Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kołpaczki a aluski


Gość Maciek78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Ja posiadan w moim N14 alumki 14" firmy autostyle oraz 13" felgi stalowe i koło z felgą jest odczuwalnie cięższe. Może to wina rozmiaru (opona na uluskas 175 a orginał 155). Swego czasu rozmawiałem z "oponiarzem" i gośc powiedział że alufelga ma dwie podstawowe zalety. Pierwsza to ta że podczas szybkiej jazdy po łuku nieodkształca się co powoduje mniejsze znoszenie boczne auta (jak jeździłem 125p i przesadziłem z prędkością na łuku to dość często musiałem kołpaka szukać po rowach albo kupić nowy). Druga to ta że po najechaniu z dużą prędkością na dziurę czy inną nierówność felga aluminiowa nie ma prawa się zwichrować (no chyba że pęknie, ale szybciej urwie się "coś" w zawieszeniu), czego nie można powiedzieć o stalowej. Zwróćcie uwagę na parkingu na odważniki przy felgach stalowych, niektóre są naprawdę duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga to ta że po najechaniu z dużą prędkością na dziurę czy inną nierówność felga aluminiowa nie ma prawa się zwichrować (no chyba że pęknie, ale szybciej urwie się "coś" w zawieszeniu), czego nie można powiedzieć o stalowej

I tu się mylisz wjechałem kiedyś w dziurę i alufelga była już do wyjeba.. do prostowania

 

[ Dodano: Sob 10 Lut, 2007 12:05 ]

Zwróćcie uwagę na parkingu na odważniki przy felgach stalowych, niektóre są naprawdę duże.

Bo odważniki są wklejanie od środka i ich nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Pablo_ z odwaźnikami Masz rację, tak jak Pisałeś są wklejane od wewnątrz w osi rotacji koła. Tyle że służą one do wyważenia opony, bo felga jako taka jest wyważona w trakcie obróbki odlewu, a przy stalowej feldze odważniki kompensują bicia opony oraz bicia boczne felgi i przy starszych felgach są zakładane z obu stron felgi. Co do Twojej skrzywionej alumki, nie Gniewaj się ale, albo Cię orżnęli przy zakupie lub Poskąpiłeś na nie kasy. U importerów używanych opon leży pełno takich felg, które są zrobione ze zbyt miękkiego stopu i potrafią się skrzywić. Jak kupowałem zestaw do fiata uno to dopiero na trzecim dało się jeździć, większość tych felg jest krzywa. Z drugiej strony mamy komplet w cenie jednej i o ile lepiej autko się prezentuje :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe alusy jak wrzucisz na wyważarke bez opon to zobaczysz,że też trzeba je wyważyć. Na alusy zakłada się również odważniki które mają za zadanie zniwelować bicie boczne jak i bicie w osi koła. Pare ładnych kompletów kół już wyważałem i bardzo rzadko się zdaża aby choć 1 z osi wyszła bez ciężarków na 0 gram. Alusy też sie gną, ale jest to mniej widoczne niż przy stalówkach, oczywiście te droższe ciężej jest pogiąć, ale dla chcącego nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście te droższe ciężej jest pogiąć, ale dla chcącego nic trudnego.
To mój przypadek
Co do Twojej skrzywionej alumki, nie Gniewaj się ale, albo Cię orżnęli przy zakupie lub Poskąpiłeś na nie kasy

Raczej orżnąć to nie bo to były kupione w sklepie 5 szt. ale ceny to już nie pamiętam, Czarq pamiętaj nic nie jest na wieczność jak mówisz że się nie da to ktoś się znajdzie i to zrobi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...