Gość Wiedziu Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Widzialem ceny nowych od 487zl do 1100zł takze troche DUZO! regenerowac czy kupowac nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Witam. Po pierwsze dokonać obdukcji. Dopiero po określeniu stanu technicznego można podejmować decyzję - jeszcze chory czy już trup. Wszystko zależy od stanu tłoków ( rdza i rysy) bo gumy zawsze można zastąpić nowymi. Ergo najpierw obdukcja. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 J.W. Rozłożyć zacisk, obejrzeć, wyczyścić tłoczek i wnętrzne zacisku, ewentualnie też wymienić wszystkie gumki (są takie zestawy naprawcze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 witam witam tez podpinam sie pod ten post bo tez mam problem z tylnymi zaciskami nie odbijaja mi tak jak powinny .... sprawdzalem juz czy to przypadkiem nie prowadnice zaciskow i niestety nie... mozna samemu przeprowadzić proces naprawczy, z zestawem naprawczym jest to jakos mozna skomplikowane ?? pozdr BF J.W. Rozłożyć zacisk, obejrzeć, wyczyścić tłoczek i wnętrzne zacisku, ewentualnie też wymienić wszystkie gumki (są takie zestawy naprawcze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Zestaw naprawczy obejmuje chyba wszystkie gumki występujące w hamulcu. Ja przewalczyłem temat nie cofających się klocków. Zacisk został rozłożony na części pierwsze, wszystkie elementy (oprócz kolocków oczywiście :wink: ) zostały umyte w nafcie, tłoczek przesmarowany płynem hamulcowym, pozostałe elementy ruchome towotem. Po złożeniu wszystko chodzi cicho i płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 OK ale robiles sam czy ktos Ci to robil ?? pozdr BF Zestaw naprawczy obejmuje chyba wszystkie gumki występujące w hamulcu. Ja przewalczyłem temat nie cofających się klocków. Zacisk został rozłożony na części pierwsze, wszystkie elementy (oprócz kolocków oczywiście :wink: ) zostały umyte w nafcie, tłoczek przesmarowany płynem hamulcowym, pozostałe elementy ruchome towotem. Po złożeniu wszystko chodzi cicho i płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubo Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Witam, jest to możliwe do zrobienia samemu.. trzeba pamiętać o tym, że tłoczki z tyłu się wykręcają więc nie da rady ich poprostu wypchnąć. Po przeczyszczeniu jak już składa się wszystko do kupy problem może być z zewnętrzną uszczelką gumową. Trzeba sporo cierpliwości aby ją odpowiednio odwinąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Asystowałem przy robocie klubowemu koledze (dzięki Dżodżo), który bynajmniej nie jest mechanikiem. Najlepiej to zobaczyć u kogoś, to pójdzie bez problemu. Ja np. wymieniłem sam tylne tarcze hamulcowe (urywając przy tym śruby trzymające zacisk ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wiedziu Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 jest zapieczony ,zardzewialy ,zacisniety ,klocek i tarcza dawno sie skonczyly (metal trze o metal).Gdzie takie zestawy naprawcze dostac? Moze ktos ma na sprzedaz uzywany zacisk tylny lewy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubo Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Gdzie takie zestawy naprawcze dostac? zestaw gumek kosztuje ok 20,- na stronę w Intercarsie lub JC Auto. U mnie tłoczek jest lekko pordzewiały bo gumek nie zmieniłem na czas. Na szczęście po wyczyszczeniu i wymianie gumek na nowe nie cieknie płyn i nawet pracuje prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 OK tylko jak mozna wkrecic tloczek do srodka.... ostatnio mialem wyciganiete klocki z tylu ale tloczna za cholere nie moglem ruszyć i musilem zostac jeszcze przy startych klockach nistety bo nowych nie moglem wcisnac ???? pozdr BF Gdzie takie zestawy naprawcze dostac? zestaw gumek kosztuje ok 20,- na stronę w Intercarsie lub JC Auto. U mnie tłoczek jest lekko pordzewiały bo gumek nie zmieniłem na czas. Na szczęście po wyczyszczeniu i wymianie gumek na nowe nie cieknie płyn i nawet pracuje prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 OK tylko jak mozna wkrecic tloczek do srodka.... ostatnio mialem wyciganiete klocki z tylu ale tloczna za cholere nie moglem ruszyć i musilem zostac jeszcze przy startych klockach nistety bo nowych nie moglem wcisnac ???? odsysasz ze zbiorniczka płyn hamulcowy strzykawką,odkręcasz zacisk,zdejmujesz klocki i wszczkujesz dookoła tłoczka płyn hamulcowyduzym srubokrętem lub innym patentem krecisz tłoczkiem tylko z wyczuciem i pomału sie tak bawisz dopuki nie bedzie chodził lekko,cały czas podlewając szczykawka płyn hamulcowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Coz, kilka razy to rozbieralem. Raz musiałem go palnikiem grzać, żeby się ruszyły prowadnice ;-) Tłoczek kupowałem w JC za 26zł. Jest kompletny ze wszystkimi gumkami, segarami itd. Musisz uważać, gdyż tłoczek się wkręca na gwint, który uwaga - Nie jest zamocowany na stałe, ale sam się kręci i można sam ten trzepień wyjąć. Jeśli zrobi się tam za duży luz to jest bardzo trudno sobie z tym dać radę. Jeśli będziesz np. skręcał tłoczek i nie będziesz mógł wkręcić, bo będzie się kręcić, a nie będzie wchodzić głębiej to chodzi właśnie o to. Zakładanie zewnętrznej uszczelki jest dośc trudne. Po poru razach idzie już w kilka sekund;-) Najpierw włącz uszczelke do zacisku, potem mocno rozszerz wewnętrzną część uszczelki i wsadz w nią tłoczek. Troche sie trzeba namęczyć, ale można to naprawde szybko zrobić. Co do zakupu to jeśli rzeczywiscie jest tak zjechany że nic się z nim zrobić nie da, spróbuj znaleść uszczelki na większy tłoczek, kupić sam większy tłoczek, a zacisk przetoczyć na tokarce, na większy wymiar, wyrobisz sie ze wszsytkim w 100zl spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz Szwałkiewicz Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Witam. Widzę ,że temat zacisków się rozwija ( odwrotnie do meritum ) Konstrukcyjnie zacisk jest mniej więcej tak skomplikowany jak cep . wystarczy podczas rozbiórki postępować z rozwagą i zapamiętać momenty kluczowe. Jeśli chodzi o smarowanie tłoczka i uszczelek to jest w sprzedaży specjalna " pasta do zacisków" z zawartością srebra, która zapobiega zapiekaniu się tłoczków. Propozycja zmiany średnicy tłoczka na większą budzi mój sprzeciw, no może za dużo powiedziane, w każdym razie należy pamiętać że siła hamowania zacisku jest iloczynem ciśnienia w układzie i średnicy tłoka ( ciśnienie jest w obu tylnych hamulcach jednakowe więc różnica średnic spowoduje różną siłę hamowania na kołach- w efekcie może być "bączek"). Więc jeśli takie przeróbki to na obu zaciskach jednej osi - taniej kupić zacik używany i doprowadzić do kultury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 Witam. Widzę ,że temat zacisków się rozwija ( odwrotnie do meritum ) Konstrukcyjnie zacisk jest mniej więcej tak skomplikowany jak cep . wystarczy podczas rozbiórki postępować z rozwagą i zapamiętać momenty kluczowe. Jeśli chodzi o smarowanie tłoczka i uszczelek to jest w sprzedaży specjalna " pasta do zacisków" z zawartością srebra, która zapobiega zapiekaniu się tłoczków. Propozycja zmiany średnicy tłoczka na większą budzi mój sprzeciw, no może za dużo powiedziane, w każdym razie należy pamiętać że siła hamowania zacisku jest iloczynem ciśnienia w układzie i średnicy tłoka ( ciśnienie jest w obu tylnych hamulcach jednakowe więc różnica średnic spowoduje różną siłę hamowania na kołach- w efekcie może być "bączek"). Więc jeśli takie przeróbki to na obu zaciskach jednej osi - taniej kupić zacik używany i doprowadzić do kultury. coz, robilem tak w lanosie ;-) Mowie o toczeniu zacisku o ulamki milimetra a nie o np. 5 milimetrów. Róznicy w hamowaniu nie bylo. (sprawdzane w stacji diagnostycznej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 A jak mozna zmienic srednice tloczka na wieksza? Tak jakos sie nad tym zastanawialem i nic mi do glowy nie przychodzi Trzeba byloby chyba caly zacisk wymienic na inny w ktorym bylby wiekszy tloczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 A jak mozna zmienic srednice tloczka na wieksza? Tak jakos sie nad tym zastanawialem i nic mi do glowy nie przychodzi Trzeba byloby chyba caly zacisk wymienic na inny w ktorym bylby wiekszy tloczek. kupujesz od czegos innego, ale wiesz to taka zabawa. Moze sie oplacac tylko jesli zacisk jest drogi, chyba najlepsze rozwiazanie to kupic jednak caly uzywany w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 chyba njaprosciej kupic uzywke ktora w dobrym stanie pojezdzi ladnych pare lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wiedziu Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 kupilem uzywke za 100zl. Jesli dojdzie ,i wszystko bedzie ok dam namiar ,bo jak cos bedzie nie tak to nie chce was na mine pakować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość abram Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Zestaw naprawczy obejmuje chyba wszystkie gumki występujące w hamulcu. Ja przewalczyłem temat nie cofających się klocków. Zacisk został rozłożony na części pierwsze, wszystkie elementy (oprócz kolocków oczywiście :wink: ) zostały umyte w nafcie, tłoczek przesmarowany płynem hamulcowym, pozostałe elementy ruchome towotem. Witam ja także zrobiłem ja pisze jak kolega i teraz działa lepiej tylko ze teraz pojawił sie inny problem bo zapaliła sie kontrolka od ABS-u i od recznego mryga Moze ktos miał podobny problem? i moze mi cos podpowie a moze to tylko chwilowe.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 co do kontrolki abs - przy zabiegach uszkodzony ząbek lub czujnik (jest chyba pod tarczą) Ja walczyłem z dźwigienką ręcznego bo nie odbijał, mam teraz ukręconą śrubę o którą ta dźwigienka się opiera, natomiast zapieka się czasami tłoczek i nie wiem czy kolejne smarowanie tłoczka pod gumką coś da... NOwy z IC mogę mieć za 400 a jak stary się nada do regeneracji to 300 coś, używki szukam na gwałt ale nigdzie sensownej takowej nie ma :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.