez to wolniej spada ciśneinie w układie... czy to jakś inna przyczyna. Tak mi sie podobało żę lampka gasła od razu, żę jestem w stanei kupić Filtrona i go zamontować Jeszcze raz dzieki za odzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 ja mysle ze przyczyna moze byc nieszczelnosc ukladu mi sie tez tak dzieje jak wam i zauwazylem ze z pod miski olejowej cos kapie czyli uszczelka do wymiany i teraz pytanie mam ile taka uszczelka moze kosztowac wymianial ja ktos sam ??? na jakie trudnosci mozna napotkac podczas wymiany ?? podobno trzeba uwazac na miske i sruby bo sa aluminiowe prawda ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Cenu uszczelki pod miskę wachają się od około 10 do 40 złotych zależnie od producenta i modelu, jeśli masz kanał to możesz się sam bawić, jeśli nie to poszukaj kanału Najlepiej jeśli wymieniasz uszczelkę to od razu możesz wymienić olej (masz już stary spuszczony ) Ladapis wiesz, że i ja założyłem taki filtr oleju?? może to jego wina... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 zauwazylem ze z pod miski olejowej cos kapie czyli uszczelka do wymiany i teraz pytanie mam ile taka uszczelka moze kosztowac wymianial ja ktos sam ??? na jakie trudnosci mozna napotkac podczas wymiany ?? podobno trzeba uwazac na miske i sruby bo sa aluminiowe prawda ???? Witam. W N14 z silnikiem GA miska jest blaszana i możliwe, że przerdzewiała i dlatego kapie. Uszczelki jako takiej nie ma, uszczelnia się silikonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ladapis Opublikowano 30 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2006 U mnie jakakolwiek nieszczelność odpada. Przez prawie 15 kkm nie dolałem ani kropli. Szczelny jest najbardziej z wszystkich samochodów jakie miałem. Chyba, żę taka nieszczelność, że powietrze ulata zamiast się sprężać a olej zostaje... to by był taki motoryzacyjny gore-tex... Ani nie pali oleju, ani nie kapie, tak wiec prawdopodobnie to filtr, albo właściwości oleju. Poza tym mam taką obserwację, że często zapalałem z wciśniętym pedałem gazu, wtedy szybko wkręca sie na obroty zaraz po zapaleniu...i stąd ciśnienie szybcie jwzrasta. Obecnie spóźnione gaśnięcie lampki zarejestrowałem bez gazu.... bo po czyszczeniu parownika pięknie poprawia się praca silnika zamulonego przez gazowy nagar. Tak wiec moze mi sie wydaje, żę później gaśnie, bo po prostu nie cisnę pedała .... gazu Aby to porównać musiałbym z powrotem zalac Fuchsa i założyc Filtrona... ma kotś jakiś inny pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 to w koncu jest uszczelka czy niema?)) a przerdzewiala nie jest na bak sprawdzalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 31 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2006 " Uszczelka miski olejowej ELRING 036.161 Dirko Uszczelka miski olejowej Informacje Inter Cars o towarze indeks: EL036161 Cena brutto: 24,46 zł nazwa: Sylikon opis : ELRING masa silikonowa elastyczna DIRKO [100g] (zakres temp. -50:180řC) SZARA producent: ELRING NA MAGAZYNIE: 0 - Sprawdź zamienniki! " Tak to wygląda, szukasz uszczelki a tam silikon Chociaż spotkałem się już z gotowymi uszczelkami pod miskę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzesrock Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 dzieki olewam uszczelnianie niech sie "poci" : ) dokreca ja tylko i zobaczymy moze sie obluzowala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość plonk Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 też to przerabiałem,wymiana filtrów i d...a dalej,dopiero po wymianie oleju na mineralny wszystko wróciło do normy ,mimo że poprzedni właściciel ponoć jeździł na półsyntetyku(zalałem identyczny),dodam że wymiany dokonałem po około 7tys.km i nic się niepokojącego nie działo tyle że ubyło około pół litra oleju przez ten okres,zobaczymy jak ten silniczek będzie spisywał się na tym wynalazku ponoć nie za bardzo się poleca mineralny,ale skoro ubywa to ... ,jedno jest pewne na wymiane filtrów na co raz lepsze szkoda kasy nic się nie zmieniało,no chyba że od razu kupić z górnej półki na pewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ladapis Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 No to odczekałem do zmiany oleju (zalałem Midland 10W40) i przy okazji wkręciłem filtr FILTRON za 16,0 zł (taki jak był przedtem gdy lampka gasła błyskawicznie po zapaleniu). To był strzał w dziesiatkę - z FILTRONEM znowu gaśnie od razu tak jak kiedyś, więc przyczyną był filtr - taki niebieski, w nazwie miał coś z JAP... ale robiony chyba gdzie indziej - nie polecam, bo lubię jak kontrolka ciśnienia oleju gaśnie od razu a nie po 2 sekundach. Wynika z tego że te FILTRONY nie takie złe a dotąd ich nieufnie unikałem raczej... Dzięi wszystkim zaangażowanym w temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d0.2 nassin Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Diesel 2.0 gaśnie mi po sekundzie i mam olej stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Leonidas Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Jak miałem zalanego Lotosa 10W40 to gasła tak po 2-3 sekundach ale teraz wlałem Mobila 10W40 i gaśnie od razu nawet po kilkudniowym postoju. Sam na początku byłem zdziwiony ale różnicę w gęstości zobaczyłem juz jak zalewałem silnik (pomyślałem: co on k...a taki żadki?) Filtry mam cały czas filtrona i uważam je za bardzo dobre. A co do kontrolki to najważniesze żeby w ogłe gasła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bober85 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2007 ja ostatnio wymiemiałem olej na taki jak zawsze Castrol mineralny 15W40 i tez mi się wydaje że kontrolka gaśnie później jak odpalę auto po nocy czy dłyższym postoju. Najprawdopodobniej to jest wina filtra (zawsze zakładam filtry JC) bo silnik jest szczelny a olej leje zawsze ten sam. Jak zapale auto drugi raz po chwili to kontrolka gaśnie od razu ale to jest oczywista sprawa. Martwi mnie tylko czas gaśnięcia tej kontrolki, bo gdy odpalam auto rano to gaśnie ona mniej więcej po ok. 4 sekundach. Czy to nie jest w jakiś sposób szkodliwe dla silnika??[/i] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość homan Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Ladapis, zapalanie ze wciśniętym gazem, nic tylko zarżnąć silnik bober ktoś ci skrzywdził silnik albo coś ciekło bo powinien być pólsyntetyk, a kontrolką się nieprzejmój tak skostuowano tego diesla że na początku "łapie olej", oczywista sprawa że pali się go bez gazu i czeka latem min 30 sec zanim ruszy, chyba że masz kasę na naprawy ps benzynę też warto grzać mało kto ma w starych autach syntetyk a na gęstszych olejach smarowanie silnika jest po 10-25 sec mniejwięcej w zależności od rodzaju i jakości i zużycia oleju leonidas i tu jest różnica między lotosem shit a mobilem heh na oleju nie ma co oszczędzać oczywiście jak ma się zdrowy silnik, a j a polecam szwedzkiego kagera bo paramaterami zblizony do mobila a znacznie tańszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bober85 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 bober ktoś ci skrzywdził silnik albo coś ciekło bo powinien być pólsyntetyk 1. silnik mam suchy jak pieprz 2. nikt go nie skrzywdził, bo wszystko robie sam 3. a kto powiedział że mineralny sie nie nadaje??!!! mój ojciec na tym samym oleju przejeżdził w corolli około 500.000km i silnik był jak żyleta do końca 4. Kager??? :zdziw: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość homan Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 ja suchy to super, ot co sunny heh, lubię oglądać zdziwnienie ludzi, a co do oleju do ok ale ni dziwi cie dlaczego ktoś zmienił z pół-s na minerala, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bober85 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 nie miałem pojęcia co lali do silnika gestapowcy jak kupiłem auto, więc postanowiłem zalać to co mam już spawdzone. Poza tym silnik ma prawie 250,000km wiec nie ma co szaleć z niewiadomo jak drogimi olejami. Ale nie ujmując mu--chodzi jak tajfun. Słabiaki odpadaja :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Co do tych filtrów to sprawdzałem prawie wszystkie... obecnie w sunny mam NIPPARTS 'a a wcześniej miałem JC i kontrolka oleju jak gasła tak gaśnie czyli za późno a olej leje Lotos diesel 15W/40. W Primerce miałem FILTRON 'a zmieniłem na KNETCHT 'a i rozrząd jak było słychać tak słychać a olej leje Mobil 15W/40 wiec moim zdaniem filtr nie ma tu wiele do gadania i to raczej rodzaj oleju ma wpływ na czas gaśnięcia kontrolki. Z tego co obserwuje to prawie każdy ma problem z tymi kontrolkami ...bardzo dziwne, ale chyba tak musi być. Ludzie tak mają i ich silniki wytrzymują naprawdę duże przebiegi więc chyba to tak źle nie szkodzi dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Z tego co obserwuje to prawie każdy ma problem z tymi kontrolkami ...Ja nie mam Gasnie odrazu,chyba ze nie odpalany przez dwa tygodnie to wtedy sie swieci 1-2 sek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.