Gość Paaabbblllooo Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Witam Czy ktos z uzytkownikow silnika CD20 moze mi powiedziec czy to normale ze kontrolka od cisnienia oleju nie gasnie od razu po odpaleniu >?? Silnik jest dopiro co po generalce , swiezy olej i filtr... Help Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 1) sprawdź poziom oleju 2) sprawdź czy silnik nie wydaje dziwnych dźwięków 3a)czy kontrolka zapalała się jak odebrałeś auto od mechanika? 3b) czy kontrolka choćby przygasa?lub czy później gaśnie? 4) sprawdź czy kostka jest odpowiednio podpięta na czujniku Możliwe ,że "fahofcy" nie podpieli czujnika lub źle zainstalowali pompę oleju lub nie wlali odpowiedniej ilości oleju lub czujnik uległ uszkodzeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiu666 Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 bardzo duże znaczenie ma w tym silniku filtr oleju...... ponieważ tylko w niektórych filtrach poprawnie działa zaworek zwrotny.... ... poza tym w różnych latach silniki CD20 miały różne parametry ciśnienia oleju...., były produkowane także w różnych wersjach np. z EGR lub bez... ...i tak np. w sunny N14 CD20 od 10.1992 były stosowane filtry z innym zaworem podciśnieniowym, tzn. zmieniła się wartość przy jakej się on otwierał.... dlatego też... dobierz filtr dokładnie do twojego silnika i zacznij od dobrej firmy np. MANN lub BOSCH... pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmdelphi Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Witam Myśle, że doskwiera Ci problem stary jak świat, a mianowicie masz założony jeden z najtańszych filtrów oleju. Zmień filtr oleju na MANN'a lub Bosch'a, a problem z długo palącą się kontrolką ciśnienia oleju po starcie silnika zniknie. Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Moim zdaniem to żalezy od oleju, filtary zawsze miałem filtrona a jak był zalany shellem to kontrolka gasła od razu po ok 0,5 sek - jak zalałem Orlenem diesel II - to gasnie po ok 2-4 sekund. Widac to było od razu po wymianie. Teraz na wymianie chyba nie naleje tej taniochy już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paaabbblllooo Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 Dzięki wszystkim za podpowiedzi jeżeli chodzi o 'fachowców' to moi bardzo dobrzy znajomi i lipy nie ma napewno. mysle ze problem tkwi w filtrze tak jak podpowiadacie w kazdym razie fajnie ze sie ktos odezwał bo jestem tu nowy i chetnie sie wymienie doswiadczeniami... Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samson Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 Ale kontrolka wogóle nie gasnie? czy gasnie ale po chwili?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paaabbblllooo Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Gaśnie po chwili Wg mnie za długiej chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość samson Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Mysle ze w takim wypadku ma tu wpływ jedynie rodzaj oleju, i filtr oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 qrcze ja napisałem odp pod kątem nie gasnącej kontrolki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Sprawdziłbym mimo wszystko pompę oleju. Widać, że biedna daje rade ale słabo. Silnik po generalce wiec tu i ówdzie poprzeczyszczane kanały daja mniej oporu dla oleju i trudniej pompie utrzymać ciśnienie oleju. najgorsze z mozliwych to niedokręcenie smoka od pompy olejowej - zamiast oleju wtedy częściowo zasysa powietrze z komory nad miską. Czy ów problem pojawia sie tylko na zimnym silniku, czy zawsze po dopaleniu.? Należy wymienić filtr i olej - bo silnik przeciez po remoncie - więc mu sie należy jak psu buda. Jak problem nie zniknie - radzę zdjąć miskę olejową i obejrzeć pompę i smoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pjfox Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 mam to samo po wymianie napinacza i w ogóle robieniu rozrządu. gaśnie po paru sekundach zawsze jak zimny. Jak gaszę i odpalam jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jamar Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Mi działo się to samo z kontrolką po wymianie oleju i filtra jakieś pół roku temu. Wlałem Mobil Super-S 10W40 i filtr filtrona. Kontrolka po odpaleniu silnika świeci przez 4-5 sekund i gaśnie. Tylko na zimnym silniku. Silnik przez te 4-5 sekund trochę inaczej pracuje. W tamtym tygodniu wymieniłem olej na ten sam a filtr dałem Boscha. Teraz kontrolka świeci tylko 0,5-1 sekundy. Jeszcze cały czas go sprawdzam bo raz jak było bardzo zimno na dworze to jakieś 2 sekundy kontrolka się świeciła ale to tylko raz. Doleje mu trochę więcej oleju bo mam połowę wskaźnika na bagnecie. Doleje tak do 75% stanu na bagnecie. Najważniejsze, że postęp jest. Za filtr Boscha dałem 39 zł. Myślę, że nie ma sensu kupować nic innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.