Tomaszek Opublikowano 3 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Jutro wkleję skany i tajemnica się wreszcie wyjaśni [ Dodano: Nie 26 Lis, 2006 20:37 ] http://www.wrzuta.pl/obraz/m15B1QRR71/111 http://www.wrzuta.pl/obraz/n5WqNKjxNT/222 http://www.wrzuta.pl/obraz/vSpMLMHfvc/333 Jak ktoś może niech wklei to na forum. P.S Tomaszku - o to chodziło? Tak oto mi chodziło Tylko ja po nie po naszemu nie kumam Mam nadzieje że SMT6 mi tym pokieróje i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 SMT6 to ogarnie tylko jest taka czy jest to sterowane plusem czy minusem, jak plusem to będzie potrzebny jeszcze przekaźnik a jak minusem to wpros z SMT6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 26 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 SMT6 to ogarnie tylko jest taka czy jest to sterowane plusem czy minusem, jak plusem to będzie potrzebny jeszcze przekaźnik a jak minusem to wpros z SMT6. Z tego zaworka wychodzą dwie wsuwki czyli co + i - :?: To zostanie sprawdzić który jest który... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Z tego zaworka wychodzą dwie wsuwki czyli co + i - :?: Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 27 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Jeżeli to zaworek na zasadzie elektromagnesu, a na to wygląda, to nie ma znaczenia polaryzacja +/-. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 można i tak ale zabawy z wymianą wiązki jest sporo... i niestety masz zakodowane obroty przy ktorych się to przełancza i nie możesz tego momentu zmieniać. dokladnie tak. lepiej zorganizowac zewnetrzny sterownik i zrobic to po swojemu na hamowni. ciekaw jestem dlaczego powyzej 6800rpm wedlug manuala zalacza znowu zaworek?? HA! to może właśne dlatego mam nagły brak wzrostu koników w moim qg18de? do 5k idze ladnie potem klapa wkrótce sprawdzę miernikiem pozim napięć na tym ustrojtwie jeżeli jest tam jakiś zaworek. Jeżeli faktycznie tak by było to da siego oszukać a zatem łatwo porawić przebiek mocy. Ciekawe czy to jest bezpieczne czy np. zawary coraz mocniej będą się otwierać aż się spotkają z tłokami... mam nadzeję, że to nie jest możliwe. w nowych QG18de jest w pełni płynne przestawianie faz i jest to związane z obrotami i tym elektrozaworkiem. Myślę, że to trzyma się kupy pod warunkiem, że wczesniejsze info, że od pewnych obrotów zawór się zamyka powodując łagodniejsze wchodznie na obroty i łagodniejszą odcinkę. pozdro EDIT: no chyba moja teoria bardziej trzyma się kupy niż sam podejrzewałem przy 4600 rpm zawór się zamyka i może stąd mój wykresik nie idzie w górę sprawdzę napięcia i dam znać. Być może jest to łatwa droga do poprawy osiągów silników qg i nie tylko byle z podobnym systemem zmiennych faz rozrządu np w naszej k12 z cr14de? kto wie zoabaczymy. Jak zrobię na krótko dodatkowe zasilnie to podjadę na hamownię i wtedy się okaże pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 no chyba moja teoria bardziej trzyma się kupy niż sam podejrzewałem Obrazek przy 4600 rpm zawór się zamyka i może stąd mój wykresik nie idzie w górę pozdro przy 4600 powinien sie otworzyc a nie zamykac jak napisales. Sprawa jest prosta, zaciol sie badz w pozycji otwartej badz zamknietej no albo w polowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 AdaSch , system z qg18 jest identyczny jak opisany wyżej z ga16 - nie ma on nic wspólnego ze zmianą skoku zaworów.System VTC w ty wydaniu ma jedynie POPRAWIĆ DÓŁ a nie wpływać na maksymalną moc.Mając zewnętrzne sterowanie zaworka możemy jedynie zoptymalizować dół/średnie obroty.Masz bardzo ładny przebieg monentu i mocy (prawie wzorowy jak na serię) a brak wzrostu mocy należy upatrywać raczej w dolocie i wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 no chyba moja teoria bardziej trzyma się kupy niż sam podejrzewałem Obrazek przy 4600 rpm zawór się zamyka i może stąd mój wykresik nie idzie w górę pozdro przy 4600 powinien sie otworzyc a nie zamykac jak napisales. Sprawa jest prosta, zaciol sie badz w pozycji otwartej badz zamknietej no albo w polowie no to inaczej rozumiemy tą rozpiskę ja to rozumiem, ze pomiędzy ~1100 a 4600 w ostatniej kolumne jest napisane "powiększone" czyli zawory bardziej się otwierają. w następnym wierszu napisali, że przy pozostałych warunkach zawory są w stanie normalnym. Oczywiście może to nic nie dać bo drugi wałek nie ma zmiennych faz niestety ale tego na pewno nie wiemy a z pewnością ja nie wiem. Czy otwarcie na stałe zoworu może coś zepsuć? sądzę, że jednak nie. dzisiaj pobadam napięcia mirnikiem i się wszystkiego dowiemy, pod warunkiem, że w stanie jałowym zawór będze się przełączał. P.S jeżeli jakimś cudem przebieg momentu do końca byłby płaski to miałbym około 140 hp ale jednak nie podejżewam żeby to bylo możliwe. Ale jak nie spróbuję to nie będę wiedział. pozdro [ Dodano: Sob 30 Gru, 2006 12:03 ] AdaSch , system z qg18 jest identyczny jak opisany wyżej z ga16 - nie ma on nic wspólnego ze zmianą skoku zaworów.System VTC w ty wydaniu ma jedynie POPRAWIĆ DÓŁ a nie wpływać na maksymalną moc.Mając zewnętrzne sterowanie zaworka możemy jedynie zoptymalizować dół/średnie obroty.Masz bardzo ładny przebieg monentu i mocy (prawie wzorowy jak na serię) a brak wzrostu mocy należy upatrywać raczej w dolocie i wydechu. na pewno masz rację, że to jest podstawa. Ale na za drugim razem na hamowni otworzyłem ta puszkę z filtrem i przyrost mocy był nieznaczy a moment nie był już taki płaski pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 30 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 Pokręciłem trochę kołem pasowym na zdjętej pokrywie iii Wyszło na to że ten zaworek kieruje ciśnieniem oleju w napinaczu I za każdym razem w tym samym momęcie napinacz robił się luźny Wałek ssący na moment przystawał zanim napinacz znowu nie napiął łańcuszka I stąd dłuższe otwarcie zaworu ssącego Taka jest moja teorja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 Bez ciśnienia oleju to i tak się nie obejdzie .Miernikiem nie musisz się bawić bo w serwiswce są takie informacje- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 no i jestem po teście ale niestety nie pełnym w garażu mam 15 st i całkowity brak napięcia na zaworze. zawór niby działa w temperaturze wyższej niż 20st (jakie to ma znaczenie?) tak, że jutro dokończę testy, jak się przejadę... No ciekawe jak wyjdze na hamowni jak ręcznie włącze dostarcznie oleju. Jeżeli ma to związek z niskimi obrotami to różnicy nie będze, a jeżeli nie to mam nadzięję dostać kilka kucyków gratis pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 brak napiecia!! co masz na mysli?? prad nie dochodzi do zaworu?? moze byc tak ze zawor jest ok, sprawdz czy jest prad na wtyczce jak auto przekroczy 5k rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 a moze po prostu ten zawoor nie jest zalaczany na biegu jalowym (bez obciazenia)...i takie sprawdzanie w garazu nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 na hamowni najlepiej tego dokonać na biegu i pod obiciążeniem jak już... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 na niektóre pytania odpowiem jutro bark napięcia tzn. komp nie dawał napięcia prawdopodobnie przez za niską temperaturę silnika. nie podejżewam o to bieg jałowy bo to niby po obrotach komp wie czy ma go włączać czy nie no chyba, że wie, że nie jet pod obciążeniem. Zgadzam się Coobciem, że hamownia prawdę mi powie. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 wg mnie nie ma zadnego znaczenia temp. silnika. to byloby bez sensu. hamownia ci nie jest potrzebna. wez sobie dluzsze przewody i ruszaj w droge. bedziesz mial na bierzaco odczyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 30 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2006 Zapomniałem napisać, że w moim silniku jest nieco inaczej z tym zaworem poniżej zdjęcie a co twojej rady to tak zrobie jutro ale to mi da tylko potwierdzenie, że faktycznie się zawór zamyka przy wysokich obrotach. jak go podwieszę na stałe to wtedy sprawdzę wykresik na hamowni jutro dam znać pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 najprościej to zrób jeden pomiar normalnie a drugi z odpiętym przewodem od tego zaworu i wykresy nałóż na siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 sądzę, że bez emulacji tego w QG z EOBD wywali błedy jak sie załączy i przesunie wałki w złym zakresie obrotów. Sadzę, że ów zawór przesuwa (zmienia faze rozrządu nie tylko przy zakresie obrotów 1500-4600, ale i przy odpowiednich czasach wtrysków - powyżej pewnej wartośći - więc przy obciążeniu silnika. Co więcej zasilanie tego z jednej strony sterowane jest masą przez ECM, z drugiej strony + 12V idzie po przekaźniku głównym ECM - tym samym odcina ten zawór wtedy gdy odcinane są cewki (cutt-off) - hamowanie silnikiem. Nie zapominajmy, że na wałku jest czujnik jego położenia - odpowiadający za kontrolę fazy rozrządu - wywali bład tego czujnika jak ECM zamknie zaworek a my sprytnie go otworzymy. Co do przeszczepu do starszych modeli - to jestem zgodny, że może by to pomogło mocy i momentowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Całkowity brak czasu spróbuję pobawić się w sobotę pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 AdaSch , system z qg18 jest identyczny jak opisany wyżej z ga16 - nie ma on nic wspólnego ze zmianą skoku zaworów.System VTC w ty wydaniu ma jedynie POPRAWIĆ DÓŁ a nie wpływać na maksymalną moc.Mając zewnętrzne sterowanie zaworka możemy jedynie zoptymalizować dół/średnie obroty Bardzo ładnie opisałeś po co jest jeszcze może ktoś napisze tak łopatologicznie na jakiej zasadzie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość august200 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Sorry za OT Ale ciekawi mnie czy regulacja zaworów w silniku ze zmienymi fazami i bez ruzni sie czyms.Moj ojciec ma Accorda 2.2vtec i chciał aby mechanik zrobił regulacje zaworów to odmówił bo powiedział ze nigdy nie regulował zaworów w silnkach ze zmienymi fazami.Zeby był to zwykły silnik to nie ma problemu.Ogulnie u mnie w małym miasteczku boją sie japońskie technologi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 11 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Sorry za OT Ale ciekawi mnie czy regulacja zaworów w silniku ze zmienymi fazami i bez ruzni sie czyms.Moj ojciec ma Accorda 2.2vtec i chciał aby mechanik zrobił regulacje zaworów to odmówił bo powiedział ze nigdy nie regulował zaworów w silnkach ze zmienymi fazami.Zeby był to zwykły silnik to nie ma problemu.Ogulnie u mnie w małym miasteczku boją sie japońskie technologi W nissanie taksamo a w hondzie nie wiem ale raczej też tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 W Hondzie działa to tak --- http://videos.streetfire.net/video/ddd9096...752f982ed3a.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.