Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Ząbkujące opony w P12


Guest laki
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

mam problem z oponami w Primerze (P12-2002r.) na tylnej osi, po ok 10000 km okropnie ząbkują od wewnętrznej strony dając straszny hałas. Przeprowadzony test zawieszenia nie wykazał uszkodzeń.

W ASO dowiedziałem się, że to jest nieodosobniony przypadek.

Proszę o komentarz

Pozdrawiam

Piotr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mam ten sam problem ale tylko na lewym tyle. Rozwiązałeś juz go jakoś ?

ASO nic mi nie było w stanie pomóc. Badania geometrii i zawieszenia nic nie wykazały.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Guest darecki

NIech wam kupują nowe opony co 10kkm, albo niech wymienią wam zawieszenie tylne w ramach rękojmi czy gwarancji, lub na nowe auto wolne od wad. Podejrzewam, że producent opon po ewentualnej reklamacji powie wam to samo, czyli że wina auta a nie gumy.

To moje zdanie, ale to co piszecie to smutne że to Nissan :cry:

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

witam,

jestem początkowym uzytkownikiem nissana ale problem ząbkowania opon to moim zdaniem wina zawieszenia a dokładniej amortyzatora, pracowałem kiedyś w serwisie ogumienia i dość często spotykałem się właśnie z tym problemem no i diagnoza byłą właśnie że wina zawiasów,

pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

u mnie tez wystepuje ten problem ale nie tak dramatyczny jak u was.przy ok 85-90tys zaczelo cos tak dziwnie halasowac myslalem ze to lozyska na tylniej osi podobne dzwieki okazalo sie ze to oponki ale mysle ze lato jeszcze na nich polatam a oponki na tyle jeszcze sa orginalne wiec 90-100tys nie tak malo na oponki przod wytrzymal 50tys :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

tez mi halasowaly po zmianie z zimowych na letnie. sprawdzilem cisnienie i okazalo sie ze serwis napompowal standardowe 2 bary, podczas gdy do szybkiej jazdy zalecane sa 2,5 bara. dopompowalem i halas znikl. wcale by,m sie nie zdziwil gdyby czesc problemow byla zwaizana z za niskim cisnieniem w oponach. z mojego doswiadczenia serwisy oponiarkie zawsze pompuja 2 bary i nie interesuje ich to jakie cisnienie jest zalecane do konkretnego modelu.

Link to comment
Share on other sites

Tabliczka na przednim słupku podaje. Małe obciazenie przod 2.2 tyl 2.0

przy duzym przod 2.2 tyl 2.5.

Ja mam we wszystkich kołach 2.2 jak narazie zadnego hałasu nie zaobserwowałem.

Link to comment
Share on other sites

Przykro mi bardzo ale nikt z tym problemem sobie nie poradzi.

Większość nowoczesnych samochodów (tylko przednionapędowe)ma problemy z wyostrzeniem klocków bieżnika na barkach(tzw efekt zębów piły).Występuje to zawsze na osi nienapędowej,najczęściej w autach kombi,niedociążonych.Problem polega w rezonansie i nastawów kątów tylnego zawieszenia.Producenci samochodów liczą się z różnymi testami porównawczymi w czasopismach motoryzacyjnych ,bo to kto w nich zwycięży przekłada się na sprzedaż a co za tym idzie kase.Wyposażają swoje autka w zawieszenia, które będą się równie dobrze sprawdzać przy pustym ,jak i obciążonym samochodzie.

Zalecam nie stosować opon letnich kierunkowych (na zime można).Polecam asymetryczne o zamkniętym barku zewnętrznym.

Zmiana ciśnienia nic nie da.

Serwisy samochodowe mówią ,że jest ok i podają wydruk z geometri( u nich tak będzie bo mają wzorcowe parametry od producenta)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tabliczka na przednim słupku podaje. Małe obciazenie przod 2.2 tyl 2.0

przy duzym przod 2.2 tyl 2.5.

 

mam taka sama tabliczke, roznica jest taka ze jam mam diesla i cyfry na tabliczce sa troche inne

Link to comment
Share on other sites

Tabliczka na przednim słupku podaje. Małe obciazenie przod 2.2 tyl 2.0

przy duzym przod 2.2 tyl 2.5.

 

mam taka sama tabliczke, roznica jest taka ze jam mam diesla i cyfry na tabliczce sa troche inne

 

Inne bo masz wieksza mase pojazdu P12 1.8 wazy 1306kg, twoja napewno ok. 1400kg

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dokladnie to mialem na mysli. dokladnie masa wynosi 1431kg. dzisiaj pojechalem sprawdzic cisnienie w aucie mojez zony, dwa dni temu miala zmieniane opny. cisnienie w kazdym kole bylo inne. przy nominalnym 2.2 bylo od 1.5 do 2. jesli ktos nie sprawdzi i wyjezdzi kilka tysiecy km to ma po oponach.

Link to comment
Share on other sites

Ja staram sie codziennie, patrzec na opony i jak zobacze ze jest zamale cisnienie, to jade na stacje Statoil sprawdzic i podpompowac koła do 2.2

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Problem polega na tym,że nie wiadomo,gdzie kto ma dobry,dokładny ciśnieniomierz.

Sam widze po moich drogich ciśnieniomierzach ,że podają różne wartości ciśnienia.

Prawidłowa tolerancja według polskich norm to 0,1 BAR.Najgorsze i najmniej dokładne mają stacje benzynowe.Kupują tam najtańsze,najgorsze z powodu licznych kradzierzy.Serwisy samochodowe lub wulkanizacje(przynajmniej te większe)powinny mieć lepszy sprzęt .Tylko o jednej rzeczy nikt nie pamięta.Jak każde narzędzie pomiarowe, ciśnieniomierz ,powinien przechodzić okresowe badania dokładniści.Z doświadczenia wiem ,że nikt tego nie robi(bo to kosztuje)

 

[ Dodano: Sob 23 Gru, 2006 13:01 ]

Ja staram sie codziennie, patrzec na opony i jak zobacze ze jest zamale cisnienie, to jade na stacje Statoil sprawdzic i podpompowac koła do 2.2

pozdrawiam

Jesteś wibitny.

Ciekawe jak na oko sprawdzisz że jest ubytek 0,2 Bar.

Pamiętajcie,że pompując powietrzem ciśnienie 2,2 Bar przy temperaturze otoczenia ok7 stopni celcjusza macie faktycznie to ciśnienie.Natomiast gdy temperatura na następny dzień się obniży do -10stopni w waszych kołach jest 1,8Bar.

Link to comment
Share on other sites

Jesteś wibitny.

Ciekawe jak na oko sprawdzisz że jest ubytek 0,2 Bar.

Dziękuje za komplement :D

 

Ciekawe jak na oko sprawdzisz że jest ubytek 0,2 Bar.

To sie nazywa doświadczenie.............

Link to comment
Share on other sites

Jesteś wibitny.

Ciekawe jak na oko sprawdzisz że jest ubytek 0,2 Bar.

Dziękuje za komplement :D

 

Ciekawe jak na oko sprawdzisz że jest ubytek 0,2 Bar.

To sie nazywa doświadczenie.............

Za tydzień będzie 10 lat jak w gumach siedze i wiedz ,że na oko to małego ubytku w kole nie stwierdzisz .

Nie obrażaj się.

Wesołycvh Świąt stary.

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
Za tydzień będzie 10 lat jak w gumach siedze i wiedz ,że na oko to małego ubytku w kole nie stwierdzisz .

Oko do oka nierówne. To że siedzisz w "gumowym" biznesie 10 lat wcale nie znaczy, że inni nie zauważą w swoim własnym samochodzie ubytku 0,2. W obcym na pewno się nie zauważy.

Bo tak się właśnie składa, że jeździłem poprzednim samochodem przez 5 latek i zawsze na podstawie "rzutu okiem" na oponki wiedziałem, że trzeba dopompować i nigdy się nie pomyliłem. Zwłaszcza że profilek był niziutki - 175/50/R14 i różnicę można było wyczuć. Jest to wykonalne, ale tylko we własnym dobrze znanym samochodzie :) Od sierpnia jeżdżę Almerą i właśnie chyba za krótko, bo ostatnio wydawało mi się że mam za małe ciśnienie, podjechałem dopompować i okazało się że jest wszystko w porządku. Pojeżdżę jeszcze trochę i też będę widział różnicę, teraz jeszcze za wcześnie.

Pzdr. Wesołych Świąt.

Link to comment
Share on other sites

Nie obrażaj się.

Wesołycvh Świąt stary.

 

Nie obrażam sie :-) ale roznice 0,2 jestem w stanie zauwazyc,

rowniez zycze Wesolych Swiąt

 

[ Dodano: Nie 24 Gru, 2006 12:34 ]

Oko do oka nierówne. To że siedzisz w "gumowym" biznesie 10 lat wcale nie znaczy, że inni nie zauważą w swoim własnym samochodzie ubytku 0,2. W obcym na pewno się nie zauważy.

Bo tak się właśnie składa, że jeździłem poprzednim samochodem przez 5 latek i zawsze na podstawie "rzutu okiem" na oponki wiedziałem, że trzeba dopompować i nigdy się nie pomyliłem.

 

Dziekuje za wsparcie :-)

Wesołych Świat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...