Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ustawienie rozrządu w QX 2.0


Guest Pawel_PS
 Share

Recommended Posts

Guest Pawel_PS

Witam!

Wymieniał mi mechanik pompę wodną (niestety padła) i składa samochód do kupy. Niestety aby dostać się do pompy trzeba zdemontować m.in. rozrząd, ale fachowiec nie ma danych jak potem ustawić rozrząd. Czy wie ktoś gdzie mogę znaleźć potrzebne informacje lub podać mi je na forum lub e-mailem?

 

Samochód to Nissan Maxima QX 2,0 A32 z 1995 roku.

 

Licząc na pomoc

pozdrawiam,

 

Paweł

Link to comment
Share on other sites

ja mam do 3.0 i nie mam zielonego pojecia czy w 2.0 jest identycznie

 

btw.

jesli te silniki sa identyczne to twoj mechanik zj***l sprawe bo wcale rozrzadu nie trzeba rozbierac. wystarczy delikatnie poluzowac lancuch odkrecic pompe i tyle

Link to comment
Share on other sites

twoj mechanik zj***l sprawe bo wcale rozrzadu nie trzeba rozbierac

Witam.

Oczywiście, że nie trzeba. Do wymiany pompy służą dwa dodatkowe dekielki w pokrywie rozrządu. Prawy do wyjęcia napinacza, lewy do wyjęcia pompy. No, ale teraz nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.

 

Jeśli chodzi o rozrząd to VQ20 i VQ30 to to samo. W Manual Service procedura wymiany to ładnych parę stron. A nie wiem który etap MECHANIKOWI sprawia problem.

Link to comment
Share on other sites

jeszcze nic straconego.

na maxima.org dalem posta czy mozna sie sugerowac serwisowka 3.0 skladajac silnik 2.0

miejmy nadzieje ze nam pozytywnie odpowiedza

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest Snafu

sorki ze odśiwierzam posta ale mam mega problem :/

koleś przyciągnoł mi Maxime QX 2,4litra

autko niechce odpalić a robiona przy nim była pompa wodna i zdejmowany rozrząd

zrbiłem już całą diagnostyke wszystkie czujniki i komp są OK a autko jak nie pali tak nie pali :/ iskra pojawia sie w niewłaściwymym momęcie i jest podejrzenie źle zmontowanego rozrządu :/

niestety jest tam łańcuch rozrządu a nie pasek :/ i niegdzie nie moge znaleć danych jak to wszystko ma być ustawione nawet AUTODATA wymienka :/

może ktoś ma jakąś ma takie dane był bym bardzo wdzięczny :)

Link to comment
Share on other sites

sorki ze odśiwierzam posta ale mam mega problem :/

koleś przyciągnoł mi Maxime QX 2,4litra

autko niechce odpalić

 

Byly takie silniki?

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

ja go nierozbierałem robił to jakiś mechanior :P

ja mam go teraz tylko odpalić :)

 

no włąśnie też sie troche zdiwiłem chyba że ktoś spobe dla checy przykleił cyferki 2,4 :/

szkoda że nie poszukałem numeró silnika :/

Link to comment
Share on other sites

no ja tu widze ze ktos definitywnie cos tam spierniczyl.

trzeba ponownie rozebrac rozrzad i zlozyc go w/g serwisowki. To ze iskra sie pojawia w zlym momencie spowodowane jest partactwem mechanika. tam jest czujniczek ktory "liczy" zabki na zebatce i wedlug nich odpala iskre

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

mi sie wydaje że jest przestawione górne koło to z czujnikiem położenia wałka rozrządu ale najpierw musze dorwać schematy by koleś mi mógł powiedzieć jak to poskładał :/

kolo robił to na czuja bo też maeriałów nie miał mam nadzieje że obędzie sie bez zdejmowania pokrywy bo to masa roboty :/

Link to comment
Share on other sites

mi sie wydaje że jest przestawione górne koło to z czujnikiem położenia wałka rozrządu ale najpierw musze dorwać schematy by koleś mi mógł powiedzieć jak to poskładał :/

kolo robił to na czuja bo też maeriałów nie miał mam nadzieje że obędzie sie bez zdejmowania pokrywy bo to masa roboty :/

 

nie ustawisz rozrzadu jak nie zdejmiesz pokrywy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

pokazałem schematy kolesiowi i on sam zwątpił czy dobrze to poskłądał :)

jutro zabiera autko i będzie sie jeszcze raz męczył z pokrywami i rozrządem :)

dzięki wszystki ma info :D

Link to comment
Share on other sites

pokazałem schematy kolesiowi i on sam zwątpił czy dobrze to poskłądał :)

 

LOL

no to kurna mega. miejmy tylko nadzieje ze to pomylka tylko o pare stopni a nie porazka taka ze zawor caluje tlok

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

widać temat powraca jak bumerang :/

to autko chyba nie da mi spokoju przez jakiś czas :/ kolo znów rozebrał rozrząd i okazało sie że jednak wszystko było dobrze poskładane a jak silnik nie pali tak nie pali :/

Maxima była podłączana pod diagnoskop i wyskoczył tylko błąd czujnika spalania stukowego cała reszta czujników ok :/ nawet podmieniał czujnik położenia wału i nic nie dało :/

iskra i wtrysk jest a mimo tego nie odpala już dosłownie nie mam siły :/ chyba zostało mi jedynie wymienić sterownik tylko gdzie takiego dorwać :/ macie jeszcze jakieś pomysły co to może być ?? :/ podkreśliłam rozrząd odpada :/

Link to comment
Share on other sites

paliwo jest, iskra jest. cos tu bardzo dziwnego sie dzieje.

sprubuj przy odpalaniu dodac troszke gazu

Link to comment
Share on other sites

a powiedz... czy przy odpalaniu silnik zaskakuje( probuje zapalic) , czy poprostu rozrusznik kreci, a silnik milczy ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

próbowałem go odpalać na ruzne sposoby :/ i nic nie skótkowało :/

autko niby już chce łapać i w jednym momęcie odbija czsami tak mocno że zblokuje rozrusznik :/

Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci ze ja mialem podobny problem. Z ta tylko roznica ze moj odpall, ale jak chcial.

Raz za pierwszy raz za drugi a raz za trzecim. I tez czasami potrafil odbic na rozruszniku ze myslalem ze cos sie urwie.

Ponizej masz link z moim przypadmiem

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...lem++odpalaniem

 

Powiedz jeszcze: czy rozrzad byl robiony z tego wlasnie powodu ze samochod nie odpalal ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

koleś wymieniał pompe wodna i wpadły mu śruby pod pokrywe przez to zdejmował rozrząd.

mówił że poskładał auto i odpalił ale z trudem, autko podobo chodziło dobrze na następny dzień już nie mógł odpalić i przyciągnoł autko do mnie na diagnostyke, tamten kolo nawet nie miał instrukcji jak poskłądać ten rozrząd i wszystko robił na czuja dopiero ja załatwiłęm mu opis łańcucha rozrządu :/ i sprawdzał jeszcze raz ale mówi ze wszystko sie zgadza ze schematami

Link to comment
Share on other sites

hmmyy ...... z tego wynika ze auto przed wymiana pompy bylo sprawne. Na priva Ci zaraz wysle namiar na ta firme gdzie ja znalazlem pomoc. Mozesz zadzwonic i zapytac , ale skoro auto chodzilo wczesniej to musi cos byc chyba namieszane z tym rozrzadem!

Link to comment
Share on other sites

ale skoro auto chodzilo wczesniej to musi cos byc chyba namieszane z tym rozrzadem!

 

Też coś tak czuję. W końcu to nie GA. Jest tu co przestawić - wał, cztery wałki, trzy łancuchy. Jeśli te mniej inwazyjne przyczyny zostały wyeliminowane, to będzie replay z tym rozrządem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...