Guest Łukasz Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 [center:210b685a3b]Witam wszystkich użytkowników Nissanów![/center:210b685a3b] Chcę się dowiedzieć ile płynu wchodzi do układu chłodzącego przy Nissanie Primera P10? I mam mały problem, bo jak spuściłem stary płyn to okazało się, że było go tylko ok.3 litry. Po wlaniu nowego weszło tyle samo! I to mnie trochę dziwi! Słyszałem, że powinno wchodzić 5-6 litrów. Proszę o info! Z góry dzięki! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sokrated Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Witam. Może zrobiłeś przy spuszczaniu starego płynu chłodniczego ten sam błąd co ja rok temu czyli nie przesunąłeś suwaka od ogrzewania w pozycje na ciepełko. Co podobno skutkuje tym , że płyn pozostaje w nagrzewnicy. Mnie weszło coś koło 4 litrów z groszem a powinno w zależności od pojemności silnika koło 5-6 litrów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Obok kolektora wydechowego po lewej stronie silnika (stojąc przed maską) jest śruba do spuszczania płynu z bloku (przynajmniej tak jest w SR20), odkręcaliście ją? Z bloku tak na oko powinno zejść ze dwa litry płynu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sokrated Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Ja z bloku również spuściłem płyn. Z tą jednak różnicą , że stojąc przed maską śruba jest z prawej strony. Z tym , że ja mam silnik 1.6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Witam. Weźcie pod uwagę, że te 5 litrów to jest całkowita pojemność układu, czyli ze zbiornikiem wyrównawczym. A poza tym jak się spuszcza płyn z bloku, nawet korkiem do tego przeznaczonym to i tak zostaje w nim minimum 0.5 litra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aro_prezes Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 nigdy nie spuści sie dokładnie płynu,zawsze zostaje z 1-1,5 litra, napet przy odkręcaniu wszystkich śrub do spuszczania i odpowietrzania, no chyba że odkręci się pompe wody z całym osprzętem bo tam zazwyczaj zostaje reszta płynu - przekonałem się o tym przy wymiane pompy. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bartecki Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 witam Panowie a czy ktos wie gdzie jest sruba w kadlubie (bloku) a silniku CD20T ???? pozdr Obok kolektora wydechowego po lewej stronie silnika (stojąc przed maską) jest śruba do spuszczania płynu z bloku (przynajmniej tak jest w SR20), odkręcaliście ją? Z bloku tak na oko powinno zejść ze dwa litry płynu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukas.nis Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 witam Panowie a czy ktos wie gdzie jest sruba w kadlubie (bloku) a silniku CD20T ???? pozdr Jak otworzysz maskę,po prawej stronie kolektora wydechowego (trochę niżej)jest śruba do spustu płynu z kadłuba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest k1krzysiek Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Witam, do P-10 z silnikiem 1,6 weszło mi ok. 4L (suwak na gorące powietrze był do oporu), mechanik powiedział, że trzeba wszystko rozkręcić na czynniki pierwsze w raz z pompom, to może zejdzie wszystko. Zawsze coś pozostaje w układzie ok. 1L. A do tego gazownicy podłączający gaz zdemontowali mi odpowietrznik na dopływie do nagrzewnicy. Uzupełnij płyn w chłodnicy na maksa, zagrzej autko aż do momentu załączenia wiatraczka. Potem zobaczysz, że będziesz musiał jeszcze uzupełnić płynu. A 5,6L jak podaje książka to jest cały układ wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Łukasz Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Witam,do P-10 z silnikiem 1,6 weszło mi ok. 4L (suwak na gorące powietrze był do oporu), mechanik powiedział, że trzeba wszystko rozkręcić na czynniki pierwsze w raz z pompom, to może zejdzie wszystko. Zawsze coś pozostaje w układzie ok. 1L. A do tego gazownicy podłączający gaz zdemontowali mi odpowietrznik na dopływie do nagrzewnicy. Uzupełnij płyn w chłodnicy na maksa, zagrzej autko aż do momentu załączenia wiatraczka. Potem zobaczysz, że będziesz musiał jeszcze uzupełnić płynu. A 5,6L jak podaje książka to jest cały układ wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Pozdrawiam Dzięki za info! Właśnie tak wczoraj zrobiłem(nagrzałem silnik do max. temp.) i weszło jeszcze jakies 0,5 L płynu. Dodając, spuszczałem płyn tylko jak zdjąłem wąż z chłodnicy i spadło go z 2L z chłodnicy a z węża 0,5L. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rachel Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Jeśli możeci to wrzućcie zdjęcie tego korka do spuszczania płynu za cho...rę nie mogę natrafić na niego??? :oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Jeśli możeci to wrzućcie zdjęcie tego korka do spuszczania płynu za cho...rę nie mogę natrafić na niego??? :oops: Jeżeli chodzi ci o tą śrubę do spuszczania płynu z bloku to jej nie widać z góry, wkładasz rękę między alternator a kolektor wydechowy i musisz na nią trafić, kilka centymetrów pod kolektorem, na klucz 14. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 musisz na nią trafić, kilka centymetrów pod kolektorem, na klucz 14. I jeszcze ją ruszyć, a cholera wie kiedy ostatnio była odkręcana, może nigdy. Powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.