Gość hermoll Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 15w50 Motul 4100 tani i bardzo dobry... Zwłaszcza jak ktoś grubiej jeździ. jakies 120zl za 5litrow znalazlem na necie Coobcio ja jezdze teraz na minerale mobil 15w40, jak przyjdzie termin wymiany, to co zalac tego motula?? nie rozszczelni sie silnik po zalaniu polsyntetyku? [ Dodano: Nie 11 Lut, 2007 12:26 ] najlepiej pasowaloby zrobic pomiar cisnienia sprezania na zimnym silniku i zobaczyc cisnienie w 1 suwie sprezania bo pozniej to mi pompuje na kazdym cylindrze rowno do: 14 barow, na innym cisnieniomierzu prawie 15, silnik cieply byl przy pomiarach a kolesie patrzeli tylko ile dopompuje najwiecej , bo czemu wczesniejszy wlasciciel zalal mineralny olej to nie mam pojecia ale calkiem mozliwe ze wzgledow oszczednosciowych pozatym na niebiesko nie kopci, a olej ubywa ale leje uszczelniacz walu korbowego i spod miski tez daje czadu i nie wiem czy jest pobor oleju na cylindrach [ Dodano: Nie 11 Lut, 2007 12:42 ] no chyba ze motula 2000 albo 4000 zalac tj. 15w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 No szlag by trafił poszła uszczelka pod głową :wpale: Doprężyłem silnik i zmieniłem obudowę przepływki a nie wystroiłem i dałem ostro po garach parę minut ponieważ było sporo za ubogo wzrosła temperatura i poszła uszczelka Ale pech już SMT6 było zamówione a mnie zachciało się dawać po garach przed strojeniem POZOSTAŁO MI OSTRZEC WSZYSTKICH PRZED JAZDĄ NA UBOGIEJ MIESZANCE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 no cóż trzeba się uczyć na błędach własnych i czyiś... Szkoda że tak wyszło i wszsytko się opóźnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 no i nowa uszczelka pod glowe firmy Erling dla Tomaszka zamowiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 No głowa zdjęta i jest winowajca zamieszania Na czwartym poszła :/ powód to według mnie za miękka uszczelka Dokręcałem głowę na 90-100Nm a odkręciła się na 40-50Nm tak siadła że szok :zdziw: Teraz już kupie lepszej firmy uszczelkę erling na szybko załatwioną przez hermoll dzięki Jutro składanie a teraz do pracy Zdjęcia bez lampy trochę ciemne ale coś widać Jeszcze raz dziękuje goago za śrubę do wałka z sentry :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Uszczelka uszczelką, przed montażem nowej dałbym blok do zabielenia i głowicę... I skręcił bym to normalnie tak jak w instrukcji od uszczlki + 1kg maks... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Tomaszek a ta wyjeb.. uszczelka to jakiej firmy to wogole? [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 22:21 ] Tomaszek, no jak tam prace, zalozyles juz glowe , pozatm dziekowa za lutro nie moge doczekac sie jak dotrze do mnie i zmienie ten zamiennik pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Uszczelka uszczelką, przed montażem nowej dałbym blok do zabielenia i głowicę... I skręcił bym to normalnie tak jak w instrukcji od uszczlki + 1kg maks... Tak powinno się zrobić ale to trzeba by wyjmować i rozbierać silnik aby zabielić blok Głowa jest zjechana już przez zemnie 1mm a nie wiadomo ile wcześniej bo na przykład cztery zawory były przez poprzedniego właściciela wymienione to mógł i głowę zabielać więc na razie się wstrzymam Tak jak pisałem uszczelka za bardzo siadła i śruby poluzowały leciutko się odkręcały :zdziw: Więc przy doprzężonym silniku uszczelka nie dała rady Trzeba by po paru dniach jeszcze raz dociągnąć to by było najlepsze A w instrukcji zarówno uszczelki jak i w książce jest tak że raz na 30Nm drugi raz na 60Nm zluzować potem dokręcić na 30Nm potem o kąt 55-60st Ja dociągnąłem teraz trochę mocniej Tomaszek a ta wyjeb.. uszczelka to jakiej firmy to wogole? Japońska TAKOMA w ręce bardzo miękka w porównaniu do erlinga Tomaszek, no jak tam prace, zalozyles juz glowe , pozatm dziekowa za lutro nie moge doczekac sie jak dotrze do mnie i zmienie ten zamiennik pozdr Spoko lusterko dojedzie przy najbliższej mojej wizycie w Częstochowie Autko wczoraj już poskładałem i jeździ Tylko gaśnie mi na gazie na wolnych nie wiem jeszcze czy to brak ssania czy np. nieszczelność :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Japońska TAKOMA w ręce bardzo miękka w porównaniu do erlinga hehe czyli ta co byla na miejscu w Jamborze TAKOMA :] za 80pare zlotych tez [ Dodano: Sro 21 Lut, 2007 12:06 ] regulacja blosem nic nie daje? tym pokretlem od uchylenia kurtyny i sruba od wolnych obrotow [ Dodano: Sro 21 Lut, 2007 15:11 ] Tomaszek wg ksiazki wydawnictwa auto wysok to 117,8 -118 u mnie glowica ma wysokosc 118,1 mm do tego blad suwmiarki i pomiar na zalozonej, wiec powiedzmy niech bedzie 118 co w taki razie swiadczy ze glowa nie byl szlifowana :] a wiec mozna by co nieco zjechac a przy okazji poprawic koklekt dolot i wylot dopasowac kanaly glowicy do kolektorow i wypolerowac kanaly, w wylot zaciery prostopadle do otworow w dolocie zaciery w kolko co by sie mieszanka zawirowywala, zgadza sie? pozatym Coobcio co mozna zrobic przy okazji zdjetej glowicy, cos z zaworami moze? a wiec jak ojciec przywlecze swoja lade 2107 na wiosne z garazu to majac drugie auto do jazdy chyba sie za to zabiore no i uszczelka oczywiscie Erling pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Zawroy ssące można poddać korekcie kształtu, w warszawie mamy fabrykę zaworów co się tym zajmuje... zawór po takiej operacji ma wyraźniej cieńszy kapelusz oraz wycieniony trzonek w miejscu widocznym przez kanał, potem we własnym zakresie poleruje się go na lustro, dzięki temu wydłuża się czas napełniania komory spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 24 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 Tomaszek wg ksiazki wydawnictwa auto wysok to 117,8 -118u mnie glowica ma wysokosc 118,1 mm do tego blad suwmiarki i pomiar na zalozonej, wiec powiedzmy niech bedzie 118 co w taki razie swiadczy ze glowa nie byl szlifowana :] a wiec mozna by co nieco zjechac a przy okazji poprawic koklekt dolot i wylot dopasowac kanaly glowicy do kolektorow i wypolerowac kanaly, w wylot zaciery prostopadle do otworow w dolocie zaciery w kolko co by sie mieszanka zawirowywala, zgadza Dokładnie można ładnie szczelić porting kanałów głowicy i kolektorów Co ja właśnie zrobiłem a widać to ładnie na wcześniejszych fotkach Głowe mam teraz o wysokości 116.9 +- błąd pomiaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 ps. jak na wolnych na gaźie słabo ci chodzi to zapeene jest nie szczelność na drodze od połączenia kolekotra ssącego z głowicą a BLOSEM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 A czy na LPG kanały ssące nie mogą być zrobione na lustro ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 27 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 A czy na LPG kanały ssące nie mogą być zrobione na lustro ..... Jasne że mogą ale większe efekty przynosi to na bęzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz_lublin Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Jak się sprawuje autko? Silnik równo chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Jak się sprawuje autko? Silnik równo chodzi? Bardzo słabe ssanie na kolektorze sentry + gaśnięcie na gazie póki nie złapie temperatury zaczęły mnie wkurzać i zmieniłem kolektor na swój stary oryginalny na którym jest wszystko okej tyle że na moim jest słabszy teraz jak się ociepli założę jeszcze raz ten kolektor z sentry brudny jest w nim krokowiec może to też jest winowajca a nie idzie go domyć musze jakąś chemie zastosować Na dzień dzisiejszy mam -wałek z sentry -wydech 2 + kolektor sporo luźniejszy -doprężony motor dojdzie -kolektor ssący z sentry -SMT6 -regulator ciśnienia paliwa Tyle że popełniłem duży błąd z doprężeniem silnika bez wymiany pierścieni na nowe bo po pierwszych jazdach gdzie ładnie było czuć różnice zaczyna teraz na zimnym po odpaleniu puszczać delikatnie niebieski dymek może to one wyźonują ducha właśnie :/ a nie wymieniłem bo ta przeróbka na 1.8 cały czas chodzi mi po głowie tyle że aby ją zrobić to trzeba trochę kasy wyłożyć a najpierw chce SMT6 założyć Zaczyna się sezon "gołębiarski" gdzie musze wyłożyć ze 3tys więc wszystko się pewnie przeciągnie Każde hobby sporo kosztuje niestety ale przyjemności i satysfakcji nikt nam nie odbierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 przyjemności i satysfakcji nikt nam nie odbierze Oto w tym wszystkim chodzi, nie poddawaj się Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy_czarny Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Od jakiegos czasu obserwuje wiekszosc projektow z ga16de i podoba mi sie jak sie rozwija ten projekt... tak dalej powodzenia Tuning to zabawa, przyjemnosc i satysfakcja a nie interes i przeliczanie czy mi sie to oplaca czy nie, czy mi sie cofnie- ludzie z takim podejsciem nie dowiedza sie o co tak naprawde chodzi:) ale sie rozwinalem Powodzenia w dalszych modach i czekan na efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Tomaszek i jak prace bo cisza nastala ? [ Dodano: Nie 18 Mar, 2007 22:27 ] Tomaszek i co zmieniles pompe wody, czy to rozrzad halasuje jednak?? A mi niestety pogoda blokuje wrzucenie wspomaski z Twojej sentry ten czujnik w ukladzie to czujnik oleju ktory daje sygnal do kompa zeby podniosl obroty kiedy podnosi sie cisnienie w ukladzie kiedy zaczynasz krecic kieraska, tak sie sklada ze mi z tylu silnika wisi wlasnie podobna wtyczka, bo w primierze jest tan za kielichem akurat co do chlodzenia oleju to moze dorobie z gietkiej rury miedzianej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 20 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2007 Tomaszek i jak prace bo cisza nastala ? Tak jak napisałem czekałem na SMT6 i rolki ale jak to w życiu bywa plany się pokrzyżowały :029: Dostałem z pracy propozycje nie do odrzucenia wyjazdu do Holandii do pracy na co najmniej 3mies. W związku z tym i innymi wydatkami powstała dziura budżetowa uniemożliwiająca mi teraz inwestowanie w SMT6 i wszystko się przeciągnie do mojego powrotu Chyba że szybko ktoś kupi kolektor to jeszcze na szybko bym się zdecydował na wyjazd do W-wy :064: Od kwietnia nie będzie mnie na forum tylko żona sprawdzi co słychać i zda mi relacje A nissanek będzie czekał na mój powrót w garażu Tomaszek i co zmieniles pompe wody, czy to rozrzad halasuje jednak?? Ani jedno ani drugie słabo dokręciłem kontrę na rolce napinacza paska od klimy i łożysko rolki dostało luzu na boki i zdechło wymiana na rolkę z sentry rozwiązała problem A tu kolektorek do sprzedania :one: Na fotce jeszcze nie gotowy udawany 4-2-1 ale w zeczywistości 4-1 najpierw rurki fi 42 potem łączenie i fi 60 a na końcu fi 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Temat troche odgrzebany, ale cos pode mnie Tomaszku - ile sobie za taki kolektor 4-1 lub ew. 4-2-1 zyczysz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Coobcio przepustnica fi 60 dotarła musze przyznać że różnica jest spora Od razu potraktowałem kolektor frezem aby ładnie ją dopasować i wyszła spora dziura Mam tylko dwa pytania czemu jest cała w piachu :?: i gdzie jest czujnik położenia przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Elo Elo, czujnika do kompletu nie dożucam, musisz zaadaptować swój... Z piachem sobie poradzisz, trochę ją benzyną umyłem bo jeden wielki ulep był, ps. fotki zapodaj - ssanie podłączone ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 13 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 No mam już wreszcie fotki nowej przepustnicy jak widać jest różnica A tu stara przepustnica do powiększonego otworu w kolektorze i nowa otwór na maxa powiększony postępy są również w przeróbce na GA18DE ciekawe ile wytrzymają zcieniowane tuleje o 2mm na stronę gość był w szoku co robił szlif musiałem dopłacić bo szlif był większy o 1.5mm na stronę od innych... no i blok też szlifnięty, między garami zostało poniżej 5mm więc uszczelka musi być 1 klasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Bardzo ciekawy projekt, czekam na jego rozwinięcie co do tej uszczelki pod łep to: w Warszawie na ul. Gimnazjalnej 18a, Pan dorabia naprawdę uszczelki pierwszej klasy (Ojciec Shiftiego) tel. (022) 6648910, na wzór starą musisz mu dać... aaaaaa i głowy nie planuj pod ten dół zmiana pojemności i tak drastycznie zwiększy stopień sprężania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.