Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana płynu w układzie chłodzenia!!!


Guest Łukasz
 Share

Recommended Posts

Guest Łukasz

[center:210b685a3b]Witam wszystkich użytkowników Nissanów![/center:210b685a3b]

Chcę się dowiedzieć ile płynu wchodzi do układu chłodzącego przy Nissanie Primera P10? I mam mały problem, bo jak spuściłem stary płyn to okazało się, że było go tylko ok.3 litry. Po wlaniu nowego weszło tyle samo! I to mnie trochę dziwi! Słyszałem, że powinno wchodzić 5-6 litrów.

Proszę o info!

Z góry dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Witam. Może zrobiłeś przy spuszczaniu starego płynu chłodniczego ten sam błąd co ja rok temu czyli nie przesunąłeś suwaka od ogrzewania w pozycje na ciepełko. Co podobno skutkuje tym , że płyn pozostaje w nagrzewnicy. Mnie weszło coś koło 4 litrów z groszem a powinno w zależności od pojemności silnika koło 5-6 litrów

Link to comment
Share on other sites

Obok kolektora wydechowego po lewej stronie silnika (stojąc przed maską) jest śruba do spuszczania płynu z bloku (przynajmniej tak jest w SR20), odkręcaliście ją? Z bloku tak na oko powinno zejść ze dwa litry płynu.

Link to comment
Share on other sites

Ja z bloku również spuściłem płyn. Z tą jednak różnicą , że stojąc przed maską śruba jest z prawej strony. Z tym , że ja mam silnik 1.6

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Weźcie pod uwagę, że te 5 litrów to jest całkowita pojemność układu, czyli ze zbiornikiem wyrównawczym. A poza tym jak się spuszcza płyn z bloku, nawet korkiem do tego przeznaczonym to i tak zostaje w nim minimum 0.5 litra.

Link to comment
Share on other sites

Guest aro_prezes

nigdy nie spuści sie dokładnie płynu,zawsze zostaje z 1-1,5 litra, napet przy odkręcaniu wszystkich śrub do spuszczania i odpowietrzania, no chyba że odkręci się pompe wody z całym osprzętem bo tam zazwyczaj zostaje reszta płynu - przekonałem się o tym przy wymiane pompy.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartecki

witam Panowie

 

a czy ktos wie gdzie jest sruba w kadlubie (bloku) a silniku CD20T ????

 

pozdr

 

 

 

Obok kolektora wydechowego po lewej stronie silnika (stojąc przed maską) jest śruba do spuszczania płynu z bloku (przynajmniej tak jest w SR20), odkręcaliście ją? Z bloku tak na oko powinno zejść ze dwa litry płynu.
Link to comment
Share on other sites

Guest lukas.nis
witam Panowie

 

a czy ktos wie gdzie jest sruba w kadlubie (bloku) a silniku CD20T ????

 

pozdr

 

Jak otworzysz maskę,po prawej stronie kolektora wydechowego (trochę niżej)jest śruba do

spustu płynu z kadłuba.

Link to comment
Share on other sites

Guest k1krzysiek

Witam,

do P-10 z silnikiem 1,6 weszło mi ok. 4L (suwak na gorące powietrze był do oporu), mechanik powiedział, że trzeba wszystko rozkręcić na czynniki pierwsze w raz z pompom, to może zejdzie wszystko. Zawsze coś pozostaje w układzie ok. 1L.

A do tego gazownicy podłączający gaz zdemontowali mi odpowietrznik na dopływie do nagrzewnicy. Uzupełnij płyn w chłodnicy na maksa, zagrzej autko aż do momentu załączenia wiatraczka. Potem zobaczysz, że będziesz musiał jeszcze uzupełnić płynu.

A 5,6L jak podaje książka to jest cały układ wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym.

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Łukasz
Witam,

do P-10 z silnikiem 1,6 weszło mi ok. 4L (suwak na gorące powietrze był do oporu), mechanik powiedział, że trzeba wszystko rozkręcić na czynniki pierwsze w raz z pompom, to może zejdzie wszystko. Zawsze coś pozostaje w układzie ok. 1L.

A do tego gazownicy podłączający gaz zdemontowali mi odpowietrznik na dopływie do nagrzewnicy. Uzupełnij płyn w chłodnicy na maksa, zagrzej autko aż do momentu załączenia wiatraczka. Potem zobaczysz, że będziesz musiał jeszcze uzupełnić płynu.

A 5,6L jak podaje książka to jest cały układ wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym.

Pozdrawiam :)

 

Dzięki za info! Właśnie tak wczoraj zrobiłem(nagrzałem silnik do max. temp.) i weszło jeszcze jakies 0,5 L płynu.

Dodając, spuszczałem płyn tylko jak zdjąłem wąż z chłodnicy i spadło go z 2L z chłodnicy a z węża 0,5L.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli możeci to wrzućcie zdjęcie tego korka do spuszczania płynu za cho...rę nie mogę natrafić na niego??? :oops:

 

Jeżeli chodzi ci o tą śrubę do spuszczania płynu z bloku to jej nie widać z góry, wkładasz rękę między alternator a kolektor wydechowy i musisz na nią trafić, kilka centymetrów pod kolektorem, na klucz 14.

Link to comment
Share on other sites

musisz na nią trafić, kilka centymetrów pod kolektorem, na klucz 14.

 

I jeszcze ją ruszyć, a cholera wie kiedy ostatnio była odkręcana, może nigdy. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...