Gość arturo Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 witam, Posiadam Almerę 2.2 Di, wymieniłem olej w skrzyni biegów i nie wiem czy to przez to ale podczas jazdy zaczeło "wyrzucać" czwarty bieg, nie występuje to za każdym razem no ale w przeciągu tygodnia wystąpiło 5 razy. Biegi wchodzą bez problemu i lekko, choć wydaje się że przed wymianą oleju było lepiej ... czy ktoś spotkał się z taką przypadłością ? proszę o info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 jaki olej przekładniowy wlałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 w porze zimowej na zimnym silniku mogą ciężej wchodzić biegi, ale zależy to głównie od oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 w porze zimowej na zimnym silniku mogą ciężej wchodzić biegi, ale zależy to głównie od oleju. W porze zimowej owszem, ale jak na dworzu jest -20 stopni, a nie 5 na plusie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 czy to samochód kupiony niedawno??? jaki ma przebieg? może kotoś dolał jakiegoś zagęszczacza oleju do skrzyni żeby ukryć usterkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturo Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 to jest tak .. olej był wymieniany w ASO (przekładniowy DX 3), samochód ma przejechane 78000 (rok 2000). Problem polega na tym że biegi wchodzą dobrze, lekko i bezproblemowo ale podczas jazdy "wyskakuje" z biegu 4 .. samo bez sprzęgła bez dotykania. Efekt jest taki że np. jadę 90km/h i nagle wycie silnika .. czyli bieg wyskoczył na "luz" .. i to wydaje mi się dziwne .. być może wymian oleju to tylko zbieg okoliczności, ale podaje bo to ostatnio robiłem może np. wlano mi inny olej niż na fakturze, tego niestety nie wiem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Sześciobiegowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturo Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 5 biegowa .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 A olej dałeś 75W90? Jeśli to faktycznie zaczeło się dziać po wymianie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturo Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 na rachunku mam "Autran DX III" jest o olej przekładniowy producent BP udało mi się znaleźć o nim tyle: Gęstość we 15°C kg/m3 860 Wskaźnik lepkości 187 nie za bardzo się na tym znam więc nie wiem co to oznacza. ale skoro to przekładniowy to chyba powinien być OK .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 jezu wyczytałem że to jest olej do AUTOMATÓW więc tak... 1 zrobiłbym niezłą awanturę 2 kazałbym sobie nalać najdroższy syntetyk na ich koszt oczywiście 3 koniecznie chciałbym być przy wymianie (żeby znowu Cię nie oszukali) 4 jak zmiana oleju nie pomoże to naprawa na ich koszt POZDRAWIAMY ASO... bez komentarza PS nie wyżywaj się na biednych mechanikach bo oni takich decyzji nie podejmują ja bym poprosił o rozmowę z jakimś kierownictwem tego ASO przecież to kpina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 dobry syntetyk (zalecany) do tych skrzyń biegów jest shell Transaxle 75W90 - cena ok 50 zł za litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 No to spoko Ci pomogli w tym ASO. Nie ma co. To się nazywa japońska jakość Jak tam pojedziesz, to zapytaj, czy jeszcze czegoś by Ci nie wymienili w autku. Jak się dobrzez postarają chociażby z olejem silnikowym i płynem chłodniczym, to może być nawet całkiem interesująco jak przyjdzie -20... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 ARTURO napisz które to ASO leje "płyn" do automatu do normalnej skrzyni :shock: Jestem ciekaw jak cholera gdzie "pracują" takie debeściaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturo Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Rozmawiałem z ASO, twierdzą że pomylili się na rachunku i normalnie leją 75W90. Myślę że to prawda bo najpierw zapytałem się jaki leją ojej do skrzyni a potem powiedziałem o co chodzi. Ale myślę że problem oleju raczej nie powinien wpłynąć na "wypadający bieg" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuchar Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Ja bym jednak sprawdził czym masz zalaną skrzynie. Odkręć korek do wlewu w skrzyni, wsadź palucha w dziure :mrgreen: i zabacz jaki kolor ma "mazidło". Olej to wiadomo jaki a ten płyn do ATS powinien być taki różowawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturo Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 W sumie masz rację, lepiej sprawdzić .. w końcu strasznie się z nimi pokłóciłem to mogli wlać nawet wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 widzę że kolega jest strasznie miętki a tu twardym trzeba być dla mnie jest sprawa ewidentna jadę spuszczają to coś ze skrzyni i zalewają nowy olej i to wszystko przy Tobie na twoich oczach człowieku w wała cię robią weź się za nich i to szybko !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryath Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Rozmawiałem z ASO, twierdzą że pomylili się na rachunku i normalnie leją 75W90. Myślę że to prawda bo najpierw zapytałem się jaki leją ojej do skrzyni a potem powiedziałem o co chodzi. Ale myślę że problem oleju raczej nie powinien wpłynąć na "wypadający bieg" No ujme to tak. Po pierwsze to ze zazwyczaj leja inny olej nie oznacza ze nie wlali Ci zlego. Jak mozna sie na fakturze pomylic?? Przeciez nawet ceny sa inne!! A teraz druga sprawa. Pytasz klubowiczow o rade i moim zdaniem bardoz slusznie mowia Ci, ze olej moze (i pewnie jest) przyczyna Twoich problemow. Jesli mowisz ze tak nie jest bez jakiegokolwiek sprawdzenia tego, to ja rownie dobrze moge powiedziec ze biegi wyskakuja Ci dlatego ze za wolno jezdzisz lub dlatego ze masz za mala srednice wydechu. Mam nadzieje, ze sie nie obrazisz, ale ja po prostu nie widze sensu proszenia o pomoc, skoro z udzielonych rad i tak nie masz zamiaru skorzystac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturo Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Oczywiście dziękuje za wszystkie porady... i sprawdzę jaki jest wlany olej. Niestety z braku wolnego czasu pewnie to potrwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukkam Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Mi wybija 5. Przy mocniejszym depnieciu na gaz piatka wylatuje coraz czesciej. Dzien wczesniej zdrowo przytarlem spodem auta o kraweznik, ale... Mechanicy stwierdzili, ze skrzynia jest niezle zabezpieczona i nic jej sie nie stalo. Doszli za to do wniosku, ze kulki, ktore trzymaja bieg pewnie sie przesunely przy piatce i w sumie to nic wielkiego, ale nie chca sie podjac naprawy - jedynie wymiany skrzyni. Co robic? - wymiana skrzyni to wydatek a trzymanie piatki w czasie jazdy nie nalezy do przyjemnosci. Primera 1.6 LX 95r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Już służę pomocą: http://piateka.webpark.pl/ Polecam bo naprawiałem tam swoją skrzynkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emek1977 Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 a jamam pytanie- jaki może być symbol i ile jest tych kulek trzymających bieg w micra'e k11? i może zna ktoś ich symbol? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturo Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 witam, wiem że sporo to trwało ale sprawdziłem jaki olej mam w skrzyni biegów i wychodzi że dobry kolor "różowy" poziom też jest ok, czyli nie jest to powodem wypadania biegu. Byłem też w ASO, przedstawili rozwiązanie "wymiana 5-tego biegu" ale koszt jest straszny. Może jednak spotkał się ktoś z takim problemem i zna w miarę tańsze rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 21 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2007 Może jednak spotkał się ktoś z takim problemem i zna w miarę tańsze rozwiązanie. Witam Co prawda to nie zupełnie to samo, ale może warto poczytać tutaj : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=26350 i skontaktować się z warsztatem w Siedlcach. Prawdopodobniej dużo taniej niż w ASO będzie kosztowało rozwiązanie problemu. A tak a'propos to olej do skrzyń biegów N16, zgodny z instrukcją serwisową, oprócz Nissanowskiego syntetyka 75W-80, dopuszczony jest każdy full synthetic 75W-90 o klasyfikacji GL-4 i należy o tym pamiętać, gdyż inny może powodować złą pracę, a nawet uszkadzać synchronizatory. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.