Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Panowie stuki w silniku HELP


Gość karcit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi wali myślałem że to pompa wody ale po zdjęciu pasków hałas nie ustaje. Druga sprawa nie występuje to cały czas. Czasami silnik pracuje normalnie i nic się nie odzywa a po przegazówce zaczyna. Dwa warszataty już go testowały i nikt za bardzo nie potrafi powiedzieć co to jest. Trzeba by rozbierać a to znowu $$.

 

Moze ktoś się z tym spotkał Dżwięk slkychać od strony rozrządu ale to nie rozrząd bo go też już słychać. jest to rytmiczne stukanie. Zawory sprawdzane. Może pompa olejowa? i jak jest zamocowane koło pośrednie rozrządu może jest tam jakieś łożysko??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: człowieku wszystko ci tak stuka :roll: rany to moze sie zabiez za remonty bo na zime bez auta zostac to koooszmar,a co do stuków to na jakim zakresie obrotów masz stuki mniej wiecej

czy sa głosniejsze po dodaniu gazu

i czy to stuki czy bardziej taki łoskot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki nie zaczynają się przy jakiś określonych obrotach. po prostu czasami stuka a czasami nie. ale jak zacznie to od biegu jałowego do dość wysokich obrotów dopóki daje się to odróznić od normalnej pracy silnika

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy może to być napinacz górnego łańcucha rozrządu? Jest on mechaniczny czy hydrauliczny. Bo dżwięk ten jest od strony rozrządu właśnie.

 

P.S.

I dwa kolejne warsztaty zwiedziło moje utko i bez skutku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Każdy mechanik mówi żeby nie wnikać i jeździć aż się rozsypie, ale w D**ie mam takich mechanników. najgorsze jest to że nikti nie potrafi powiedzieć co to jest. Od jednego zarządałem żeby na fakturze napisał że mam jeździć aż się rozsypie, to stwierdził że mogą rozebrać cały i może znajdą. :)

Ostatnio facet stwierdził że łańcuch stuka o obudowę silnika. WG mnie to mało możliwe albo będzie stukało o napinacz albo o prowadnice. i to właśnie podejrzewam.

 

myślę że to napinacz bo jak powoli go wprowadzam na obroty to często cichnie. tak jakby był przytkany dolot oleju. i jakby po pracy na wyższych obrotach przebijało coś jakby cyka i ucicha. Zastanawiałem się czy to może od tego że zmieniłem olej na mineralny bo nie wiedziałem co było zalane, i poprzedni właściciel też nie wiedział :) (fajni kierowcy co??)

 

Teraz jestem na etapie studiowanie budowy i chyba jak się zrobi cieplej to sam się do tego zabiorę. Bo nieststy na autoryzowany serwis mnie nie stać. A ci wszyscy inni jakoś mnie chyba nie zadawalają.

 

Pozdrawiam

 

PS. Może ktoś zna jakiś dobry warsztat w białymstoku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze mam wrazenie ze nie wiesz czego chcesz dokaldnie - jak chcesz zdiagnozowac stuki w silniku bez jego rozebrania??? to tak jak u lekarza jak ci w gardlo nie zjazy anginy nie zobaczy :))

musisz zrobic tak

a) postawic na 1 karte i i rozebrac motor

B) czekac az cos sie zacznie uwydatniac i umozliwi (ulatwi ) to zdiagnozowania usterk.

c) jesli masz zdolnosci sam troche pogrzeb i posprawdzaj..

 

 

identyczna sytuacje mialem z immobilajzerem w ccs. swiecila sie kontrola czesto fury niedalo sie uruchomic a niby wszystko bylo wporzadku. sam zaczolem szukac gmerac i tez nie znalalzme az nagle zauwazylem ze mi wszystkie wskazniki wariuja

no i potem juz niemogel odaplic furaka bo sie masa silnika zgubila- i wlasnie slaba mase (rozlanaczala) immo i ten sygnalizowal blad!!

wiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się zdziwisz co Ci zaproponuję. Proszę się nie śmiać. :roll:

Stetoskop. Bardzo pomocny przy umiejscawianiu właśnie takich bliżej nieokreślonych dźwięków. Tej metody nauczył mnie mój śp. teść . Super mechanik i mistrz Polski w rajdach samochodowych N klasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak piszesz ze to przy rozrzadzie!! to moim zdaniem jest to gorny napinacz lancuszka!! a jest on hydrauliczny! mogl sie przytkac jego kanal olejowy i niebedzie odpowiednio napinal! (takie przypadki sie zdarzaly!) wystarczy go wtedy przeczyscic przemyc i bedzie ok!! lub mogl sie juz zuzyc tzn. mogl sie wytrzec slizg! (ja tak mialem w N14) i wystarczy wtedy wymiana napinacza!!

odkrecasz z boku silnika taki dekielek przykrecany chyba na 10 srubek i widzisz caly napinacz wraz z czescia lancuszka! natomiast napinacz jest przykrecony na 2 srubach!!

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko... Jak dobrze czasem pogrzebać w starych tematach... Już myślałem, że źle zamontowałem pompkę wody, bo mi też tak puka. Dokładnie wiem o czym on pisze... Powiedzcie mi tylko, czy wymiana napinacza wiąże się z wyciąganiem silnika? Wygląda na to, że owszem ale moja wiedza jest niezbyt rozległa, bo do wymiany pompy też chciałem silnik wyciągać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nowa rewelacja

 

Wczoraj go postawiłem właśnie na diagnozę i po odebraniu facet mi mówi że to coś na peryferiach czyli może wspomaganie może woda a może prąd. Bo niby po zdjęciu pasków to ustało. Ale dam se palca uciąć ze po zdjęciu pasków też to jest, bo jak poprzedni mechannik to robił to byłem przy tym.

 

Mechanik mówi że nie jest w stanie powiedzieć co to jest a nie chce rozbierać bez potrzeby.

 

Ale nie mogłem go zostawić na dłużej bo się na urlop wybieram. zastanawiam się tylko czy wrócę.

 

Jeszcze jedna sprawa czy ktoś z was trafił uszczelkę pod pokrywę zaworów z tymi śmiesznymi półksiężycami, albo same półksięzyce? Taka jest tylko w ASO ale kosztuje prawqie 70 złotych,i drugą trafiłem ale była w całym komplecie i kosztowało to 360 zł.

 

Jak ktoś gdzieś trafił taką o jakiej mówię to proszę o kontakt może miałby ochotę zrobić mi zakup i podesłać. Albo jeżeli byłoby mi teraz po drodze to bym zajechał.

 

Pozdrawiam karcit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary nie słuchał cieńkich mechaników. Po opisanych objawach jestem na 100% pewnien, że to napinacz rozrządu. Powiedż jeszcze czy po odpaleniu silnika kontrolka smarowania gaśnie Ci z opóźnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie gasnie z opoznieniem. i slysze tez takie stuki, ale bardzo slabo, trzeba sie wsluchac. ten napinacz trzeba wymieniac razem z lancuchem??? czy mozna oddzielnie?

 

o ile dobrze pamietam ktos juz na forum pisal, ze wymienial sam napinacz, albo sam lancuch (nie pamietam dokladnie) i potem mial jakies problemy z rozrzadem...

 

p.s. a tak wogole to duzy koszt taka wymiana???

i jeszcze jedno najwazniejsze pytanie: czy trzeba sie za to szybko zabrac? czy to nic pilnego? w koncu z rozrzadem nie ma zartow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary nie słuchał cieńkich mechaników. Po opisanych objawach jestem na 100% pewnien, że to napinacz rozrządu. Powiedż jeszcze czy po odpaleniu silnika kontrolka smarowania gaśnie Ci z opóźnieniem?

a co ma kontrolka oleju do napinacza lancucha?>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż ma bardzo wiele. W Nissanach występuje hudrauliczny naciąg łańcucha rozrządu. W sytuacji, kiedy jest problem z napinaczem (np. nie utrzymuje ciśnienia oleju), do momentu napełnienia się układu olejem po odpaleniu silnika, nie gaśnie lampka ciśnienia oleju. To jednoznaczny sygnał, że jest problem z ciśnieniem w początkowej fazie pracy silnika. Moim zdaniem najbardziej prawdopodobną przyczyną jest napinacz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż ma bardzo wiele. W Nissanach występuje hudrauliczny naciąg łańcucha rozrządu. W sytuacji, kiedy jest problem z napinaczem (np. nie utrzymuje ciśnienia oleju), do momentu napełnienia się układu olejem po odpaleniu silnika, nie gaśnie lampka ciśnienia oleju. To jednoznaczny sygnał, że jest problem z ciśnieniem w początkowej fazie pracy silnika. Moim zdaniem najbardziej prawdopodobną przyczyną jest napinacz rozrządu.

 

opisywana przez Ciebie sytuacja dotyczy rozruchu silnika na zimno tj po nocnym staniu czy kazdorazowe odpalanie?

z tego co wyczytalem w instrukcji dopuszczalne jest palenie sie kontrolki cisnienia przez pare sek po rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka gaśnie normalnie, nie ma objawów niskiego ciśnienia oleju. Ale też myślę że to jednak napinacz.

 

ktoś pytał czy trzeba się do tego zabierać od razu. U mnie tak jest od 20 tys. km. Na razie chodzi :) Zobaczymy co będzie dalej. Ale jest już cieplej i chyba sam się za to wezmę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam też mam taki podobny objaw tzn. lekkie stuki w okolicach rozrządy od góry słyszalne jest to ten napinacz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...