Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] DRĄŻEK ZMIANY BIEGÓW


cibor
 Share

Recommended Posts

Wtam wszystkich od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Primery P11 1,6 16V. Mam problem z drążkiem zmiany biegów, po przekroczeniu 130km/h zaczyna on niepokojąco drżec. Czy zjawisko to jest normalne w tym modelu auta? Czy ktoś miał podobny problem?

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem z tym że mnie zaczyna drżeć drążek kiedy wrzucam 5 bieg ... czasem zdarza sie to na 3. Prędkość nie ma znaczenia. Słychać przy tym specyficzne stukanie.

Link to comment
Share on other sites

zaczyna on niepokojąco drżec.

 

Witam.

Poziomy drążek, ten co idzie bezpośrednio do skrzyni, ma luzy na połączeniach przegubowych (krzyżak). Niestety, jako część występuje tylko cały drążek. Chyba, że się pobawimy w Pomysłowego Dobromira i podorabiamy odpowiednie tulejki.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Poziomy drążek, ten co idzie bezpośrednio do skrzyni, ma luzy na połączeniach przegubowych (krzyżak). Niestety, jako część występuje tylko cały drążek. Chyba, że się pobawimy w Pomysłowego Dobromira i podorabiamy odpowiednie tulejki.

 

No to moze to jest przyczyna wpadania mi drazka w rezonans przy predkosciach 110-130 :) musze sprawdzic

dzieki za info

Link to comment
Share on other sites

mi w micrze na piątce drgał, teraz w p10 do tej pory ok ale teraz coś się zrobiło nie do zniesienia. przy przyśpieszaniu od dwójki na wyższych obrotach lekko drgał teraz strasznie głośno bzyczy... Myślałem że to linka prędkościomierza bo działo się to gdy wskazówka szybko opadała lub podnosiła się... Jaki może być koszt takiej zabawy, czy nie wystarczy jakaś reulacja???

Link to comment
Share on other sites

Też chętnie powalczyłbym z tymi tulejami. Pytałem na priv jednego z forumowiczów, który kiedyś poruszał ten temat na forum autocentrum, ale zero odzewu.

 

Trzeba by rozkręcić krzyżak, zwymiarować tuleję (tuleje) suwmiarką i znaleźć wykonawcę. Gdyby zamówić kilka sztuk, byłoby łatwiej z realizacją zamówienia... A może dałoby się coś podpasować?

Link to comment
Share on other sites

rozumiem ze nie wchodzi w gre wymiana samych tych polaczen tylko wszystko naraz z drążkiem... nie wiem jaki rząd wielkości może to być czy warto w to inwestować :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest batek220v

Miałem taki sam problem moim zdaniem może być to kżyrzak ale ja miałem co innego pod drąrzkiem zmiany biegów jak sie położysz pod autem jest osłona przed tumikiem trzeba ją odkręcić i zobaczysz tam małą sprężynke mi ona sie urwała i drązek zaczoł drżeć po założeniu jej problem był z głowy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dołączam się do tematu.

U mnie nie chodzi o drżenie drążka (tak mi się wydaje) ale o metaliczne brzęczenie tylko na 5 biegu i to w momencie zwiększania obrotów (wciskanie gazu). Nie jest to zbyt głośne i uciążliwe. Usłyszałem to dopiero po wyłączeniu radia w aucie. Podczas jazdy testowej przy zakupie niczego się nie dosłuchaliśmy. NAtrafiłem na to dopiero po udokładnym wsłuchaniu się. Poza ym z piątką wszystko w porządku tzn nie wyskakuje. Biegi wchodzą trochę ciężej niż w almerze n16.

Zastanawia mnie co to może być? Może czas na wymianę oleju w skrzyni?

 

Primera P11.144 2001r 1.8 manualna skrzynia, powiedzmy że przebieg 120.000 km (obstawiam że nie większy niż 180.000km)

Link to comment
Share on other sites

Guest ADAM01

Witam.

W mojej Grzechotce też jest luz na wspomnianym krzyżaku, drążek lata jak zwariowany. Puki co nie przeszkadza mi to w większym stopniu ale pewnie kiedyś coś będzie trzeba z tym zrobić.

Jeżeli ktoś będzie miał jakiś pomysł na to ustrojstwo... :one: proszę o kontakt.

W serwisie w Szczecinie drążek razem z krzyżakiem (inaczej nie sprzedają) kosztuje 510,- pln :(:

 

Podrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Już gdzieś pisałem.

 

U mnie przyczyną była wyciągnięte sprężyna przy lewarku (od spodu auta oczywiście). Chyba nie jest od razu widoczna, trzeba odkręcić jakąś osłonę. Mojemu macherowi zajęło to 4 minuty - zdjął sprężyne, skrócił, zrobił na jej końcu haczyk i założył spowrotem. Lewarek wrócił w pozycji "luz" na środek tak jak powinien być i brzęczenie zniknęło bezpowrotnie.

 

Model p11.144 2.0td jakby ktośpodpisu nie zauważył - w beznyznie powinien być ten sam patent.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam, u mnie też były dość duże drgania przy przyspieszaniu, metaliczny dźwięk i lewarek latał na wszystkie strony w 2.0td. Wybity krzyżak, tulejki zamontowane w nim, które pochłaniają część drgań na końcu tego drąga, który kosztuje 500pln. Wymontowałem, do tokarza i jest super. Te tulejki dorobił z teflonu. Myślę, że zwymiarowanie i dorobienie kilku sztuk nie ma sensu, bo wyrabia się także metalowa obudowa tego krzyżaka, co prawda delikatnie, ale zawsze. Trzeba dopasować, żeby w miarę sztywno siedziały(te tulejki). Dobry tokarz dorobi. Zpłaciłem 40zł.

Link to comment
Share on other sites

Witam. Odnośnie sprężyny do lewarka zmiany biegów, to idealnie pasuje od siewnika, lub coś w tym stylu :D , cena w sklepie rolniczym 1 zł, długość sprężyny ok. 55 mm

Link to comment
Share on other sites

Witam !

 

Panowie, trochę w temacie, troche obok :))

 

Otóż przy zdejmowaniu z 3 biegu słyszę pisk, pomyślałem: WD40 i troche smaru i po bulu.

Podniosłem mieszek, wypsikałem WD40 końcówkę drążka i nasmarowałem smarem. Ale piszczy dalej.

 

Jak rozebrać gumową osłonę ? widze tam dwie śruby od przodu, ale od tyłu jakieś nity ?

Jest jakiś inny sposób aby móc nasmarować drążek ?

Link to comment
Share on other sites

cos dodam od siebie.

 

Jak pisał kolega. zacznijcie od sprawdzenia sprezynki. która podtrzymuje drazek w pozycji "luz" nastepnie luzy na Krzyzaku. czasem jest tak ze ta sprezynka sie urwie z jednej strony i wiszac obciera o osłone z tad ten metaliczny dzwiek.

 

to tyle

pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Podaje aktualny stan:

 

Zmieniłem gałke biegów z takiej za bardzo chińskiej, na taką mniej chińską [droższą] i okazało się że częśc dziwnych efektów dźwiękowych znikła [np. metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu i stukanie przy ruszaniu].

 

teraz czekam aż sie doprosze znajomego o wjazd na kanał i będe walczył pod autem ze tubką smaru i spręzyanmi :))

 

ps. przy zakupie gałki uważajcie na tuleje dopasowywujące gałke do drążka, one muszą być gumowe ! inaczej drążek będzie rozgłaszał ciekawe dźwięki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...