Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

jaki olej do gazu?


blandman
 Share

Recommended Posts

witam.

podobno sa jakies oleje silnikowe, które nalezy zalewac do aut zasilanych gazem? ktos cos wie na ten temat? Czy jest jakas roznica czy to jest tylko chwyt na klientów....

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

hm... Ja nie słyszałem, o specjalnych olejach do silników zasilanych gazem.

Mówiac krótko masz jeździć na takim oleju jakim jeździsz i nie zawracaj sobie głowy.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W sklepach np. Tesco widziałem oleje LOTOSA - do samochdów zasilanych gazem, do diesli, jakis CITY - wszystkie mają parametry oleju mineralnego- nie wgłębiałem się dalej w temat - za bańke 5l od 52 do 65 zł...

Link to comment
Share on other sites

"Jaki Olej do Gazu"

Osobiście wole masło, jak na oleju to tylko słonecznikowym... ;)

 

Ps. Z moich obserwacji wynika że podczas jazdy na gazie olej praktycznie się neizanieczyszcza, nie ma co sobie zawracać gitary, stosuj olej taki jak przy normalnej eksploatacji.

Link to comment
Share on other sites

Te niby oleje specjalnie do gazu to tylko podpucha marketingowa. Praktycznie każdy olej większości firm ma w opisie że nadaje się również do silników z instalacją gazową. Lepiej zwróć uwage na właściwe parametry oleju jakie są zawarte w instrukcji pojazdu przez producenta. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio

Niedawno założyłem gaz i pytałem już kilku mechaników (jednemu nigdy nie ufam, nawet znajomemu). Za każdym razem usłyszałem, że do gazu olej taki sam jak był dotąd, a świeczki też te same. Na forum czytałem, że jakies zimniejsze, ale nikt tego dotąd nie potwierdził.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Zimniejsze z racji tego żę LPG przy splaniu emituje wiecej ciepła, prosty przykład to np. podczas strojenia aut przegrzewanie się sondy szerokopasmowej...

Link to comment
Share on other sites

efekt przegrzewania sie sondy - oraz tzw. strzałów polega na tym, że uboga mieszanka (duszenie silnika na gazie ) powoduje że reakcja chemiczna w cylindrze mniej przypomina przemianę adiabatyczną - dłużej ta mieszanka się spala - co zatym idzie wiecej ciepła oddajedo otoczenia - płomień leci w kolektor wydechowy jak i dolotowy - stąd strzały w dolocie i przegrzewanie sondy i katalizatora...

Jak ktoś pisze, że mu pali 7 l PB i 7,5 l LPG - to sie zastanawiam jakim sposobem oni to zrobili, jakim kosztem? Ile wstanie jest wytrzymać silnik nissana?

GA16DS - dużo - praktycznie od 300 kkm chodzi na ubogiej z sondy i kata został wiór - strzałów o dziwo nie ma, choć kable WN mają 400 kkm

Olej do gazu - taki sam jak na benzynie - świeczki też stosuję zalecane przez producenta.

To prawda, że mogą być zimniejsze ale temperatura zapłonu mieszanki LPg i tak zrobi swoje, więc raczej nie ma co kombinować moim zdaniem

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
To prawda, że mogą być zimniejsze ale temperatura zapłonu mieszanki LPg i tak zrobi swoje, więc raczej nie ma co kombinować moim zdaniem

 

No właśnie zastanawiałem się, dlaczego mają być świeczki zimniejsze, skoro i tak temperatura spalania gazu w komorze będzie wyższa. Przyznam, że jestem laikiem w tych sprawach. Ale dla mnie jeżeli temperatura spalania (procesu spalania) gazu jest wysoka, a świeczka odpowiada tylko za jej zapłon, czyli iskrę, to przecież zimniejsza świeca nie może wpłynąć na temperaturę spalania, skoro naturalne właściwości chemiczne gazu zapewniają taką, a nie inną temperaturę spalania. Świeca według mojego rozumowania ma tylko zainicjować proces "zapłonu", a nie regulować proces spalania w komorze. Jaka różnica, czy iskra będzie szła z normalnej, czy zimnej świeczki?

 

A moja Alma (zawsze więcej w trasie niż w mieście) na Pb brała średnio 7,3 l/100, teraz na LPG średnio 8,4 l/100 i według gaziarzy tak miało być :)

Mam nadzieje, że to nie "zbyt uboga" mieszanka.

Link to comment
Share on other sites

dlaczego mają być świeczki zimniejsze

 

Chodzi o temperaturę samych świec. Świeca za gorąca mogłaby powodować samozapłon od nadmiernie nagrzanych elektrod, właśnie od większej temperatury w komorze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
Chodzi o temperaturę samych świec. Świeca za gorąca mogłaby powodować samozapłon od nadmiernie nagrzanych elektrod, właśnie od większej temperatury w komorze.

No początkowo to nad tym tez myślałem, ale chyba samozapłon jest niemożliwy. Mimo większej temperatury spalania mieszanki LPG, to ogólna temperatura silnika nie może się podnieść ponad dopuszczalny poziom, bo tłoki by utknęły w cylindrach. Od tego system chłodzenia silnika, żeby szybciej chłodził i utrzymywał właściwą temperaturę wewnątrz silnika, czyli między innymi na końcówkach świec. Ale może faktycznie chłodzenie nie dotrze do elektrod świec, chociaż wydaje mi się to wątpliwe aby tak się podniosła temperatura świec. Może jak ktoś naprawdę nieźle da po garach w gorące lato, albo podjeżdżając pod górę na Chorwacji :) ...

Poza tym nigdy nie słyszałem, aby się tak komuś z powodu gazu stało.

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

właśnie zastanawiałem się, dlaczego mają być świeczki zimniejsze, skoro i tak temperatura spalania gazu w komorze będzie wyższa

Temperatura jest wyższa więc świece daje się zimniejsze żeby odprowazdały więcej ciepła z komory spalania...

Np. przy dłubaniu silników wolnossących przykładowo 2.0 karzdemu wzrostowi mocy o 50KM daje się świece zapłonowe o stopień zimniejsze.

Najprosty przykład Seryjna Primera P10 2.0 jako normalne świece ma podane BKR5EY a P10 GT już BKR6EY... Jazda na gazie to tak jak z podrasowanym silnikiem, występują większe obciążenia termiczne...

Link to comment
Share on other sites

A moja Alma (zawsze więcej w trasie niż w mieście) na Pb brała średnio 7,3 l/100, teraz na LPG średnio 8,4 l/100 i według gaziarzy tak miało być

moja średnio 8,0 Pb i jakieś 10 LPG. Widać cięższa noga.

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
Temperatura jest wyższa więc świece daje się zimniejsze żeby odprowazdały więcej ciepła z komory spalania...

Aaaaaaa. No to teraz jarzę powoli o co chodzi z tymi "zimniejszymi" świecami.

 

Widać cięższa noga.

No to nieźle, bo właśnie myślałem, że to ja mam cięższą nogę :)

 

Niektórzy twierdzą, że prawidłowe spalanie gazu to zdaje się 10-15% więcej niż spalanie paliwa, tak? Zmieściłbym się w normie bez obaw o silniczek...

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Niektórzy twierdzą, że prawidłowe spalanie gazu to zdaje się 10-15% więcej niż spalanie paliwa, tak? Zmieściłbym się w normie bez obaw o silniczek...

Z pewnościa - bierze Ci o ponad litr wiecej niz bnzyny - u mnie bierze prawie o 2 litry wiecej niż benzyny -a le czasem drobne niedociagniecia w mapie gazu robia ten nawet litr różnicy na gazie - 9- czy 10 - tragedia się nie dzieje

Dla porównania podam analizę moich apalin na LPG: CO 0.01; CO2 13,7 O2 0,22 - % obj. HC 17; L 1,010. jak na żlopiący olej silnik to całkiem nieźle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...