Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Nowa, ciężko chodząca linka sprzęgła


Gość nijou
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Oddaliśmy Micrę do serwisu, facet wymienił linkę sprzęgła. Założył ponoć oryginał Nissana - niestety sprzęgło chodzi tak, jakby to auto spędziło 5 lat w stodole i wszystko w nim zardzewiało. Pedał sprzęgła stawia duży opór i nie wchodzi płynnie (a wydaje mi się że powinien wchodzić jak w masełko). Mechanik twierdzi że ta linka tak ma i że lepsza byłaby z teflonem (oryginalna ponoć nie ma). Czy możecie mi polecić jakiegoś producenta linek który robi do Micry linki pokryte teflonem?

 

nijou

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie znam takiego producenta, a co do linki to niech nie gada głupot że założył orginał i cięzko wchodzi z oporami. Do mojej micry też wchodzi ciężko troche, ale linka nie była wymieniana. Nie wiadomo czy jakiejś starej podruby nie założył. A co do linek to polecam poprostu sklep motoryzacyjny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło na to że zainstalował linkę z JAP-PARTS - producent JC. Czyli podróbę. Nowa linka oryginał w drodze. Przez gdańskie ASO (KMJ) panowie chcieli coś koło 250 PLN. Ugh... Ciekawe ile wyjdzie alternatywnym kanałem.

 

PS: Szukam w Trójmieście dobrego serwisu który będzie się znał na Mikrze. Znacie?

 

nijou

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sam wymieniałem linkę sprzęgła, nie jest to trudne, trzeba tylko pamiętać, żeby zostawić jej trochę luzu (można też ja lekko posmarować pod maską tam gdzie wchodzi w owijkę. Wtedy wolniej się zużywa (tak przynajmniej twierdzi mój kolega - mechanik). Na woreczku, który został mi z nowej linki jest tylko numer katalogowy wg. JC oraz napisy w stylu "made in italy". W każdym razie w sklepie z częściami do japończyków chciałem tylko linkę do K11 '97 z silnikiem 1.3 (ale pojemność i tak nie ma znaczenia, rocznik też nie bardzo). Nie pamiętam, ile kosztowała, ale na pewno mniej niż 100PLN (najprawdopodobniej około 60 PLN - tak wynika z notatek mojej żony - a to ona kupowała akurat ;) ).

Pedał powinien wchodzić dość lekko - ale oczywiście powinieneś "czuć", kiedy sprzęgło łapie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

czy jestescie pewnie ze linka jest powodem ciezkiego chodzenia pedalu?

 

ja tez mam te anomalie i panowie mechanicy brytyjscy z warsztatu szybkiej obslugo "PAN SPRZEGLO" oswiadczyli mi iz wina tego jest 3-cia czesc sprzegla, ktorej wymiana kosztuje oczywiscie 1/4 wartosci samego auta......

 

jesli ktos wymienil niech da znac czy dziala ok. czy nie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mechanicy brytyjscy z warsztatu szybkiej obslugo "PAN SPRZEGLO" oswiadczyli mi iz wina tego jest 3-cia czesc sprzegla, ktorej wymiana kosztuje oczywiscie 1/4 wartosci samego auta......

 

Niestety, ale to chyba prawda. W końcu też byśmy chcieli zarabiać tyle co tam. Ale do rzeczy, myślę, że bez wyjęcia sprzęgła się nie obędzie. Wymiana przynajmniej tarczy, docisk i łożysko do weryfikacji, wyczyszczenie całości i powinno być OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Schumi03

Obawiam sie, że cieżko chodzący pedał sprzęgła w K11 to przypadłość nie do wyleczenia. Ja wymieniłem sprzęgło na nowe (kompletne Valeo) - jakiś czas był spokój, potem znowu zaczęło ciężko chodzić (przesmarowanie zacierającej sie linki w pancerzu pomagało doraźnie). W końcu wymieniłem linke na nową i niestety znowu jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Bo to nie jest wina samej linki ale też tej dźwigni w skrzyni.

 

Miałem to u mnie w 100NX'ie i przy wymianie sprzęgła rozebrali tą dźwignię (łączącą skrzynię z linką) całą wyczyścili, przesmarowali i złożyli od nowa i teraz jest gicior.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te same problemy, na początku po wymianie przez kilka m-cy sprzęgiełko chodziło idealnie, a ostatnio chodzi jak stare zardzewiałe i do tego zostaje czasem w podłodze. Ale ostatnio po regulacji i naciągnięciu linki wszystko gra. Rozmawiałem z kolegą mechanikiem który stwierdził że może to być ciężko chodzące łożysko oporowe które ciężko się przesuwa na wałku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...