Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

po zmianie oleju później gaśnie kontrolka oleju...?


Ladapis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy możęcie podzielić się doświadczeniem, po jakim czasie od zapalenia gaśnie wam kontrolka ciśnienia oleju? Wiadomo, że jak zapala się z wciśniętym pedałem gazu to gaśnie szybciej, bo szybciej olej dociera w zakamarki i je wypełnia. Wiem, że w sprawnym silniku kontrolka powinna zgasnąć do 2 sekund po odpaleniu...

Pytama bo wymieniłem olej i wydaje mi się, że teraz (Mobil 10W40) gaśnie później, niż wcześniej (Fuchs 10W40) ale może to złudzenie. Czy Mobil rzadszy jakiśczy co...?

Jak to u was wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem po zmianie oleju na mobil S 10W40. Mechanik powiedział, że to wina filtra, ale zmianiełem na taki sam - BOSCHa. Moze to jednak kwestia gęstości...

 

Jeżdżę dalej (kontrolka pali sie po uruchomieniu zimnego silnika około 2 sek.)

 

 

Pozdr,

flo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Czyli coś jest na rzeczy.... no to możę zastanowimy się razem. Niewystarczająca ilość oleju odpada, bo to sprawdziłem najpierw. Pozostaje albo inna gęsość czy lepkość oleju lub właśnie wspomniany filtr, o którym nie pomyślałem. Poprzednio miałem założóny FILTRON, a teraz założyłem jakiś japoński...albo koreański.. nie pamiętam...z JAPPARTS.

Czy przyczyna możę byćtak, że jak filtr jest rzadki, czyli ma mało warstw filtrujących to dłużej sięwypełnia i przez to wolniej spada ciśneinie w układie... czy to jakś inna przyczyna.

Tak mi sie podobało żę lampka gasła od razu, żę jestem w stanei kupić Filtrona i go zamontować :)

 

Jeszcze raz dzieki za odzew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze przyczyna moze byc nieszczelnosc ukladu mi sie tez tak dzieje jak wam i zauwazylem ze z pod miski olejowej cos kapie :) czyli uszczelka do wymiany i teraz pytanie mam ile taka uszczelka moze kosztowac wymianial ja ktos sam ??? na jakie trudnosci mozna napotkac podczas wymiany ?? podobno trzeba uwazac na miske i sruby bo sa aluminiowe prawda ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenu uszczelki pod miskę wachają się od około 10 do 40 złotych zależnie od producenta i modelu, jeśli masz kanał to możesz się sam bawić, jeśli nie to poszukaj kanału :D Najlepiej jeśli wymieniasz uszczelkę to od razu możesz wymienić olej (masz już stary spuszczony :D )

Ladapis wiesz, że i ja założyłem taki filtr oleju?? może to jego wina... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazylem ze z pod miski olejowej cos kapie czyli uszczelka do wymiany i teraz pytanie mam ile taka uszczelka moze kosztowac wymianial ja ktos sam ??? na jakie trudnosci mozna napotkac podczas wymiany ?? podobno trzeba uwazac na miske i sruby bo sa aluminiowe prawda ????

Witam.

W N14 z silnikiem GA miska jest blaszana i możliwe, że przerdzewiała i dlatego kapie. Uszczelki jako takiej nie ma, uszczelnia się silikonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakakolwiek nieszczelność odpada. Przez prawie 15 kkm nie dolałem ani kropli. Szczelny jest najbardziej z wszystkich samochodów jakie miałem. Chyba, żę taka nieszczelność, że powietrze ulata zamiast się sprężać a olej zostaje... to by był taki motoryzacyjny gore-tex... :) Ani nie pali oleju, ani nie kapie, tak wiec prawdopodobnie to filtr, albo właściwości oleju.

Poza tym mam taką obserwację, że często zapalałem z wciśniętym pedałem gazu, wtedy szybko wkręca sie na obroty zaraz po zapaleniu...i stąd ciśnienie szybcie jwzrasta. Obecnie spóźnione gaśnięcie lampki zarejestrowałem bez gazu.... bo po czyszczeniu parownika pięknie poprawia się praca silnika zamulonego przez gazowy nagar. Tak wiec moze mi sie wydaje, żę później gaśnie, bo po prostu nie cisnę pedała .... gazu :)

Aby to porównać musiałbym z powrotem zalac Fuchsa i założyc Filtrona... ma kotś jakiś inny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Uszczelka miski olejowej

ELRING

036.161 Dirko

Uszczelka miski olejowej

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: EL036161

Cena brutto: 24,46 zł

nazwa: Sylikon

opis : ELRING masa silikonowa elastyczna DIRKO [100g]

(zakres temp. -50:180řC) SZARA

producent: ELRING

NA MAGAZYNIE: 0 - Sprawdź zamienniki! "

 

Tak to wygląda, szukasz uszczelki a tam silikon :D

Chociaż spotkałem się już z gotowymi uszczelkami pod miskę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

też to przerabiałem,wymiana filtrów i d...a dalej,dopiero po wymianie oleju na mineralny wszystko wróciło do normy ,mimo że poprzedni właściciel ponoć jeździł na półsyntetyku(zalałem identyczny),dodam że wymiany dokonałem po około 7tys.km i nic się niepokojącego nie działo tyle że ubyło około pół litra oleju przez ten okres,zobaczymy jak ten silniczek będzie spisywał się na tym wynalazku ponoć nie za bardzo się poleca mineralny,ale skoro ubywa to ... :| ,jedno jest pewne na wymiane filtrów na co raz lepsze szkoda kasy nic się nie zmieniało,no chyba że od razu kupić z górnej półki na pewno nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No to odczekałem do zmiany oleju (zalałem Midland 10W40) i przy okazji wkręciłem filtr FILTRON za 16,0 zł (taki jak był przedtem gdy lampka gasła błyskawicznie po zapaleniu). To był strzał w dziesiatkę - z FILTRONEM znowu gaśnie od razu tak jak kiedyś, więc przyczyną był filtr - taki niebieski, w nazwie miał coś z JAP... ale robiony chyba gdzie indziej - nie polecam, bo lubię jak kontrolka ciśnienia oleju gaśnie od razu a nie po 2 sekundach. Wynika z tego że te FILTRONY nie takie złe a dotąd ich nieufnie unikałem raczej... Dzięi wszystkim zaangażowanym w temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Leonidas

Jak miałem zalanego Lotosa 10W40 to gasła tak po 2-3 sekundach ale teraz wlałem Mobila 10W40 i gaśnie od razu nawet po kilkudniowym postoju. Sam na początku byłem zdziwiony ale różnicę w gęstości zobaczyłem juz jak zalewałem silnik (pomyślałem: co on k...a taki żadki?) Filtry mam cały czas filtrona i uważam je za bardzo dobre. A co do kontrolki to najważniesze żeby w ogłe gasła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja ostatnio wymiemiałem olej na taki jak zawsze Castrol mineralny 15W40 i tez mi się wydaje że kontrolka gaśnie później jak odpalę auto po nocy czy dłyższym postoju.

Najprawdopodobniej to jest wina filtra (zawsze zakładam filtry JC) bo silnik jest szczelny a olej leje zawsze ten sam.

Jak zapale auto drugi raz po chwili to kontrolka gaśnie od razu ale to jest oczywista sprawa. Martwi mnie tylko czas gaśnięcia tej kontrolki, bo gdy odpalam auto rano to gaśnie ona mniej więcej po ok. 4 sekundach.

Czy to nie jest w jakiś sposób szkodliwe dla silnika??[/i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladapis, zapalanie ze wciśniętym gazem, nic tylko zarżnąć silnik

 

bober ktoś ci skrzywdził silnik albo coś ciekło bo powinien być pólsyntetyk, a kontrolką się nieprzejmój tak skostuowano tego diesla że na początku "łapie olej", oczywista sprawa że pali się go bez gazu i czeka latem min 30 sec zanim ruszy, chyba że masz kasę na naprawy

ps benzynę też warto grzać mało kto ma w starych autach syntetyk a na gęstszych olejach smarowanie silnika jest po 10-25 sec mniejwięcej w zależności od rodzaju i jakości i zużycia oleju

 

leonidas i tu jest różnica między lotosem shit a mobilem heh na oleju nie ma co oszczędzać oczywiście jak ma się zdrowy silnik, a j a polecam szwedzkiego kagera bo paramaterami zblizony do mobila a znacznie tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bober ktoś ci skrzywdził silnik albo coś ciekło bo powinien być pólsyntetyk

 

1. silnik mam suchy jak pieprz

2. nikt go nie skrzywdził, bo wszystko robie sam

3. a kto powiedział że mineralny sie nie nadaje??!!! mój ojciec na tym samym oleju przejeżdził w corolli około 500.000km i silnik był jak żyleta do końca

4. Kager??? :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem pojęcia co lali do silnika gestapowcy jak kupiłem auto, więc postanowiłem zalać to co mam już spawdzone. Poza tym silnik ma prawie 250,000km wiec nie ma co szaleć z niewiadomo jak drogimi olejami. Ale nie ujmując mu--chodzi jak tajfun. Słabiaki odpadaja :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych filtrów to sprawdzałem prawie wszystkie... obecnie w sunny mam NIPPARTS 'a a wcześniej miałem JC i kontrolka oleju jak gasła tak gaśnie czyli za późno a olej leje Lotos diesel 15W/40. W Primerce miałem FILTRON 'a zmieniłem na KNETCHT 'a i rozrząd jak było słychać tak słychać a olej leje Mobil 15W/40 wiec moim zdaniem filtr nie ma tu wiele do gadania i to raczej rodzaj oleju ma wpływ na czas gaśnięcia kontrolki. Z tego co obserwuje to prawie każdy ma problem z tymi kontrolkami ...bardzo dziwne, ale chyba tak musi być. Ludzie tak mają i ich silniki wytrzymują naprawdę duże przebiegi więc chyba to tak źle nie szkodzi dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...