Guest wader11 Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Witam- mam P11.144- z silnikiem 1.8 - przy obrotach powyżej 2500 silnik nie ma mocy i przerywa- jeden magik jak podłączył kompa stwierdził, że mieszanka na biegu jałowym jest za bogata a na wysokich obrotach za biedna- reszte parametrów miał w normie - przepływka dawała wskazania, sonda lambda zmieniona i nic. Sprawdziłem ciśnienie paliwa na powrocie i daje jak holera co wyklucza również pompę. Co jest grane. Silnik jest zagazowany i na gazie po przejechaniu 70 tys. km chodzi jak igła a na benzynie nie- Pomocy!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomciuu Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 To tylko takie moje spekulacje, ale może masz w którymś miejscu zdławiony dolot? Objaw w takim przypadku jest dokładnie taki jak opisujesz... Może na regulacji instalacji gaziarz zatkał dolot i na gazie dobrze jeździ. Na benzynie jeśli się nie mylę, im wyższe obroty, tym większe "ssanie" powietrza - teraz jest go mniej i jest muł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 a powiedz mi jakie masz objawy przy odpalaniu na benzynie ... pali na dotyk czy musisz go chechłać ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blind.One Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Jeli masz instalacje II generacji to najpewniej masz wlozony taki kolnierz z dolotem gazu pomiedzy wtryskiem i podawaniem benzyny (nie zna niestety odpowiedniej nomenklatury). TO zaburza przeplyw zupy. Przy okazji zapewne zmienili troche dolot powietrza tak, zeby pasowal do gazu i na wyzszych sie dlawi. Mam te same objawy w 1.6. To juz 3 moje auto z gazem i we wszystkich bylo tak samo. DO tego dochodzic moze zamulenie pompy, ewentualnie przewodow paliwowych. U mnie przechodzi zazwyczaj po odpowiednim rozgrzaniu silnika i przedmuchaniu na autostradzie (mowa o benzynie) Pozdrawiam Blind.One Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 kolnierz z dolotem gazu pomiedzy wtryskiem i podawaniem benzyny myślę że może chodzić o mixer ... jeżeli chodzi o dławienie dolotów gazu i powietrza to poprostu magikom od gazu się nie chcei idą na łatwiznę ... trenowałem z nimi kilka razy zanim się im udało. stawiam na przydławione powietrze skoro piszesz że ciśnienie paliwa jest ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sr20di Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 a może wypadło ci jakieś podciśnienie (wężyk) i łapie lewe powietrze ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wader11 Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Najgorsze jest to że na gazie przejechałem 70 tysiaków- i dopiero sie to stało teraz - nigdy nie było problemów- co pewien czas jeździłem na paliwie i to dośc ostro i było ok. Teraz się obraził. ZIUT-Niestety odpala coraz gorzej- kiedyś zapalał od kopa- teraz chechła- i co jest powodem ??????????????? - też stawiam na powietrze ale gazownik- prawdziwy fachowiec- meczył się z nim cały dzień i jest wszystko ok- jedo komp też pokazuje zmiany w mieszankach paliwa- ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 u mnie jest podobnie tzn na gazie ideał , na benzynie pali marnie i dławi się około 2500 rpm gaz ustawionybez żadnych dławień itp ... w moim są dwie możliwości jak podejrzewam .... pompa paliwowa lub wtryski .... niestety żadnego z tych niedomagań nie zdjagnozuje sam we własnym zakresie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 jak na poworocie paliwo leci jak cholera to obstawiam zwalony regulator ciśnienia paliwa - wepnij się barometrem mięrzy filtr paliwa a listwe wtrsykową. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Kuba masz taki manometr ?? Zdjagnozował byś to ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 pisałes że przepływka daje wskazania tylko kwestia jakie ?? czy koś to porównywał z jakimiś danymi diagnostycznymi ?? ja na początek proponuje zdjać kleme minusową na 10 minut i dopiero potem patrzeć na miesznke niektóre komy przestawiają mape wtrysku beny gdy zbyt długo chodzą na gazie napewno tak jest w Oplach i VW i dlatego radze zdjać kleme. jeśli sie nie poprawi to trzeba szukać dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 no tak tylko jeśli to gaz II generacji to w ten sposób szlag trafi ustawienia kompa instalacji gazowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 a jaką masz elektronike jeśli jest to Bingo M lub S , Autronic , Lecho Maxi lub mini to niemasz sie czego obawiać te elektroniki sie nie resetują. W sumie montuje instalacje gazowe od jakiś 5 lat i jeszcze nie trafiłem na taką elektronie która góbiła by ustawienia po rozłączeniu aku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 przy obrotach powyżej 2500 silnik nie ma mocy i przerywa- jeden magik jak podłączył kompa stwierdził, że mieszanka na biegu jałowym jest za bogata a na wysokich obrotach za biedna jak na poworocie paliwo leci jak cholera to obstawiam zwalony regulator ciśnienia paliwa IMHO gdyby regulator puszczał, to na wysokich byłoby również bogato. Sprawdź filtr paliwa, a najlepiej kup na próbe za 4złyle od malucha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 a jaką masz elektronike jeśli jest to Bingo M lub S , Autronic , Lecho Maxi lub mini to niemasz sie czego obawiać te elektroniki sie nie resetują.W sumie montuje instalacje gazowe od jakiś 5 lat i jeszcze nie trafiłem na taką elektronie która góbiła by ustawienia po rozłączeniu aku. to jest instalacja Lovato a elektronika Lov-Eco. "Lov-Eco" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 teraz kwestia które lov-eco bo było pare typów te początkowe nawet nie maiły pamięci wszysto ustawiało sie śrubą i potencjometrem. ale na 90% myśle że nic sie niestanie jak zdejmiesz kleme :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wader11 Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Witam- komp gazowy ma pamięć i jest ok!! Klemy roizłączałęm na 10 min i nic to nie dało- jutro zmieniam filtr paliwa i sprawdzę czy to cos da- podpowiedziano mi, że prawdopodobnie wtryski mogły się zapiec- ale Primera nie ma prawa z tym przebiegiem zawalić wtrysków- sprawdzenie będzie koniecznościa- wpierw filtr paliwa!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ziut Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 jeżeli chodzi o komp od gazu to ostatnio po odłączeniu mi się zresetował ze spalania w almie 1,4 na poziomie 10 l/100km zrobiło się ponad 12l/100km więć coś może w tym być (ta instalacja regulowalna jest tylko prrzy pomocy podłączonego doń kompa) ja też stawiałem na filtr paliwa ale okazało się że po wymianie jest dokładnie to samo :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 IMHO gdyby regulator puszczał, to na wysokich byłoby również bogato. Sprawdź filtr paliwa, a najlepiej kup na próbe za 4złyle od malucha. Jak puszcza regulator cisnienia paliwa to rozumiemy pod tym pojęciem że jest mniejsze ciśnienie paliwa na listwie a więc powyzej jakiś tam obrotów robi się tak ubogo zę silnik nie ma siły kręcić się wyżej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Jak puszcza regulator cisnienia paliwa to rozumiemy pod tym pojęciem że jest mniejsze ciśnienie paliwa na listwie a więc powyzej jakiś tam obrotów robi się tak ubogo zę silnik nie ma siły kręcić się wyżej. Czyli mam rozumieć, że membrama w regulatorze nie trzyma na wysokich i wtedy jest ubogo, a na wolnych przelewa więc bogato. No OK masz w tym przypadku racje, ale odnośnie problemu wadera, to mysle, że walnieta membrama nie powodowałaby szarpania powyżej zaledwie 2500 obr., za to wtedy zalewałoby silnik tak na wolnych obrotach że gasł by po kilkunastu sekundach pracy - doświadczone na sobie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ice Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 nie koniecznie. Na wolnych cisnienie może być ok nawet jak bedzie troszke wyzsze to i tak nie zalesie silnika tak ze zgasnie za to powyżej tych 2500 moze zacząć brakować. Nie wiem jak jest w nismo ale można na próbe zablokowac powrót z listwy podnosząć na moment cisnienie i zoabczyc czy na wysokich bedzie ok, ale moze niech Coobcio zweryfikuje moje propozycje. Najbezpieczniej byo by poprostu podłaczyć manometr i zmierzyć cisnienie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Najlepiej by było podłączyć manometr jak na samym początku wspominałem - na podstawie wyników odrazu zweryfikujemy czy to pompa nie wydala czy regulator nie trzyma ciśnienia. Jak załorzysz manometr i wyjdzie niskie cisninie poweidzmy 2bary na wolnych to zagnij powrót i zobacz czy ciśnienie wzrasta - jak nie to pompa a jak wzrasta np. do 4 czy tam 5 barów to znaczy ze regulator kaplica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wader11 Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 ale pompa na listwie na katalogowo chyba 2,2 bara- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 - 2,5 bara na wolnych - po odpięciu podciśnienia z regulatora powinno wskoczyć na 3 bary Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.