Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sonda lambda...


Gość Vampir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

A tak z innej beczki bo nigdzie tego nie znalazłem czy sonda w silnikach GADS (gaźnik) wpływa tak naprawdę na pracę silnika, ja po odłączeniu swojej nie zauważyłem różnicy w pracy silnika zarówno na niskich jak i wysokich obrotach.

Czy to oznacza że moja sonda jest uszkodzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tyle pali 12-13l na setke a mam 1,8 palił jeszcze więcej ale przestawiłem mu ręcznie aparatem zapłonowym zapłon na wcześniejszy :D Ps; nie ma wpływu na stuki w rozrządzie

Poprzedni właściciel założył instalacje LPG z emulatorem sądy lambda "oszustką" proponowałbym sprawdzić auto na Pb98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja wymieniałem sondę w moin sunny (1.4 16V gaźnik), była jednoprzewodowa. Przed wymianą na zimnym silniku obroty falowały i było słychać ciągłą pracę elektrozaworu (charakterystyczne "cyknięcie" w górnym zakresie obrotów) dodatkowego powietrza. Po rozgrzaniu silnika obroty spadały aż do zgaśnięcia silnika (elektrozawór coś tam próbował regulować ale nie dawał rady). Po wymianie sondy obroty się ustabilizowały, zadziałanie elektrozaworu jest jednorazowe (w trakcie rozgrzewania się silnika obroty rosną i po zadziałaniu elektrozaworu spadają do nominalnych), praca silnika raczej równa (sądzę że odbrywa tu rolę jakość paliwa). Pozostawiłem pracujący silnik na postoju przez panad 1/2 godziny i silnik nie zgasł ani razu, nie przejawiał też takiej skłonności.

Spalanie benzyny nie jest mi znane (nie odczuwałem potrzeby testów) natomiast gazu spalał mi przed i po wymianie 10-14L w trybie mieszanym z przewagą trasy. Dodam że spalanie napewno było wyższe z powodu ślizgającego się sprzęgła. Teraz po wymianie sprzęgła będę musiał zwrócić uwagę na zużycie gazu.

Nie mam żadnego emulatora sondy lambda, przy mojej instalacji (I generacja) jest raczej zbędny, ale to moje zdanie, ktoś się może nie zgadzać z nim.

Byłbym zapomniał. Przed wymianą silnik gasł na benzynie, a na gazie nie. Po wymianie jest odwrotnie, i choć zdarza się to niezwykle żadko to jest kłopotliwe.

Myślę że przyczyną może być zużyta membrana w parowniku, gdyż nie mogę wyregulować w zadowaląjącym stopniu niskich obrotów.

Pozdrawiam Czarq.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie chcę rozpoczynać nowego tematu, (bombel pozdro :fuckyou: )

 

Mój problem dotyczy spalania, moim zdaniem 11 litrów przy silniku 1.4 na wtrysku to trochę dużo, po wielu rozmowach z moim mechanikiem i kolegami z pracy podejrzenie padło na sonde lambda. Jak mogę sprawdzić czy to wina sondy? Czy są jakieś metody? Czy pojechać na diagnostykę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sondy jednoprzewodowej w silnikach GA..DS to wg serwisówki to:

Po pierwsze sonda wpływa na pracę silnika powyżej 2000 obrotów (czyli nie na biegu jałowym),

Po drugie jest to sonda 1 przewodowa (bez grzania) czyli tylko dział po nagrzaniu się od spalin powyżej 300 C (czyli nie działa na lekko ciepłym i zimnym silniku).

 

Podsumowując

Nie zauważysz wpływu odpięcia sondy na biegu jałowym i w czasie rozgrzewania silnika.

Odczuć można jedynie podczas przyśpieszania.

Mi jak padła sonda to spalanie w 16DS wzrosło z 10 do 13 l Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Jak masz problemy ze wzrokiem to tematów o spalaniu jest milion

 

Wiem, wiem, ale jakoś żaden z nich nie odpowada na moje pytania. Co do spalania, to koleżanka jeździ do pracy toyota corolla i pali jej na podobnej trasie 8L, przy silniku 1.5. Więc zastanawia mnie dlaczego mój 11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Byłem na przeglądzie i diagnosta wsadzał analizator w wydech, popatrzał w monitorek i powiedział że mam bardzo dobry silnik. Znaczy to ze spaliny a co za tym idzie SONDA jest dobra?? bo walcze z dużym spalaniem nie tylko w mieście a i na trasie >7l/100km przy pred.100km/h z malym obciazeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

halski jesli auto ci nie szarpie to raczej nie lammbda ale jesli chcesz sprawdzic to wepnij sie miernikiem i sprawdz przebieg sygnalu napiecia powinna bys sinusoida ...wpinasz sie w bodajrze czarny kabel bo dwa sa biale a jeden czarny i drugim koncem do masy i patrzysz co sie dzieje jesli wolomierz ci skarze od 0 do 1 bodajrze to wszytsko z lambda jest ok tylko musisz pozwolic jej sie zagrzac ...jesli bedze trzymala stala wartosc i zmieniala sie np przy zmianie obrotow silnika tzn ze juz cos szwankuje ale to nie jest regula ...ja wymienialem sade 3 razy poczym znalazlem prawdziwa usterke dziurawy kolektor wydechowy przez co sada nie dogrzana byla i palil jak smok 10 litrow ...a spalanie sunny przy normalniej jezdzie powinno ok 8.5 litra wyniesc o ile zmienia sie biegi ponizej 3000 rpm a nie jak kolega bombel przy 5000 heheh pozdrowienia z pomorza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość piotrek_1987

Dziś pojechałem swoim sunny w trase, na początku rozłączyłem sonde żeby sprawdzić ile wtedy spali - wyszło mi 12 litrów gazu w trasie (strasznie duzo) predkość w granicach 90... Pozniej podłączyłem spowrotem sonde i spalanie sie nic nie zmieniło (też 12 w drugo strone jak jechałem) Czy to może oznaczać że sonda jest zepsuta??? Mam ogólnie problem ze spalaniem bo w miesie bierze mi 17 litrów gazu (a jeżdze max do 3000 obrotów) Wyminiłem świece, kable filtry i nic, wyregulowałem gaz i też nic... Szukam przyczyny dalej może to sonda? I mam pytanie - czy na spalanie dyży wpływ ma katalizator???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek_1987

W poniedziałek właśnie byłme u gazownika, wyregulował instalcje i powiedział że powinno być ok - ale nie jest. Prawda jeździ sie dobrze nic nie dławi, uruchami sie dobrze silnik ale spala tyle co przed regulacją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez tyle ostatnio palil gazu w miescie

co prawda w korkach no i zimniej ostatnim iczasy bylo to mzoe tez przez to..

 

to mnei sklonilo do wywalenia gazu i dania mozliwosci oddychanai japonce pelna benzynowa piersia :D

 

jak sie dowiesz czemu tyle pali to daj znac

od razu moge co niektorych uprzedzic ze to nie przez fiterek gazu bo mialem ledwo co zmieniony

 

ale to chyba juz nie rozmowa na ten dzial ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Podepne sie pod temat. Kupiłem jednak nissanka z mojego poprzedniego postu, już chyba wiem że silnik to 1.6 na gaźniku. Problem mam tylko z dość dużym szarpnięciem podczas przyśpieszania tak przy 2500 obr. Dośc mocno falują też obroty na biegu jałowym. Spalanie też jest dośc duże:/ Poczytałem trochę ale dalej nic nie wiem ;) Moja sonda ma cały czas stałe napięcie ok 0,26V, Wziełem od gościa już dwie sondy boscha używane i jest podobnie (chociaż zapewniał mnie że są sprawne) I teraz nie wiem czy ja źle mierze czy jednak musze jeszcze spróbować z nową sondą. Szkoda mi troche wywalać pieniędzy jeśli okaże się że jednak coś jest źle podłączone. Co mi poradzicie??

Edytowane przez Zwibel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...