Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozrząd w N15


Gość faraonpoland
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podzielam opinię kolegi. Na rzadkim oleju (5w-40) moim zdaniem najlepszym do Almy N15 słychać terkotanie przez maks 3-4 sek potem ustaje. Jest to całkowicie normalne i wszystkie N15 tak mają od nowości. Jak będziesz miał 150-160 tys to po prostu nasłuchuj czy dzwięk nie staje się dłuższy jeśli tak to wymień łańcuch rozrządu i napinacz tak na wsxzelki wypadek. Jeśli nie to jeżdzij dalej. Niestet nie ma rzeczy niezniszczalnych i nawek łańcuch może 'szwanknąć'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie jak to w koncu jest z tym olejem do N15 1,4... Mi w ASO lali od poczatku 5W40 Texaco... Instrukcja mowi o 10W40. Jest sens go zmieniac na inny przy przebiegu 100kkm? Juz kompletnie zbaranialem. Czytalem forum i jeszcze wiekszy mam metlik;) Tez u mnie przez 2-3 sekundy turkocze pod maska jak odpalam zimny silnik, ale kiedys pytalem o to w serwisie to dokladnie to samo mowili co tutaj czytalem, wiec tym sie nie przejmuje:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymianę rozrządu mam za sobą ,już po 60kkm.na szczęście na gwarancji.winą obarczyli siebie lali olej 0w40.po wymianie przeszli na 10 w40.mam 140kkm i na razie jest o.k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do dyskusji, mam przejechanie 194 tyś. Rozrząd klekocze po uruchomieniu zimnego jak postoi parę dni. Czasem tez jak juz się rozgrzeje to slychać po w okolicach 2000-2500 obr/min ... Ja się tym nie przejmuję .. raczej. Byłem ostatnio u znanego specjalisty od Nissanów ( Łodygowa ... ) i rozmawialem z nim o problemie rozrządów w nissanach. Jak głośna praca to zaleca wymianę, pokazywał mi częsci z micry K11 po bodajże ~150 tyś. km widzialem poważne wżery od łańcucha ... Koszt okolo 1200-1300 z robocizną, na częsciach JC. Trochę zgłupiałem w temacie, ale raczej będę jezdził, bo tak wywalić 1300 pln to nie jest dla mnie tak chop-siup. Słyszałem, ze przejscie na olej 10w40 trochę go wycisza, ale z 2 strony nie bierze mi od wymiany do wymiany wielkich ilości, więc po co zmieniać ...

Mam takie osobiste zdanie, że jeżeli ktoś zamierza jeździć tym autem jescze pare lat to proponuję odkładać na rozrząd, bo będzie spokój - ducha i silnika.

Ps. a wymiana samych napinaczy to półsrodek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siemanko Koledzy odświerzę troszkę temacik rozrządu :) Własnie będziemy zmieniać cały kpl. w Almerce mojego straszego N15 96r ma nastukane 200tyś i słychać już konkretnie pracę łańcucha cały czas.Kupilismy łańcuchy dwa i napinacze firmy DOKUJI jakies japońskie odpowiedniki na kartonikach jest samuraj :D Słyszeliście o tej marce :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszeliście o tej marce :|

O marce słyszałem, poczytajta marketingowej sciemy:

 

b76e59cab14c84c7m.jpg

Napisz jak załozycie ten rozrzad i czy nadaje sie do uzytku bo pamietam czasy jak kumplowi załatwiłem rorząd z JC

i na drugi dzien musiał rozbierac od nowa i składac na starych napinaczach

bo te nowe nie wytrzymały 100km!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy moji drodzy...

 

na stukane mam 270 k sporo jak dla niektórych posiadaczy almerek.

 

po 230 k przerzuciłem sie na 10w40 z 5w40 i nie dość ze mniej go bierze przy wymianie co 15 k km to jest cichszy... ten odgłos w pierwsze 2 sek po uruchomieniu to odkąd pamiętam czyli jakieś 9 lat użytkowania:) przeze mnie tylko 4...

 

wiec czy wymieniać czy tez nie:) to nie wiem... ja już sie przyzwyczaiłem do tego ze mi dzwoni na rozruchu ... a czy mi kiedyś padnie po drodze to nie wiem... może po prostu zacznie tak hałasować ze nie będę mógł jechać...

 

ale tak czy siak zbieram juz na nowa almerke:) najlepiej z przebiegiem kolo 100 k :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bandi_n15

a czy nie wiecie co to jest jak po lewej stronie silnika ( gdy stoje przed maską ) słyszę takie "chrząszczeni" chrupanie czegoś, czytałem na forum to ktośwymienił rozrząd i nada to samo miał.

prosze o odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

Nie wiem jak to jest w bęzynie ale u mnie takie chrząszczenie i chrupanie po lewej stronie silnika stojąc przedem do auta oznaczało kończenie sie paska alternatora, klimy i pompy wspomagania. Zeby było smieszniej to były jeszcze oryginalne nissanowskie 11'stoletnie po przejacheniu prawie 140 tysięcy :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam klubowicze ja mam przejechane 195 tys. i lancuch mi klekocze po nocnym postoju przez ok 2-3 sek. bylem z tym u mechanika i powiedzial ze jak nic wiecej sie nie dzieje to lac dobry olej i jezdzic dalej. Ja jezdze na Castrolu i nie musle narazie o lancuszku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...