Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Zacisk lewy tylny hamulec


Gość Wiedziu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Po pierwsze dokonać obdukcji. Dopiero po określeniu stanu technicznego można podejmować decyzję - jeszcze chory czy już trup. Wszystko zależy od stanu tłoków ( rdza i rysy) bo gumy zawsze można zastąpić nowymi. Ergo najpierw obdukcja. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam witam

 

tez podpinam sie pod ten post bo tez mam problem z tylnymi zaciskami nie odbijaja mi tak jak powinny .... sprawdzalem juz czy to przypadkiem nie prowadnice zaciskow i niestety nie...

 

 

mozna samemu przeprowadzić proces naprawczy, z zestawem naprawczym jest to jakos mozna skomplikowane ??

 

pozdr

 

BF

 

 

 

J.W. Rozłożyć zacisk, obejrzeć, wyczyścić tłoczek i wnętrzne zacisku, ewentualnie też wymienić wszystkie gumki (są takie zestawy naprawcze).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw naprawczy obejmuje chyba wszystkie gumki występujące w hamulcu. Ja przewalczyłem temat nie cofających się klocków. Zacisk został rozłożony na części pierwsze, wszystkie elementy (oprócz kolocków oczywiście :wink: ) zostały umyte w nafcie, tłoczek przesmarowany płynem hamulcowym, pozostałe elementy ruchome towotem. Po złożeniu wszystko chodzi cicho i płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ale robiles sam czy ktos Ci to robil ??

 

pozdr

 

BF

 

Zestaw naprawczy obejmuje chyba wszystkie gumki występujące w hamulcu. Ja przewalczyłem temat nie cofających się klocków. Zacisk został rozłożony na części pierwsze, wszystkie elementy (oprócz kolocków oczywiście :wink: ) zostały umyte w nafcie, tłoczek przesmarowany płynem hamulcowym, pozostałe elementy ruchome towotem. Po złożeniu wszystko chodzi cicho i płynnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest to możliwe do zrobienia samemu.. trzeba pamiętać o tym, że tłoczki z tyłu się wykręcają więc nie da rady ich poprostu wypchnąć. Po przeczyszczeniu jak już składa się wszystko do kupy problem może być z zewnętrzną uszczelką gumową. Trzeba sporo cierpliwości aby ją odpowiednio odwinąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystowałem przy robocie klubowemu koledze (dzięki Dżodżo), który bynajmniej nie jest mechanikiem. Najlepiej to zobaczyć u kogoś, to pójdzie bez problemu. Ja np. wymieniłem sam tylne tarcze hamulcowe (urywając przy tym śruby trzymające zacisk :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie takie zestawy naprawcze dostac?
zestaw gumek kosztuje ok 20,- na stronę w Intercarsie lub JC Auto. U mnie tłoczek jest lekko pordzewiały bo gumek nie zmieniłem na czas. Na szczęście po wyczyszczeniu i wymianie gumek na nowe nie cieknie płyn i nawet pracuje prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tylko jak mozna wkrecic tloczek do srodka.... ostatnio mialem wyciganiete klocki z tylu ale tloczna za cholere nie moglem ruszyć i musilem zostac jeszcze przy startych klockach nistety bo nowych nie moglem wcisnac ????

 

pozdr

 

BF

 

Gdzie takie zestawy naprawcze dostac?
zestaw gumek kosztuje ok 20,- na stronę w Intercarsie lub JC Auto. U mnie tłoczek jest lekko pordzewiały bo gumek nie zmieniłem na czas. Na szczęście po wyczyszczeniu i wymianie gumek na nowe nie cieknie płyn i nawet pracuje prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tylko jak mozna wkrecic tloczek do srodka.... ostatnio mialem wyciganiete klocki z tylu ale tloczna za cholere nie moglem ruszyć i musilem zostac jeszcze przy startych klockach nistety bo nowych nie moglem wcisnac ????

odsysasz ze zbiorniczka płyn hamulcowy strzykawką,odkręcasz zacisk,zdejmujesz klocki i wszczkujesz dookoła tłoczka płyn hamulcowyduzym srubokrętem lub innym patentem krecisz tłoczkiem tylko z wyczuciem i pomału sie tak bawisz dopuki nie bedzie chodził lekko,cały czas podlewając szczykawka płyn hamulcowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz, kilka razy to rozbieralem. Raz musiałem go palnikiem grzać, żeby się ruszyły prowadnice ;-)

 

Tłoczek kupowałem w JC za 26zł. Jest kompletny ze wszystkimi gumkami, segarami itd.

 

Musisz uważać, gdyż tłoczek się wkręca na gwint, który uwaga - Nie jest zamocowany na stałe, ale sam się kręci i można sam ten trzepień wyjąć. Jeśli zrobi się tam za duży luz to jest bardzo trudno sobie z tym dać radę. Jeśli będziesz np. skręcał tłoczek i nie będziesz mógł wkręcić, bo będzie się kręcić, a nie będzie wchodzić głębiej to chodzi właśnie o to.

 

Zakładanie zewnętrznej uszczelki jest dośc trudne.

Po poru razach idzie już w kilka sekund;-)

 

Najpierw włącz uszczelke do zacisku, potem mocno rozszerz wewnętrzną część uszczelki i wsadz w nią tłoczek. Troche sie trzeba namęczyć, ale można to naprawde szybko zrobić.

 

 

 

 

Co do zakupu to jeśli rzeczywiscie jest tak zjechany że nic się z nim zrobić nie da, spróbuj znaleść uszczelki na większy tłoczek, kupić sam większy tłoczek, a zacisk przetoczyć na tokarce, na większy wymiar, wyrobisz sie ze wszsytkim w 100zl spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Widzę ,że temat zacisków się rozwija ( odwrotnie do meritum :) ) Konstrukcyjnie zacisk jest mniej więcej tak skomplikowany jak cep . wystarczy podczas rozbiórki postępować z rozwagą i zapamiętać momenty kluczowe. Jeśli chodzi o smarowanie tłoczka i uszczelek to jest w sprzedaży specjalna " pasta do zacisków" z zawartością srebra, która zapobiega zapiekaniu się tłoczków. Propozycja zmiany średnicy tłoczka na większą budzi mój sprzeciw, no może za dużo powiedziane, w każdym razie należy pamiętać że siła hamowania zacisku jest iloczynem ciśnienia w układzie i średnicy tłoka ( ciśnienie jest w obu tylnych hamulcach jednakowe więc różnica średnic spowoduje różną siłę hamowania na kołach- w efekcie może być "bączek"). Więc jeśli takie przeróbki to na obu zaciskach jednej osi - taniej kupić zacik używany i doprowadzić do kultury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę ,że temat zacisków się rozwija ( odwrotnie do meritum :) ) Konstrukcyjnie zacisk jest mniej więcej tak skomplikowany jak cep . wystarczy podczas rozbiórki postępować z rozwagą i zapamiętać momenty kluczowe. Jeśli chodzi o smarowanie tłoczka i uszczelek to jest w sprzedaży specjalna " pasta do zacisków" z zawartością srebra, która zapobiega zapiekaniu się tłoczków. Propozycja zmiany średnicy tłoczka na większą budzi mój sprzeciw, no może za dużo powiedziane, w każdym razie należy pamiętać że siła hamowania zacisku jest iloczynem ciśnienia w układzie i średnicy tłoka ( ciśnienie jest w obu tylnych hamulcach jednakowe więc różnica średnic spowoduje różną siłę hamowania na kołach- w efekcie może być "bączek"). Więc jeśli takie przeróbki to na obu zaciskach jednej osi - taniej kupić zacik używany i doprowadzić do kultury.

 

coz, robilem tak w lanosie ;-)

 

Mowie o toczeniu zacisku o ulamki milimetra a nie o np. 5 milimetrów.

 

Róznicy w hamowaniu nie bylo. (sprawdzane w stacji diagnostycznej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mozna zmienic srednice tloczka na wieksza? Tak jakos sie nad tym zastanawialem i nic mi do glowy nie przychodzi :) Trzeba byloby chyba caly zacisk wymienic na inny w ktorym bylby wiekszy tloczek.

 

kupujesz od czegos innego, ale wiesz to taka zabawa. Moze sie oplacac tylko jesli zacisk jest drogi, chyba najlepsze rozwiazanie to kupic jednak caly uzywany w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Zestaw naprawczy obejmuje chyba wszystkie gumki występujące w hamulcu. Ja przewalczyłem temat nie cofających się klocków. Zacisk został rozłożony na części pierwsze, wszystkie elementy (oprócz kolocków oczywiście :wink: ) zostały umyte w nafcie, tłoczek przesmarowany płynem hamulcowym, pozostałe elementy ruchome towotem.

 

Witam ja także zrobiłem ja pisze jak kolega i teraz działa lepiej tylko ze teraz pojawił sie inny problem bo zapaliła sie kontrolka od ABS-u i od recznego mryga

Moze ktos miał podobny problem? i moze mi cos podpowie a moze to tylko chwilowe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kontrolki abs - przy zabiegach uszkodzony ząbek lub czujnik (jest chyba pod tarczą)

 

Ja walczyłem z dźwigienką ręcznego bo nie odbijał, mam teraz ukręconą śrubę o którą ta dźwigienka się opiera, natomiast zapieka się czasami tłoczek i nie wiem czy kolejne smarowanie tłoczka pod gumką coś da...

NOwy z IC mogę mieć za 400 a jak stary się nada do regeneracji to 300 coś, używki szukam na gwałt ale nigdzie sensownej takowej nie ma :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...