cibor Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Wtam wszystkich od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Primery P11 1,6 16V. Mam problem z drążkiem zmiany biegów, po przekroczeniu 130km/h zaczyna on niepokojąco drżec. Czy zjawisko to jest normalne w tym modelu auta? Czy ktoś miał podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LY-SY Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Mam podobny problem z tym że mnie zaczyna drżeć drążek kiedy wrzucam 5 bieg ... czasem zdarza sie to na 3. Prędkość nie ma znaczenia. Słychać przy tym specyficzne stukanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Abdul Opublikowano 9 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2006 Podbijam.Ja mam podobny problem, z tym ,ze drążek drga bez względu na prędkość.Dodam,że auto jest bezwypadkowe:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 9 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2006 zaczyna on niepokojąco drżec. Witam. Poziomy drążek, ten co idzie bezpośrednio do skrzyni, ma luzy na połączeniach przegubowych (krzyżak). Niestety, jako część występuje tylko cały drążek. Chyba, że się pobawimy w Pomysłowego Dobromira i podorabiamy odpowiednie tulejki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kramar Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Witam.Poziomy drążek, ten co idzie bezpośrednio do skrzyni, ma luzy na połączeniach przegubowych (krzyżak). Niestety, jako część występuje tylko cały drążek. Chyba, że się pobawimy w Pomysłowego Dobromira i podorabiamy odpowiednie tulejki. No to moze to jest przyczyna wpadania mi drazka w rezonans przy predkosciach 110-130 musze sprawdzic dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 mi w micrze na piątce drgał, teraz w p10 do tej pory ok ale teraz coś się zrobiło nie do zniesienia. przy przyśpieszaniu od dwójki na wyższych obrotach lekko drgał teraz strasznie głośno bzyczy... Myślałem że to linka prędkościomierza bo działo się to gdy wskazówka szybko opadała lub podnosiła się... Jaki może być koszt takiej zabawy, czy nie wystarczy jakaś reulacja??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peteros Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Też chętnie powalczyłbym z tymi tulejami. Pytałem na priv jednego z forumowiczów, który kiedyś poruszał ten temat na forum autocentrum, ale zero odzewu. Trzeba by rozkręcić krzyżak, zwymiarować tuleję (tuleje) suwmiarką i znaleźć wykonawcę. Gdyby zamówić kilka sztuk, byłoby łatwiej z realizacją zamówienia... A może dałoby się coś podpasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 rozumiem ze nie wchodzi w gre wymiana samych tych polaczen tylko wszystko naraz z drążkiem... nie wiem jaki rząd wielkości może to być czy warto w to inwestować :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość batek220v Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Miałem taki sam problem moim zdaniem może być to kżyrzak ale ja miałem co innego pod drąrzkiem zmiany biegów jak sie położysz pod autem jest osłona przed tumikiem trzeba ją odkręcić i zobaczysz tam małą sprężynke mi ona sie urwała i drązek zaczoł drżeć po założeniu jej problem był z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Dołączam się do tematu. U mnie nie chodzi o drżenie drążka (tak mi się wydaje) ale o metaliczne brzęczenie tylko na 5 biegu i to w momencie zwiększania obrotów (wciskanie gazu). Nie jest to zbyt głośne i uciążliwe. Usłyszałem to dopiero po wyłączeniu radia w aucie. Podczas jazdy testowej przy zakupie niczego się nie dosłuchaliśmy. NAtrafiłem na to dopiero po udokładnym wsłuchaniu się. Poza ym z piątką wszystko w porządku tzn nie wyskakuje. Biegi wchodzą trochę ciężej niż w almerze n16. Zastanawia mnie co to może być? Może czas na wymianę oleju w skrzyni? Primera P11.144 2001r 1.8 manualna skrzynia, powiedzmy że przebieg 120.000 km (obstawiam że nie większy niż 180.000km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Witam. W mojej Grzechotce też jest luz na wspomnianym krzyżaku, drążek lata jak zwariowany. Puki co nie przeszkadza mi to w większym stopniu ale pewnie kiedyś coś będzie trzeba z tym zrobić. Jeżeli ktoś będzie miał jakiś pomysł na to ustrojstwo... :one: proszę o kontakt. W serwisie w Szczecinie drążek razem z krzyżakiem (inaczej nie sprzedają) kosztuje 510,- pln : Podrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Już gdzieś pisałem. U mnie przyczyną była wyciągnięte sprężyna przy lewarku (od spodu auta oczywiście). Chyba nie jest od razu widoczna, trzeba odkręcić jakąś osłonę. Mojemu macherowi zajęło to 4 minuty - zdjął sprężyne, skrócił, zrobił na jej końcu haczyk i założył spowrotem. Lewarek wrócił w pozycji "luz" na środek tak jak powinien być i brzęczenie zniknęło bezpowrotnie. Model p11.144 2.0td jakby ktośpodpisu nie zauważył - w beznyznie powinien być ten sam patent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizewo Opublikowano 30 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2008 Witam, u mnie też były dość duże drgania przy przyspieszaniu, metaliczny dźwięk i lewarek latał na wszystkie strony w 2.0td. Wybity krzyżak, tulejki zamontowane w nim, które pochłaniają część drgań na końcu tego drąga, który kosztuje 500pln. Wymontowałem, do tokarza i jest super. Te tulejki dorobił z teflonu. Myślę, że zwymiarowanie i dorobienie kilku sztuk nie ma sensu, bo wyrabia się także metalowa obudowa tego krzyżaka, co prawda delikatnie, ale zawsze. Trzeba dopasować, żeby w miarę sztywno siedziały(te tulejki). Dobry tokarz dorobi. Zpłaciłem 40zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balbina Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Witam. Odnośnie sprężyny do lewarka zmiany biegów, to idealnie pasuje od siewnika, lub coś w tym stylu , cena w sklepie rolniczym 1 zł, długość sprężyny ok. 55 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Witam ! Panowie, trochę w temacie, troche obok ) Otóż przy zdejmowaniu z 3 biegu słyszę pisk, pomyślałem: WD40 i troche smaru i po bulu. Podniosłem mieszek, wypsikałem WD40 końcówkę drążka i nasmarowałem smarem. Ale piszczy dalej. Jak rozebrać gumową osłonę ? widze tam dwie śruby od przodu, ale od tyłu jakieś nity ? Jest jakiś inny sposób aby móc nasmarować drążek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koko666 Opublikowano 8 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2008 a moj jak sie wkreci na obroty, jakos powyzej 6000 to drazek drga jak wibrator mojej dyrektorki z liceum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BUZU Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 cos dodam od siebie. Jak pisał kolega. zacznijcie od sprawdzenia sprezynki. która podtrzymuje drazek w pozycji "luz" nastepnie luzy na Krzyzaku. czasem jest tak ze ta sprezynka sie urwie z jednej strony i wiszac obciera o osłone z tad ten metaliczny dzwiek. to tyle pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Riki Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Podaje aktualny stan: Zmieniłem gałke biegów z takiej za bardzo chińskiej, na taką mniej chińską [droższą] i okazało się że częśc dziwnych efektów dźwiękowych znikła [np. metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu i stukanie przy ruszaniu]. teraz czekam aż sie doprosze znajomego o wjazd na kanał i będe walczył pod autem ze tubką smaru i spręzyanmi ) ps. przy zakupie gałki uważajcie na tuleje dopasowywujące gałke do drążka, one muszą być gumowe ! inaczej drążek będzie rozgłaszał ciekawe dźwięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.