Guest Bartecki Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 witam Panowie Jaki najlepiej zamontowac IC do Primery P11 2,0 TD ? na allegro znalazlem cos takiego http://www.allegro.pl/item130457672_inter_...l_astra_ii.html Jaki ew IC wybrać do tego silnika do Primery ???? I jeszcze pytanie o montaż z tego co wiem to IC montuje sie juz za filtrem powietrza czyli: - obudowa filtra + przewód + IC + przewód do turbiny jest tam jeszcze przepływomierz i pytanie on ma isc przed IC na przewodzik czy za IC chyba ze sie myle co do montażu ..... dziekuje za odpowiedzi pozdr BF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 montuje się go między turbospręrzarką a kolektorem ssącym. Najlepiej żeby był gdzieś na srodku w przednim zderzaku - gwarancja najlepszego schłodzenia. Dobr by było żeby w miare jak największa powieszchnia była odsłonięta coby najlepiej wykorzystać pęd powietrza schładzajacy go. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartecki Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 hej czyli mowisz ze mieczy turbina a kolektorem ??? czyli przez IC ma przechodzic powietrze ktore jest wydmuchiwane z turbiny i leci do kolektora ??? ozdr BF montuje się go między turbospręrzarką a kolektorem ssącym. Najlepiej żeby był gdzieś na srodku w przednim zderzaku - gwarancja najlepszego schłodzenia. Dobr by było żeby w miare jak największa powieszchnia była odsłonięta coby najlepiej wykorzystać pęd powietrza schładzajacy go. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 hej czyli mowisz ze mieczy turbina a kolektorem ??? czyli przez IC ma przechodzic powietrze ktore jest wydmuchiwane z turbiny i leci do kolektora ??? ozdr BF montuje się go między turbospręrzarką a kolektorem ssącym. Najlepiej żeby był gdzieś na srodku w przednim zderzaku - gwarancja najlepszego schłodzenia. Dobr by było żeby w miare jak największa powieszchnia była odsłonięta coby najlepiej wykorzystać pęd powietrza schładzajacy go. TAK, IC WŁAŚNIE MA ZA ZADANIE CHŁODZIĆ POWIETRZE UPRZEDNIO PODGRZANE PTRZEZ TURBINE..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 coby najlepiej wykorzystać pęd powietrza schładzajacy go. Ic to takie cos typu im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartecki Posted October 10, 2006 Share Posted October 10, 2006 OK dzikie za wszyskie informacje.... jeszcze posostaje jedno pytanko odnośnie tego IC jak z jego rozmiarem ... czy jest tak ze im większy tem lepiej ??? pozdr BF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted October 10, 2006 Share Posted October 10, 2006 nie, pamietaj ze cooler powiekszy ci ukłąd dolotowy, a i boost moze spaść Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartecki Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 OK czyli jak sie do tego odnieść ? nie, pamietaj ze cooler powiekszy ci ukłąd dolotowy, a i boost moze spaść Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Gre słusznie zauważył - im większy IC tym większa pojemność układu do nadmuchania w efekcie turbodziura rośnie, co do wartości doładowania to nie powinna ona uledz zmianie - chyba, że IC wprowadzi na tyle duże opory przepływu, że nastąpi jego spadek... IC Sobie odpuść... Chłopaki w 2,2 Di nie zauważyli jakiś za specjailnych korzyści w przypadku jego montarzu, sprawdzone to Boost UP i chiptuning i ew. jakieś udrażnianie wydechu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Gre słusznie zauważył - im większy IC tym większa pojemność układu do nadmuchania w efekcie turbodziura rośnie, co do wartości doładowania to nie powinna ona uledz zmianie - chyba, że IC wprowadzi na tyle duże opory przepływu, że nastąpi jego spadek... IC Sobie odpuść... Chłopaki w 2,2 Di nie zauważyli jakiś za specjailnych korzyści w przypadku jego montarzu, sprawdzone to Boost UP i chiptuning i ew. jakieś udrażnianie wydechu. co do IC to myslę że cos nie tak jest z pomiarem lub wystrojeniem, IC musi dac przyrost mocy, w innym wypdku w nowoczesnych dieslach nie montowano by tego ustrojstwa swojego czasu miałem passata 1,9TD (75KM), na początku przestawiłem pompe wtryskową i podkręciłem boost rezultat to 2 sek urwane do 100, potem dołozyłęm IC i kolejne 2 sec były urwane a predkość maks ze 170 wzrosła do 200...., poza tym po założeniu IC mniej kopcił...... wnisek taki że mieszanka była lepiej dopalana...... uważam że warto instalować IC, najwidoczniuej tylko muszą być spełnione odpowiednie warunki żeby dał przyrost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 FIMC, bo mam nadzieje ze o takim tu mowa, musi dawać na plus :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Po odczuciach z jazdy- kiedy turbo generuje dużo ciepła- daje sporo.Na chamowni niestety nie udało się tego zauważyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartecki Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 witam Panowie gdzie mozna zakupic jakies uniwersalny intercooler ? pozdr BF Po odczuciach z jazdy- kiedy turbo generuje dużo ciepła- daje sporo.Na chamowni niestety nie udało się tego zauważyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 musisz poszukać po ogłoszeniach i dobrać od jakiegoś auta... Jak 2.0 TD reaguje tak samo na tego typu modyfikacją jak 2,2 Di to nie polecam - szkoda kasy... lepiej zainwestować w wydech + chip i ew. podnieść doładowanie za sprawką MBC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albin Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 jedynie www.allegro.pl - tam jest ogromny wybór. Warto zainwestować jeśli jeździsz sporo w trasie.Wtedy temperatura powietrza w dolocie dochodzi do 120 stopni- czyli za***iście spada ilość tlenu= spadek mocy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest toli Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 zajżyj tu VW sharan wygląda godnie [ Dodano: Wto 16 Sty, 2007 18:34 ] http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html zajżyj tu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartecki Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Panowie dzieki za info jak bee juz po montazu coolera i chipie porobie foty i przedstawie wykresy zobaczymy co wyciagną z mojego CD20T pozdr BF zajżyj tu VW sharan wygląda godnie [ Dodano: Wto 16 Sty, 2007 18:34 ] http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html zajżyj tu [ Dodano: Czw 22 Lut, 2007 12:26 ] hello Panowie czy mozna podniesc w CD20T cisnienie doładowania ? przy zachowaniu oryginalnej turbiny dzieju za informacje pozdr BF montuje się go między turbospręrzarką a kolektorem ssącym. Najlepiej żeby był gdzieś na srodku w przednim zderzaku - gwarancja najlepszego schłodzenia. Dobr by było żeby w miare jak największa powieszchnia była odsłonięta coby najlepiej wykorzystać pęd powietrza schładzajacy go. [ Dodano: Czw 22 Lut, 2007 13:36 ] hello Panowie czy mozna podniesc w CD20T cisnienie doładowania ? przy zachowaniu oryginalnej turbiny dzieju za informacje pozdr BF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.