Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmienne fazy rozrządu


Tomaszek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro wkleję skany i tajemnica się wreszcie wyjaśni ;)

 

[ Dodano: Nie 26 Lis, 2006 20:37 ]

http://www.wrzuta.pl/obraz/m15B1QRR71/111

http://www.wrzuta.pl/obraz/n5WqNKjxNT/222

http://www.wrzuta.pl/obraz/vSpMLMHfvc/333

Jak ktoś może niech wklei to na forum.

P.S Tomaszku - o to chodziło?

 

Tak oto mi chodziło :)

Tylko ja po nie po naszemu nie kumam :(

Mam nadzieje że SMT6 mi tym pokieróje i będzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SMT6 to ogarnie tylko jest taka czy jest to sterowane plusem czy minusem, jak plusem to będzie potrzebny jeszcze przekaźnik a jak minusem to wpros z SMT6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
SMT6 to ogarnie tylko jest taka czy jest to sterowane plusem czy minusem, jak plusem to będzie potrzebny jeszcze przekaźnik a jak minusem to wpros z SMT6.

 

Z tego zaworka wychodzą dwie wsuwki czyli co + i - :?:

To zostanie sprawdzić który jest który...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można i tak ale zabawy z wymianą wiązki jest sporo... i niestety masz zakodowane obroty przy ktorych się to przełancza i nie możesz tego momentu zmieniać.

dokladnie tak. lepiej zorganizowac zewnetrzny sterownik i zrobic to po swojemu na hamowni. ciekaw jestem dlaczego powyzej 6800rpm wedlug manuala zalacza znowu zaworek??

 

HA! to może właśne dlatego mam nagły brak wzrostu koników w moim qg18de?

 

do 5k idze ladnie potem klapa

 

wkrótce sprawdzę miernikiem pozim napięć na tym ustrojtwie jeżeli jest tam jakiś zaworek.

 

Jeżeli faktycznie tak by było to da siego oszukać a zatem łatwo porawić przebiek mocy. Ciekawe czy to jest bezpieczne czy np. zawary coraz mocniej będą się otwierać aż się spotkają z tłokami... mam nadzeję, że to nie jest możliwe. w nowych QG18de jest w pełni płynne przestawianie faz i jest to związane z obrotami i tym elektrozaworkiem. Myślę, że to trzyma się kupy pod warunkiem, że wczesniejsze info, że od pewnych obrotów zawór się zamyka powodując łagodniejsze wchodznie na obroty i łagodniejszą odcinkę.

 

pozdro

 

EDIT:

 

no chyba moja teoria bardziej trzyma się kupy niż sam podejrzewałem

 

IVTCS.jpg

 

przy 4600 rpm zawór się zamyka i może stąd mój wykresik nie idzie w górę

 

sprawdzę napięcia i dam znać. Być może jest to łatwa droga do poprawy osiągów silników qg i nie tylko byle z podobnym systemem zmiennych faz rozrządu np w naszej k12 z cr14de? kto wie zoabaczymy. Jak zrobię na krótko dodatkowe zasilnie to podjadę na hamownię i wtedy się okaże

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba moja teoria bardziej trzyma się kupy niż sam podejrzewałem

 

Obrazek

 

przy 4600 rpm zawór się zamyka i może stąd mój wykresik nie idzie w górę

 

pozdro

 

przy 4600 powinien sie otworzyc a nie zamykac jak napisales.

Sprawa jest prosta, zaciol sie badz w pozycji otwartej badz zamknietej no albo w polowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch , system z qg18 jest identyczny jak opisany wyżej z ga16 - nie ma on nic wspólnego ze zmianą skoku zaworów.System VTC w ty wydaniu ma jedynie POPRAWIĆ DÓŁ a nie wpływać na maksymalną moc.Mając zewnętrzne sterowanie zaworka możemy jedynie zoptymalizować dół/średnie obroty.Masz bardzo ładny przebieg monentu i mocy (prawie wzorowy jak na serię) a brak wzrostu mocy należy upatrywać raczej w dolocie i wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba moja teoria bardziej trzyma się kupy niż sam podejrzewałem

 

Obrazek

 

przy 4600 rpm zawór się zamyka i może stąd mój wykresik nie idzie w górę

 

pozdro

 

przy 4600 powinien sie otworzyc a nie zamykac jak napisales.

Sprawa jest prosta, zaciol sie badz w pozycji otwartej badz zamknietej no albo w polowie

 

no to inaczej rozumiemy tą rozpiskę

 

ja to rozumiem, ze pomiędzy ~1100 a 4600 w ostatniej kolumne jest napisane "powiększone" czyli zawory bardziej się otwierają. w następnym wierszu napisali, że przy pozostałych warunkach zawory są w stanie normalnym. Oczywiście może to nic nie dać bo drugi wałek nie ma zmiennych faz niestety ale tego na pewno nie wiemy a z pewnością ja nie wiem. Czy otwarcie na stałe zoworu może coś zepsuć? sądzę, że jednak nie.

 

dzisiaj pobadam napięcia mirnikiem i się wszystkiego dowiemy, pod warunkiem, że w stanie jałowym zawór będze się przełączał.

 

P.S jeżeli jakimś cudem przebieg momentu do końca byłby płaski to miałbym około 140 hp :) ale jednak nie podejżewam żeby to bylo możliwe. Ale jak nie spróbuję to nie będę wiedział.

 

pozdro

 

[ Dodano: Sob 30 Gru, 2006 12:03 ]

AdaSch , system z qg18 jest identyczny jak opisany wyżej z ga16 - nie ma on nic wspólnego ze zmianą skoku zaworów.System VTC w ty wydaniu ma jedynie POPRAWIĆ DÓŁ a nie wpływać na maksymalną moc.Mając zewnętrzne sterowanie zaworka możemy jedynie zoptymalizować dół/średnie obroty.Masz bardzo ładny przebieg monentu i mocy (prawie wzorowy jak na serię) a brak wzrostu mocy należy upatrywać raczej w dolocie i wydechu.

 

na pewno masz rację, że to jest podstawa. Ale na za drugim razem na hamowni otworzyłem ta puszkę z filtrem i przyrost mocy był nieznaczy a moment nie był już taki płaski

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokręciłem trochę kołem pasowym na zdjętej pokrywie iii

Wyszło na to że ten zaworek kieruje ciśnieniem oleju w napinaczu

I za każdym razem w tym samym momęcie napinacz robił się luźny

Wałek ssący na moment przystawał zanim napinacz znowu nie napiął łańcuszka

I stąd dłuższe otwarcie zaworu ssącego

Taka jest moja teorja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jestem po teście ale niestety nie pełnym

 

w garażu mam 15 st i całkowity brak napięcia na zaworze.

 

zawór niby działa w temperaturze wyższej niż 20st (jakie to ma znaczenie?)

 

tak, że jutro dokończę testy, jak się przejadę...

 

No ciekawe jak wyjdze na hamowni jak ręcznie włącze dostarcznie oleju. Jeżeli ma to związek z niskimi obrotami to różnicy nie będze, a jeżeli nie to mam nadzięję dostać kilka kucyków gratis

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak napiecia!!

co masz na mysli?? prad nie dochodzi do zaworu?? moze byc tak ze zawor jest ok, sprawdz czy jest prad na wtyczce jak auto przekroczy 5k rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na niektóre pytania odpowiem jutro

 

bark napięcia tzn. komp nie dawał napięcia prawdopodobnie przez za niską temperaturę silnika.

 

nie podejżewam o to bieg jałowy bo to niby po obrotach komp wie czy ma go włączać czy nie no chyba, że wie, że nie jet pod obciążeniem.

 

Zgadzam się Coobciem, że hamownia prawdę mi powie.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać, że w moim silniku jest nieco inaczej z tym zaworem

 

poniżej zdjęcie

 

ResizeofDSC_2641.jpg

 

a co twojej rady to tak zrobie jutro ale to mi da tylko potwierdzenie, że faktycznie się zawór zamyka przy wysokich obrotach. jak go podwieszę na stałe to wtedy sprawdzę wykresik na hamowni

 

jutro dam znać

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej to zrób jeden pomiar normalnie a drugi z odpiętym przewodem od tego zaworu i wykresy nałóż na siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzę, że bez emulacji tego w QG z EOBD wywali błedy jak sie załączy i przesunie wałki w złym zakresie obrotów.

Sadzę, że ów zawór przesuwa (zmienia faze rozrządu nie tylko przy zakresie obrotów 1500-4600, ale i przy odpowiednich czasach wtrysków - powyżej pewnej wartośći - więc przy obciążeniu silnika. Co więcej zasilanie tego z jednej strony sterowane jest masą przez ECM, z drugiej strony + 12V idzie po przekaźniku głównym ECM - tym samym odcina ten zawór wtedy gdy odcinane są cewki (cutt-off) - hamowanie silnikiem. Nie zapominajmy, że na wałku jest czujnik jego położenia - odpowiadający za kontrolę fazy rozrządu - wywali bład tego czujnika jak ECM zamknie zaworek a my sprytnie go otworzymy.

Co do przeszczepu do starszych modeli - to jestem zgodny, że może by to pomogło mocy i momentowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
AdaSch , system z qg18 jest identyczny jak opisany wyżej z ga16 - nie ma on nic wspólnego ze zmianą skoku zaworów.System VTC w ty wydaniu ma jedynie POPRAWIĆ DÓŁ a nie wpływać na maksymalną moc.Mając zewnętrzne sterowanie zaworka możemy jedynie zoptymalizować dół/średnie obroty

 

Bardzo ładnie opisałeś po co jest jeszcze może ktoś napisze tak łopatologicznie na jakiej zasadzie działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość august200

Sorry za OT Ale ciekawi mnie czy regulacja zaworów w silniku ze zmienymi fazami i bez ruzni sie czyms.Moj ojciec ma Accorda 2.2vtec i chciał aby mechanik zrobił regulacje zaworów to odmówił bo powiedział ze nigdy nie regulował zaworów w silnkach ze zmienymi fazami.Zeby był to zwykły silnik to nie ma problemu.Ogulnie u mnie w małym miasteczku boją sie japońskie technologi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za OT Ale ciekawi mnie czy regulacja zaworów w silniku ze zmienymi fazami i bez ruzni sie czyms.Moj ojciec ma Accorda 2.2vtec i chciał aby mechanik zrobił regulacje zaworów to odmówił bo powiedział ze nigdy nie regulował zaworów w silnkach ze zmienymi fazami.Zeby był to zwykły silnik to nie ma problemu.Ogulnie u mnie w małym miasteczku boją sie japońskie technologi :D

 

W nissanie taksamo a w hondzie nie wiem ale raczej też tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...