Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

lampka akumulatora w N15


Gość wozni

Rekomendowane odpowiedzi

Dziaiaj moja N15 postanowiła nie zapalić (rozrusznik kręci i słychać jakby już prawie miało załapać ale nie zapala), mam nadzieję że to tylko akumulator (chociaż ma raptem niecałe 3 lata) i tu moje pytanie: czy po przekręcenie kluczyka (ale nie zapaleniu auta) lampka akumulatora na desce rozdz. u Was gasnie po chwili czy cały czas się świeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampka akumulatora a raczej ładowania zapala się po przekręceniu kluczyka i pali się dopóki poziom ładowania nie osiągnie optimum tj ok 14V. U Ciebie doszukiwałbym się raczej jakiejś awarii w zapłonie skoro akumulator kręci rozrusznikiem. Sprawdź wszystko po kolei co możesz organoleptycznie - kable, paliwo, iskrę itp.

Jak wszystko będzie ok restartuj kompa (odpięcie na 24h aku) i spróbuj ponownie.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź

Jeszcze tylko: jak "organoleptycznie" można sprawdzić iskrę?

Jeszcze, może to jakiś ślad: w nocy włączał się samoczynnie alarm i sam wyłączał - dopóki nie wyszedłem zapaliłem samochód, pochdził ze 2 min. wyłączyłem, zamknąłem samochód i do rana był spokój)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli lampka kontrolna jest zapalona podczas pracy silnika (przez cały czas) to akumulator nie ma ładowania (prawdopodobnie pękł pasek alternatora). W tym momencie wszystkie odbiorniki w twoim amochodzie czerpią energię z akumulatora, który nie jest regenerowany

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli lampka kontrolna jest zapalona podczas pracy silnika (przez cały czas) to akumulator nie ma ładowania (prawdopodobnie pękł pasek alternatora). W tym momencie wszystkie odbiorniki w twoim amochodzie czerpią energię z akumulatora, który nie jest regenerowany

 

pozdrawiam!

 

Dzieki, niestety tego akurat to nie sprawdzę bo właśnie silnika nie mogę uruchomić, a lampka pali mi się cały czs po przekręceniu kluczyka do połowy (bez uruchamiania silnika)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej drastyczną metodą sprawdzania iskry jest włożenie świecy w końcówkę przewodu zapłonowego i zmasowanie jej np z blokiem silnika. Jeżeli podczas przekręcania rozrusznikiem pojawia się iskra to znaczy że jest OK. Może "kopnąć" dlatego radzę się izolować.

Jak już pisałem - lampka nie zgaśnie póki nie uruchomisz silnika. To alternator daje prąd do ładowania akumulatora i on odpowiedzialny jest za gaśnięcie lampki. W opisanym przykładzie z alarmem doszukiwałbym się raczej usterki po stornie np immobilisera. Sprawdź sobie dokładnie alarm i immo być może tylko restart i będzie OK.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję za rady, chyba zacznę od odłączenia akumulatora na 24h, a potem zobaczymy - faktycznie wygląda że akumulator raczej sprawny jeszcze

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 09 Lis 2006, 06:10 ]

No i teraz nie wiem znowu nic...

Wczoraj po powrocie z pracy moja N15 jednak zapaliła (za trzecim razem, ale zapaliła)

Dzisiaj rano juz zupełnie bez problemów za pierwszym razem i szybciutko dała się uruchomić, obroty bez problemów (jak wcześniej)

Co to w takim razie było?

Jakby immobilizer - to by bez resetowania nie odpaliła, prawda?

Może to po prostu gdzieś wilgoć się dostała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...