Gość silvestris Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 proszę o pomoc, mam 1,0 16v 2001 k11, autko pali dość dużo, na wolnych obrotach występuje falowanie obrotów, przy odpalaniu lekkie chrobotanie, autko strasznie według mnie mułowate, na przeglądzie przekroczenie normy spalin na biegu jałowym, na komputerze zły kąt zapłonu -2,7 oraz padnięta sonda lambda,czy wymiana rozrządu rozwiąże problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 ale co ma jedno do drugiego>? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvestris Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 No wlaśnie podobno ma, jeden z mechaników zasugerował mi że rozciągnięty lub żle założony łańcuszek może być przyczyną wyżej opisanych dolegliwości (zły kąt zapłonu na komputerze -2,7, mułowatość, wysokie spalanie, falowanie obrotów ), nie wiem co tym myśleć więc proszę o opinie znawców micry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 ja tu bym ogladal przeplywke i sonde a nie rozrzad najlepiej wpiac do kompa i wskaze awarie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 czy wymiana rozrządu rozwiąże problem? To nie jest kwestia rozrządu.Auto mułowate przez opóźniony zapłon ,dzięki któremu wytwarza się więcej sadzy i stąd błąd sondy.No i podwyższone spalanie też jest skutkiem tego. przy odpalaniu lekkie chrobotanieTo akurat się zdarza,zanim olej dotrze do hydraulicznego napinacza rozrządu to nieraz słychać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvestris Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 A jaka może byś przyczyna "złego" zapłonu, czyżby sonda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek178 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Czesc Mam pytanie do kogos kto osobiscie wymienial rozrzad gorny i dolny lancuch. Mianowicie czy trzeba sciagac glowice cylindrow? Bo widzialem tak na szybko w jakiejs ksiazce i tam pisze ze wszystko trzeba poodkrecac i zrzucac glowice. Sciagaliscie glowice czy jakos da sie to zmeczyc bez sciagania glowicy? Bo to zdecydowanie wiecej roboty dochodzi. Bo bede chyba sam to robil w micrze k11, a nie wglebialem sie jeszcze w temat ze wzgledu na brak czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kris0086 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 witam rozrząd według producenta jest 100tyś lub jak zacznie go słychać a nie 300 tyś to nie jest rozrząd bezobsługowy mam cały komplet książek,i tez pytałem się w nie jednym aso nissana,W Micrze - co jest ewenementem - należy do nich także łańcuszek rozrządu wytrzymujący na ogół ok. 100 tys. km. Zdarza się, że zaczyna hałasować wcześniej, ale spowodowane jest to niemal zawsze niewłaściwym stylem jazdy. Silnik Micry nie lubi, gdy zmusza się go do pracy na wyższych biegach przy zbyt niskich prędkościach obrotowych. "Oszczędni" karani są właśnie szybkim zużyciem rozrządu,w założeniu przez nissana zamontowano tam łańcuch myśląc ze będzie tak bez awaryjnych jak w nissanach primerach p11 czy 50-tkach tych japońskich i niestety nie udało im się.wstępny zestaw naprawczy kosztuje około 500zł a cały komplet w granicach od 1000zł do 1200zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek178 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 (edytowane) witam rozrząd według producenta jest 100tyś lub jak zacznie go słychać a nie 300 tyś to nie jest rozrząd bezobsługowy mam cały komplet książek,i tez pytałem się w nie jednym aso nissana,W Micrze - co jest ewenementem - należy do nich także łańcuszek rozrządu wytrzymujący na ogół ok. 100 tys. km. Zdarza się, że zaczyna hałasować wcześniej, ale spowodowane jest to niemal zawsze niewłaściwym stylem jazdy. Silnik Micry nie lubi, gdy zmusza się go do pracy na wyższych biegach przy zbyt niskich prędkościach obrotowych. "Oszczędni" karani są właśnie szybkim zużyciem rozrządu,w założeniu przez nissana zamontowano tam łańcuch myśląc ze będzie tak bez awaryjnych jak w nissanach primerach p11 czy 50-tkach tych japońskich i niestety nie udało im się.wstępny zestaw naprawczy kosztuje około 500zł a cały komplet w granicach od 1000zł do 1200zł. Kris0086 trzeba zwalac glowice tak jak ksiazka pisze czy sie to da zmeczyc bez sciagania glowicy? Bo nikt tu nie pisal w tym watku zeby kupowal uszczelke pod glowice i sciagal glowice. Zreszta mechanicy tez nie bardzo chca gadac od jednego slyszalem ze trzeba inny mowil ze by to zrobil bez sciagania. A ja to bede sam robil ale na razie to tylko sie chce zorientowac od kogos kto to robil lub mial z tym do czynienia, bo sam to sie dowiem dopiero jak zaczne to robic. Aha wstepny zestaw to lancuchy, slizgi, napinacze ew. uszczelniacz walu bez kol zebatych tak? Mowisz o cenach oryginalow z serwisu nissana? Edytowane 6 Kwietnia 2013 przez jacek178 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kris0086 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 (edytowane) nie orginały raczej lepsze zamienniki więc piszę tak po co chcesz wymieniać rozrząd jak ci nic nie dzwoni i chodzi cicho to zostaw to w spokoju,bo jeszcze zepsujesz tak trzeba ściągać głowice ,pompę wody,smok pompy oleju,wymątować koło pasowe z wału karbowego itd itp więc bardzo dużo roboty i możliwość uszkodzenia czegoś tam niechcący,więc jak chodzi cicho to zostaw. Edytowane 6 Kwietnia 2013 przez Kris0086 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek178 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 (edytowane) nie orginały raczej lepsze zamienniki więc piszę tak po co chcesz wymieniać rozrząd jak ci nic nie dzwoni i chodzi cicho to zostaw to w spokoju,bo jeszcze zepsujesz tak trzeba ściągać głowice ,pompę wody,smok pompy oleju,wymątować koło pasowe z wału karbowego itd itp więc bardzo dużo roboty i możliwość uszkodzenia czegoś tam niechcący,więc jak chodzi cicho to zostaw. To nie moje auto, ma 100tys przebiegu z kawalkiem, rzezi tak prawie od nowosci, szkoda ze sie tego na gwarancji nie zrobilo. Jest to juz tak wq... ze sie trzeba za to bedzie wziasc, tylko kwestia znalezienia czasu. Robota raczej bedzie na oryginalach z aso nissana, tylko sie dokladnie trzeba bedzie zorientowac u nich ile beda chcieli za fabryczne czesci. To widze ze troche roboty jest ale to nie jest niewykonalne:) Dzieki za info Kris z ta glowica! to teraz juz wiem pewne ze trzeba zwalac bo myslalem ze moze sie to jakos da zmeczyc bez zwalania glowy. Edytowane 7 Kwietnia 2013 przez jacek178 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kris0086 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 jak to nie twoje auto to tym bardziej bym zostawił,jeśli nie jesteś mechanikiem i robisz to po raz pierwszy to na bank coś zepsujesz,wiem po wujku jak robił w swojej k 11 i ze tak napisze brzydko zj***ł więc niech oddadzą do mechanika,jak ten ktoś ma swoje części już kupione to zapłaci za robotę te 500zł max,ja mam 160 tyś i mam cicho i nic po maską od 2 lat nie robiłem,po za wymianą filtrów oraz oleju,ktoś to autko musiał fajnie katować jak po 100tyś dzwoni,bo jak pisałem wyżej rozrządy wymienia sie po 100tyś lub jak dzwoni jak nie dzwoni to sie śmiga dalej ile wlezie dopiero jak słychać dzwonienie na zimnym i ciepłym to wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 rozrząd można kupić za 300zl HASAKI na ale drogo + wymiana z jakieś 350zl więc nie jest tak żle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominik84 Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Czy u Was też zaraz po odpaleniu silnik chodzi jak diesel (poki nie zgaśnie lampka oleju)?? Ostatnio znajomy mi wymieniał rozrząd i silnik działa super poza właśnie tym momentem zaraz po odpaleniu. Mechanik (który wymieniał mi rozrząd) mówi że to wina spadającego ciśnienia oleju. Kilak sekund po odpaleniu (2 do 4) rośnie ciśnienie oleju i napinacze zaczynają działać. Im zimniej tym krótszy czas bo gęściejszy olej. Teraz jak były te upały to przez ok 3-4sek silnik chciał jak diesel i potem gaśnie kontrolka oleju i nagle cisza...tylko czemu tak późno??? Wymieniłem filtr na Knehta i zalane jest nowym olejem Valvoline. Wcześniej na Filtronie trwało to z 8-10sek!!! Sąsiad ma podobnie ale czy tak powinno być??? Bo jakoś sobie tego nie przypominam by tak było na starym rozrządzie:-( Witam,chciałem zapytać czy może udało Ci sie rozwiązać ten problem z klekotem silnika zaraz po odpaleniu?bo u mnie po wymianie rozrządu ten sam problem się pojawił. Konrtolka od oleju świeci się ok.7-8 sek i wydobywa się klekot silnika, po upływie 8 sek hałas zanika i silnik chodzi jak należy. Ale jedno jest pewne że tak być nie powinno. Mechanik twierdzi że winna jest pompa oleju bo daje zbyt słabe ciśnienie oleju ale dlaczego tak się nie działo przed wymianą. bardzo proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Witam,chciałem zapytać czy może udało Ci sie rozwiązać ten problem z klekotem silnika zaraz po odpaleniu?bo u mnie po wymianie rozrządu ten sam problem się pojawił. Konrtolka od oleju świeci się ok.7-8 sek i wydobywa się klekot silnika, po upływie 8 sek hałas zanika i silnik chodzi jak należy. Ale jedno jest pewne że tak być nie powinno. Mechanik twierdzi że winna jest pompa oleju bo daje zbyt słabe ciśnienie oleju ale dlaczego tak się nie działo przed wymianą. bardzo proszę o pomoc. Mechanik ma rację. A przed wymianą się tak nie działo, bo cały rozrząd na starym łańcuchu itd nie trzymał parametrów. Ogólnie, co już często zostało potwierdzone w opiniach wielu mechaników - w K11 najpierw wymienia się pompę oleju, dopiero później bierze się za rozrząd. Często wymiana samem pompy dużo problemów z rozrządem rozwiązuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominik84 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Mechanik ma rację. A przed wymianą się tak nie działo, bo cały rozrząd na starym łańcuchu itd nie trzymał parametrów. Ogólnie, co już często zostało potwierdzone w opiniach wielu mechaników - w K11 najpierw wymienia się pompę oleju, dopiero później bierze się za rozrząd. Często wymiana samem pompy dużo problemów z rozrządem rozwiązuje. Witam ponownie wszystkich użytkowników. Nareszcie udało mi się rozwiązać problem z ciśnieniem oleju. Nie była to winna pompa oleju-> wymiana nic nie pomogła, ani panewki nie były zużyte jak się okazało problem był przy zasysaniu oleju przy misce olejowej. Pojawiła się nieszczelność przy kanale zasysającym olej okolica smoku olejowego. Odkąd mechnik mi to uszczelnił problem zniknął Tak więc pewnie większość użytkowników co miała podobny problem jak mój boryka się zapewne z tą samą usterką a mechanicy niestety tego nie widzą gdzie popełnili błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlik118 Opublikowano 13 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Hej, mam klasyczny problem - hałas rozrządu na zimnym silniku przy 115tyś km. - czy częściej pada napinacz dolny czy górny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.