Gość roberttrebor1 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Rok temu kupiłem sobie Primerę kombi 2.0 96 KW z 1998r. Od początku przyspieszając gwałtownie silnik nie równo wchodził na obroty (podejrzewałem świece i kable ale to nie to). W między czasie założyłem gaz i pomykałem głównie na nim. Dało się również odczuć , że pomiędzy 2500 a 3000 obrotów przyspieszając bardzo gwałtownie trochę szarpie jednak nie tak jak na benzynie i dało się to znieść. Obecnie po roku użytkowania ten stan się pogłębił, szarpie na gazie i bardzo szarpie na benzynie szczególnie na zimnym silniku także silnik w tym zakresie obrotów pracuje głośniej coś jakby się tłumik przepalał (chociaż jest zrobiony). Zrobiłem diagnostykę na "marelli" ale nic nie wykrył i mechanik uznał że to wina nieużywanych na benzynie wtrysków. Przejachałem zbiornik benzyny ze środkiem czyszczącym układ i nic. Zrobiłem więc autodiagnostykę i wyskoczył mi błąd 34. Według mnie awaria czujnika spalania stukowego może być tego przyczyną. Co sądzicie? Proszę o opinię. Jednocześnie zgłaszam chęć zakupu używanego czujnika (na nowy mnie nie stać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 u mnie błąd 34 pokazywał sie cały czas - ale ostatni tłumik miałem padnięty i jezdziłem tak 3miesiace w końcu znalazłem tłumik i założyłem - błąd zniknał!!! potem padła łącza eleastyczna i znów to samo - bład34 Sprawdz wydech jak to nie pomoże to moze odepnij akumulator na kilka godzin potem go podłacz i odpal auto - niech chodzi na jałowym do zagrzania - nie ruszaj ani zapłonu ani przepływki czy innych pierduł po podłączeniu aku - zrób to przed wyłączeniem - żeby miec pewność że komp sie zresetował i wczytał mapy od nowa potem sie przejedz i zrób autodiagnostyke Jeżeli dalej będzie sie pojawiał to znaczy że padł czujnik albo gdzies kabelek sie ułamał. Czujnik stuku kupisz na szrocie - żadko wiedzą co to takiego jest i sam musisz im pokazać - ściemniaj że to taka pierdoła to za 20zł wyrwiesz :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Według mnie awaria czujnika spalania stukowego może być tego przyczyną. Co sądzicie? Proszę o opinię. Moim skromnym zdaniem awaria czujnika spalania stukowego nie jest przyczyną Twoch problemów. Niesprawność tego czujnika nie powoduje takich objawów. Tak nawiasem mówiąc, to uszkodzenie tego czujnika ma bardzo duży odsetek jeżdżących po drogach Primerek z SR20, tylko w większości przypadków ich właściciele nawet o tym nie wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roberttrebor1 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 u mnie błąd 34 pokazywał sie cały czas - ale ostatni tłumik miałem padnięty i jezdziłem tak 3miesiace w końcu znalazłem tłumik i założyłem - błąd zniknał!!! potem padła łącza eleastyczna i znów to samo - bład34:wink: Dzięki za podpowiedź. Robiłem w międzyczasie tłumik od początku do ostatniej części (została stara) mechanik który, mi to wymieniał mówił że środek już w nim lata ale jeszcze pojeździ. Coś w tym może być. Jeśli tak czujnik reaguje na przepalenie tłumika to brak katalizatora (założona strumienica) też może wywoływać ten błąd. Więc ostatecznie ten błąd mogę przeboleć, ale w takim razie co to za szarpanie przy przyspieszaniu (nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 (nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja) Witam. Podobny objaw jest też przy wyciągniętym łańcuchu. Nie słychać go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 ja wywaliłem kata - mylsałem że jest zawalony i to on tak mi auto muli był zawalony ale nie na maxa i sie sypał więc wywaliłem i wstawiłem rure nie wstawiaj strumienicy!!! -dużo o tym było pisane . Po wywaleniu kata bład sie nie pojawia choćczasami słychac w tym kawałku rury jakby strzały ale tylko jak sie przy rurze leży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roberttrebor1 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 (nawet po obrotomierzu widać, że pomiędzy 2500 a 3000 nie idzie równo w górę tylko się buja) Witam. Podobny objaw jest też przy wyciągniętym łańcuchu. Nie słychać go? Na moje ucho to łańcuch nie dzwoni. Mam przejechane 180 tys. więc powinien być do jazdy. A jak wygląda koszt wymiany łańcucha (i pewnie jakichś dodatków)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 szukaj poki co gdzie indziej bo to jest droga impreza. mialem podobne problemy i sprawdzilem sonde, przeplywomierz, nie wiem czy mam sprawny knock sensor, katalizatora nie mam ale mam smt6 i drobna korekta zaplonu poprawila sytuacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość azbxcc88 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 witam! ile moze kosztowac czujnika spalania stukowego? mi tez w aucie wyskakuje blad 34 i auto zamula sie powyzej 3000 obr/min prosze o odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Ja kupilem Auto i 34 wyskakuje do dzisiejszego dnia juz rok minal auto jezdzi normalnie wiec jak dla mnie ten blad to nieistotna rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3cK Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 (edytowane) dzisiaj zrobiłem autodiagnostykę silnika i również wyskoczył mi błąd 34. Mam do Was pytania: 1. Jakie są objawy padniętego czujnika spalania stukowego? (spadek mocy? słabe przyśpieszenie? zużycie paliwa?) 2. Padło coś innego, a czujnik tylko to wykrył? Ostatnio więcej mi pali (14l Pb, 16l lpg w mieście), sondę lambda sprawdzałem robiąc autodiagnostykę silnika i wyszło że pracuje ok. Edytowane 2 Lipca 2010 przez d3cK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 dzisiaj zrobiłem autodiagnostykę silnika i również wyskoczył mi błąd 34. Mam do Was pytania: 1. Jakie są objawy padniętego czujnika spalania stukowego? (spadek mocy? słabe przyśpieszenie? zużycie paliwa?) 2. Padło coś innego, a czujnik tylko to wykrył? Ostatnio więcej mi pali (14l Pb, 16l lpg w mieście), sondę lambda sprawdzałem robiąc autodiagnostykę silnika i wyszło że pracuje ok. ad1...ja mam padniety objawów brak ad2 ... jak sonda działa to stuku nie powinno być z winy paliwa ale elektryka też może bruździć ,,, ja zrobiłem 30 tys z uskodzonym czujnikiem potem zmieniłem na też uszkodzony by się koda pozbyć ale nic nie pomogło jak ktoś ma gaz to małe szanse na stuk choc przy marnych wtrykach szarpnięcie silnika może już powodować odpalenie tego kodu a jeszcze przecież jak ecu wykryje sygnał o stuki to miesza zapłonem, ,,!!!! może odpiąć ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3cK Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 czyli co wg Ciebie może być przyczyną tego, że wywala błąd czujnika spalania stukowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 spalanie stukowe może występuje ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3cK Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 (edytowane) nie słyszałem żeby coś dzwoniło w silniku:) Zapłon nie jest przyspieszony przez poprzedniego wlasciciela, na dowod zdjecie: A gdzie znajdę ten czujnik żeby móc go sprawdzić? Edytowane 3 Lipca 2010 przez d3cK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 ktos wybadal robala co to moze byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.