Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Obroty Biegu Jałowego CD20T ssnie na zimnym .... regulacja ?


Gość Bartecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie !

 

Panowie przeglądałem forum w poszukiwaniu problemu z ssaniem na zimnym silniku z Primerze P11.144 2,0 TD i generalnie były tylko posty na temat tych zwykłych diesli

 

Po zapaleniu rano nie wskakuje mi na pułap 1100 1200 obrotow tylko odrazu na 700 czyli tak jak by nie był ssania. Objawy sa tez takie ze niekiedy po dojeżdżaniu do skrzyżowania spada mi na 500 obrotow....

 

 

czy moze ktoś to regulował w tym silniku? bo czytałem o jakiś śrubkach do regelacji tylko nie wiem czy onas sa z tym silniku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello

 

to moze ze duzo sie naczytalem na formu o tym starszym silniku diesla dlatego pytam o to ssanie...

 

powiedz a jak jest z tym spadaniem obrotow na luzie do poziomu 500 ? jest to normalne... dodam ze po zatrzymaniu sie wracaja do normy

 

pozdr

 

BF

 

To cos takiego jak ssanie występuje w tym silniku? U mnie zawsze obroty są na takim samym poziomie czy jest +30 czy -30 i chyba tak powinno być:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Nie ma żadnego ssania Pompa w CD20T jest sterowana elektronicznie za pomocą nastawnika HDK dawki paliwa Nad całością czuwa ECU oraz cała rzesza czujników rozmieszczonych na silniku Jak obroty falują to najczęściej nastawnik do czyszczenia lub pompa do regeneracji, a na samym początku do sprawdzenia filtry i przewody przelewowe pomiędzy wtryskiwaczami. Mogą być jeszcze problemy z wtryskiwaczem sterującym lub zaworem kąta wtrysku, ale to pokaże wszystko autodiagnostyka

Temat falowania obrotów był już tyle razy wałkowany na forum że powinien być zakazany na forum

 

Najciekawszy temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-p11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuje-noge-z-gazu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam identyczny problem dolanczam sie do pytania

Juz Ci odpisywalem zebys sobie sprawdzil dawke paliwa a poza tym sprawdz czy poprawnie dziala zawor EGR. To ze zaslepiles zawor nie oznacza ze wszystko bedzie w porzadku bo jesli sie wczytasz w temat zaworu to koledzy opisuja ze maja tez po zaslepieniu takie objawy z tymi obrotami.Dobrze by bylo podjechac na warsztat i sprawdzic jakie podcisnienie daje pompa Vac. Przy 1000obr/min silnika podcisnienie ma wyniesc 86,6 KPa.Jesli i tu bedzie w porzadku i dawka tez bedzie w porzadku i zawor bedzie dzialal prawidlowo to w/g mnie bedzie pompa wtrtskowa do sprawdzenia. Z tym zaworem egr to mi chodzi tylko o to zeby Ci silnik pracowal prawidlowo. Nie obchodzi mnie zadna ekologia. Chcesz zaslepiac prosze bardzo. Chyba ze na stacjach beda sprawdzac zawartosc CO w spalinach. NIe zaszkodzi tez sprawdzic przeplywomierz . Jak sprawdzic masz na forum opisane. Nie bede sie tutaj rozpisywal na temat czyszczenia nastawnika pompy bo to tez jest opisane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że w większości przypadków obroty są na tym samym poziomie (750), ale w zimie przy temperaturze poniżej -20 stopni C przez kilkanaście do kilkudziesięciu sekund komputer trzyma mi obroty na 1000 obr/min później spada do 750. Natomiast wahania w dół to raczej problem nastawnika dawki paliwa jak już wyżej koledzy napisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie jak u kolegi Baciarka. Teraz gdy temperatury są koło 0 po odpaleniu mam 750, a po rozgrzaniu spadają na 600-650. Gdy są duże mrozy po odpaleniu mam 900 obrotów/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak jak kolega Baciarek opisał .

JA też mam że przy duzym mrozie mam 1000 obr a przy normalnej temp sa stałe obroty w granicach 800 bez falowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian Pawelec

Witam. U mnie tez obroty odrazu po odpaleniu ok 1000 potem +/- 750 i wszystko bylo by dobrze gdyby nie to ze primka czasem potrafi sama zgasnac(po ok 2-3 minutach. Gdy juz silnik złapie optymalna temperature ten problem zanika.Najgorzej wlasnie na zimnym silniku.prosze o pomoc

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...