Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Sekwencja Vialle - czujnik temperatury?


Guest mlody28
 Share

Recommended Posts

Guest mlody28

Mam nissana primerę z 97 r, 2,0 z sekwencją Vialle, montowaną w Holandii (pierwszy raz mam do czynienia z taką instalacją). Czy ktoś może wie gdzie znajduje się czujnik temperatury (mam problem: mimio rozgrzanego silnika (np. po 5 minutowym postoju) ponowne przejście na gaz następuje po przejechaniu sporego odcinka ok. 5 km). Czy ktoś z woj. lubelskiego wie gdzie można zrobić przegląd takiej instalacji?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Czaść,

jakoś nie zauważyłem wcześniej tego tematu, dlatego tak póżno odpowiadam.

Otóż w instalacji Lpi Vialle nie ma czujnika temperatury płynu chłodzącego (reduktor też nie występuje). Objawy o jakich napisałeś, mogą być spwodowane "leniwą" pracą sondy lambda, zanieczyszczeniem filtra gazu, lub niskim ciśnieniem gazu w układzie zasilania.

Ten otatni objaw, to zużyta pompa gazu. Przy okazji zapraszam na www.mamlpi.prv.pl

Gdybyś potrzebował więcej informacji lub porady tel. 0-663-727-434

Powodzenia,

 

gogas.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Możecie mi powiedzieć jakich czujników wymaga ta instalacja?

 

Plan jest taki. Brak zasilania benzyna. Zemulować sonde lambda i czujnik temperatury systemu LPI bo z tego co wiem one odpowiadają za przełączanie się gaz-benzyna (oczywiscie poza przekroczeniam cisnienia ale to nie wazne).

 

Jak to jest podpite pod ECU, przeciez ECU nie ma wyjsci specjalnie na takie patenty, to nie usb w PC ;-) ??

 

Gdzie można kupić taka instalacje bez montażu w rozsądnej cenie?

 

Podoba mi sie ta instalacja z jednego wzgledu. Gaz rozpręża się w cylindrze, niższa temperatura + więcej oktan LPG=możliwość zaszalenia ze stopniem sprężania;-)

Link to comment
Share on other sites

poprawka gaz wtryskiwany jest do kolektora i tam sie rozpreza

 

Więc masz żle zamontowane;-(

Najtrudniejsza rzeczą jest wiercenie kolektora, wtryski muszą być tak ustawione żeby strzelały prosto w zawór.

Nie może pryskać w kolektor!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

bezposredni wtrysk do cylindra jest tylko w dieslach oraz fsi czy tam gdi, gaz wtryskiwany jest w kolektorze na zawór Nie ma tu wtrysku bezposredniego do cylindra, czy komory spalania gaz jest wtryskiwany w kolektorze przed zaworem

wtrysk beposredni do cylindra jest za zaworem

Najtrudniejsza rzeczą jest wiercenie kolektora, wtryski muszą być tak ustawione żeby strzelały prosto w zawór.

Nie może pryskać w kolektor!!!!!!!!

sam napisales ze wtryski sa w kolektorze to jak moga wtryskiwac do cylindra?

a przy zlym kacie ustawienia wtryskow zamrozi kolektor, nie cylinder ;)

Link to comment
Share on other sites

sam napisales ze wtryski sa w kolektorze to jak moga wtryskiwac do cylindra?

a przy zlym kacie ustawienia wtryskow zamrozi kolektor, nie cylinder ;)

 

A gdzie napisałem, że zamrozi cylinder??

Zamrozi pare pare wodną, powodując miejscowe oblodzenie, które może wpadać do cylindra.

 

Pisząc nie można pryskać w kolektor miałem na mysli - pryskanie bezpośrednio na sciankę kolektora.

 

Zgadzamy się, że jest wtryskiwany bezpośrednio na zawór. Wtrysk odbywa się kiedy zawór jest otwarty i zasysa powietrze. Można oczywiście dyskutować jaka część procesu rozpręzania odbywa się w kolektorze a jaka już w cylindrze. Jednak stwierdzenie, że gaz całkowicie rozpręża się w kolektorze jest mylące.

 

Zgodzimy się zapwene, że i tak przynajmniej 90%zimna z rozprężania wpada do cylindra.

 

Ja twierdze, że gaz na odcinku wtryskiwacz-cylinder nie rozpręża się całkowicie, jedynie troszeczke;-)

 

Rzuć zapalniczką w ścianę. Jak się rozwali to zobaczysz dużą mokrą plamę, która po chwili zniknie. Wtrysk gazu przy 5tyś. obr. przebiega znacznie szybciej;-) Zwłaszcza w LPI.

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

nasza dyskusja staje sie bezsensownym przerzucaniem argumentow, wycofuje sie bo jeszcze troche dojdzie do eskalacji przemocy, tak sie sklada ze procesy termodynamiczne, troszke znam

Fizycznie podchodzac do tematu wtrysk do cylindra to wtrysk do cylindra w wtrysk w kolektorze to wtrysk w kolektorze i wszystko

Pozdrawiam swojego adwersarza

a co do schlodzenia, to musi schlodzic powietrze w kolektorze zeby gesciejsze dostalo sie do cylindra (czyli more air is more power) a co do wtrysku piatej generacji to rowniez denko tloka jest schladzane

Az przypomina mi sie intercooler schladza powietrze na dolocie zeby zimne geste szlo do cylindra

schlodzenie w cylindrze nie ma sensu (tam ma sie rozgrzac od sprężania)

POzdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

nasza dyskusja staje sie bezsensownym przerzucaniem argumentow

 

;-) zgadzam się.

 

Fizycznie podchodzac do tematu wtrysk do cylindra to wtrysk do cylindra w wtrysk w kolektorze to wtrysk w kolektorze i wszystko

 

Możesz zacytować kiedy twierdziłęm inaczej?

 

schlodzenie w cylindrze nie ma sensu (tam ma sie rozgrzac od sprężania)

 

Przecież nie ma się rozgrzać do niebotycznej wartości bo po drodze będzie samozapłon a jego nie chcemy. Mając w cylindrze na starcie kompresji niższą temperaturę możemy mocniej sprężyć (mieć wyższy stopień sprężania), korzystniej ustawić zapłon.

 

Pozdrawiam swojego adwersarza

 

Pozdrawiam róznież. Nie jest moim celem bezsensowne odbijanie piłeczki;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...