Gość maddrajwer Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 W moim nieszczęściu znów coś się dzieje. A mianowicie tak jak by nawalało wspomaganie, o tyle dziwnie że skokowo. Wygląda to tak że przy skręcaniu kół ( na postoju i w czasie jazdy, niezależnie od obrotów) występuje jakby opór (trzeba aż oburącz kręcić) ok 5 do 10 stopni, po których pokonaniu robi się lżej na kolejne 10 stopni i znów opór. Jak by skokowo układ kierowniczy chodził. Patrzałem pod maskę czy pasek się nie ślizga na pompie wspomagania i nie wygląda na to. Zjawisko to występuje zarówno przy skręcaniu jak i przy prostowaniu kół. Druga sprawa to głośna praca i btrak mocy na benzynie. Na LPG jest cacy. Na benku muli okrótnie. Czy mogłem zapowietrzyć wtryski przy zdejmowaniu głowicy (listwa była odpięta). Dodam że silnik pracuje na wszystkich cylindrach. Pozdrawiam i z góry dzięki za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patrycjusz Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 Witam. Jezeli chodzi o wspome, mam to samo - dziala skokowo, mnie takze nie slizga sie pasek...co to jest....? Pozdrawiam, Patrycjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł Opublikowano 12 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2006 W moim nieszczęściu znów coś się dzieje. A mianowicie tak jak by nawalało wspomaganie, o tyle dziwnie że skokowo. Wygląda to tak że przy skręcaniu kół ( na postoju i w czasie jazdy, niezależnie od obrotów) występuje jakby opór (trzeba aż oburącz kręcić) ok 5 do 10 stopni, po których pokonaniu robi się lżej na kolejne 10 stopni i znów opór. Jak by skokowo układ kierowniczy chodził. Patrzałem pod maskę czy pasek się nie ślizga na pompie wspomagania i nie wygląda na to. Zjawisko to występuje zarówno przy skręcaniu jak i przy prostowaniu kół. Może to krzyżak na kolumnie kierownicy - wtedy gdy uszkodzi się któreś z jego rolek kierownica staje się jak by kwadratowa ( stawia opór by po przekroczeniu pewnego położenia pracować prawidłowo a potem znowu opór) jeśli to jest to, to koszt takiego łożyska to około 80zł+ wymiana. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 13 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2006 A da się to samemu zrobić czy konieczny jest specjalistyczny warsztat ?? Paweł w którym miejscu są te rolki ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 A da się to samemu zrobić czy konieczny jest specjalistyczny warsztat ?? Paweł w którym miejscu są te rolki ??[/quotKrzyżak znajduje się od stronykomory silnika, dokładniej mówiąc na kolumnie kierownicy i zreguły jest zabudowany. Tak było w moim poprzednim samochodzie- Safrane. Proponuje odwiedzenie warsztatu sporo przy tym zabawy potrzebna mała prasa balansowa, no i wypada upewnić się że to napewno to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Dzieki za podpowiedzi. Balansówka to nie problem - mam akurat. Chyba zdecyduję się sam robić. Nie wie ktoś może co może być z tą jazdą na benzynie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość duszanek Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Witam.... trochę czasu minęło odpowiedz czy naprawiłeś wspomaganie. I czy to był problem który poruszałeś na forum. Bo mi dwa razy przy skręcaniu przytrzymało. P11 2.0 TD 1996r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafik11 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam!!! Jestem nowym użytkownikiem forum bo niedawno nabyłem p12 2002 1,8 benzyna. Odnośnie tematu wspomagania. Po zdecydowaniu się na P12 wyczytałem że problemy ze wspomaganiem są typową usterką. Nie pamiętam gdzie to było ale w jakimś artykule czasopisma motoryzacyjnego. Napisane było że kolumny nie da się naprawić jest nierozbieralna i w serwisie jedynie za kilka tys. PLN. Moim zdaniem to bzdura bo serwis wymienił by najchętniej wszystko w całości nie wysilając się nadto. Dobry mechanik też potrafi nierozbieralne według serwisu naprawić. Przykład: końcówki wahaczy przednich w serwisie wymiana całych wahaczy a mechanik zrobił to o wiele taniej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Witam!!!Jestem nowym użytkownikiem forum bo niedawno nabyłem p12 2002 1,8 benzyna. Odnośnie tematu wspomagania. Po zdecydowaniu się na P12 wyczytałem że problemy ze wspomaganiem są typową usterką. Nie pamiętam gdzie to było ale w jakimś artykule czasopisma motoryzacyjnego. Napisane było że kolumny nie da się naprawić jest nierozbieralna i w serwisie jedynie za kilka tys. PLN. Moim zdaniem to bzdura bo serwis wymienił by najchętniej wszystko w całości nie wysilając się nadto. Dobry mechanik też potrafi nierozbieralne według serwisu naprawić. Przykład: końcówki wahaczy przednich w serwisie wymiana całych wahaczy a mechanik zrobił to o wiele taniej. Pozdrawiam kolego zobacz kiedy byl temat zalozony zaledwie 3lata temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.