emilgozdalski Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 a co do tanszej jazdy to moze i masz racje ale jaka to jazda? częstrze wymiany swiec, przewodów, oleju, i przeglądy, czeste wizyty u gazownikarotfl.. na bank swiec nie bede wymieniac co 10k km jak zaleca producent bo to jest bezsensowne... przewody raczej pozsotana juz do konca i ich tez nie bede wymieniac bo i po co... w sumie jeszcze bym mi la oryginaly ale wymienilismy bo silnik mielil... co sie okazalo parownik czy tam mixer byl uszkodzony od nowosci [wada fabryczna] i po wymianie go instalacja dzialala bez problemu a ze kalbe kupilismy to wymienilismy... olec wymienimy tak jak zwykle co 15k km czyli zapewne co rok co do przegladow... brat ma nubire z gazem i jedyne przeglady jakie robi to wymiana fitlra co 10-15k a kiedy byl ostanit raz u gazownika na regulacji to huhuhu juz nie pamietam bo i po co jak wszytko mu smiga w sumie nam tez wiec nie zapowiada sie na szybka wizyte... w sumie masz racje ze sekwencja jest lepsza i to o wiele ale wywalanie ponad 3tys za instalacje jest wg mnie bezsensem bo zwrot tej sumy oznaczylby to ze trza by non stop jezdzic O_x albo przynajmniej duzo jezdzic... moja instalacja zwroci sie dosc szybko wiec nie narzekam a co do zamulania silnika trodno stracilismy pare kucy ale za to jezdzimy za 2 zl... :> moi rodzice kupili w 2003 roku nowego lanosa 1,5 16v z instalacją gazowa. po 15000km szlak trafił głowice.remont był robiony juz ze 3 razy i dalej h..., fakt ze auto jest mocno eksploatowane. w tej chwili ma 180.000.maja szczescie w daewo ze moj ojciec to bezproblemowy człowiek ale jak by na mnie trafiło to bym ich powystrzelał. dodam ze auto wtedy kosztowało 35000zł.A za taką kase to juz powinno byc dopracowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdzilek Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 ja mam gaz zalozony i mi na gazie jak puscilem na luzie`gas silnik powyzej 50km/h zalozylem kolano (kanalizacyjne) PCV kat 90 stopni besposrednio na obudowe filtra skierowane do gory i jak reka odjal przy 100km/h nawet nie gasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Panowie - każdy zakłada to co na co go stać... A patenty takie jak odwracanie ciągu dolotu czy nawiercanie go tylko "zło konieczne" wynikające z niewiedzy/olewactwa instalatorów. Miałem kilka samochodów na gaz - polonez - jednopounkt - gaz 2 generacji - bez problemów, później skoda octavia - jednopunkt - gaz 3 generacji + wymiana kolektora z plastiku na jakąś samoróbkę :evil: - po 15 tys problemy z regulacją - rozerwało mi obudowe filtra. Następnie miałem Almę n16 1,8 z sekwencją i powiem jedno - bajka .... żadnej różnicy gaz/benzyna. Wniosek dla mnie jest jeden - tylko sekwencja ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 moi rodzice kupili w 2003 roku nowego lanosa 1,5 16v z instalacją gazowa. po 15000km szlak trafił głowice.brat ma zagazowanega nubire 2 kombi chyba 2 generacja aczkolwiek nie jestem pewien... 0 problemow gaz dziala peiknie a auto czasmi dostaje mocno po d*pie jezeli hcodzi o predkosc... i obroty i jak narazie brat wymienial tylko gumy na wachaczach ktore sa standardem bo te auto ma je za slabe na ta mase + oleje i plyny tarczei klocki... wniosek: mieliscie pecha albo h... gazownik wam zakladal ;] gaz stawaim ze mielisce pecha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samuraj20 Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 wiec chcialem tu przedstawic instalacje samochodowa na plynny gaz propan-butan ;d zrobilem 4 fotki narazie bez samej instalacji bo kurde nie chce misie zemontowac srodkowego tunelu itp kazdy wie ile to roboty ;p Obrazek dostalem wec nakleilem ;p Obrazekbutla 30L wchodzi do niej odziwo 27L (a mialo wejsci 24L) nie przeszkadza w zalozeniu foteli... Obrazekprzewody uida pod siedzeniem ostatnim narazie zalozone zeby je chronic ;p w przyszlosci bedzie na nich obudowa metalowa taka nakladana gdyby cos trza przewiesc... Obrazekwlew niestety nie w zderzaku bo mechnior tego nie umial/nie chcial wzlozyc w zderzak ;< wicej fot bedzie jak podniose siedzenia ;p i sory za jakosc ale robione komorka bo misie cyfrak posypal o0 Ja zamontowałem dodatkowo butle pod autem centralnie pod butla 30 litrowa która mam umieszczona po prawej stronie patrząc w kierunku jazdy. W sumie starcza gazu na jakieś 500km. Tłumik niestety musial być wymieniony, ja używam tłumika od forda puma 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Samuraj20 czy dobrze zrozumiałem Ty masz w swojej serenie dwie butle z gazem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samuraj20 Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Dokładnie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Tłumik niestety musial być wymieniony, ja używam tłumika od forda puma 1.6 Jak się sprawuje tłumik od forda? Dużo jest roboty przy wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samuraj20 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Z tłumikiem nie miałem jeszcze problemów a przejechałem na nim jakieś 20 000 km, a przy montażu tez się nie skarżyli .Wymiana tłumika zajeła im około 15 minut. Jutro zrobię fotki i zamieszczę je tu dla ciekawskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 a jest on glosniejszy ? i czy dal jakis wzrost mocy :> czy spadek... bo w sumie ciekawa sprawa ta butla na dole zamiast tlumika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samuraj20 Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 nie pamiętam na starym długo nie jeździłem bo odrazu po zakupie zagazowałem go. ale podejrzewam ze jest ciut głośniejszy trochę jak by mały Diesel przy prze gazowaniach. [ Dodano: Pią 13 Lip, 2007 21:57 ] A oto fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 nuie boisz sie ze ta butla na dole wywali tlumik jest ciut za blisko imo :> ja bym sie bal... ale spoko pomysl z butla na dole niestety nasz gazownik nie byl na tyle kumaty zeby zaproponowac zamontowanie na dole a my na to nie wpadlismy ze sie da wywalic ten mega tlumik i wsadzic cos mniejszego (moze i moc by wzrosla:D) a butle w srodku masz prawdopodbnie identyczna jak ja mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samuraj20 Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 co jak co ale podejrzewam ze butla wybuchła by jedynie wtedy gdy by się ja palnikiem potraktowało :kosci: . Tak poza tym to poco taki wielki tłumik tam wsadzili ci japonce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Samuraj20 butle rzeczywiście masz za blisko tłumika i diagnosta będzie się czepiał.Zrób sobie osłonę z blachy między tłumikiem a butlą i będzie dobrze.Mam pytanie czy silnik czerpie gaz odrazu z dwóch butli cz może masz jakiś przełącznik między butlami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 poco taki wielki tłumik tam wsadzili ci japonce ?kazde typowe auto ma po drodze ze 2-3 tlumiki male a serena od poczatku do konca ma dluga rure i na koncu jest jeden wielki tlumik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 poco taki wielki tłumik tam wsadzili ci japonce ?kazde typowe auto ma po drodze ze 2-3 tlumiki male a serena od poczatku do konca ma dluga rure i na koncu jest jeden wielki tlumik to ciekawe u mnie jest normalnie kat tłumik środkowy i ostatni, to Twoja serena chyba jakaś zubożona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Panowie sprawdzałem w katalogu tłumików i tam serena 1,6 ma tylko jeden tłumik poprzeczny. Jest duży i wystarcza aby wytłumić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samuraj20 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Samuraj20 butle rzeczywiście masz za blisko tłumika i diagnosta będzie się czepiał.Zrób sobie osłonę z blachy między tłumikiem a butlą i będzie dobrze.Mam pytanie czy silnik czerpie gaz odrazu z dwóch butli cz może masz jakiś przełącznik między butlami? masz racje coś bendę musiał wymyśleć y tą osłoną . Mam taki przełącznik, ktory przełącza butle , najpierw zużywam gaz z butli pod autem później z butli w aucie odwrotnie to sie przelewa gaz do butli pod autem jak jest pusta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 to ciekawe u mnie jest normalnie kat tłumik środkowy i ostatni, to Twoja serena chyba jakaś zubożona Panowie sprawdzałem w katalogu tłumików i tam serena 1,6 ma tylko jeden tłumik poprzeczny. Jest duży i wystarcza aby wytłumić. nom jak widzisz... 1.6 =! 2.0 o ile te 2 "katalizatory" mozna nazwac tlumikiem oc ja mam to tez mam 3 ale z doswiadczenia wiem ze od silnika wychodza ryry i ida do konca a na koncu tlumik... :> pokaz fotki twoich 3 tlumikow =] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 pokaz fotki twoich 3 tlumikow =] tłumików nie widziałeś jak pisze że mam kat tłumik środkowy i ostatni to tak jest :!!: a po drugie to nie temat o tłumikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 18 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2007 o ta brechcik od kiedy kat to tlumik... w sumie kat ma inne zadanie niz tlumienie... lol brechcik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 nuie boisz sie ze ta butla na dole wywali tlumik Raczej jest to niemożliwe. Ja też mam butlę blisko tłumika-pisałem o tym tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=#358374 Wydech mam trochę zmieniony (jak kupiłem nie miałem o tym pojęcia). Teraz jestem na etapie dochodzenia od jakiego wozu mam zamontowany (prawdopodobnie od Fiata Doblo). Jeszcze do końca nie jestem pewien. Jest troszkę mniejszy od forda pumy. Panowie sprawdzałem w katalogu tłumików i tam serena 1,6 ma tylko jeden tłumik poprzeczny. Jest duży i wystarcza aby wytłumić. Oczywiście, że jeden. Tylko po co "kilometry" rur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Oczywiście, że jeden. Tylko po co "kilometry" rur.bo wczesniej nie ma gdzie wyjscia zrobic:Daucie ponad 10 lat powoduje wieksze spalanie i dlawienie silnika tak jest zapchanymoje ma 9 wiec sie nie zaliczam :DDDDDDDDDWytnij kata to zobaczysz czy nie bedzie głośniejwytnij tlumik zobaczysz czy zmiescisz sie w normach bedac na przegladzie... omg kt ma za zadanie glownie dopalac resztki obnizac zanieczyszczenie a tlumik tlumic a to ze kat tez tlumi to inna sprawa to efekt uboczny... O_o lol jego glownym zadaniem nie jest tlumienie skoro tak to jutro ide zamiast lumika zalozyc na tyl katalizator O_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Bombel, lektura dla Ciebie http://autotechnikaekspert.republika.pl/te...htm#Katalizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 bo wczesniej nie ma gdzie wyjscia zrobic. Nie chodzi oto żeby robić wcześniej wyjścia. Przeważnie wydech jest z tyłu samochodu (są wyjątki), ale po co rura, tłumik w poprzek i znowu rura albo nawet dwie. Po katalizatorze może iść bezpośrednio tłumik (niekoniecznie taki duży) wzdłuż i rura końcowa w jednej linii, a nie zawijasy. Tak mam zrobione i dlatego zostało dużo miejsca np. na butlę z gazem pod podłogą tam gdzie był tłumik w poprzek. [ Dodano: Pon 23 Lip, 2007 15:29 ] omg kt ma za zadanie glownie dopalac resztki obnizac zanieczyszczenie ciekawe :diabel: Jeśli nie wszystko zostało by spalone jest możliwość "dopalania" w wydechu (strzały, często dzieje się tak na gazie, jak źle jest ustawiona dawka), ale to nie jego zadanie. Grozi to zapchaniem a nawet uszkodzeniem układu wydechowego. Związki chemiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.