Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana płynu w układzie chłodzenia!!!


Gość Łukasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

[center:210b685a3b]Witam wszystkich użytkowników Nissanów![/center:210b685a3b]

Chcę się dowiedzieć ile płynu wchodzi do układu chłodzącego przy Nissanie Primera P10? I mam mały problem, bo jak spuściłem stary płyn to okazało się, że było go tylko ok.3 litry. Po wlaniu nowego weszło tyle samo! I to mnie trochę dziwi! Słyszałem, że powinno wchodzić 5-6 litrów.

Proszę o info!

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może zrobiłeś przy spuszczaniu starego płynu chłodniczego ten sam błąd co ja rok temu czyli nie przesunąłeś suwaka od ogrzewania w pozycje na ciepełko. Co podobno skutkuje tym , że płyn pozostaje w nagrzewnicy. Mnie weszło coś koło 4 litrów z groszem a powinno w zależności od pojemności silnika koło 5-6 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok kolektora wydechowego po lewej stronie silnika (stojąc przed maską) jest śruba do spuszczania płynu z bloku (przynajmniej tak jest w SR20), odkręcaliście ją? Z bloku tak na oko powinno zejść ze dwa litry płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z bloku również spuściłem płyn. Z tą jednak różnicą , że stojąc przed maską śruba jest z prawej strony. Z tym , że ja mam silnik 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Weźcie pod uwagę, że te 5 litrów to jest całkowita pojemność układu, czyli ze zbiornikiem wyrównawczym. A poza tym jak się spuszcza płyn z bloku, nawet korkiem do tego przeznaczonym to i tak zostaje w nim minimum 0.5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość aro_prezes

nigdy nie spuści sie dokładnie płynu,zawsze zostaje z 1-1,5 litra, napet przy odkręcaniu wszystkich śrub do spuszczania i odpowietrzania, no chyba że odkręci się pompe wody z całym osprzętem bo tam zazwyczaj zostaje reszta płynu - przekonałem się o tym przy wymiane pompy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

 

a czy ktos wie gdzie jest sruba w kadlubie (bloku) a silniku CD20T ????

 

pozdr

 

 

 

Obok kolektora wydechowego po lewej stronie silnika (stojąc przed maską) jest śruba do spuszczania płynu z bloku (przynajmniej tak jest w SR20), odkręcaliście ją? Z bloku tak na oko powinno zejść ze dwa litry płynu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

 

a czy ktos wie gdzie jest sruba w kadlubie (bloku) a silniku CD20T ????

 

pozdr

 

Jak otworzysz maskę,po prawej stronie kolektora wydechowego (trochę niżej)jest śruba do

spustu płynu z kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość k1krzysiek

Witam,

do P-10 z silnikiem 1,6 weszło mi ok. 4L (suwak na gorące powietrze był do oporu), mechanik powiedział, że trzeba wszystko rozkręcić na czynniki pierwsze w raz z pompom, to może zejdzie wszystko. Zawsze coś pozostaje w układzie ok. 1L.

A do tego gazownicy podłączający gaz zdemontowali mi odpowietrznik na dopływie do nagrzewnicy. Uzupełnij płyn w chłodnicy na maksa, zagrzej autko aż do momentu załączenia wiatraczka. Potem zobaczysz, że będziesz musiał jeszcze uzupełnić płynu.

A 5,6L jak podaje książka to jest cały układ wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

do P-10 z silnikiem 1,6 weszło mi ok. 4L (suwak na gorące powietrze był do oporu), mechanik powiedział, że trzeba wszystko rozkręcić na czynniki pierwsze w raz z pompom, to może zejdzie wszystko. Zawsze coś pozostaje w układzie ok. 1L.

A do tego gazownicy podłączający gaz zdemontowali mi odpowietrznik na dopływie do nagrzewnicy. Uzupełnij płyn w chłodnicy na maksa, zagrzej autko aż do momentu załączenia wiatraczka. Potem zobaczysz, że będziesz musiał jeszcze uzupełnić płynu.

A 5,6L jak podaje książka to jest cały układ wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym.

Pozdrawiam :)

 

Dzięki za info! Właśnie tak wczoraj zrobiłem(nagrzałem silnik do max. temp.) i weszło jeszcze jakies 0,5 L płynu.

Dodając, spuszczałem płyn tylko jak zdjąłem wąż z chłodnicy i spadło go z 2L z chłodnicy a z węża 0,5L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możeci to wrzućcie zdjęcie tego korka do spuszczania płynu za cho...rę nie mogę natrafić na niego??? :oops:

 

Jeżeli chodzi ci o tą śrubę do spuszczania płynu z bloku to jej nie widać z góry, wkładasz rękę między alternator a kolektor wydechowy i musisz na nią trafić, kilka centymetrów pod kolektorem, na klucz 14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...