Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zdejmowanie głowicy SR20


Gość Raf4rb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak: odkręciłem wałki rozrządu a koła zębate przypiąłem paskami do łańcucha, powykręcałem też śróby od głowicy i na tym dzisiaj zakończyłem, teraz tak:

1. czy dam radę zdjąć główkę bez odpinania kół zębatych od łańcuszka, trochę się boję że jak odepnę zębatki to będę później musiał odkręcać dolną pokrywę łańcucha żeby wszystko poustawiać na znaki?

2. czy muszę odkręcać górny napinacz?

3. czy wygodniej wyciągać głowicę z kolektrorami czy bez, narazie próbuję z kolektorami?

 

Krótka historia awarii: przypałowałem troszkę silniczek i efekt taki jakby przepalona uszczelka między trzecim i czwartym garem (oleju w płynie nie ma i odwrotnie), zamówiłem uszczelkę i robieram, po zdjęciu pokrywy zaworów okazuję się że na czwartym cylindrze na zaworze ssącym ropieło się zabezpieczenie sprężyny zaworowej (oczywiście ja dość skutecznie w tym pomogłem kręcąc silnik na gazie powyżej odcinki), dzwigienka zaworowa leży sobię z boku, pchełki powypadały, sprężyna luźna i delikatna rysa na krzywce wałka. Zawór z góry wygląda ok, mam nadzieję że z dołu też tak będzie i skończy się na poskładaniu wszystkiego do kupy no i wymianie uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1) zębatki musisz odkręcić i wyjąć - oznacz sobie ogniwo i część zębatki farbą

ad 2) napinacz musi być wykrecony

ad 3) kolektor wydechowy do demontarzu, ssący może pozostać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Kolektor ssący wyjmiesz razem z głowicą. Zabawa bedzie z jego założeniem. Ja zakładałem osobno i musiałem odkręcić wspornik filtra oleju żeby dostać się do jednej ze srób mocujących kolektor do bloku (najbliższa łańcucha rozrządu). Poza tym pod kolektorem ssącym jest pare węży do których ciężko się dopchać z łapami. Przyd się ktoś do pomocy przy składaniu (jeden z góry jeden pod autem). Jak coś to pytaj - powinienem mieć fotki niektórych faz montażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, za waszymi radami głowicę zdjąłem bez problemu. Pochwały dla was.

 

Niestety po zdjęciu główki okazało się, że jeden zawór jest zgięty, uderzył w tłok. Tłok ma tylko delikatne ryski, także nie ma tragedii. Główka już zawieziona do regeneracji, w piątek do odbioru. Pomimo lekko ponad 250kkm przebiegu zawory (oprócz jednego, hehe) wyglądają jak nowe, tak samo gładzie cylindrów, co Nissan to Nissan.

 

Przestroga dla pałujących na gazie: NIE KRĘCIĆ SILNIKA POWYŻEJ ODCINKI, BO MOŻE TEGO NIE WYTRZYMAĆ, tak jak mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA gazie nie powinno się wogle silnika kręcić wyzej jak 4000obr.min dotyczy to oczywiście większości przypadków w których gazik jest super ustawiony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA gazie nie powinno się wogle silnika kręcić wyzej jak 4000obr.min dotyczy to oczywiście większości przypadków w których gazik jest super ustawiony ;)

 

Mowa tu o LPG ?

Czemu nie powinno się kręcić powyżej 4000 ?

 

Pozdr

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, myślę że Coobcio maił na myśli źle ustawiony gazik:

to oczywiście większości przypadków w których gazik jest super ustawiony ;)

Kurde moja główka dopiero w poniedziałek, bez samochodu jak bez ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokłądnie czytajcie a zrozumiecie, na hmmm powiedzmy 40 Nissanów zagazowanych tylko jeden miał prawidłowo ustaiwony gazik (Sekwencja u Pavoolona) naprawde od początku do końca trzymała się mieszanka na stałym bogatym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokłądnie czytajcie a zrozumiecie, na hmmm powiedzmy 40 Nissanów zagazowanych tylko jeden miał prawidłowo ustaiwony gazik (Sekwencja u Pavoolona) naprawde od początku do końca trzymała się mieszanka na stałym bogatym poziomie.

A podpowiedz jeszcze laikowi jak to się sprawdza: w serwisie na komputerze, na komputerze gazowym, czy może na podstawie wskazań jakiegoś czujnika (lambda ?) ?

 

Pozdr

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie wskazać czujnik opartego o sonde lambda co mierzy skąłd mieszanki.

są takei rpzenośne zestawy - np. ja taki mam :D

Wpinasz w wydech i jedziesz normalnie, wtegy masz realny skąłd spalin pjaki wytwarza silnik pod obciązeniem a nie z odczytó na luzie czy jakieś takm Co sie zgadza... No chyba że Gazownicy mają hamownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie wskazać czujnik opartego o sonde lambda co mierzy skąłd mieszanki.

są takei rpzenośne zestawy - np. ja taki mam :D

Wpinasz w wydech i jedziesz normalnie, wtegy masz realny skąłd spalin pjaki wytwarza silnik pod obciązeniem a nie z odczytó na luzie czy jakieś takm Co sie zgadza... No chyba że Gazownicy mają hamownie...

Właśnie, rozmawialiśmy o regulacji gazu jak wymieniałeś mi wahacz.

Jutro gazuję brykę i po zagazowaniu chciałbym na hamownię podjechać (jak sugerowałeś).

Czy na podstawie wykresu z hamowni (porównanie benzyna-gaz) będzie można ocenić czy jest dobrze wyregulowany czy też nie obejdzie się bez badania spalin ?

 

btw: nie zpowiada się jakiś grupowy wyjazd na hamowanie ?

 

Pozdr

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Gaz jest prawidłowo wyregulowany to różnice w stosunku do bebzyny nie powinny być znacze, kiepsko wyregulowany gaz cechuje się tym że po przekroczeniu pewnych obrotó moment obrotowy i moc spada na pysk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak u mnie oba wykresy praktycznie się pokrywają na całej długości tzn., że ustawienie gazu jest b. dobre?

 

[A gazownik ustawił instalację I-szej generacji na analizatorze spalin na stojącym samochodzie.]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak u mnie oba wykresy praktycznie się pokrywają na całej długości tzn., że ustawienie gazu jest b. dobre

Tak jest masz względnie dobrze ustawiony gaz mimo że masz mikser.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...